Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Do zakresu działania POWIATOWEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW należy realizacja zadań w zakresie ochrony konsumentów, a w szczególności:

1) wytaczanie powództwa na rzecz obywateli oraz wstępowanie za zgodą powoda do postępowania w każdym stadium w sprawie ochrony interesów konsumenta;
2) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
3) zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów;
4) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony praw i interesów konsumentów;
5) współdziałanie z właściwymi delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów;
6) wnioskowanie do Zarządu Powiatu o zlecenie prowadzenia bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego działającym na obszarze Powiatu organizacjom, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.



 

Gdzie załatwiać:
Starostwo Powiatowe w Sejnach ul. 1 Maja 1, pokój nr 1, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów,
tel.(087) 5162066, 5173302,

tel. bezpośredni (087) 5173924

 

Kiedy:
Codziennie w godzinach od 730 do 1530

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Sejneńskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Henryka Pawlukanis

Wprowadzający: Henryka Pawlukanis

Data wprowadzenia: 2004-11-03

Data modyfikacji: 2016-07-06

Opublikował: Henryka Pawlukanis

Data publikacji: 2004-11-03