Sekretarz

SEKRETARZ

1. Sekretarz Powiatu działając z upoważnienia Starosty, kieruje bieżącą pracą Starostwa, zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu, nadzoruje i koordynuje działalność wszystkich wydziałów i w tym zakresie podlegają mu bezpośrednio kierownicy wydziałów oraz samodzielne stanowiska pracy.
2. Do zadań Sekretarza Powiatu należy:
1) nadzór nad wykonywaniem bieżących zadań przez poszczególne komórki organizacyjne Starostwa, w szczególności nad terminowym i prawidłowym załatwianiem spraw, przestrzeganiem Regulaminu Organizacyjnego Starostwa, instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o pracownikach samorządowych i Kodeksu pracy;
2) sprawowanie nadzoru nad terminowym i prawidłowym przygotowywaniem przez poszczególne komórki organizacyjne projektów uchwał organów Powiatu oraz innych materiałów na sesje Rady i posiedzenia Zarządu;
3) zapewnienie obsługi organizacyjnej i techniczno - biurowej organów Powiatu;
4) nadzór nad realizacją uchwał Rady i Zarządu;
5) uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu i Rady  z głosem doradczym;
6) opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych, w szczególności nowelizacji Statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa;
7) organizacja przyjmowania skarg i wniosków, koordynacja ich załatwiania;
8) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych;
9) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej;
10) wykonywanie zadań związanych z wyborami do Rady Powiatu w zakresie ustalonym kodeksem wyborczym i innymi ustawami, współpraca z Państwową Komisją Wyborczą;
11) nadzór nad przygotowywaniem projektów zarządzeń starosty;
12) analizowanie zmian przepisów prawa pod względem zakresu zadań nakładanych na Starostwo, proponowanie rozwiązań  organizacyjnych  niezbędnych do ich wykonywania;
13) koordynowanie współpracy pomiędzy kierownikami wydziałów i samodzielnymi stanowiskami pracy;
14) dokonywanie oceny pracy podległych Kierowników Wydziałów;
15) prowadzenie rejestru powiatowych jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży;
16) prowadzenie Rejestru Umów Starostwa Powiatowego w Sejnach;
17) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Starostę.
3. Sekretarz pełni bezpośredni nadzór nad Wydziałem Organizacyjnym.
4. Sekretarz w przypadku nieobecności Starosty i Wicestarosty kieruje pracą Starostwa w zakresie niezbędnym do jego funkcjonowania.

Metryka strony

Udostępniający: Starostwo Powiatowe w Sejnach

Wytwarzający/odpowiadający: Henryka Pawlukanis

Wprowadzający: Henryka Pawlukanis

Data wprowadzenia: 2013-07-02

Data modyfikacji: 2016-07-14

Opublikował: Henryka Pawlukanis

Data publikacji: 2013-07-02