zarządzenir nr 1 z 2009 r.
ZARZĄDZENIE NR 1/09
STAROSTY SEJNEŃSKIEGO
z dnia 16 stycznia 2009 roku
w sprawie regulaminu przeprowadzania naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Sejnach
Na podstawie § 47 pkt 2 lit a) Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Sejnach przyjętego uchwałą Nr XXII/145/08 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 listopada 2008r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Sejnach, Starosta Sejneński zarządza, co następuje:
§ 1. Ilekroć mowa w niniejszym zarządzeniu o:
1) Komisji - należy przez to rozumieć Komisję Konkursową powołaną odrębnym zarządzeniem, w celu przeprowadzenia postępowania konkursowego w sprawie naboru na wolne stanowisko urzędnicze,
2) naborze na stanowisko urzędnicze - należy przez to rozumieć również nabór na kierownicze stanowisko urzędnicze,
3) członku Komisji - należy przez to rozumieć również Przewodniczącego Komisji oraz Sekretarza Komisji.
§ 2. 1. Postępowanie w sprawie naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Sejnach przeprowadza Komisja.
2. Skład Komisji winien być, co najmniej trzyosobowy, składający się z m.in.:
1) Wicestarosty Sejneńskiego jako Przewodniczącego Komisji,
2) Sekretarza Powiatu lub kierownika komórki organizacyjnej (w przypadku naboru na stanowisko urzędnicze wchodzące w skład komórki organizacyjnej podległej kierownikowi), bądź też kierowników komórek organizacyjnych lub innych stanowisk pracy współpracujących ze stanowiskiem urzędniczym jako Członka Komisji,
5) upoważnionego przez Starostę Sejneńskiego pracownika, jako Sekretarza Komisji.
§ 3. 1. Osoby powołane do składu Komisji składają pisemne oświadczenie, że:
1) nie są małżonkiem, krewnym do drugiego stopnia włącznie lub powinowatym pierwszego stopnia żadnego kandydata,
2) nie pozostają wobec żadnego kandydata w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który mógłby budzić uzasadnione wątpliwości co do ich bezstronności.
2. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 1, w czasie trwania konkursu, Przewodniczący Komisji niezwłocznie informuje o tym Starostę.
3. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 4. 1. Harmonogram postępowania w sprawie naboru na wolne stanowisko urzędnicze ustala Starosta.
2. Przewodniczący Komisji, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, może zwołać dodatkowe posiedzenia Komisji.
§ 5. 1. Warunkiem prawomocności obrad Komisji jest udział w nich wszystkich członków.
2. W przypadku braku quorum Starosta w uzgodnieniu z Przewodniczącym Komisji ustala nowy termin posiedzenia Komisji.
§ 6. 1. Każdej osobie wchodzącej w skład Komisji przysługuje jeden głos.
2. Komisja podejmuje rozstrzygnięcie w głosowaniu jawnym.
3. Starosta Sejneński zastrzega sobie:
1) możliwość uczestnictwa w posiedzeniach Komisji,
2) prawo do wglądu w dokumentację i zadawania pytań kandydatom na każdym etapie postępowania konkursowego.
§ 7. 1. Przeprowadzenie konkursu obejmuje:
1) postępowanie wstępne polegające na sporządzeniu wykazu kandydatów i nadaniu numeru identyfikacyjnego każdemu kandydatowi, stosownie do kolejności zgłoszeń,
2) etap pierwszy polegający na sprawdzeniu spełniania przez kandydatów wymagań formalnych, określonych w ogłoszeniu o konkursie,
3) etap drugi obejmujący rozmowę kwalifikacyjną oraz ewentualnie test pisemny.
§ 8. 1. W pierwszym etapie konkursu komisja sprawdza:
1) czy złożone przez kandydatów oferty zawierają wskazane w ogłoszeniu o naborze dokumenty i oświadczenia,
2) czy kandydaci spełniają przesłanki określone w ogłoszeniu o naborze.
2. Oferty nie spełniające warunków określonych w ogłoszeniu o naborze Komisja odrzuca.
§ 9. Do rozmów kwalifikacyjnych Komisja wybierze nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów spełniających wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze.
§ 10. Zasady powiadamiania kandydatów określane będą w ogłoszeniu Starosty o naborze na wolne stanowiska urzędnicze.
§ 11. 1. Etap drugi konkursu polega na:
1) przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej w ten sposób, że każdemu kandydatowi zadaje się pytania dotyczące znajomości przepisów wskazanych w ogłoszeniu oraz niezbędnych do ustaleń przydatności na stanowisko objęte naborem, z tym że:
a) Przewodniczący Komisji może zadać nie więcej niż pięć pytań,
b) Sekretarz Komisji i Członkowie Komisji mogą zadać nie więcej niż trzy pytania;
2) wypełnieniu testu pisemnego potwierdzającego w szczególności stopień znajomości języka obcego, o ile taka znajomość była wymagana w ogłoszeniu o naborze.
2. Odpowiedź na każde pytanie indywidualnie ocenia zadający pytanie, posługując się punktową skalą ocen od 0 do 10.
3. Ocenę zadanych pytań członek komisji przekazuje Sekretarzowi Komisji bezpośrednio po zakończeniu rozmowy kwalifikacyjnej z danym kandydatem.
4. Zasady oceniania testu pisemnego ustala Komisja po zapoznaniu się z formą i treścią testu.
5. Członkowie Komisji mogą zadawać pytania dodatkowe.
6. Przewodniczący Komisji ma prawo:
1) uchylić pytanie nie będące przedmiotem naboru,
2) zażądać uzasadnienia dokonanej przez członka komisji oceny zadanego pytania.
7. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej Komisja może umożliwić kandydatom zaprezentowanie motywów, które skłoniły ich do przystąpienia do konkursu.
§ 12. Po rozmowie z kandydatami Komisja może odbyć dyskusję we własnym gronie.
§ 13. 1. Po przeprowadzeniu konkursu komisja podejmuje uchwałę o wynikach konkursu, zawierającą listę kandydatów wraz z oceną punktową każdego kandydata, sporządzoną w kolejności otrzymanych ocen punktowych.
2. Uchwałę podpisuje Przewodniczący Komisji.
§ 14. 1. Ze swoich czynności Komisja konkursowa sporządza protokół przeprowadzonego naboru na stanowisko urzędnicze, który podpisują wszyscy członkowie Komisji.
2. Protokół zawiera:
1) określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełniania przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze;
2) liczbę nadesłanych ofert na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne;
3) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;
4) uzasadnienie dokonanego wyboru;
5) skład komisji przeprowadzającej nabór.
§ 15. 1. Przewodniczący Komisji przekazuje niezwłocznie Staroście dokumentację konkursu.
2. Dokumentacja, o której mowa w ust. 1, zawiera uchwały komisji oraz protokół, a także dokumenty złożone przez kandydatów.
§ 16. 1. Komisja konkursowa ulega rozwiązaniu z dniem zatrudnienia kandydata na stanowisko urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Sejnach.
§ 17. Traci moc Zarządzenie Nr 21/08 Starosty Sejneńskiego z dnia 06 listopada 2008r. w sprawie regulaminu przeprowadzenia naboru na stanowisko urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Sejnach.
§ 18. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
S TA R O S T A
/-/ Ryszard Grzybowski
Metryka strony