Zarządzenie Nr 18/05 Starosty Sejneńskiego z dnia 30.11.2005r. w sprawie opracowania, uzgodnienia i wnoszenia projektów aktów...
-
Zarzadzenie nr 18/05
-
starosty sejneńskiego
-
z dnia 30.11.2005r.
-
w sprawie opracowania, uzgodnienia i wnoszenia projektów aktów prawnych i dokumentów do rozpatrzenia przez Zarząd Powiatu w Sejnach
-
-
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z póź. zm.) zarządza się, co następuje:
-
§ 1. 1. Projekty aktów prawnych, programów, sprawozdań, informacji, analiz problemowych, ocen ralizacji zadań, stanowisk, decyzji lub innych rozstrzygnięć Zarządu Powiatu, jak również projekty innych materiałów i przedłożeń przewidzianych w obowiązujących przepisach albo zleconych przez Zarząd Powiatu lub Starostę oraz przygotowywanych za zgodą Starosty w celu przedłożenia Zarządowi Powiatu, zwanych dalej "dokumentami zarządu", opracowują odpowiednio:
-
Wicestarosta Sejneński, Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu, kierownicy wydziałów Starostwa Powiatowego w Sejnach lub upoważnieni przez nich pracownicy Starostwa,
-
kierownicy powiatowych służb, straży i inspekcji,
-
kierownicy powiatowych jednostek organizacyjnych,
-
zwnych dalej "podmiotem wnioskującym".
-
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zarząd Powiatu lub Starosta może wskazać inny podmiot wnioskujący władny do opracowania dokumentu zarządu.
-
2. Jeżeli, na podstawie odrębnych przepisów, opracowanie określonego rodzaju dokumentu zarządu należy do właściwości innych podmiotów, podmioty te opracowują i przedkładają projekty bezpośrednio.
-
§ 2. 1. Podmiot wnioskujący dokonuje oceny przewidywanych skutków (kosztów i korzyści) społeczno-gospodarczych regulacji przed opracowaniem projektu aktu normatywnego.
-
2. Zakres dokonywania oceny określa się, w uzgodnieniu ze Starostą, w zależności od przedmiotu i zasięgu oddziaływania projektowanego aktu normatywnego.
-
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach podmiot wnioskujący, w uzgodnieniu ze Starostą, może odstąpić od dokonania oceny przewidywanych skutków regulacji.
-
§ 3. 1. Projekt aktu normatywnego opracowuje się zgodnie z zasadmi techniki prawodawczej, na przekazanym do podmiotów wnioskujących elektronicznym szablonie do tworzenia aktów prawnych.
-
2. Projekt aktu normatywnego winien zawierać opinię radcy prawnego.
-
3. Do projektu aktu prawnego dołącza się ponadto uzasadnienie, obejmujące:
-
przedstawienie istniejącego stanu rzeczy w dziedzinie, która ma być unormowana, oraz wyjaśnienie potrzeby i celu wydania aktu,
-
wykazanie różnic między dotychczasowym a proponowanym stanem prawnym,
-
charakterystykę i ocenę przewidywanych, związanych z wejściem w życie skutków prawnych,
-
przewidywane skutki finansowe oraz wskazanie żródeł finansowania, zwłaszcza jeżeli projekt pociąga za sobą obciążenie budżetu powiatu sejneńskiego.
-
4. Uzasadnienie projektów aktów normatywnych organu stanowiącego powiatu sejneńskiego winno zawierać ponadto elementy określone w Statucie Powiatu Sejneńskiego.
-
5. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy waga lub pilność sprawy wymaga niezwłocznego jej rozstrzygnięcia przez Zarząd Powiatu, Starosta może wyrazić zgodę na wniesienie projektu dokumentu zarządu do rozpatrzenia i rozstrzygnięcia przez Zarząd Powiatu z pominięciem elementów określonych w ust. 3.
-
§ 4. Jeżeli, na podstawie odrębnych przepisów albo w oparciu o polecenie Zarządu Powiatu lub Starosty, projekt dokumentu zarządu podlega zaopiniowaniu lub uzgodnieniu z organami albo podmiotami, których zakres działania dotyczy projektu, obowiazek skierowania projektu do zaopiniowania lub uzgodnienia spoczywa na podmiocie wnioskującym.
-
§ 5. 1. Podmiot wnioskujący wnosi projekt dokumentu zarządu za pośrednictwem stanowiska pracy ds. obsługi zarządu powiatu nie później niż 3 dni przed datą posiedzenia Zarządu Powiatu, na którym ma on zostać rozpatrzony.
-
2. W przypadkach uzasadnionych szczególną pilnością sprawy termin określony w ust. 1 , za zgodą Starosty, może zostać skrócony.
-
§ 6. Podmiot wnioskujący przedkłada kompletny projekt dokumentu zarządu na nośniku papierowym i informatycznym (dyskietka 1,44).
-
§ 7. 1. Sekretarz Powiatu lub stanowisko pracy ds. obsługi zarządu powiatu może wystąpić do podmiotu wnioskującego o usunięcie braków formalnych wniesionego projektu dokumentu zarządu lub o jego uzupełnienie.
-
2. W razie gdy projekt dokumentu zarządu:
-
nie odpowiada wymaganiom określonym w zarządzeniu, a w szczególności:
-
nie został zaopiniowany przez radcę prawnego,
-
nie dołączono do niego przewidywanych skutków finansowych oraz wskazania źródeł finansowania,
-
nie został uzupełniony bądź nie zostały usunięte występujące w nim braki formalne,
-
- projekt dokumentu zarządu nie podlega rozpatrzeniu przez Zarząd Powiatu, a Sekretarz Powiatu lub stanowisko pracy ds. obsługi zarządu powiatu zwraca ten projket podmiotowi wnioskującemu, z zastrzeżeniem ust. 3.
-
2. W uzasadnionych przypadkach projekt dokumentu zarządu niespełniający wymagań, o których mowa w ust. 2, może zostać rozpatrzony na posiedzeniu Zarządu Powiatu wyłącznie za zgodą Starosty.
-
§ 8. 1. Na dzień przed datą posiedzenia Zarządu Powiatu, stanowisko pracy ds. obsługi zarządu powiatu - w uzgodnieniu z Sekretarzem Powiatu - przedkłada Staroście do zatwierdzenia proponowany porządek obrad wraz z kompletem dokumentów.
-
2. Do porządku obrad dołącza się informację o kompletności dokumentów zarządu wnoszonych przez podmioty wnioskujące.
-
§ 9. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Powiatu.
-
§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Starosta Sejneński
Piotr Marian Luto
Metryka strony