zarzadzenie_22_2012

 

ZARZĄDZENIE NR   22 /  2012

STAROSTY SEJNEŃSKIEGO

z dnia  20 grudnia  2012r.

w sprawie ustalenia zasad użytkowania i dokumentacji eksploatacji służbowych pojazdów samochodowych Starostwa Powiatowego w Sejnach

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tj.: Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) oraz § 47 pkt 2 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Sejnach przyjętego uchwałą Nr XXII/145/08 Rady Powiatu w Sejnach z dnia 14 listopada 2008r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Sejnach, zarządzam co następuje:

            § 1. 1. Pojazdy służbowe mogą być używane wyłącznie do zaspokojenia służbowych potrzeb Starostwa oraz realizacji zadań Powiatu Sejneńskiego.

            2. Starosta, a także upoważniony przez niego pracownik mogą w uzasadnionych przypadkach korzystać z samochodu służbowego bez udziału kierowcy.

            § 2. Zabrania się używania pojazdów służbowych do przewozów:

1) przekraczających cel lub zadania służbowe zlecone do wykonania pracownikowi
     użytkującemu pojazd służbowy,

2) zarobkowych,

3) bez sprawnie działających liczników kilometrów,

4) niezgodnych z przeznaczeniem pojazdu.

            § 3. 1. Pojazdy służbowe mogą prowadzić osoby posiadające pisemne upoważnienie Starosty.

            2. Upoważnienie może być wydane na czas nieokreślony bądź określony.

            § 4. 1.  Pojazdy służbowe garażowane są na terenie posesji Starostwa.

            2. W uzasadnionych przypadkach Starosta może zezwolić na stałe lub czasowe garażowanie w innych miejscach niż określone w ust. 1.

            § 5. Uprawnionymi do dysponowania pojazdami służbowymi (samochodami osobowymi): marki Dacia Logan oraz Renault Trafic są Starosta, Wicestarosta, a w razie ich nieobecności Sekretarz Powiatu.

            § 6. 1. Członek Zarządu, Sekretarz, Skarbnik, kierownicy komórek organizacyjnych i samodzielne stanowiska pracy w Starostwie zwani dalej „Wnioskującymi” powinni składać pisemne zapotrzebowanie na pojazdy służbowe do osoby odpowiedzialnej za pojazdy, która przekazuje je do akceptacji Staroście Sejneńskiemu.

            2. Wzór zapotrzebowania stanowi załącznik nr 1 do Zarządzenia – „Zamówienie środka transportu”.

            3. Zgłoszenie zapotrzebowania na pojazdy służbowe, o których mowa w § 5 pkt 1 należy dokonywać najpóźniej do piątku do godziny 15:00 na cały kolejny tydzień.

            4. W pilnych uzasadnionych przypadkach, zgłoszenie zapotrzebowania może być dokonywane w dniu zapotrzebowania na pojazd służbowy po uprzednim uzgodnieniu z Sekretarzem.

            5. Osoby, o których mowa w ust. 1, wnioskują o przydzielenie pojazdu dla potrzeb służbowych biorąc pod uwagę terminowość i charakter zadań przewidzianych do realizacji.

            6. Dysponowanie pojazdami służbowymi powinno odbywać się w sposób racjonalny i gospodarny.

            § 7. 1. Każdy pojazd służbowy powinien być zaopatrzony w dowód rejestracyjny, dowód opłaty obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego od odpowiedzialności cywilnej OC oraz w miesięczną kartę drogową pojazdu samochodowego, zwaną dalej „kartą drogową”.

            2. Wzór karty drogowej stanowi załącznik nr 2 do Zarządzenia – „Miesięczna karta drogowa pojazdu samochodowego”. 

            § 8. 1. Karta drogowa jest dokumentem uprawniającym do wyjazdu z miejsca garażowania lub postoju.

            2. Karta drogowa jest dokumentem kontrolnym i sprawozdawczym,

            3. Karta drogowa powinna być należycie wypełniania i przechowywana.

            § 9. 1. Osoba kierująca pojazdem służbowym każdego dnia wypełnia w karcie drogowej właściwe rubryki, podając:

1) przy wyjeździe:

            a) datę wyjazdu,

            b) dysponenta (należy rozumieć przez to osobę, która korzysta z samochodu służbowego),

            c) trasę jazdy (podając miejscowość skąd, dokąd),

            d) godzinę wyjazdu (rozpoczęcia pracy przez kierowcę w danym dniu),

            e) stan licznika,

2) przy przyjeździe:

            a) stan licznika po przyjeździe,

            b) przebieg kilometrów,

            c) podpis dysponenta,

            d) godzinę zakończenia pracy kierowcy w danym dniu.

            2. W karcie drogowej należy odnotować każdy wyjazd w ciągu dnia.

            3. Za właściwe wypełnianie i przechowywanie kart drogowych oraz innych dokumentów pojazdów służbowych odpowiedzialne są osoby kierujące tymi pojazdami.

            § 10. 1. Niezwłocznie po zakończeniu każdego wyjazdu osoby, którym zostało powierzone kierowanie pojazdami służbowymi przekazują karty drogowe osobie odpowiedzialnej za rozliczanie kart drogowych pojazdów.

            2. Osoba odpowiedzialna za rozliczanie miesięcznych kart drogowych pojazdów samochodowych sprawdza prawidłowość zapisów w karcie drogowej i dokonuje obliczeń zużycia materiałów pędnych w oparciu o normy zakładowe zużycia materiałów pędnych, zwane dalej „normami zużycia”.

            3. Ustalając normy zużycia paliwa bierze się pod uwagę:

1) markę typ i model pojazdu służbowego,

2) rok produkcji,

3) warunki eksploatacji – jazda po mieście, jazda w trudnym terenie, okres zimowy itp.,

4) inne warunki – np. silnik w okresie docierania itp.

            4. W przypadku przekroczenia norm zużycia ponad ustaloną normę należy zawiadomić Starostę.

            5. W przypadku powtarzających się sytuacji przekroczenia norm zużycia, jeśli zachodzi przypuszczenie, że przyczyną przekroczenia norm zużycia jest uszkodzenie pojazdu, należy oddać pojazd do naprawy.

            6. W uzasadnionych przypadkach, Starosta może obciążyć osoby kierujące kosztami wynikającymi z przekroczenia, o którym mowa w ust. 4.

            § 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem   2 stycznia 2013r. .

 Starosta

Andrzej Szturgulewski

                                               

 

 

                                                                                    Załącznik Nr 1

                                                                                                                do Zarządzenia Nr  22 /2012

                                                                                                                Starosty Sejneńskiego z dnia  20 .12.  2012r.

 

..........................................................

KOMÓRKA ORGANIZACYJNA

  

ZAMÓWIENIE ŚRODKA TRANSPORTU

 

Cel wyjazdu        ......................................................................................................................................

Miejsce                 ......................................................................................................................................

Data i godzina    .......................................................................................................................................

Nazwisko i imię .......................................................................................................................................

osoby korzystającej

 

 

Data i podpis Wnioskującego                                                                     Akceptacja

 

....................................................                                                        .........................................

Metryka strony

Udostępniający: Marek Ślusarz, Starostwo Powiatowe w Sejnach

Wytwarzający/odpowiadający: Henryka Pawlukanis

Wprowadzający: Henryka Pawlukanis

Data wprowadzenia: 2013-01-04

Data modyfikacji: 2013-01-04

Opublikował: Henryka Pawlukanis

Data publikacji: 2013-01-04