Zarządzenie 25 z 2007r.

Zarządzenie Nr 25/07
Starosty Sejneńskiego
z dnia 28 sierpnia  2007r.
 
w sprawie ustalenia „Zakładowego regulaminu premiowania pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi
w Starostwie Powiatowym w Sejnach”
 
  
Na podstawie §14 ust. 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 02 sierpnia 2005r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz. U. Nr 146, poz. 1223 z późn. zm. ) oraz §49 pkt. 2 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Sejnach wprowadzonego w życie na mocy uchwały Nr IX/43/03 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 16 września 2003r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Sejnach z późn. zm., zarządzam, co następuje:
  
§ 1.
Ustala się „Zakładowy regulamin premiowania pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi w Starostwie Powiatowym w Sejnach”, stanowiący załącznik do zarządzenia.
  
§ 2.
Za przestrzeganie zasad regulaminu, o którym mowa w § 1. odpowiedzialni są:
  1. Skarbnik Powiatu,
  2. Kierownik Wydziału Ogólnego.
§ 3.
Traci moc zarządzenie Nr 16/03 Starosty Sejneńskiego z dnia 31 października 2003r. w sprawie zatwierdzenia regulaminu premiowania pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi w Starostwie Powiatowym w Sejnach.
 
 § 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Ryszard Gzybowski

Starosta Sejneński 

 
 Załącznik do Zarządzenia Nr 25/07
Starosty Sejneńskiego
z dnia 28 sierpnia 2007r.
 
Zakładowy regulamin premiowania pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi w Starostwie Powiatowym w Sejnach
§ 1.
1. Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych i obsługi w Starostwie Powiatowym w Sejnach, w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, tworzy się fundusz premiowy w wysokości do 30% wynagrodzeń zasadniczych tej grupy pracowników.
2. Wysokość funduszu premiowego na dany rok kalendarzowy ustala Starosta Sejneński do dnia 30 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
3. Fundusz premiowy naliczany jest w oparciu o planowaną wielkość zatrudnienia i sumę stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników uprawnionych do premiowania.
4. W przypadku zmiany wynagrodzenia pracownikom zatrudnionym na stanowiskach pomocniczych i obsługi, w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, fundusz premiowy może być podwyższony przez Starostę w trakcie roku kalendarzowego.
 
§ 2.
1. Premie mają charakter uznaniowy i są przyznawane za wykonywanie powierzonych zadań wynikających z zakresu obowiązków, a w szczególności za:
1) jakość, terminowość i efektywność pracy,
2) oszczędną gospodarkę materiałową,
3) dbałość o mienie zakładu pracy,
4) dyspozycyjność, zaangażowanie i inicjatywę w pracy,
5) dyscyplinę pracy,
6) przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przeciwpożarowych, regulaminów, instrukcji i zarządzeń.
2. Maksymalna miesięczna wysokość premii nie może przekroczyć 40% wynagrodzenia zasadniczego.
3. Wysokość miesięcznej premii dla poszczególnych pracowników ustala Starosta Sejneński na wniosek bezpośredniego przełożonego pracownika zatrudnionego na stanowisku pomocniczym i obsługi.
4. Okres miesiąca podlegający ocenie według kryteriów określonych w niniejszym regulaminie obejmuje miesiąc kalendarzowy, za który następuje wypłata wynagrodzenia za pracę.
5. Wypłata premii za dany miesiąc następuje równocześnie z wypłatą wynagrodzenia zasadniczego.
 
§ 3.
1. Pracownik traci prawo do premii za dany miesiąc w przypadku:
1) rozwiązania stosunku pracy bez wypowiedzenia z winy pracownika,
2) nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy,
3) samowolnego opuszczenia stanowiska pracy,
4) co najmniej dwukrotnego nieusprawiedliwionego spóźnienia się do pracy,
5) stawienia się do pracy w stanie po spożyciu alkoholu lub użyciu środków odurzających bądź spożywania alkoholu lub używania środków odurzających na terenie zakładu pracy,
6) zawinionego spowodowania awarii maszyny lub urządzenia albo wyrządzenia innej szkody zakładowi pracy,
7) ukarania karą porządkową,
8) samowolnego opuszczenia obowiązkowych szkoleń pracowniczych.
2. Decyzję o pozbawieniu premii podejmuje Starosta Sejneński z własnej inicjatywy lub na wniosek bezpośredniego przełożonego pracownika zatrudnionego na stanowisku pomocniczym i obsługi.
3. O utracie prawa do premii za dany miesiąc informuje się pracownika na piśmie. Decyzja o pozbawieniu premii powinna zawierać uzasadnienie.
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Wydział Ogólny Starostwa Powiatowego w Sejnach

Wytwarzający/odpowiadający: Henryka Ropel

Data wytworzenia: 2007-08-29

Wprowadzający: Henryka Ropel

Data wprowadzenia: 2007-08-29

Data modyfikacji: 2007-08-29

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2007-08-29