uchw_r_138
Rady Powiatu w Sejnach
z dnia 19 września 2008 r.
w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej oraz uchwalenia budżetu powiatu
Na podstawie art.53 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 roku - o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1592, Dz. U. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 200 poz.1688, Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 162 poz. 1568, z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, z 2007 r. Nr 173 poz. 218),
2. Poprzez czynność "przedkłada" należy rozumieć złożenie projektu budżetu wraz z wymaganą a określoną niniejszą uchwałą dokumentacją Przewodniczącemu Rady Powiatu.
- Kierownicy Wydziałów Starostwa Powiatowego
- Kierownicy jednostek organizacyjnych powiatu
- Kierownicy powiatowych służb, inspekcji i straży.
- przewidywane wykonanie roku bieżącego,
- prognozowane dochody z uwzględnieniem ich źródeł i działów,
- prognozowane wydatki z uwzględnieniem podziału klasyfikacji budżetowej orazwyodrębnieniem ich rodzajów,
- prognozowane przychody i wydatki powiatowych funduszy celowych.
4. Materiały planistyczne powinny zawierać:
- dane o charakterze liczbowym, a także projekty planów finansowych ze szczegółową kalkulacją sporządzoną z uwzględnieniem aktualnych cen orazprzewidywanego wskaźnika inflacji,
- wnioski pochodzące od podmiotów ubiegających się o dotacje z budżetu powiatu, niezaliczonych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku i są one podstawą do sporządzenia przez Zarząd Powiatu projektu budżetu.
1) prognozowane dochody według źródeł ich pochodzenia z wyszczególnieniem działów klasyfikacji budżetowej, w podziale na bieżące i majątkowe,
2) wydatki budżetu powiatu w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących w tym w szczególności:
- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
- dotacji,
- wydatków na obsługę długu jednostki,
- wydatków przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, zgodnie z zawartą umową z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez powiat.
b) wydatków majątkowych.
3) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetu,
4) przychody i rozchody budżetu powiatu,
5) wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów,
6) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej,
7) plany przychodów i wydatków gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych i dochodów własnych jednostek budżetowych,
8) plany przychodów i wydatków funduszy celowych,
9) limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych,
10) upoważnienia dla zarządu jednostki do zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków do limitu roku budżetowego lub limitów nawieloletnie programy inwestycyjne,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
11) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych,
12) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych powiatowi odrębnymi ustawami,
13) dotacje inne niż określone w pkt 11 i 12 przekazywane na podstawie odrębnych przepisów związane z realizacją zadań powiatu,
14) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między j.s.t.
2. W projekcie uchwały budżetowej mogą być zawarte:
1) upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu powiatu,
2) upoważnienie dla Zarządu Powiatu do dokonywania zmian w budżecie w zakresie określonym w art.188 ust.2 ustawy o finansach publicznych,
3) inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu powiatu.
- objaśnienia,
- informację o stanie mienia komunalnego.
1) omówienie poszczególnych źródeł dochodów,
2) omówienie poszczególnych wydatków z wyszczególnieniem:
a) wydatków bieżących,
b) wydatków majątkowych (w tym inwestycyjnych),
3. Informacja o stanie mienia komunalnego zawiera:
1) dane dotyczące przysługujących powiatowi praw własności,
2) dane dotyczące innych niż własność praw majątkowych w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych: użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach oraz o posiadaniu,
3) dane o zmianach w stanie mienia komunalnego w zakresie określonym w pkt. 1 i 2 od dnia złożenia poprzedniej informacji,
4) dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz wykonywania posiadania,
5) inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.
- Rady Powiatu,
- RIO w Białymstoku, Zespół w Suwałkach,
najpóźniej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. Przewodniczący Rady Powiatu przesyła projekt uchwały wraz z materiałem informacyjnym do prac w komisjach stałych Rady.
3. Komisje obradują nad projektem budżetu na posiedzeniach komisji podczas których wypracowują i kierują wnioski do Zarządu Powiatu.
4. W przypadkach zgłoszenia propozycji wprowadzenia do projektu budżetu nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidywanego w projekcie istnieje obowiązek wskazane przez Komisję źródła jego sfinansowania.
5. Zarząd Powiatu rozpatruje zgłoszone wnioski i zajmuje stanowisko w przedmiocie sprawy. Wnioski nie uwzględnione w projekcie uchwały budżetowej wymagają uzasadnienia ze strony Zarządu.
6. Wnioski poszczególnych Komisji wraz ze stanowiskiem Zarządu Powiatu są podstawą do oceny i sformułowania ostatecznej opinii o projekcie budżetu przez Komisję Budżetu
7. W porządku obrad Sesji Rady Powiatu na której będzie rozpatrywany projekt uchwały budżetowej powinny być uwzględnione następujące punkty:
- odczytanie projektu uchwały budżetowej,
- odczytanie opinii Komisji Budżetowej,
- odczytanie opinii RIO w Białymstoku, Zespół w Suwałkach o projekcie budżetu,
- dyskusja nad wniesionymi poprawkami i ich głosowanie,
- głosowanie nad projektem uchwały budżetowej.
Przewodniczący
Rady Powiatu w Sejnach
Metryka strony