Kontrola z gospodarki finansowej w 2005r.

Kontrola problemowa gospodarki finansowej, przeprowadzon w naszej jednostce w dniach od 10 października do 24 listopada 2005 roku, przez mł. Inspektora Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku Zespół w Suwałkach.
 
 

1.

Numer sprawy:

RIO.V.6012-10/2005

2.

Nazwa jednostki kontrolującej:

Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku Zespół w Suwałkach

3.

Adres jednostki kontrolującej:

Ul. Dwernickiego 2

16-400 Suwałki

4.

Rodzaj przeprowadzonej kontroli:

/sposób realizacji kontroli/

Problemowa

5.

Tematyka i zakres przeprowadzonej kontroli:

Kontrola dotyczyła gospodarki finansowej i zamówień publicznych za okres 2004 roku w zakresie:
I. Ustalenia ogólno-organizacyjne:
1. Dane ogólne.
2. Wewnętrzne regulacje organizacyjno-prawne
3. Funkcjonowanie kontroli wewnętrznej.
II. Księgowość i sprawozdawczość:
4. Stan i kompletność urządzeń księgowych.
5. Prawidłowość i terminowość zapisów w ewidencji księgowej.
6. Sprawozdawczość.
III. Gospodarka pieniężna i rozrachunki:
1. Gospodarka środkami pieniężnymi.
2. Gospodarka drukami ścisłego zarachowania.
3. Rozrachunki i rozczenia.
4. Inwentaryzacja.
IV. Plan finansowy.
V. Wykonanie Planu:
1. Dochody budżetowe.
2. Wydatki budżetowe (w tym zamówienia publiczne).
VI. Gospodarka rzeczowymi aktami trwałymi i obrotami.
VII. Inwentaryzacja.
VIII. Ustalenia końcowe.

6.

Data rozpoczęcia kontroli:

10.10.2005r.

7.

Data zakończenia kontroli:

25.11.2005r.

8.

Okres objęty kontrolą:

01.01.2004 - 31.12.2004r.

9.

Zalecenia pokontrolne:

1. Objęcie pisemnymi procedurami obiegu i kontroli wszystkich dokumentów występujących w jednostce oraz operacji gospodarczych związanych z dokonywaniem rozliczeń za pośrednictwem punktu kasowego banku obsługującego badaną jednostkę.
2. Rozważenie pisemnego powierzenia osobie faktycznie wykonującej czynności głównego księgowego obowiązków i odpowiedzialności głównego księgowego.
3 . Dokonanie uzupełnień dokumentacji opisującej przyjęte zasady prowadzenia rachunkowości .
4. Zobowiązanie osoby odpowiedzialnej za prowadzenie rachunkowości do wyeliminowania uchybień w prowadzeniu ksiąg rachunkowych.

10.

Odpowiedzi na zalecenia:

1 .Obowiązująca w naszej jednostce Instrukcja Obiegu i Kontroli Dokumentów Finansowo-Księgowych i Gospodarki Materiałowej została uzupełniona Aneksem o V działów, które szczegółowo określają przyjęte procedury obiegu i kontroli wszystkich dokumentów występujących w PCPR oraz operacji gospodarczych związanych z dokonywaniem rozliczeń za pośrednictwem punktu kasowego banku.
2. W trakcie realizacji jest ustalanie wszystkich formalności w celu pisemnego powierzenia osobie faktycznie wykonującej czynności głównego księgowego obowiązków i odpowiedzialności głównego księgowego w zakresie wymaganym przepisem art. 45 ustawy o finansach publicznych.
3. Dokumentacja opisująca przyjęte zasady prowadzenia rachunkowości, w oparciu o wskazane przepisy o rachunkowości oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 grudnia 2001r. została wprowadzona Aneksem Nr 1/2006 z dnia 23.01.2006 r. do Zarządzenia Nr 4/2001 z dnia 02.04.2001r. Kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach w sprawie ustalenia zakładowego planu kont.
4. Zobowiązano na piśmie pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie rachunkowości do wyeliminowania uchybień w prowadzeniu ksiąg rachunkowych.

Metryka strony

Udostępniający: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach - Kierownik Wirginia Pestka

Wytwarzający/odpowiadający: Henryka Ropel

Data wytworzenia: 2005-12-14

Wprowadzający: Henryka Ropel

Data wprowadzenia: 2005-12-16

Data modyfikacji: 2006-05-25

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2005-12-16