Kontrola z gospodarki finansowej w 2005r.
- Kontrola problemowa gospodarki finansowej, przeprowadzon w naszej jednostce w dniach od 10 października do 24 listopada 2005 roku, przez mł. Inspektora Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku Zespół w Suwałkach.
-
1.
Numer sprawy:
RIO.V.6012-10/2005
2.
Nazwa jednostki kontrolującej:
Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku Zespół w Suwałkach
3.
Adres jednostki kontrolującej:
Ul. Dwernickiego 2
16-400 Suwałki
4.
Rodzaj przeprowadzonej kontroli:
/sposób realizacji kontroli/
Problemowa
5.
Tematyka i zakres przeprowadzonej kontroli:
- Kontrola dotyczyła gospodarki finansowej i zamówień publicznych za okres 2004 roku w zakresie:
- I. Ustalenia ogólno-organizacyjne:
- 1. Dane ogólne.
- 2. Wewnętrzne regulacje organizacyjno-prawne
- 3. Funkcjonowanie kontroli wewnętrznej.
- II. Księgowość i sprawozdawczość:
- 4. Stan i kompletność urządzeń księgowych.
- 5. Prawidłowość i terminowość zapisów w ewidencji księgowej.
- 6. Sprawozdawczość.
- III. Gospodarka pieniężna i rozrachunki:
- 1. Gospodarka środkami pieniężnymi.
- 2. Gospodarka drukami ścisłego zarachowania.
- 3. Rozrachunki i rozczenia.
- 4. Inwentaryzacja.
- IV. Plan finansowy.
- V. Wykonanie Planu:
- 1. Dochody budżetowe.
- 2. Wydatki budżetowe (w tym zamówienia publiczne).
- VI. Gospodarka rzeczowymi aktami trwałymi i obrotami.
- VII. Inwentaryzacja.
- VIII. Ustalenia końcowe.
6.
Data rozpoczęcia kontroli:
10.10.2005r.
7.
Data zakończenia kontroli:
25.11.2005r.
8.
Okres objęty kontrolą:
01.01.2004 - 31.12.2004r.
9.
Zalecenia pokontrolne:
- 1. Objęcie pisemnymi procedurami obiegu i kontroli wszystkich dokumentów występujących w jednostce oraz operacji gospodarczych związanych z dokonywaniem rozliczeń za pośrednictwem punktu kasowego banku obsługującego badaną jednostkę.
- 2. Rozważenie pisemnego powierzenia osobie faktycznie wykonującej czynności głównego księgowego obowiązków i odpowiedzialności głównego księgowego.
- 3 . Dokonanie uzupełnień dokumentacji opisującej przyjęte zasady prowadzenia rachunkowości .
- 4. Zobowiązanie osoby odpowiedzialnej za prowadzenie rachunkowości do wyeliminowania uchybień w prowadzeniu ksiąg rachunkowych.
10.
Odpowiedzi na zalecenia:
- 1 .Obowiązująca w naszej jednostce Instrukcja Obiegu i Kontroli Dokumentów Finansowo-Księgowych i Gospodarki Materiałowej została uzupełniona Aneksem o V działów, które szczegółowo określają przyjęte procedury obiegu i kontroli wszystkich dokumentów występujących w PCPR oraz operacji gospodarczych związanych z dokonywaniem rozliczeń za pośrednictwem punktu kasowego banku.
- 2. W trakcie realizacji jest ustalanie wszystkich formalności w celu pisemnego powierzenia osobie faktycznie wykonującej czynności głównego księgowego obowiązków i odpowiedzialności głównego księgowego w zakresie wymaganym przepisem art. 45 ustawy o finansach publicznych.
- 3. Dokumentacja opisująca przyjęte zasady prowadzenia rachunkowości, w oparciu o wskazane przepisy o rachunkowości oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 grudnia 2001r. została wprowadzona Aneksem Nr 1/2006 z dnia 23.01.2006 r. do Zarządzenia Nr 4/2001 z dnia 02.04.2001r. Kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach w sprawie ustalenia zakładowego planu kont.
- 4. Zobowiązano na piśmie pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie rachunkowości do wyeliminowania uchybień w prowadzeniu ksiąg rachunkowych.
Metryka strony