Załatw sprawę GŁÓWNA

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw oraz stan przyjmowania spraw, kolejność ich załatwiania lub rozstrzygania

Dokumentacja wpływająca do Poradni jest chronologicznie rejestrowana w sekretariacie według kolejności zgłoszeń. Dyrektor Poradni kieruje daną sprawą do właściwego specjalisty z powiadomieniem rodzica/opiekuna prawnego/ o terminie badań psychologiczno-logopedycznych.

Orzeczenia do kształcenia specjalnego, nauczania indywdualnego, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wydaje Zespół Orzekający, powołany przez Dyrektora Poradni. Odwołanie od Decyzji Zespołu Orzekającego przysługuje rodzicom, opiekunom prawnym w terminie 14 dni do Podlaskiego Kuratora Oświaty za pośrednictwem Zespołu Orzekającego.
 
Wszelkie formy pomocy specjalistycznej udzielane są na wniosek rodziców. Są one dobrowolne i nieodpłatne. Poradnia może zasięgać opinii innych specjalistów, lekarzy, nauczycieli, wychowawców. Podstawowe dokumenty wychodzące z Poradni to orzeczenia i opinie.  

Poradnia udziela pomocy:

1. Uczniom, ich rodzicom i nauczycielom szkół, przedszkoli i placówek z terenu działania.
2. Dzieciom od 0-3 lat, a także dzieciom i młodzieży od 3 r. życia nieuczęszczającym do przedszkoli i szkół a zamieszkałym na terenie.
3. Korzystanie z pomocy poradni jest dobrowolne i nieodpłatne.
4. Badanie diagnostyczne, udział w zajęciach terapeutycznych na terenie poradni wymaga zgody rodziców.
5. Osoby pełnoletnie mogą korzystać z usług poradni bez zgody rodziców.
 

Do zadań realizowanych przez Poradnię należy:

1. diagnoza realizowana poprzez:

a. prowadzenie badań psychologicznych, pedagogicznych i logopedycznych dzieci i młodzieży z odchyleniami i zaburzeniami rozwojowymi,

b. orzekanie i kwalifikowanie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do odpowiedniej formy kształcenia specjalnego, nauczania indywidualnego i do zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,

c. opiniowanie wniosków dotyczących:

- wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia obowiązku szkolnego,

- pozostawienia ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie,

- objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,

- dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia u którego stwierdzono trudności w uczeniu się, w tym specyficznych trudności , uniemożliwiające sprostowanie tym wymaganiom,

- udzielania zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,

- przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,

- innych form pomocy zgodnie z odrębnymi przepisami.

 
 

 

Metryka strony

Udostępniający: Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Sejnach

Wytwarzający/odpowiadający: Elżbieta Palanis

Wprowadzający: Elżbieta Palanis

Data wprowadzenia: 2015-11-23

Data modyfikacji: 2015-11-23

Opublikował: Elżbieta Palanis

Data publikacji: 2015-11-23