Zarządzenie 11 z 2006r.

Zarządzenie Nr 11/06
Starosty Sejneńskiego
z dnia 31 lipca 2006r.

 
w sprawie wprowadzenia "Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Sejnach"

 

 
Na podstawie art. 3a ust. 2 i 3 ustawy z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz, U. z 2001 r. Nr 142 póz. 1593 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

 
§ 1.
Wprowadza się "Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Sejnach" w brzmieniu wskazanym w załączniku nr 1 do zarządzenia.

 
§ 2.
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Powiatu.

 
§3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Starosta Sejneński
Piotr Marian Luto

Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 11/06 Starosty Sejneńskiego
z dnia 31 lipca 2006r.r.
w sprawie wprowadzenia "Regulaminu
naboru na wolne stanowiska urzędnicze
w Starostwie Powiatowym w Sejnach"

 
Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze
w Starostwie Powiatowym w Sejnach

 

 
§ 1.
Regulamin określa zasady i tryb przeprowadzenia naboru w Starostwie Powiatowym w Sejnach na wolne stanowiska urzędnicze, o których mowa w art. 2 pkt 2 i 4 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. u. z 2001 r. Nr 142, poz. 1593, z późn. zm.), zwane dalej wolnymi stanowiskami urzędniczymi.

 
§2.
1. Nabór na wolne stanowiska urzędnicze odbywa się w ramach procedury rekrutacyjnej.
2. Za przeprowadzenie naboru odpowiada Starosta Sejneński.
3. Nabór na wolne stanowiska urzędnicze przeprowadza komisja rekrutacyjna.

 
§ 3.
Procedura rekrutacyjna składa się z następujących etapów:
1) podjęcie decyzji w sprawie rozpoczęcia naboru na wolne stanowisko urzędnicze,
2) przygotowanie i publikacja ogłoszenia,
3) powołanie komisji rekrutacyjnej,
4) wstępna selekcja kandydatów,
5) merytoryczna selekcja kandydatów,
6) wyłonienie kandydata,
7) nawiązanie z wyłonionym kandydatem stosunku pracy.

 
§ 4.
1. Procedura rekrutacyjna jest jawna.
2. W Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Sejnach, zwanym dalej Biuletynem (dostęp ze strony internetowej http://www.umwp-podlasie.pl/bip/powiat/sejny/lub poprzez link "BIP" zamieszczony na stronie internetowej Starostwa http://www.powiat.sejny.pl/ wydzielone zostało miejsce dla publikacji informacji o naborze (zakładka: Ogłoszenia, Przetargi ------- nabór pracowników na wolne stanowiska urzędnicze).
3. Informacje umieszczone w Biuletynie, jeśli regulamin nie stanowi inaczej, winny być tam publikowane do czasu zakończenia procedury rekrutacyjnej.

 
§ 5.
1. Decyzje o rozpoczęciu naboru podejmuje Starosta Sejneński z własnej inicjatywy lub w wyniku zgłoszenia zapotrzebowania na zatrudnienie pracownika dokonanego przez kierownika wydziału.
2. Kierownik wydziału jest zobowiązany bez zbędnej zwłoki przekazać zgłoszenie, gdy konieczność przeprowadzenia procedury naboru można ustalić z wyprzedzeniem.
3. Wzór zgłoszenia zawiera załącznik nr 1.
4. Wraz ze zgłoszeniem przekazuje się opis stanowiska pracy, którego dotyczy nabór oraz zakres zadań wykonywanych na tym stanowisku.

 
§ 6.
1. Celem ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko urzędnicze jest przekazanie w sposób jasny i przystępny informacji dotyczących naboru. Ogłoszenie powinno stanowić kompletny zbiór informacji o naborze.
2. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze zawiera:
1) nazwę i adres jednostki,
2) określenie stanowiska urzędniczego,
3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
5) wskazanie wymaganych dokumentów,
7) określenie terminu i miejsca składania dokumentów,
8) wskazanie zasad przeprowadzania procedury rekrutacyjnej i określenie, w jaki sposób uczestnicy będą o niej informowani,
3. Poza obligatoryjnymi elementami ogłoszenia Starosta może umieścić w ogłoszeniu informacje dodatkowe.

 
§ 7.
1. Ogłoszenie o przeprowadzeniu naboru na wolne stanowisko urzędnicze podlega publikacji:
a) w Biuletynie Informacji Publicznej,
b) na tablicy ogłoszeń w Starostwie,
2. Decyzję o publikacji ogłoszenia w inny sposób niż określony w ust. 1 podejmuje Starosta określając zasady publikacji ogłoszenia.
3. W przypadku publikacji ogłoszenia w inny sposób niż określony w ust. 1 ogłoszenie to nie musi zawierać wszystkich informacji, o których mowa w § 6 ust. 2. W ogłoszeniu tym musi być jednak informacja o sposobach dotarcia do pełnej treści ogłoszenia.
4. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 2.

 
§ 8.
1. Kandydaci na wolne stanowiska urzędnicze są zobowiązani złożyć następujące dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) życiorys - curriculum vitae,
3) kwestionariusz osobowy,
4) kserokopie świadectw pracy /poświadczone za zgodność z oryginałem/,
5) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska,
6) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
7) oświadczenie kandydata o niekaralności (w przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego, wystawione nie wcześniej niż jeden miesiąc przed datą ogłoszenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze),
8) ewentualne referencje z poprzednich zakładów pracy.
2. Dodatkowe dokumenty może określać ogłoszenie o naborze na wolne stanowiska urzędnicze.
3. Na żądanie komisji rekrutacyjnej kandydaci są zobowiązani dostarczyć oryginały dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt. 4,6,8. W przypadku dokumentów, o których mowa w ust. 2 zasadę tą stosuje się odpowiednio.
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 pkt. 1-2 należy opatrzyć klauzulą: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ( Dz.U. z 2002r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 22 marca 1999r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 142 poz. 1593 z późn. zm.)".
5. Druk kwestionariusza osobowego można otrzymać w siedzibie Starostwa.

 
§ 9.
1. Termin składania dokumentów nie może być krótszy niż 14 dni od daty opublikowania ogłoszenia o konkursie w Biuletynie.
2. Termin składania dokumentów, z uwzględnieniem zasady wyrażonej w ust. 1, określa każdorazowo Starosta. Wskazuje on datę rozpoczęcia i zakończenia przyjmowania dokumentów.
3. Przy obliczaniu terminu dnia wprowadzenia informacji do Biuletynu się nie uwzględnia.
4. Przy obliczaniu innych terminów zasadę wyrażoną w ust. 2 stosuje się odpowiednio.

 
§ 10.
1. Dokumenty składane są przez kandydatów w siedzibie urzędu w sposób wskazany w ogłoszeniu.
2. W razie złożenia dokumentów drogą pocztową, za datę ich złożenia, uważa się datę wpływu dokumentów do Starostwa Powiatowego w Sejnach (a nie datę stempla pocztowego).

 
§ 11.
1. Dokumenty składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie przyjmowane są tylko w terminie wskazanym w ogłoszeniu i tylko w formie pisemnej.
Po upływie tego terminu dokumenty nie są przyjmowane.
2. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną , z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001roku o podpisie elektronicznym- Dz.U. z 2001r. Nr 130 poz. 140 z późn. zm.).
3. Nie przyjmuje się również dokumentów w przypadku braku trwającej rekrutacji na wolne stanowisko urzędnicze.
 
§ 12.
1. Komisję rekrutacyjną, zwaną dalej komisją, powołuje Starosta Sejneński.
2. W przypadku naboru na pracownicze stanowiska urzędnicze w skład komisji wchodzi:
1) Starosta Sejneński jako przewodniczący,
2) Sekretarz Powiatu lub kierownik wydziału, w którym ma zostać zatrudniony pracownik, wyłoniony w drodze naboru,
3) kierownik Wydziału Ogólnego lub inny upoważniony przez Starostę Sejneńskiego pracownik, jako sekretarz komisji.
3. W przypadku naboru na kierownicze stanowisko urzędnicze w skład komisji wchodzi:
1) Starosta Sejneński jako przewodniczący,
2) Sekretarz Powiatu lub inna osoba wskazana przez Starostę,
3) kierownik Wydziału Ogólnego lub inny upoważniony przez Starostę Sejneńskiego pracownik, jako sekretarz komisji.
4. Starosta na przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej może powołać w swoim zastępstwie Wicestarostę Sejneńskiego, który będzie uczestniczył w pracach komisji w jego imieniu.
5. Członkiem komisji nie może być osoba, która jest małżonkiem kandydata lub jego krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, albo pozostaje wobec niego w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości, co do jej bezstronności.
6. Osoby biorące udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu konkursu nie mogą przystąpić do tego konkursu.

 
§ 13.
1. Komisja działa do czasu zakończenia procedury rekrutacyjnej.
2. Komisja obraduje na posiedzeniach.
3. Z posiedzenia komisji jest sporządzany protokół.
4. Protokół sporządza sekretarz komisji, a podpisuje cały skład komisji. Protokół stanowi załącznik do protokołu przeprowadzonego naboru na wolne stanowiska urzędnicze.
5. Komisja obraduje w pełnym składzie i podejmuje swoje decyzje jednomyślne.
6. Jeżeli niemożliwym jest podjecie decyzji w sposób wskazany w ust. 5 decyzję podejmuje jednoosobowo przewodniczący komisji.

 
§ 14.
1. Wstępna selekcja kandydatów przeprowadzana jest celu ustalenia, czy kandydat spełnia wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
2. Wstępną selekcję kandydatów przeprowadza komisja rekrutacyjna.
3. Wstępna selekcja kandydatów dokonywana jest poprzez analizę dostarczonych przez kandydatów dokumentów.

§ 15.
1. Po przeprowadzeniu wstępnej selekcji kandydatów komisja rekrutacyjna przygotowuje listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze i którzy tym samym zostali dopuszczeni do rozmowy kwalifikacyjnej.
2. Lista podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Sejnach do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru. Jest ona sporządzona w porządku alfabetycznym i zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsca zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
3. Nie umieszczenie na liście jest jednoznaczne z niespełnieniem kryteriów, o których mowa w ust. 1
4. Kandydaci dopuszczeni do rozmowy kwalifikacyjnej są powiadamiani indywidualnie ( pisemnie, telefonicznie lub pocztą elektroniczną) o terminie i miejscu rozmów kwalifikacyjnych.

 
§ 16.
1. Merytoryczna selekcja kandydatów składa się z rozmowy kwalifikacyjnej.
2. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest sprawdzenie wymagań:
1) w zakresie predyspozycji i zdolności ogólnych oraz umiejętności kierowniczych, które mogą obejmować w szczególności:
a) zdolności analityczne,
b) kreatywność,
c) elastyczność,
d) pewność siebie,
e) komunikatywność,
f) odporność na stres,
g) umiejętność pracy w zespole,
h) umiejętność kierowania zespołem,
i) umiejętność myślenia strategicznego,
j) systematyczność,
k) dokładność,
2) w zakresie wiedzy fachowej, w tym m. in.:
a) wiedzę i doświadczenie w zakresie określonych zagadnień,
b) umiejętności zawodowe,
c) znajomość języka lub języków obcych.
3. Inne wymagania może określić Starosta.
4. Starosta wskazuje sposób, w jaki wymagania dotyczące stanowiska, na które jest
przeprowadzany nabór podlegają weryfikacji w ramach procedury rekrutacyjnej.

 
§17.
1. Rozmowę kwalifikacyjną z kandydatem przeprowadza komisja rekrutacyjna.
2. Z przebiegu rozmowy sporządza się protokół. Protokół stanowi załącznik do protokołu przeprowadzonego naboru na wolne stanowiska urzędnicze.

§18.
1. Protokół przeprowadzonego naboru na wolne stanowiska urzędnicze zawiera w szczególności:
1) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełniania przez nich poziomu wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
2) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
3) uzasadnienie danego wyboru.
2. Wypełniony i podpisany przez Komisję protokół kończy procedurę wyłonienia kandydata na wolne stanowisko urzędnicze.

 
§19.
1. Z kandydatem wyłonionym w drodze naboru nawiązuje się niezwłocznie stosunek pracy.
2. W przypadku, gdy kandydat wyłoniony w drodze naboru odmówi nawiązania stosunku pracy stosunek pracy nawiązuje się z kolejną osobą najlepszą spośród kandydatów wymienionych w protokole naboru, o którym mowa w §18.
3. Odmowa, o której mowa w ust. 2 powinna być wyrażona w sposób nie budzący wątpliwości co do woli kandydata.

 
§ 20.
1. Informację o wynikach naboru umieszcza się w BIP i na tablicy ogłoszeń Starostwa w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1 zawiera:
a) nazwę i adres jednostki,
b) określenie stanowiska urzędniczego,
c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania (w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego),
d) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata.
3. Informację o wynikach naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń Starostwa przez okres co najmniej 3 miesięcy.
4. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru

§ 21.
Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.

§ 22.
1. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
2. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną umieszczone w protokole i będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
3. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób będą odsyłane lub odbierane osobiście przez zainteresowanych.

Starosta Sejneński
Piotr Marian Luto


Załącznik Nr 1
do regulaminu naboru
na wolne stanowiska urzędnicze
w Starostwie Powiatowym w Sejnach

 
Wniosek o rozpoczęcie naboru na stanowisko ..........................
(nazwa stanowiska)
 
Zwracam się z prośbą o rozpoczęcie naboru na stanowisko ........................................ w Wydziale ............................................................

 
Wolne stanowisko powstało w związku z :
a) urlopem bezpłatnym (urlop rozpoczyna się z dniem..............),
b) urlopem wychowawczym (urlop rozpoczyna się z dniem.......................),
c) powstaniem nowego stanowiska pracy ( pracownik powinien rozpocząć pracę z dniem...........................),
d) przejściem pracownika na emeryturę lub rentę (stosunek pracy ustaje z dniem ...............................)
e) rozwiązaniem stosunku pracy (stosunek pracy ustaje z dniem ..............................),
f) powstaniem innej niż wymieniona powyżej sytuacji ......................................................................................................................
(należy podać przyczynę "wakatu" i termin, w jakim powinien zostać zatrudniony nowy pracownik) *.

 
Uwagi dodatkowe:
........................................................................
........................................................................
........................................................................

 

 
............................
(data i podpis osoby wnioskującej)
Załączniki:
1) opis stanowiska pracy, którego dotyczy rekrutacja,
2) zakres zadań wykonywanych na stanowisku, którego dotyczy wniosek.

 
* należy określić powstanie przyczyny powstania wolnego stanowiska pracy poprzez podkreślenie właściwej opcji w punktach od a do e lub wypełnienie punktu f.

 
Załącznik Nr 2
do regulaminu naboru
na wolne stanowiska urzędnicze
w Starostwie Powiatowym w Sejnach

 
OGŁOSZENIE (wzór)

 
Starostwo Powiatowe w Sejnach (ul. 1-go Maja 1, 16-500 Sejny) ogłasza nabór na wolne stanowisko pracy- ............

 
1. Osoba ubiegająca się o zatrudnienie musi spełniać następujące wymagania niezbędne do zatrudnienia na danym stanowisku:
1) wykształcenie ................................
2) nieposzlakowana opinia,
3) nie karanie za przestępstwo popełnione umyślnie,
4) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
5) itp.

 
2. Wymagania dodatkowe związane z zatrudnieniem na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór:
1) ..............................................
2) ..............................................
3) ..............................................

 
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku, na które przeprowadzany jest nabór:
1) ..............................................
2) ..............................................
3) ..............................................

 
4. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) życiorys - curriculum vitae,
3) kwestionariusz osobowy,
4) kserokopia pierwszych trzech stron dowodu osobistego lub kserokopia nowego dowodu osobistego,
5) oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
6) oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwa popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne,
7) kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe /poświadczone za zgodność z oryginałem/,
8) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku ................,
9) odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych lub zaświadczenie o ukończeniu studiów,
10) kserokopie innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
11) ewentualne referencje z poprzednich zakładów pracy.

 
List motywacyjny oraz cv należy opatrzyć klauzulą: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ( Dz.U. z 2002r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 22 marca 1999r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 142 poz. 1593 z późn. zm.)".

 
Druk kwestionariusza osobowego można otrzymać w siedzibie Starostwa (adres: 16-500 Sejny, ul. 1-go Maja 1, pok. Nr 12).

Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:

 
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zaklejonych kopertach z dopiskiem: "Nabór na wolne stanowisko urzędnicze- .............." w terminie do dnia ................ do godz. .............. w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Sejnach (ul. 1-go Maja1, 16-500 Sejny).

 
Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.

Inne informacje:

 
Z regulaminem naboru można zapoznać się w Starostwie Powiatowym w Sejnach (16-500 Sejny, ul. 1-go Maja 1, pok. Nr 12) oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Sejnach (dostęp ze strony internetowej http://www.umwp-podlasie.pl/bip/powiat/sejny/lub poprzez link "BIP" zamieszczony na stronie internetowej Starostwa http://www.powiat.sejny.pl/).
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel. (087) 5162066.

 
Otwarcie i wstępna selekcja kandydatów nastąpi w Starostwie Powiatowym w Sejnach w dniu ............ o godz. ..............
Po przeprowadzeniu wstępnej selekcji kandydatów komisja rekrutacyjna przygotuje listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze i którzy tym samym zostali dopuszczeni do rozmowy kwalifikacyjnej.
Lista podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Sejnach (http://www.umwp-podlasie.pl/bip/powiat/sejny/) do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
Nie umieszczenie na liście jest jednoznaczne z niespełnieniem wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu o naborze.
Kandydaci dopuszczeni do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną powiadomieni indywidualnie (pisemnie, telefonicznie lub pocztą elektroniczną) o terminie i miejscu rozmów kwalifikacyjnych.
 
Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona w BIP i na tablicy ogłoszeń Starostwa w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru (w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata).
Będzie ona upowszechniana w BIP i na tablicy ogłoszeń Starostwa przez okres co najmniej 3 miesięcy.

 
Starosta Sejneński
inż. Piotr Marian Luto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Sejneńskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Henryka Ropel

Wprowadzający: Henryka Ropel

Data wprowadzenia: 2006-08-07

Data modyfikacji: 2006-08-14

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2006-08-07