prot_s2

PROTOKÓŁ Nr II/06
Rady Powiatu Sejneńskiego
z dnia 8 grudnia 2006 r.
 
Obrady II Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o 12.00, zakończyły o godz. 14.45 . Miały one miejsce w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.
Pan Jan Łuba - Przewodniczący Rady przywitał Gości oraz Panie i Panów Radnych (listy obecności stanowią zał. nr 1).
 
Przewodniczący Rady Powiatu stwierdził prawomocność obrad i zaproponował następujący porządek dzienny:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z I Sesji Rady Powiatu.
4. Interpelacje i zapytania Radnych.
5. Informacja p. Starosty z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Regulaminie Rady Powiatu Sejneńskiego.
7. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.
8. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości diet radnym.
9. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu do dokonywania czynności służbowych wobec Przewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego
10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości wynagrodzenia Starosty Sejneńskiego.
11. Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2006 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
12. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2006 r.
13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
14. Wolne wnioski i oświadczenia Radnych.
15. Zamknięcie obrad.
 
 
Ad. pkt 2.
 
Pan Starosta zgłosił wniosek o wprowadzenie do porządku obrad uchwały w sprawie upoważnienia przewodniczącego rady powiatu do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec starosty powiatu /zał. nr 2/.
Pan Kuklewicz zgłosił wniosek o wykreślenie punktu 6 z porządku obrad. Uzasadnił to tym, że materiały dotarły w poniedziałek, to znaczy 4 dni przed Sesją oraz nie został wraz z projektem uchwały przesłany Regulamin Rady Powiatu.
Pan Przewodniczący powiedział, że materiały zostały wysłane w piątek, czyli 7 dni przed Sesją, natomiast Regulamin i Statut został Radnym przekazane przed I Sesją Rady Powiatu. Dodał, że wnioskuje o odrzucenie wniosku Pana E. Kuklewicza.
W głosowaniu brało udział 15 radnych, 11 radnych głosowało za odrzuceniem wniosku, 4 osoby wstrzymały się od głosu.
W wyniku głosowania wniosek został odrzucony.
 
Pan Przewodniczący Rady zaproponował, aby projekt uchwały w sprawie upoważnienia przewodniczącego rady powiatu do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec starosty powiatu zamieścić w porządku obrad jako punkt 13.
W głosowaniu nad nowym porządkiem obrad brało udział 15 radnych, 12 radnych głosowało za przyjęciem nowego porządku obrad, 3 radnych wstrzymało się od głosu.
 
Przyjęty porządek obrad:
 
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z I Sesji Rady Powiatu.
4. Interpelacje i zapytania Radnych.
5. Informacja p. Starosty z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Regulaminie Rady Powiatu Sejneńskiego.
7. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.
8. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości diet radnym.
9. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu do dokonywania czynności służbowych wobec Przewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego
10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości wynagrodzenia Starosty Sejneńskiego.
11. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2006 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
12. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2006 r.
13. Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia przewodniczącego rady powiatu do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec starosty powiatu.
14. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
15. Wolne wnioski i oświadczenia Radnych.
16. Zamknięcie obrad.
 
 
Ad. pkt 3.
 
Do protokołu z poprzedniego posiedzenia Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego uwag nie zgłaszano.
Pan Sekretarz powiedział, że protokoły z Sesji, Zarządów, Komisji stałych są do wglądu w Biurze Rady Powiatu.
 
 
Ad. pkt 4.
 
Pan Przewodniczący Rady zapytał Dyrektora ZSO w Sejnach A. Małkińskiego, czy na prace remontowe, które są obecnie wykonywane przy budynku ZSO w Sejnach uzyskano zgodę od poprzedniego Zarządu bądź poprzedniego Starostę?
 
Ad. pkt 5.
 
Pan Starosta przedstawił sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Zarządu (zał. nr 3). Dodał też, że od czasu objęcia stanowiska Starostą wraz z Panem Starostą Witkowskim starają się poznać działalność wszystkich jednostek. Nie odbyło się jeszcze spotkanie w SP ZOZ w Sejnach z tego powodu, ze Pan Dyrektor W. Kwaterski miał wyjazd służbowy, a ordynator oddziału chirurgicznego jest na zwolnieniu lekarskim, jednakże spotkanie takie odbędzie się w przyszłym tygodniu.
Radni nie zgłosili uwag do sprawozdania z działalności międzysesyjnej.
Pan Przewodniczący zapytał jakie są odczucia Panów Starostów odnośnie inwestycji w ZSO w Sejnach, gdzie popełniono wiele błędów.
Pan Starosta powiedział, że Pan Starosta Witkowski zobowiązał się do przeanalizowania dokumentacji inwestycji termomodernizacji. Zostanie sprawdzone jakie prace założono w dokumentacji, jakie zostały wykonane, zostaną sprawdzone faktury i końcowy odbiór. Będą też rozmowy z osobami odbierającymi inwestycję. Pan Starosta dodał, że może części robót projekt nie zakładał oraz, że w tej chwili należy wykonać prace, aby ratować ten budynek.
Pan Starosta Witkowski powiedział, że remont został wykonany 5 lat temu, są protokoły odbioru i wszystkie terminy gwarancyjne zostały przekroczone, bo 28.11.2006 r. jest końcowy protokół odbioru. W tej chwili najważniejszą sprawą jest naprawić budynek. Pan Starosta dodał też, że w Ministerstwie są pieniądze na remont kuchni w Puńsku, ale nie wiadomo, kiedy zostaną przekazane dla Powiatu.
 
Ad. pkt 6.
 
Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Rady Powiatu Sejneńskiego. Analiza funkcjonowania komisji rady II kadencji pokazuje, że Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Porządku Publicznego może zostać połączona z komisją Budżetu, Finansów i Gospodarki Przestrzennej. Spowoduje to oszczędności finansowe w budżecie powiatu: zostanie zmniejszona liczba przewodniczących komisji, zmniejszy się też liczba posiedzeń komisji rady.
Pan E. Kuklewicz powiedział, że w przypadku powołania tylko trzech komisji, nie ma miejsca dla opozycji. Na poprzedniej Sesji były listy czterech komisji, a teraz są zmiany. Dodał też, że nie było dobrej woli Starosty, żeby spotkać się z przedstawicielami Stowarzyszenia i porozmawiać.
Pan Przewodniczący Rady powiedział, że Komisje są tworzone po to, aby wnosiły coś dla dobra Rady, Zarządu. Komisja Rolnictwa nie miała żadnych możliwości finansowych, aby pomóc rolnikom.
Pan Starosta powiedział, że zmniejszenie liczby komisji ma na celu usprawnienie merytorycznej pracy rady. Dodał też, że zapraszał Pana E. Kuklewicza w celu omówienia m.in. również prac w komisjach, ale Pan Kuklewicz odmówił spotkania. Wina leży po obu stronach.
Pan A. Baudzis powiedział, że w poprzedniej kadencji był przez jakiś czas przewodniczącym Komisji Rolnictwa i uważa, że można połączyć ja z pracami jakiejś innej komisji. Pan Baudzis zaproponował utworzenie tylko jednej komisji oraz obligatoryjnie komisji rewizyjnej.
Pan E. Kuklewicz powiedział, że popiera utworzenie tylko dwóch komisji.
Pan Przewodniczący zapytał radcę prawnego, czy możliwe jest takie rozwiązanie.
Radca prawny powiedział, że tworzenie komisji jest wolą Rady Powiatu i to Rada decyduje, jakie komisje utworzy.
Pan Przewodniczący zarządził głosowanie w sprawie utworzenia jednej komisji oraz komisji rewizyjnej. W głosowaniu brało udział 15 radnych, 6 radnych głosowało za, 9 radnych przeciwko, nikt nie wstrzymał się od głosu.
Wniosek został odrzucony.
 
Pan Przewodniczący zarządził głosowanie w sprawie przyjęcia projektu uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Rady Powiatu Sejneńskiego.
W głosowaniu udział wzięło 15 radnych, 11 radnych głosowało za projektem uchwały, 2 radnych przeciwko, 2 radnych wstrzymało się od głosu.
W wyniku głosowania Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr II/5/06 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 8 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Regulaminie Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 4/.
 
Ad. pkt 7.
 
Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego. Rada Powiatu ma obowiązek powołać komisję rewizyjną i może powołać ze swojego grona również stałe komisje ustalając skład osobowy. Pan Przewodniczący przedstawił listę radnych, którzy wpisali się do Komisji Budżetu, Finansów, Gospodarki Przestrzennej, Porządku Publicznego, Rolnictwa i Leśnictwa /zał. nr 5/:
Łuba Jan,
Antoni Baudzis,
Józef Miszkiel,
Ryszard Grzybowski,
Romuald Witkowski,
Stanisław Jastrzębski,
Lucyna Fidrych,
Małgorzata E. Puza.
 
Pan Przewodniczący Rady zaproponował Pana Józefa Miszkiela na przewodniczącego Komisji Budżetu, Finansów, Gospodarki Przestrzennej.
Pan J. Miszkiel wyraził zgodę.
 
Pan Przewodniczący przedstawił też listę radnych, którzy wpisali się do Komisji Kultury, Oświaty, Zdrowia i Problematyki Społecznej /zał. nr 6/.
Ryszard Grzybowski,
Antoni Baudzis,
Lech Kulesza,
Lucyna Fidrych,
Stanisław Jastrzębski,
Elżbieta Falejczyk,
Małgorzata E. Puza,
Józef Bludzis,
Jan Łuba.
 
Przewodniczący Rady zaproponował Panią Elżbietę Falejczyk na przewodniczącą Komisji Kultury, Oświaty, Zdrowia I Problematyki Społecznej.
Pani E. Falejczyk wyraziła zgodę.
 
Przewodniczący Rady zaproponowała zgłaszanie kandydatów do Komisji Rewizyjnej.
Pan A. Baudzis zgłosił Pana J. Bludzisa na przewodniczącego komisji rewizyjnej .
Pan J. Bludzis wyraził zgodę.
 
Pani M. Puza zgłosiła Panią E. Falejczyk na Wiceprzewodniczącą komisji rewizyjnej. Pani E. Falejczyk wyraziła zgodę.
 
Pan J. Bludzis zgłosił Pana J. Nowela na sekretarza komisji rewizyjnej. Pan J. Nowel nie wyraził zgody.
 
Pan J. Łuba zgłosił Pana L. Kuleszę na sekretarz komisji rewizyjnej. Pan L. Kulesza wyraził zgodę.
 
Pan R. Witkowski zgłosił Pana E. Kuklewicza do komisji. Pan E. Kuklewicz nie wyraził zgody, ponieważ nie chce kontrolować działań poprzedniego Zarządu, którego był członkiem, nie chce też kontrolować kierowników jednostek, ponieważ ma do nich zaufanie.
 
Pani E. Falejczyk zgłosiła Pana J. Miszkiela i Panią G. Andrulewicz. Pan J. Miszkiel wyraził zgodę, natomiast Pani G. Andrulewicz nie wyraziła zgody, ponieważ dopiero zaczyna poznawać zasady pracy rady.
 
Pan Kulesza zaproponował Panią A. Witkowską do komisji rewizyjnej. Pani A. Witkowska nie wyraziła zgody.
W związku z tym, że zgłoszono tylko czterech członków do komisji rewizyjnej:
- Józef Bludzis,
- Elzbieta Falejczyk,
- Lech Kulesza,
- Józef Miszkiel.
komisja rewizyjna ukonstytuuje się na kolejnej Sesji.
 
W głosowaniu nad składem Komisji Budżetu.. brało udział 15 radnych, za przedstawionym składem głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych nie było, nikt nie wstrzymał się od głosu.
 
W głosowaniu nad składem Komisji Oświaty.. brało udział 15 radnych, za przedstawionym składem głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych nie było, nikt nie wstrzymał się od głosu.
 
W wyniku głosowania Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr II/6/06 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 8 grudnia 2006 r. w sprawie wyboru składu Komisji Stałych Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 7/..
 
Ad. pkt 8.
 
Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia diet radnym Rady Powiatu Sejneńskiego. Rada powiatu przy ustalaniu diet radnym bierze pod uwagę funkcje pełnione przez radnego. Ponadto każdorazowa nieobecność na sesjach, posiedzeniach Zarządu Powiatu, stałych i doraźnych komisji powoduje utratę 10% diety.
Pani A. Witkowska zapytała, jaki jest powód zwiększenia diety członkom Zarządu?
Przewodniczący Rady powiedział, że Przewodniczący ma obniżoną dietę, Wiceprzewodniczący ma zwiększoną, ponieważ Przewodniczący chce, aby również przyjmował interesantów i brał bardziej czynny udział w pracach Rady. Ponadto członkowie Zarządu od 6 lat nie mieli podwyżki diety.
Pan Starosta odpowiedział, że Zarząd ma teraz spotykać się częściej i pomóc podejmować różne decyzje.
Pan J. Nowel powiedział, że do tej pory Zarząd spotykał się w zależności od potrzeb, zdarzało się, że nawet dwa razy w tygodniu.
Pan E. Kuklewicz powiedział, że podwyższenie diety dla członków Zarządu nie jest konieczne, ponieważ członkowie Zarządu prawie wszyscy są z Sejn albo najbliższych okolic i nie ponoszą dużych kosztów dojazdu.
Pan J. Nowel powiedział, że dla radnych również od dawna nie było podwyżki, więc skoro są oszczędności w dietach to może powyższych dla wszystkich radnych wysokość diet.
Pan Starosta powiedział, że chce, aby Zarząd w tym roku spotykał się częściej i pomógł podejmować różne decyzje. Może niech teraz dieta będzie wyższa, a w przyszłym roku będzie można podjąć kolejną uchwałę, gdzie zmniejszy się dietę członkom Zarządu.
Pan J. Bludzis stwierdził, że kilku radnych nie bierze udziały w pracach komisji i mają otrzymywać tak samą dietę.
Pan E. Kuklewicz powiedział, że przedstawiciele Stowarzyszenia Sołtysów chciało brać udział w pracach komisji rolnictwa, która została połączona z komisją budżetu i dlatego nie są członkami żadnej komisji. Wniósł o podniesienie diety o 50 zł dla wszystkich radnych.
Pani A. Witkowska powiedziała, że niekoniecznie trzeba być w jakiejś komisji, żeby wnosić coś dobrego dla społeczności.
Pan A. Baudzis zauważył, że po to zostało się radnym, żeby pracować w organach Rady.
W głosowaniu nad podniesieniem diet o 50 zł głosowało 15 radnych, 6 radnych głosowało za podniesieniem diety, 7 radnych przeciwko, 2 osoby wstrzymały się od głosu.
Wniosek został odrzucony.
 
Pan Przewodniczący zarządził głosowanie nad projektem przedstawionej wcześniej uchwały w sprawie określenia diet radnym.
W głosowaniu brało udział 15 radnych, 11 radnych głosowało za projektem uchwały, 4 wstrzymało się od głosu.
W wyniku głosowania Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr II/7/06 z dnia 8 grudnia 2006 r. w sprawie określenia diet radnym Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 8/..
 
Ad. pkt 9.
 
Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wyznaczenia Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu do dokonywania czynności służbowych wobec Przewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego.
W głosowaniu brało udział 15 radnych, 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych nie było, nikt nie wstrzymał się od głosu.
W wyniku głosowania Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr II/8/06 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 8 grudnia 2006 r. w sprawie wyznaczenia Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu do dokonywania czynności służbowych wobec Przewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 9/.
 
Ad. pkt 10.
 
Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia Starosty Sejneńskiego. Zgodnie z uchwałą Nr I/3/06 Rady Powiatu Sejneńskiego, na stanowisko Starosty Sejneńskiego został wybrany Pan Ryszard Grzybowski. Spowodowało to konieczność nawiązania stosunku pracy. Ustalenie wynagrodzenia Starosty należy do kompetencji Rady Powiatu.
Pani E. Falejczyk zapytała jakie było wynagrodzenie poprzedniego Starosty?
Przewodniczący Rady odpowiedział, że poprzedni Starosta miał wynagrodzenia około 7200 zł.
 
W głosowaniu brało udział 15 radnych, 14 radnych głosowało za projektem uchwały, głosów przeciwnych nie było, 1 radny wstrzymał się od głosu.
W wyniku głosowania Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr II/9/06 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 8 grudnia 2006 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Sejneńskiego /zał. nr 10/.
 
Ad. pkt 11.
 
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2006 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
W głosowaniu brało udział 15 radnych, za projektem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych nie było, nikt nie wstrzymał się od głosu.
W wyniku głosowania Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr II/10/06 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 8 grudnia 2006 r. w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2006 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych /zał. nr 11/.
 
 
 
 
Ad. pkt. 12.
 
Pani Skarbnik przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2006 r. wraz z autopoprawkami.
W głosowaniu brało udział 15 radnych, 15 radnych głosowało za projektem uchwały, głosów przeciwnych nie było, nikt nie wstrzymał się od głosu.
W wyniku głosowania Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr II/11/06 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 8 grudnia 2006 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2006 r. /zał. nr 12/.
 
 
Ad. pkt 13.
 
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie upoważnienia przewodniczącego rady powiatu do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec starosty powiatu.
W głosowaniu brało udział 15 radnych: 15 radnych głosowało za projektem uchwały, głosów przeciwnych nie było, nikt nie wstrzymał się od głosu.
W wyniku głosowania Rada Powiatu podjęła uchwałę Nr II/12/06 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 8 grudnia 2006 r. w sprawie upoważnienia przewodniczącego rady powiatu do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec starosty powiatu /zał. nr 13/.
 
 
Ad. pkt 14.
 
Pan A. Małkiński - Dyrektor ZSO w Sejnach w miesiącu październiku zgłosił się do Zarządu Powiatu poprzez Pana Starostę z prośbą o możliwość wykonania prac odwodniających przy ZSO w Sejnach. Pan Starosta wyraził w imieniu Zarządu zgodę, ale postawiony został warunek - jeśli szkoła ma środki na ten cel. Pan J. Polens z PZD w Sejnach wykonał projekt na przeprowadzenie prac remontowych, według kosztorysu koszt tej inwestycji około 35 tys. zł. Szkoła zaoszczędziła przy wykonywaniu robót ponieważ do tej pory szkoła musiała zapłacić tylko za wypożyczenie sprzętu od Pana Cz. Wołągiewicz z Zaleskich. Nie płacono za robociznę. W tej chwili instalacja już funkcjonuje, na części terenu położono polbruk. Otworzono kanał ciepłowniczy, który jest w złym stanie. Na oględzinach był poprzedni Starosta i Pan Gniazdowski, którzy stwierdzili, że konieczna jest wymiana rur. Pan Gniazdowski zaproponował, że szkoła dla jego firmy zapłaci tylko za rury i wykona wymianę rur przy użyciu pracowników szkoły. Koszt wymiany rur ok. 7 tys. zł. Pan Dyrektor dodał, że obecnie instalacja jest drożna.
Pan Dyrektor powiedział, że doprowadzono 7 rynien, jest plan wykonania instalacji między salą gimnastyczną a głównym budynkiem. W tej chwili woda uchodzi pod budynek sali gimnastycznej, koszt instalacji odwodniającej będzie mniejszy niż koszt prac wykonanych do tej pory. Wykonanie tych prac jest niezbędne.
Przewodniczący Rady zapytał czy w projektach termomodernizacji było ujęte wykonanie tych prac?
Pan Dyrektor odpowiedział, że nie ma dostępu do projektu. Prosił Pana M. Jurkiewicz o dokumentację, ale do tej pory jej nie otrzymał.
Pan Starosta powiedział, że w projekcie termomodernizacji nie było zamieszczone odwodnienie terenu oraz budowy kanału ciepłowniczego, natomiast była umieszczona wentylacja sali gimnastycznej, która nie została wykonana. Nie ma drożności kanałów w głównym budynku. Należy zrobić wentylację w sali gimnastycznej. Pan Starosta dodał, że w przyszłym tygodniu jedzie do Ministerstwa Edukacji i będzie rozmawiać na temat stołówki w Puńsku, na temat pracowni komputerowej w ZSO w Sejnach. Będzie też w Ministerstwie Rolnictwa i tam będzie rozmawiać na temat przekazania ZSTR w Sejnach do Ministerstwa. Będzie to duża ulga dla budżetu Powiatu.
 
Ad. pkt 15.
 
Pan Przewodniczący przeprosił za ostre słowa w stosunku do radnych. Poinformował również, że wpłynęło pismo od Posła Zielińskiego /zał. nr 14/ oraz, że w Biurze Rady Powiatu jest do wglądu pismo od Pana A. Ludorfa, byłego Kierownika Urzędu Pracy w Sejnach /zał. nr 15/.
Przewodniczący Rady zapoznał radnych przedstawił ofertę szkoleń podstawowych dla radnych /zał. nr 16/.
Pan J. Nowel zwrócił się z prośbą do Pana Przewodniczącego żeby w jakiś sposób wyprostował krążące po wsiach plotki na temat zwolnień pracowników i kierowników jednostek.
Przewodniczący Rady powiedział, że na dzień dzisiejszy żadna osoba nie została zwolniona i on nie kieruje się żadnym odwetem. Dodał też, że chciałby zamieścić w lokalnej gazecie jakie zamierzenia ma obecny Zarząd i jakim stanie zastano Powiat.
Pan Starosta powiedział, że chce, aby najbliższe cztery lata były wytężoną pracą.
Pan E. Kuklewicz dodał, że chciałby, aby Przewodniczący Rady w swoich wypowiedziach powstrzymał się od krytycznych uwag pod adresem poprzedniego Zarządu.
 
Pan Przewodniczący Rady powiedział, że następna Sesja będzie po Świętach Bożego Narodzenia i złożył wszystkim najserdeczniejsze życzenia.
 
Ad. pkt. 16.
 
Przewodniczący Rady zamknął obrady wypowiadając słowa: "Zamykam obrady II Sesji Rady Powiatu".
 
 
Protokołowała                                   Przewodniczył
 
Katarzyna Mikłaszewicz                          Jan Łuba
 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Sejneńskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2006-12-29

Data modyfikacji: 2006-12-29

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2006-12-29