Protokół nr XIV/04

 
PROTOKÓŁ Nr XIV/04
z XIII Sesji Rady Powiatu w Sejnach
z dnia 26 lutego 2004 r.
 
Obrady XIV Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 1000, zakończyły o godz. 1240. Miały one miejsce w świetlicy Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sejnach.
Otwarcia obrad dokonał Przewodniczący Rady Powiatu -Krzysztof Tur. Pan Przewodniczący przywitał zebranych Gości oraz Panie i Panów Radnych.
(listy obecności stanowią zał. nr 1)
 
Pan Przewodniczący zaproponował następujący porządek posiedzenia:
1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z XIII Sesji Rady Powiatu.
4. Interpelacje i zapytania Radnych.
5. Informacja p. Starosty z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
6. Sprawozdanie z pracy Rady Powiatu i Komisji Stałych Rady w 2003r.
7. Przyjęcie planu pracy Rady Powiatu oraz planów pracy Komisji Stałych Rady Powiatu na 2004 r.
8. Sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Sejneńskim za rok 2003 na terenie Powiatu Sejneńskiego.
9. Informacja dotycząca stanu porządku i bezpieczeństwa orz występujących patologiach na terenie działania KPP w Sejnach w 2003r.
10. Informacja z działalności Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sejnach w 2003r.
11. Informacja o stanie bezrobocia w Powiecie Sejneńskim oraz funkcjonowaniu Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach w 2003r.
12. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2004 w ramach środków PFRON.
13. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy Powiatu Sejneńskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi uprawnionymi podmiotami na 2004r.
14. Podjęcie uchwały w sprawie budżetu powiatu na 2004r.
15. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu na termomodernizację budynków Starostwa Powiatowego w Sejnach.
16. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
17. Sprawy różne i wolne wnioski.
18. Zamknięcie obrad.
 
Ad. pkt 2.
Radni proponowany porządek obrad przyjęli jednomyślnie.
 
Ad. pkt 3.
Radni protokół z XIII Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego przyjęli jednomyślnie.
 
Ad. pkt 4.
Radny -Olgierd Makowski zwrócił się z prośbą o wycięcie przydrożnych gałęzi i posypanie piaskiem drogi powiatowej w Szołtanach.
 
Ad. pkt 5.
Pan Starosta przedstawił informację z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu. ( sprawozdanie w załączeniu zał. nr 2).
Pan Starosta poinformował, że Dyrektor Zespołu Szkół Techniczno-Rolniczych -Pan Ryszard Grzybowski złożył wniosek o odejściu na emeryturę z dniem 1 lipca 2004r.
Pan Starosta Poinformował, że trzy projekty na drogi powiatowe złożone do SAPARDU zostały zaakceptowane i otrzymają dofinansowanie.
Pan Przewodniczący udzielił głosu dla posła Józefa Laskowskiego.
Pan Poseł zapoznał z bieżącymi pracami w Sejmie. Prosił o informowanie o problemach mieszkańców powiatu, co ułatwi mu prace parlamentarzysty i umożliwi składanie interpelacji, interwencję i pomoc. Zwrócił uwagę na przyszłe problemy związane z wejściem Polski do Unii Europejskiej.
Pan Józef Miszkiel zapytał czy Pan Poseł będzie głosował za planem Hausera.
Pan Józef Laskowski odpowiedział, że dobre propozycje należy przyjmować, a złe odrzucać.
Pan Witold Liszkowski- Wójt Gminy Puńsk zwrócił uwagę na pracę Sejmu i na duże wydatki dla kolei, mimo że ludzie koleją prawie nie jeżdżą. Stwierdził, że to wcale nie jest dobra decyzja, skoro daje się tym którzy tylko więcej strajkują.
Pan Starosta poinformował, że w ostatnich dniach Starostwo otrzymało przelew z Urzędu Skarbowego w wysokości 46 groszy, jako dochód powiatu z podatku (z CIT). Zwrócił uwagę czy Sejm w ogóle kalkulował przewidywalny dochód powiatów uchwalając ustawę o ich dochodach.
Pan Jan Stanisław Kap -Burmistrz Powiatu poinformował o opracowanym harmonogramie festynów w dniach 1, 2, 3 maja 2004r.
 
Ad. pkt 6.
Pan Antoni Baudzis -Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji.(zał. nr 3)
Pan Jan Wydra -Przewodniczący Komisji Budżetu, Finansów i Gospodarki Przestrzennej przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji (zał. nr 4).
Pan Zbigniew Malicki -Przewodniczący Komisji Kultury, Oświaty, Zdrowia i Problematyki Społecznej przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji ( zał. nr 5).
Pan Stanisław Poszwa -Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Porządku Publicznego -przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji (zał. nr 6).
Pan Krzysztof Tur- Przewodniczący Rady Powiatu przedstawił sprawozdanie z działalności Rady Powiatu w 2003 r. (zał. nr 7).
 
Ad. pkt 7.
Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia planów pracy Rady Powiatu oraz Komisji na 2004r.
Radni uchwałę przyjęli jednomyślnie. (zał. nr 8)
 
Ad. pkt 8.
Pan Starosta przedstawił informację z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2003 na terenie powiatu Sejneńskiego.
(sprawozdanie w załączeniu -zał. nr 9)
 
Ad. pkt 9.
Pan podinp. Andrzej Waszkiewicz -Komendant Powiatowy Policji w Sejnach przedstawił informację z dotyczącą stanu porządku i bezpieczeństwa oraz występujących patologiach społecznych na terenie działania Komendy Powiatowej Policji w Sejnach w 2003r.
(informacja w załączeniu- zał. nr 10)
 
Ad. pkt 10.
Pani Halina Sawicka -Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sejnach przestawiła informację z działalności Poradni w 2003 r.
(informacja w załączeniu -zał. nr 11)
 
Ad. pkt 11.
Pan Jacek Kozakiewicz -Kierownik Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach przedstawił informację o stanie bezrobocia w Powiecie Sejneńskim oraz funkcjonowaniu Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach w 2003 r.
(informacja w załączeniu -zał. nr 12)
Pan Starosta poinformował ilu bezrobotnych w poszczególnych gminach zatrudniono w 2003r. w ramach prac interwencyjnych i ile środków gminy na ten cel otrzymały. Stwierdził, że są liczne skargi dotyczące podziału środków i zatrudniania osób na prace interwencyjne. Wyjaśniał, że nazwiska osób zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych czy publicznych będą wywieszane na tablicy ogłoszeń.
 
Ad. pkt 12.
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały wraz z autopoprawkami w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2004 w ramach środków PFRON.
Radni uchwałę przyjęli jednomyślnie. (zał. nr 13)
 
Ad. pkt 13.
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia Programu współpracy Powiatu Sejneńskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi uprawnionymi podmiotami na 2004r.
Radni uchwałę przyjęli jednomyślnie.
(uchwała stanowi zał. nr 14)
 
Ad. pkt 14.
Pani Skarbnik przedstawiła autopoprawki do projektu budżetu
(autopoprawki -zał. nr 15).
Pan Łuba zapytał czy w Starostwie są pracownicy Służby Cywilnej.
Pani Skarbnik odpowiedziała, że w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego.
Pan Józef Miszkiel zapytał skoro są zmniejszane środki na płace w Starostwie Powiatowym , czy to oznacza, że jakiś etat będzie zlikwidowany.
Pani Skarbnik wyjaśniała, że pieniędzy na płace wystarczy, braki mogą pojawić się w grudniu, ale z wolnych środków budżetowych pieniądze na płace prawdopodobnie zostaną zwrócone.
Radni projekt budżetu przyjęli przy jednym głosie wstrzymującym się.
(uchwała stanowi załącznik nr 16 )
 
Ad. pkt 15.
Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu na termomodernizację budynków Starostwa Powiatowego w Sejnach.
Radni uchwałę przyjęli jednomyślnie.
(uchwała stanowi załącznik nr 17)
 
Ad. pkt 16.
Radny Olgierd Makowski stwierdził, że wyjaśnił już interesująca go sprawę z przedstawicielem Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach.
 
Ad. pkt
Pan Jan Łuba pozytywnie ocenił dokonane inwestycje i wydatki Starostwa w 2003r. Dobrze ocenił wydatkowanie środków, które przyczyniają się do rozwoju powiatu.
Pan Starosta podziękował za dobra opinię dotyczącą działań Starostwa. Przypomniał, że trwają prace nad dostosowaniem Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej do potrzeb Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Przygotowywany jest wniosek o pozyskanie funduszy europejskich na wyposażenie i zakup sprzętu.
 
Ad. pkt 18
Pan Przewodniczący dokonał zamknięcia XIV Sesji Rady Powiatu.
 
Protokołowała Alicja Jurkiewicz
Przewodniczył Krzysztof Tur
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Sejneńskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Henryka Ropel

Wprowadzający: Henryka Ropel

Data wprowadzenia: 2004-12-15

Data modyfikacji: 2004-12-15

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2004-12-15