prot_kr_2_2015
Protokół Nr 2/2015
Komisja Rewizyjna
5 maja 2015 r.
Posiedzenie Komisji Rewizyjnej miało miejsce w Starostwie Powiatowym w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34, rozpoczęło się o godz. 10.00 a zakończyło się o 10.40. Posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Pan Józef Chmielewski; lista obecności stanowi załącznik nr 1.
Przewodniczący Komisji otworzył obrady i powitał przybyłe osoby.
W posiedzeniu uczestniczyli również:
- Pan Piotr Franciszek Alszko – Starosta Sejneński,
- Pan Romuald Witkowski - Wicestarosta Sejneński,
- Pani Dorota Bykowska – Skarbnik Powiatu
- Pan Ryszard Grzybowski – Przewodniczący Rady
Porządek posiedzenia:
- Przyjęcie Protokołu Nr 1/2015 z dnia 29.01.2015 r.
- Podjęcie Uchwały w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego za rok 2014.
- Sprawy różne.
Członkowie Komisji Rewizyjnej głosowali za porządkiem posiedzenia.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 1. Przyjęcie Protokołu Nr 1/2015 z dnia 29.01.2015 r.
Uwag do Protokołu nie wniesiono.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie Protokół Nr 1/2015.
Protokół Nr 1/2015 Komisji Rewizyjnej został poprzez głosowanie przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 2. Podjęcie Uchwały w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego za rok 2014.
Komisja Rewizyjna zapoznała się ze:
- Sprawozdaniem z wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2014 r./zał. nr 2/.
- Sprawozdaniem finansowym Powiatu Sejneńskiego za 2014 r./zał. nr 3/.
- Opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Suwałkach w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu Sejneńskiego sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2014 r./zał. nr 4/.
Pan Starosta Piotr Alszko powiedział, że Komisja Rewizyjna ma w swoim zakresie kontrolę wykonania budżetu za rok ubiegły, jeżeli chodzi o wydatki, dochody.
Zarząd Powiatu Sejneńskiego i Pan Starosta podjął akceptującą Uchwałę w sprawie wykonania budżetu za rok 2014.
Dochody, wydatki planowane zostały zrealizowane przez Zarząd Powiatu.
Zarząd Powiatu w obecnym składzie funkcjonował w ubiegłym roku 2014 tylko przez miesiąc i ponoszą oni tylko w tym zakresie odpowiedzialność za budżet.
Pani Skarbnik Dorota Bykowska powiedziała, że dochody majątkowe zostały zrealizowane w ponad 100%. Powiat otrzymał zwrot środków z UE pod koniec grudnia 2014 r. z projektu na drogę Jenorajście – Burbiszki.
Bieżące wydatki zostały wykonane w 96,19%. Na koniec roku 2014 zadłużenie Powiatu wynosiło 3 735 918,76 zł. Pani Skarbnik wyjaśniła, że jeśli Powiat będzie chciał zaciągnąć kredyt, to najlepiej z przesuniętym okresem rozpoczęcia spłaty, bo nie ma możliwości zwiększenia kwot spłaty kredytów.
Przewodniczący Komisji powiedział, że w związku z analizą dokumentów oraz wyjaśnieniami Pani Skarbnik proponuje udzielić absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego za rok 2014.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego za rok 2014.
Przewodniczący Komisji zarządził głosowanie w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego za rok 2014, poprzez głosowanie jawne, jednogłośnie podjęto Uchwałę nr 2/1/2015 Komisji Rewizyjnej z dnia 05 maja 2015 r. w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego za rok 2014.
Pan Starosta podziękował w imieniu Zarządu za udzielenie Zarządowi absolutorium przez Komisję Rewizyjną.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przekazał Przewodniczącemu Rady Powiatu Sejneńskiego wyżej wymienioną uchwałę oraz wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiemu z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2014 r. /zał. nr 5/.
Ad. pkt. 3. Sprawy różne.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował o zorganizowanym przez siebie spotkaniu na Sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach, w sprawie dróg powiatowych na terenie Gminy Puńsk.
Na tym protokół zakończono.
Sporządziła: Przewodniczył:
Katarzyna Mikłaszewicz Józef Chmielewski
Metryka strony