prot_z_22_2015

Protokół Nr 22/2015

z posiedzenia Zarządu Powiatu Sejneńskiego

w dniu 6 listopada 2015 r.

 

Posiedzenie Zarządu Powiatu Sejneńskiego odbyło się w Starostwie Powiatowym w Sejnach przy ul. 1 Maja 1, rozpoczęło się o godz. 15.00, a zakończyło o godz. 16.20. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu (lista obecności stanowi zał. nr 1 ) oraz:

  • Dorota Bykowska - Skarbnik Powiatu.
  • Aneta Kimszal – Sekretarz Powiatu.

Ad. pkt. 1. Otwarcie obrad.

Posiedzeniu przewodniczył Pan Piotr Alszko – Starosta Sejneński, który stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.

Pan Starosta przedstawił porządek obrad.

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie Protokołu Nr 21/2015 z dnia 27.10.2015 r.
  3. Wyznaczenie pracowników do realizacji uchwał z XI Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
  4. Sprawy różne.
  1.  Pismo Burmistrza Miasta Sejny.
  2. Pismo Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej w Białymstoku.
  3. Pismo Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach w sprawie sprzedaży ciągnika i możliwości zakupu nowego.
  4. Pismo Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach w sprawie zamontowania progu zwalniającego na ul. Polnej w Krasnopolu.
  5. Pismo SP ZOZ w Sejnach.
  6. Pismo Terenowego Koła Pszczelarzy.
  7. Pismo Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach.
  1. Zamknięcie obrad.

 

Porządek posiedzenia został przyjęty jednogłośnie.

Ad. pkt. 2. Przyjęcie protokołu Zarządu Powiatu Sejneńskiego Nr 21/2015 z dnia 27.10.2015r.

Do Protokołu uwag nie wniesiono.

Protokół poprzez głosowanie jawne został przyjęty jednogłośnie.

Ad. pkt. 3.Wyznaczenie pracowników do realizacji uchwał z XI Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Pani Aneta Kimszal – Sekretarz Powiatu przedstawiła informację o przekazanych do realizacji uchwałach z XI Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego:

  1. UchwałaNr XI/56/2015 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2015r. – Pani Dorota Bykowska – Skarbnik Powiatu.
  2. Uchwała Nr XI/57/2015 w sprawie udzielenia dotacji celowej Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach na zakup aparatury i sprzętu medycznego– Pani Dorota Bykowska – Skarbnik Powiatu.
  3. Uchwała Nr XI/58/2015 w sprawie uchwalenia Statutu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach – Pan Bogdan Fidrych – Kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach.
  4. Uchwała Nr XI/59/2015 w sprawie wyznaczenia przedstawiciela do Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach – Pani Teresa Gałdzewicz – inspektor.
  5. Uchwała Nr XI/60/2015 w sprawie powołania Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach i ustalenia składu osobowego– Pani Teresa Gałdzewicz – inspektor.
  6. Uchwała Nr XI/61/2015 w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2015 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych– Pan Bogdan Fidrych – Kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach.

 

Ad. pkt. 4. Sprawy różne.

 

  1.  Pismo Burmistrza Miasta Sejny /zał. nr 2/.

 

Pan Starosta przedstawił pismo Burmistrza Miasta Sejny informujące o gotowości do połączenia Miejskiej Bibliotek Publicznej w Sejnach z Powiatową Biblioteką Publiczną w Sejnach.

 

Zarząd Powiatu postanowił, że Pani Teresa Gałdzewicz inspektor Starostwa Powiatowego w Sejnach przeprowadzi analizę finansową połączenia bibliotek. W przypadku osiągnięcia korzystnego dla Powiatu Sejneńskiego wyniku finansowego połączenia bibliotek, połączenie mogłoby nastąpić z dniem 01.01.2017 r.

 

  1. Pismo Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej w Białymstoku /zał. nr 3/.

 

Pan Starosta przedstawił prośbę Komendanta Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej w Białymstoku o wsparcie finansowe w kwocie 5 tys. zł na wydanie okolicznościowego albumu z okazji 25-lecia istnienia Straży Granicznej.

 

Zarząd Powiatu nie udzielił wsparcia finansowego ze względu na brak środków finansowych na powyższy cel.

 

  1. Pismo Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach w sprawie sprzedaży ciągnika oraz możliwości zakupu nowego /zał. nr 4/.

 

Pan Starosta przedstawił prośbę Kierownika Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach o wyrażenie zgody na sprzedaż ciągnika URSUS i zakup ciągnika o większej mocy.

 

Zarząd Powiatu Sejneńskiego wyraził zgodę dla Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach na sprzedaż ciągnika URSUS 914 Nr rejestracyjny SWH 1690, rok zakupu 1999 i zakup ciągnika o większej mocy.

 

  1. Pismo Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach w sprawie zamontowania progu zwalniającego na ul. Polnej w Krasnopolu /zał. nr 5/.

 

Pan Starosta przedstawił pismo PZD w Sejnach informujące, że Komenda Powiatowa Policji w Sejnach przeprowadziła interwencję w zakresie zastosowania progu zwalniającego na drodze powiatowej nr 1157B ul. Polna w Krasnopolu. W wyniku kontroli stosowania przepisów, nie stwierdzono nagminnego przekraczania prędkości przez poruszające się samochody. Stwierdzono natomiast zagrożenie w obszarze bezpieczeństwa pieszych – piesi poruszają się po ulicy, gdyż brak jest wydzielonego chodnika. W związku z powyższym Powiatowy Zarząd Dróg w Sejnach zamierza wnieść do Zarządu Powiatu Sejneńskiego prośbę o zaplanowanie środków finansowych na budowę chodnika, co zwiększy bezpieczeństwo pieszych.

 

  1. Pismo SP ZOZ w Sejnach /zał. nr 6/.

 

Pan Starosta odczytał pismo Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach dot. wyrażenia przez Zarząd Powiatu zgody na zmianę wierzycieli SP ZOZ w Sejnach w drodze cesji praw (zbycie wierzytelności) przysługujących Wykonawcom realizującym umowę rozbudowy Szpitala Powiatowego w Sejnach.

 

Pan Waldemar Kwaterski – Dyrektor SP ZOZ w Sejnach wyjaśnił, że SP ZOZ w Sejnach realizując inwestycję rozbudowy Szpitala za wykonane usługi płaci głównemu wykonawcy, natomiast główny wykonawca przestał opłacać faktury swoim podwykonawcom. Istnieje prawna możliwość opłacenia za wykonanie prace dla podwykonawcy, jednakże umowa zawiera zapis mówiący o konieczności wyrażenia na to zgody przez Zarząd Powiatu. Warunkiem pracy na budowie było oficjalne zgłoszenie pracy przez podwykonawcę. W tej chwili jest 4-5 zgłoszonych podwykonawców.

 

Pan Starosta powiedział, że może się zdarzyć, że inwestor zapłaci za wykonane prace głównemu wykonawcy, główny wykonawca nie zapłaci dla zgłoszonych podwykonawców i podwykonawca zgłosi się do inwestora o opłacenie jego pracy.

 

Pan Dyrektor odpowiedział, że może się tak zdarzyć. Dodał też, że dla SP ZOZ bezpieczniej jest wypłacić pieniądze dla podwykonawcy, bo on wtedy nie zgłosi sprawy do Sądu.

 

Pan Waldemar Haraburda – radca prawny Starostwa Powiatowego w Sejnach powiedział, że inwestor na podstawie zapisów umowy może zapłacić za wykonane prace podwykonawcy, nie jest potrzebna cesja.

 

Pan W. Kwaterski powiedział, że Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego będzie przeprowadzał kontrolę inwestycji i na pewno zażąda okazania zgody Zarządu Powiatu na opłacenie prac bezpośrednio podwykonawcy, zgodnie za zapisami umowy.

 

Pan Starosta wyraził obawę, że jeśli Zarząd Powiatu wyrazi zgodę na cesję, wówczas wierzyciele zgłoszą się do Zarządu Powiatu.

 

Pan Dyrektor powiedział, że jeśli Zarząd Powiatu nie wyrazi zgody to UMWP nałoży korekty finansowe, ponieważ opłata za wykonane prace została przekazana na inny rachunek niż podany w umowie bez zgody Zarządu Powiatu. Pan Dyrektor nie widzi żadnych konsekwencji finansowych dla Powiatu. SP ZOZ w Sejnach zapłaciłby za prace tylko tym podwykonawcom, którzy uzyskają zgodę od wykonawcy. Ponadto pieniądze te wcześniej zostaną złożone w depozyt.

 

Pan Starosta wyjaśnił, że wyrażając ewentualną zgodę na dokonanie zapłaty podwykonawcom Zarząd Powiatu chciałby posiadać więcej informacji o konkretnej sytuacji. Zarząd Powiatu powinien zapoznać się z pełną dokumentacją dotyczącą procesu inwestycji, w szczególności ustalenia wszystkich podwykonawców.

 

Zarząd Powiatu postanowił, że radca prawny zatrudniony w SP ZOZ w Sejnach przygotuje opinię prawną w kwestii konieczności wyrażenia przez Zarząd Powiatu zgody na opłacenie za wykonane prace podwykonawcom. Następnie radca prawny zatrudniony w Starostwie Powiatowym w Sejnach ustosunkuje się do tej opinii. Dyrektor SP ZOZ w Sejnach przedstawi te dokumenty dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.  

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z opiniami prawnymi oraz odpowiedzią Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego podejmie decyzję.

 

 

  1. Pismo Terenowego Koła Pszczelarzy /zał. nr 7/.

 

Pan Starosta przedstawił prośbę Terenowego Koła Pszczelarzy w Sejnach o pomoc finansową przy organizacji Konferencji Pszczelarskiej „Pszczoła w środowisku”.

 

Zarząd Powiatu postanowił, że udzieli pomocy poprzez druk zaproszeń oraz zakup artykułów spożywczych na bufet kawowy.

 

  1. Pismo Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach /zał. nr 8/.

 

Pan Starosta przedstawił prośbę  ZSO w Sejnach o pomoc finansową przy organizacji Światowego Dnia Walki z AIDS, które przypada na 1 grudnia 2015 r.

Zarząd Powiatu przeznaczył na ten cel 600 zł. 

 

 

Pan Starosta podziękował wszystkim za obecność i zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

            Na tym protokół zakończono.

 

       Sporządziła                                                                                Przewodniczył

  Katarzyna Mikłaszewicz                                                                   Piotr Alszko

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2015-11-16

Data modyfikacji: 2015-11-16

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2015-11-16