prot_kw_2_2015
Protokół Nr 2/2015
Wspólne posiedzenie Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa oraz Komisji Budżetu i Finansów
15 kwietnia 2015 r.
Wspólne posiedzenie Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego rozpoczęło się o godz. 9.45, a zakończyło o godz. 10.25. Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów - Pan Rafał Sławiński. Stwierdził prawomocność posiedzenia (lista obecności stanowi zał. nr 1).
W posiedzeniu uczestniczyli również:
- Pani Dorota Bykowska – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego,
- Pani Aneta Kimszal - Sekretarz Powiatu Sejneńskiego,
Porządek posiedzenia:
- Przyjęcie Protokołu Nr 1/2015 Wspólnego posiedzenie Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 20 marca 2015 r.
- Przyjęcie materiałów na VI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
- Sprawy różne.
Nowy porządek obrad został przyjęty jednogłośnie
Ad. pkt. 1. Przyjęcie Protokołu Nr 1/2015 Wspólnego posiedzenie Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 20 marca 2015 r.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie Protokół Nr 1/2015 Wspólnego posiedzenia Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 20 marca 2015 r.
Do Protokołu uwag nie wniesiono.
Protokół Nr 1/2015 Wspólnego posiedzenia Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego został poprzez głosowanie przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 2. Przyjęcie materiałów na VI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
a) Informacja z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowalnego w Sejnach za rok 2014.
b) Informacja Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sejnach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego i realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej na terenie Powiatu Sejneńskiego w roku 2014.
c) Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sejnach w 2014r.
d) Sprawozdanie ze stanu sanitarnego powiatu sejneńskiego za rok 2014.
e) Informacja o działalności Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach za 2014 rok.
Przewodniczący Komisji stwierdził, że wyżej wymienione punkty będą szczegółowo omówione na Sesji.
Informacja została zaakceptowana.
f) Przekazanie sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2014r.
Pan Starosta poinformował, że sprawozdanie zostało przekazane Radnym, w związku z zapisami ustawy o finansach publicznych. Do sprawozdania załączona jest też opinia RIO.
Informacja została zaakceptowana.
g) Przedstawienie oceny zasobów pomocy społecznej.
Przewodniczący Rady poinformował, iż PCPR opracował obszerny materiał. Przekazanie tego materiału nastąpiło, a nad tym materiałem bardziej będzie można debatować na kolejnej Sesji. Powiedział również, że jeżeli pojawią się jakiekolwiek uwagi, trzeba je zgłosić.
Pan Starosta powiedział, że w tabeli numer 3 widać, że mieszkańców ubywa.
Informacja została zaakceptowana.
h) Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2015r. /zał. nr 2/.
Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały.
Pan Starosta powiedział kilka słów odnośnie korekty finansowej. Odnośnie kwoty 70 000 zł, we wrześniu 2014r. UKS w Białymstoku przeprowadził kontrolę inwestycji. Przy wykonywaniu dokumentacji zostały popełnione błędy. Mianowicie lider projektu – którym w tym przypadku był Puńsk, postawił zbyt szczegółowe warunki do spełnienia. W związku z tym Ministerstwo Finansów Republiki Litewskiej nałożyło decyzję o zwrocie 5% kosztów inwestycji na ich konto. Decyzja wpłynęła 19.03.2015r. i od tego dnia jest 30 dni na wpłatę tych środków i 30 dni na złożenie skargi (odwołania) do Wilna.
Pan Starosta poprosił, aby Członkowie Zarządu oraz Przewodniczący Komisji pozostali po Sesji w celu podjęcia decyzji składania, bądź nie składania odwołania od nałożonej korekty finansowej.
Więcej uwag nie wniesiono.
Pan Józef Ryszard Stankiewicz nadmienił, że odwołanie raczej nie zostanie rozpatrzone pozytywnie. Dodał również, że należy pamiętać o dalszej współpracy z Litwą, ponieważ będą następne fundusze i trzeba współpracę budować.
Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.
Przewodniczący Komisji powiedział, że pozostałe punkty będą omówione na Sesji.
Przewodniczący Komisji zarządził głosowanie w sprawie przyjęcia materiałów na VI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego: poprzez głosowanie jawne, jednogłośnie podjęto Uchwałę Nr 2/2/2015 Wspólnego Posiedzenia Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 15 kwietnia 2015 r. w sprawie zatwierdzenia materiałów na VI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 3/.
Ad. pkt. 3. Sprawy różne.
Przewodniczący Rady chciałby przypomnieć zapisy Regulaminu Rady Powiatu dotyczące składania interpelacji i zapytań. Mianowicie interpelacje składa się na piśmie za pośrednictwem Przewodniczącego Rady. Zapytanie jest składane w sprawach niezbyt złożonych. Odpowiedzi na zapytanie w niezbyt skomplikowanych sprawach udziela Przewodniczący Zarządu Powiatu lub wyznaczona osoba. Jeżeli odpowiedź nie jest udzielona na sesji, to w ciągu 7 dni taka odpowiedź powinna wpłynąć do odpowiedniej osoby składającej zapytanie.
Przewodniczący Rady Pan Ryszard Grzybowski powiedział, że tematyka tej Sesji jest w większości sprawozdawcza, w związku z tym jest wspólne posiedzenie Komisji. Radny dodał, że niedługo Komisje będą spotykać się w sprawie inwestycji drogowych.
Pan Starosta powiedział, że każdy mieszkaniec chciałby mieć dobrą drogę. Na ostatniej Sesji był Pan Radny Gminy Krasnopol, który złożył petycję odnośnie drogi w Remieńkiniu. Są również sygnały od Radnych odnośnie dróg, a właściwie o konieczności ich remontu. Pan Starosta Piotr Franciszek Alszko powiedział, że Zarząd Powiatu wystąpił do Samorządów Gminnych z prośbą o wytypowanie jednej głównej drogi i jednej rezerwowej do remontu, oraz określenie ile środków dołożą do tych dróg.
Pan J. R. Stankiewicz powiedział, że w Gminie Krasnopol są dwie główne inwestycje drogowe:
-Krasnopol – Wiatrołuża
-Krasnopol – Jeziorki.
Na drogę w Jeziorkach Wójt przeznacza środki pozyskane ze sprzedaży budynku po szkole.
Pan Stankiewicz dodał też, że przez drogę Remieńkiń jeździ niewielu mieszkańców.
Pan Starosta uważa, że Pan Podziewski złożył na Sesji petycję, ale według Pana Starosty nie powinien pomijać radnych z terenu Gminy i wniosek powinien być złożony przez radnego. Będzie więc prosił aby mieszkańcy Gmin składali wnioski przez swoich radnych z terenów Gmin.
Pan Miszkiel powiedział, że chce się odnieść do wypowiedzi Pana Przewodniczącego dotyczącej składania interpelacji i zapytań w formie pisemnej. Pan Radny uważa, że jest to zbędna biurokracja.
Pan Sławiński stwierdził, że on odebrał to całkiem inaczej, bo przecież można złożyć zapytanie na piśmie w każdym momencie: odpowiedź na piśmie będzie bardziej precyzyjna.
Pan Przewodniczący Rady powiedział, że stara się być Przewodniczącym Rady wszystkich radnych. Jest on również dyscyplinowany w ten sam sposób.
Na tym protokół zakończono.
Sporządziła: Przewodniczył:
Katarzyna Mikłaszewicz Rafał Sławiński
Metryka strony