prot_z_11_2015

Protokół Nr 11/2015

Zarządu Powiatu Sejneńskiego

8 kwietnia 2015 r.

 

Posiedzenie Zarządu Powiatu Sejneńskiego odbyło się w Starostwie Powiatowym w Sejnach przy ul. 1 Maja 1, rozpoczęło się o godz. 9.00, a zakończyło o godz. 11.30. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu (lista obecności stanowi zał. nr 1) oraz:

  • Skarbnik Powiatu – Dorota Bykowska,
  • Sekretarz Powiatu – Aneta Kimszal,
  • Przewodniczący Rady – Ryszard Grzybowski,
  • Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów – Rafał Sławiński,
  • Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Józef Chmielewski.

Posiedzeniu przewodniczył Pan Piotr Alszko – Starosta Sejneński, który stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie protokołu Zarządu Powiatu Sejneńskiego Nr 10/2015 z dnia 26.03.2015 r.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie informacji z wykonania budżetu powiatu za 2014 r.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2014 r.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie oddania w dzierżawę na czas oznaczony nieruchomości gruntowej w drodze bezprzetargowej stanowiącej własność Powiatu Sejneńskiego.
  6. Omówienie materiałów na VI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:
  1. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2015 r.
  2. Informacja z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Sejnach za rok 2014.
  3. Informacja Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sejnach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego i realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej na terenie Powiatu Sejneńskiego w roku 2014.
  4. Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sejnach w 2014 r.
  5.  Sprawozdanie ze stanu sanitarnego powiatu sejneńskiego za rok 2014.
  6. Informacja o działalności Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach za 2014 rok.
  1. Sprawy różne:
  1. Projekt uchwały w sprawie utworzenia Związku Powiatów Województwa Podlaskiego.
  2. Pismo Urzędu Gminy w Krasnopolu.

 

  1. Zamknięcie obrad.

 

Porządek posiedzenia został przyjęty jednogłośnie.

Ad. pkt. 2. Przyjęcie protokołu Nr 10/2015 z dnia 20.03.2015 r.

Do Protokołu uwag nie wniesiono.

Protokół poprzez głosowanie jawne został przyjęty jednogłośnie.

Ad. pkt. 3. Podjęcie uchwały w sprawie informacji z wykonania budżetu powiatu za 2014 r.

 

          Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały.

 

          Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały udział wzięło 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 19/2015 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia8 kwietnia 2015r. w sprawie informacji z wykonania budżetu powiatu za 2014 r./zał. nr 2 /.

 

 

Ad. pkt. 4. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2014 r.

 

          Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały.

 

          Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały udział wzięło 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 20/2015 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 8 kwietnia 2015r. w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2014 rok  /zał. nr 3 /.

 

Ad. pkt. 5. Podjęcie uchwały w sprawie oddania w dzierżawę na czas oznaczony nieruchomości gruntowej w drodze bezprzetargowej stanowiącej własność Powiatu Sejneńskiego.

 

          Pan Starosta wyjaśnił, że grunty w Marynowie o powierzchni 1,7150 stanowiące własność Powiatu Sejneńskiego oddaje się w dzierżawę na czas oznaczony na rzecz Pana Wiesława Przeborowskiego. Umowa zawarta będzie na okres do trzech lat, w umowie znajdzie się też zapis o możliwości wcześniejszego wypowiedzenia. Czynsz dzierżawny wynosi 250 zł rocznie.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały udział wzięło 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 21/2015 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 8 kwietnia 2015r. w sprawie oddania w dzierżawę na czas oznaczony nieruchomości gruntowej w drodze bezprzetargowej stanowiącej własność Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 4/.

 

Ad. pkt. 6. Omówienie materiałów na VI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:

 

  1. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2015 r./zał. nr 5/.

 

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały.

 

Pan Starosta dodał, że zostało przygotowane przez radcę prawnego odwołanie od nałożonej korekty finansowej w związku z kontrolą projektu „Drogi pogranicza – rozwój sieci współpracy samorządów Puńsk, Alytus, Krasnopol, Suwałki i powiatu Sejneńskiego – przebudowa drogi powiatowej Nr 1162B Trakiszki – Poluńce – Widugiery.

 

Zarząd Powiatu przyjął projekt uchwały.

 

  1. Informacja z działalności Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Sejnach za rok 2014.

 

Przewodniczący Rady poinformował, że sprawozdania jednostek będą przedstawione na Sesji Rady.

 

  1. Informacja Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sejnach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego i realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej na terenie Powiatu Sejneńskiego w roku 2014.

 

Pan Starosta poinformował, że ze sprawozdania wynika, że przeprowadzono wiele badań zwierząt na terenie Powiatu Sejneńskiego chorób nie stwierdzono.

 

Uwag do sprawozdania nie wniesiono.

 

  1. Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sejnach w 2014 r.

 

Uwag do sprawozdania nie wniesiono.

 

  1.  Sprawozdanie ze stanu sanitarnego powiatu sejneńskiego za rok 2014.

 

Uwag do sprawozdania nie wniesiono.

 

  1. Informacja o działalności Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach za 2014 rok.

 

Uwag do sprawozdania nie wniesiono.

 

Ad. pkt. 7. Sprawy różne:

 

  1. Projekt uchwały w sprawie utworzenia Związku Powiatów Województwa Podlaskiego /zał. nr 6/

 

Pan Starosta poinformował, że Związek zajmować się będzie:

  1. modernizacją  i cyfryzacją ewidencji gruntów i budynków w tym utworzenie numerycznej mapy ewidencji gruntów i budynków oraz pozyskanie danych ewidencji budynków i lokali,
  2. przekształceniem analogowej mapy zasadniczej do numerycznej obiektowej mapy zasadniczej (BDOT 500),
  3. założeniem geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT),
  4. informatyzacją zbiorów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz udostępnienie ich przez portal internetowy uprawnionym podmiotom.

Przystąpienie do Związku wymaga podjęcia uchwały Rady Powiatu.

Wstąpienie do Związku wymaga opłacania składek członkowskich – 10 gr od mieszkańca Powiatu rocznie.

            Zarząd Powiatu wyraził chęć przystąpienia do Związku Powiatów Województwa Podlaskiego.

Pan Starosta dodał, że powyższy projekt uchwały będzie przedłożony na VII Sesję Rady Powiatu.

 

  1. Pismo UG w Krasnopolu /zał. nr 7/.

 

Pan Starosta przedstawił pismo Urzędu Gminy w Krasnopolu dotyczące zezwolenia na wycinkę 4 drzew dla Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach z pasa drogi powiatowej nr 1169B Krasnopol – Murowany Most, działka nr geod. 394/10 obręb Krasnopol.

 

Pan Starosta przypomniał o sprawie rozbudowy budynku Starostwa Powiatowego w Sejnach. Kolejnym etapem do przystąpienia do rozbudowy jest uzyskanie pozwolenia Konserwatora Zabytków na wycinkę 6 drzew znajdujących się przy budynku Starostwa. Wycinka zostanie wykonana przy pomocy Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach oraz KPPSP w Sejnach. Pan Starosta dodał też, że wstępny kosztorys rozbudowy opiewa na kwotę ok. 780 tys. zł. W związku z tak dużym kosztem należałoby tę inwestycję przeprowadzić etapami.

 

Pan M. Plesiewicz uznał, że jeśli w ostateczności inwestycja będzie kosztowała około 1 mln zł to Powiatu na to nie stać.

 

Zarząd Powiatu postanowił wstrzymać się z decyzją dot. budowy do uzyskania ostatecznego kosztorysu rozbudowy budynku Starostwa Powiatowego w Sejnach a na chwilę obecną złożyć wniosek o uzyskanie pozwolenia na wycinkę drzew.

 

Pan Starosta poinformował, że sprawa przeniesienia Warsztatów Terapii Zajęciowej w Sejnach do budynku przy ul. 1 Maja została wstrzymana.

 

Pan Starosta przedstawił prośbę Komitetu Okręgowego Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Rolniczych w Siedlcach /zał. nr 8/ o ufundowanie nagród rzeczowych dla uczestników finału Okręgowego XXXIX edycji Olimpiady.

 

Zarząd Powiatu postanowił przyznać dwie nagrody po 200 zł każda dla najlepszych uczestników finału Okręgowego XXXIX Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Rolniczych w następujących blokach tematycznych:

- żywienie człowieka i gospodarstwo domowe,

- mechanizacja rolnictwa.

Ponadto dla uczestników przekaże się też materiały promocyjne Powiatu Sejneńskiego.

Zakupem nagród zajmie się Pani Sekretarz i Pan Starosta.

 

Pan Starosta przedstawił prośbę Pani Beaty Pietrzyk /zał. nr 9/ o wyrażenie zgody na zamieszkanie w lokalu należącym do Powiatu Sejneńskiego a znajdującym się w budynku internatu przy LO w Puńsku.

 

Pan Wicestarosta poinformował, że Wójt Gminy Puńsk zaproponował Pani Pietrzyk zamieszkanie w budynku po szkole w Przystawańcach.

 

W związku z faktem, że mieszkanie wymaga generalnego remontu i nie nadaje się w tej chwili do zamieszkania, Zarząd Powiatu nie wynajmie mieszkania.

 

Pan Starosta poinformował, że wpływają anonimowe informacje z Ministerstwa Zdrowia dot. działalności Dyrektora SP ZOZ w Sejnach. Informacje te przekazywane są Dyrektorowi; Dyrektor informuję, że wskazywane nieprawidłowości nie mają miejsca.

 

Przewodniczący Rady zauważył, że skoro są to informacje anonimowe, nie należy tego rozpatrywać.

 

Pan Starosta poinformował, że wpłynęła też informacja z Firmy FAMED Łódź S.A. o złożeniu odwołania od rozstrzygnięcia przetargu na zakup sprzętu na salę operacyjną w SP ZOZ w Sejnach. Firma zarzuca m.in., że ich oferta była tańsza a nie została wybrana. Pan Starosta dodał, że porozmawia na ten temat z Panem Dyrektorem.

 

Pani A. Wysocka zauważyła, że być może Dyrektor ma na to uzasadnienie i ma rację, co do wyboru oferty.

 

Pan Starosta przypomniał, że należy w najbliższym czasie zdecydować do której Lokalnej Grupy Działania Powiat ma przystąpić, do LGD czy LGR.

 

Pan M. Plesiewicz uznał, że najwięcej zależy od samorządów gminnych z terenu Powiatu, od tego jaką one podejmą decyzję.

 

Pan Starosta poinformował, że w tej chwili Gminy są podzielone.

 

Przewodniczący Rady uznał, że bardzo dużo zależy teraz od Starosty, bo Gminy czekają na spotkanie i wspólne podjęcie decyzji.

 

Pan E. Kuklewicz dodał, że trzeba wybrać grupę, z której będzie można więcej korzyści uzyskać.

 

Pan Wicestarosta powiedział, że na chwilę obecną jest zbyt mało informacji, aby podjąć jakąkolwiek decyzję. W najbliższy poniedziałek jest spotkanie u Pana Norwy w tej sprawie i należy w tym spotkaniu uczestniczyć i zebrać, jak najwięcej informacji.

 

Pan R. Sławiński dodał, że to Gminy muszę zdecydować, jaki kierunek działań obrać.

 

Pan Starosta poinformował, że wpłynęła rezygnacja Pana Zdzisława Gobczyńskiego z pełnienia funkcji Komendanta  Społecznej Straży Rybackiej z powodów osobistych. Komendanta powołuje Starosta, po rozmowie z dyrektorem Zakładu Rybackiego Panem Bujkowskim, Pan Starosta postanowił wstrzymać się z podjęciem decyzji co do powołania kolejnego Komendanta.

 

Pan Starosta poinformował, że w ramach unijnego programu PROW 2007-2013 resort rolnictwa uruchomi fundusze, z których będzie można sfinansować inwestycje w mikroinstalacje fotowoltaniczne /informacja zał. nr 10/. Z tych pieniędzy będą mogły skorzystać gminy, które wykorzystają je na montaż mikroinstalacji na swoich budynkach, a także na domach swoich mieszkańców, którzy zgłoszą chęć udziału w tym projekcie.

 

Pani A. Kimszal – Sekretarz Powiatu poinformowała o podjętych działaniach związanych z posiedzeniem Zarządu Nr 10/2015 z dnia 26.03.2015 r. :

  Uchwała w sprawie organizacji roku szkolnego 2015/2016 w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Sejneński – uchwała została przekazana placówkom oświatowym i dyrektorzy przygotowując arkusz organizacyjny będą się do założeń stosować.

 

  Uchwała w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego związanych z realizacją projektu w ramach programu Erasmus+ - uchwała została przekazana Dyrektorowi ZSO w Sejnach.

 

  Uchwała w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej w drodze bezprzetargowej – uchwała została przekazana pracownikowi merytorycznemu, który będzie prowadził dalsze postępowanie.

  • Rozpatrzenie ofert złożonych w trybie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Pani Sekretarz poinformowała, że oferty zostały opublikowane na stronie internetowej Powiatu Sejneńskiego; nie zgłoszono do ofert uwag. W związku z tym zostaną podpisane umowy ze:
  • Stowarzyszeniem Społecznym na Rzecz Rozwoju Oświaty, Kultury i  Sportu w Sejnach
  • Ochotniczą Strażą Pożarną w Sejnach.
  • Wniosek Pana Grzegorza Adamowicz o wyrażenie zgody na przekazanie w poddzierżawę nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Powiatu Sejneńskiego, położonej we wsi Marynowo, gm. Sejny – Pani Sekretarz przypomniała, że w dniu dzisiejszym została podjęta uchwała w sprawie oddania w dzierżawę gruntów Panu Wiesławowi Przeborowskiemu.
  • Stanowisko Zarządu Powiatu w sprawie możliwości ujednolicenia warunków korzystania z wód jeziora Gaładuś dla obiektów pływających wyposażonych w silniki spalinowe – wysłano pismo.
  • Pismo mieszkańców wsi Remieńkiń, Żubronajcie, Królówek, Wysoka Góra, Piotrowa Dąbrowa w sprawie remontu drogi powiatowej Remieńkiń – Piotrowa Dąbrowa – wysłano odpowiedź.
  • Pismo Naczelnej Rady Staroobrzędowców w Polsce.

Pani Sekretarz poinformowała, że wpłynęło pismo z prośbą o zaniechanie wszelkich działań związanych z przekazaniem cmentarza w Głuszynie.

  • Pismo Pana Artura Kondrat. Pan Starosta poinformował, że Pan Kondrat chciałby, aby budynki z Hołnach Wolmera zostały mu przekazane przez Powiat w formie darowizny. Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na darowiznę, wyraził zgodę na wynajem na czas określony.
  • Pismo Pani  Marioli Staśkiel – udzielono odpowiedzi, że pomoc będzie przyznana a o kwocie dofinansowania zostanie poinformowana w terminie późniejszym.

Przewodniczący Rady wrócił do zapisów uchwały w sprawie w sprawie organizacji roku szkolnego 2015/2016; Pan Przewodniczący uznał, że 1,5 etatu bibliotekarza nie będzie w ZSO w Sejnach racjonalnie wykorzystane i należałoby nad tym się jeszcze zastanowić.

Pan Starosta powiedział, że skoro jest taki wniosek, to Zarząd Powiatu podejmie dyskusję nad tym tematem.

Pan Starosta poprosił też Przewodniczącego Rady, aby skierowane do Starosty na Sesjach interpelacje i zapytania ustne były przekazywane Staroście na piśmie.

Przewodniczący Rady powiedział, że interpelacje i zapytania będą przekazywane w formie pisemnej.

Zarząd Powiatu postanowił, że posiedzenie dotyczące tematu dróg odbędzie się w dniu 24 kwietnia 2015 r. o godz. 13.00.

Pan M. Plesiewicz poprosił o wystąpienie do samorządów gminnych, aby wskazali, które według nich drogi powiatowe należy w pierwszej kolejności remontować. Pan Plesiewicz przypomniał wcześniejsze uzgodnienia, mówiące o tym, że drogi powiatowe remontowane będą przy wsparciu finansowym Gmin.

Pan Starosta powiedział, że takie pismo zostanie wysłane. W piśmie zostanie przedstawiona prośba o wskazanie jednej priorytetowej i jednej rezerwowej oraz prośba o wskazanie, w jakiej kwocie Gmina jest w stanie dofinansować remont tej drogi.

Przewodniczący Rady zasugerował, aby zastanowić się nad zakupem wysięgnika do Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach. Jest to zakup zasadny z tego powodu, że będzie też służył do czyszczenia rowów; zasadny jest zakup też, z tego powodu, że mniej ludzi będzie zaangażowanych do prac, które będą wykonywane przez ten sprzęt. Koszt zakupu takiego sprzętu to od 60 do 160 tys. zł.

Pan Starosta powiedział, że PZD zaoszczędził na zimowym utrzymaniu dróg, więc może z tych oszczędności będzie mógłzakupić wymieniony sprzęt.

Pan Starosta przypomniał, że Powiat dofinansował zakup samochodu do KPPSP, gdzie współfinansować ten zakup miały Gminy Powiatu Sejneńskiego. Jednak do tej pory na konto Powiatu od poszczególnych gmin te pieniądze nie wpłynęły.

 

Na tym protokół zakończono.

 

           Sporządziła                                                                                       Przewodniczył

  Katarzyna Mikłaszewicz                                                                            Piotr Alszko

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2015-05-25

Data modyfikacji: 2015-05-25

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2015-05-25