prot_s_5_2015

Protokół Nr V/2015

Rady Powiatu Sejneńskiego

z dnia 20 marca 2015 r.

 

Obrady V Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 12:00, a zakończyły o godz. 14.10. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego przy ul. Piłsudskiego 34 w Sejnach.

 

Ad. pkt. 1. Otwarcie obrad.

 

Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Rady Pan Ryszard Grzybowski. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności – na V Sesji obecnych 14 radnych.

Przewodniczący Rady powitał Radnych oraz przybyłych Gości /listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2/.

 

Ad. pkt. 2. Przyjęcie porządku obrad.

 

Przewodniczący Rady przedstawił nowy porządek obrad:

 

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Wystąpienie zaproszonych Gości.
  4. Przyjęcie protokołu Nr IV/2015 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 29 stycznia 2015 r.
  5. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
  6. Interpelacje i zapytania radnych.
  7. Przedstawienie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2014 r. 
  8. Sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Sejneńskim za rok 2014 na terenie Powiatu Sejneńskiego.
  9. Informacja o realizacji uchwał Rady Powiatu podjętych w 2014 roku.
  10. Sprawozdanie z działalności Starostwa Powiatowego w Sejnach za 2014 rok.
  11. Informacja o stanie bezrobocia w Powiecie Sejneńskim oraz informacja o funkcjonowaniu Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach za rok 2014.
  12. Sprawozdanie z realizacji „Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2014 roku”.
  13. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2015r.
  14. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2015-2017.
  15. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach i ustalenia składu osobowego.
  16. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Sejneńskim na lata 2014-2020.
  17. Podjęcie uchwały w sprawie delegowania radnego do Powiatowej Rady Zatrudnienia w Sejnach.
  18. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2015 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
  19. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
  20. Wolne wnioski i oświadczenia.
  21. Zamknięcie obrad.

 

W głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad udział wzięło 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

 

Porządek obrad został jednogłośnie przyjęty.

 

Ad. pkt. 3. Wystąpienie zaproszonych Gości.

Przewodniczący Rady powiadomił, że w imieniu Lecha Kulesza, prezesa oddziału Caritas w Sejnach przekazuje listę do dokonywania dobrowolnych wpłat na organizację zbliżających się świąt osobom podopiecznym.

Ad. pkt. 4. Przyjęcie protokołu Nr IV/2015 Rady Powiatu Sejneńskiego.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie Protokół Nr IV/2015. Do Protokołu uwag nie wniesiono.

Protokół Nr IV/2015 został poprzez głosowanie przyjęty jednogłośnie.

Ad. pkt. 5. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

Pan Starosta przedstawił sprawozdanie Zarządu Powiatu Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej za okres od 29.01.2015 r. do dnia 20.03.2015 r.

 

W wymienionym okresie odbyły się 3 posiedzenia Zarządu (10 lutego, 27 lutego oraz 12 marca)

 

  1. Informacja o realizacji uchwał z IV Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego (29.01.2015 r.):
  1. Uchwała Nr IV/25/2015 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2015 r. – Pani Dorota Bykowska – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego.
  2. Uchwała Nr IV/26/2015 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2015-2027 – Pani Dorota Bykowska – Skarbnik Powiatu.

 

  1. Informacja z działalności międzysesyjnej:

Oprócz bieżącej pracy w Urzędzie:

29.01.2015 r.

- udział: odprawa roczna poświęcona podsumowaniu działalności Komendy Powiatowej Policji w Sejnach za rok 2014 z udziałem Wojewódzkiego Komendanta Policji, podinsp. Sławomirem Mierzwą.

 

30.01.2015 r.

- udział w IV Sesji Rady Gminy Giby.

 

04.02.2015 r.

- Spotkanie z Januszem Michalik, przedstawicielem Zarządu Oddziału Wojewódzkiego Związku OSP RP.

 

05 - 06.02.2015 r.

- Zgromadzenie Ogólne Powiatów Polskich (Ossa, k/Rawy Mazowieckiej)

 

09.02.2015 r.

-  spotkanie z Wicewojewodą Wojciechem Dzierzgowskim w Białymstoku

 

10.02.2015 r.

- posiedzenie Zarządu Powiatu, obecny dyrektor SP ZOZ w Sejnach

- Spotkanie u Wójta Gminy Giby w sprawie budowy drogi Frącki-Okółek-Dworczysko.

 

11.02.2015 r.

- podpisanie uprawnień do korzystania z informacji niejawnych w Kuratorium Oświaty, Białystok.

- omówienie wstępnej organizacji 70 rocznicy Obławy Augustowskiej, IPN Białystok

 

12.02.2015 r.

- spotkanie z Brokerem w sprawie omówienia przygotowania ofert dla ubezpieczycieli.

 

13.02.2015 r.

- Spotkanie z członkami Stowarzyszenia Prywatnych Przedsiębiorców Ziemi Sejneńskiej, Sejny

- Spotkanie w Ochotniczej Straży Pożarnej w Smolanach, podsumowanie roku 2014.

 

15.02.2015r. (niedziela)

- udział we mszy Św. w 75 rocznicę największych masowych wywózek na Syberię

 

16 - 20.02.2015 r.

udział w Wyższych Kursach Obronnych w Akademii Obrony Narodowej w Warszawie (Wydział Bezpieczeństwa Narodowego) w zakresie organizacji i funkcjonowania systemu obronnego i bezpieczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej

 

23.02.2015 r.

- spotkanie z Panem Cieślikiem, Prezesem PKS Suwałki u Pana Burmistrza Miasta Sejny w sprawie przewozów osób po 01.01.2017r.

- spotkanie z Wójtem Gminy Sejny, p. Dariuszem Łostowskim w sprawie współfinansowania utrzymania Gimnazjum Nr 2 w Sejnach

 

24.02.2015 r.

- udział w Powiatowej Radzie Zatrudnienia w Sejnach.

- Spotkanie w Urzędzie Miasta Suwałki w sprawie przewozów osób po 01.01.2017r.

- spotkanie w Wojskowej Komandzie Uzupełnień w Suwałkach w sprawie organizacji naboru w br.

- Spotkanie  z Panem Grzegorzem Łucznik, Lokalna Grupa Działania „Sejneńszczyzna”, Sejny

 

25.02.2015 r.

- udział w konferencji naukowej „Energia Wiatrowa Szansą na Rozwój Województwa Podlaskiego”, Suwałki.

- podpisanie aneksu do umowy z projektu, Urząd Marszałkowski Białystok

 

26.02.2015 r.

- prowadzenie Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, sala PSP w Sejnach.

- spotkanie Zarządu Powiatu z częścią  załogi SP ZOZ w Sejnach i dyrekcją na ich terenie.

 

27.02.2015 r.

- Posiedzenie Komisji BHP w Rolnictwie.

- posiedzenie Zarządu Powiatu

 

02 - 06.03.2015 r.

udział w Wyższych Kursach Obronnych w Akademii Obrony Narodowej w Warszawie (Wydział BN) w zakresie organizacji i funkcjonowania systemu obronnego i bezpieczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej (część II)

 

06.03.2015r.

- wizyta u p. Cezarego Cieślukowskiego w Ministerstwie Zdrowia w Warszawie.

 

07.03.2015r. (sobota)

- udział Święcie Kobiet zorganizowanym przez Uniwersytet III Wieku, Sejny

 

09.03.2015 r.

- udział w uroczystościach 25-lecia Odrodzenia Niepodległości Litwy, Zamek Królewski w Warszawie.

 

10.03.2015r.

- spotkanie z p. Dariuszem Tomczyk, Dyrektorem Ośrodka Kultury w Sejnach w sprawie opłaty za wynajem pomieszczeń podczas naboru (WKU)

- podpisanie umowy w Urzędzie Marszałkowskim na dofinansowanie Biblioteki Powiatowej, Białystok

 

11.03.2015 r.

- Spotkanie w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Sejnach, przy obecności p. Krzysztofa Kozakiewicza - Prezesa Regionalnego Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych, p. Arkadiusza Nowalskiego – Burmistrza Miasta Sejny, p. Waldemara Kwaterskiego – Dyrektora SP ZOZ w Sejnach, na wniosek p. Kwaterskiego w sprawie przeniesienia WTZ do budynku na ul. 1 Maja 2 w Sejnach

 

12.03.2015 r.

- posiedzenie Zarządu Powiatu, obecny Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach, p. Jarosław Polens.

- Spotkanie członków zarządu w budynku na ul. 1 Maja 2 w Sejnach, przy obecności p. Krzysztofa Kozakiewicza - Prezesa Regionalnego Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych, p. Arkadiusza Nowalskiego – Burmistrza Miasta Sejny, p. Waldemara Kwaterskiego – Dyrektora SP ZOZ w Sejnach, w sprawie przeniesienia WTZ

- wyjazd na byłe przejście graniczne w Ogrodnikach w celu obejrzenia budynku tzw. „ Domku Wojewody”, obecny p. Arkadiusz Nowalski – Burmistrz Miasta Sejny

 

13.03.2015 r.

- spotkanie z Kierownikiem Powiatowego Oddziału Doradztwa Rolniczego w Sejnach, p. Rafałem Miszkiel

- Spotkanie z Ambasadorem Polski na Litwie, p. Jarosławem Czubińskim, Urząd Miasta Sejny

 

15.03.2015r. (niedziela)

- udział w uroczystości Restytucji Niepodległości Litwy, Puńsk

 

16.03.2015r.

- spotkanie z p. Eugenią Milewską, ks. Władysławem Napiórkowskim, p. Lucyną Fidrych, p. Beatą Dźwilewską, p. Jarosławem Wojciechowiczem w sprawie organizacji obchodów 95 rocznicy Bitwy Niemeńskiej

- spotkanie z p. Beatą Dźwilewską, Dyrektor przedszkola im. Józefa Piłsudskiego w Sejnach w sprawie docieplenia budynku

- spotkanie z zespołem ds. rozbudowy budynku starostwa

 

17.03.2015 r.

- Spotkanie z brokerem w sprawie pokwitowania odbioru polis ubezpieczeniowych oraz informatorów dla dyrektorów i kierowników naszych jednostek.

- spotkanie z p. Arturem Konradem, Prezesem Zarządu Stowarzyszenia Łagierników Żołnierzy AK z Warszawy, p. Barbarą Kuklewicz i p. Lucyną Fidrych w sprawie użyczenia budynku byłej strażnicy Straży Granicznej w Hołnach Wolmera, wyjazd do strażnicy

 

18.03.2015 r.

- Posiedzenie Konwentu Powiatów Województwa Podlaskiego, Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego.

 

19.03.2015 r.

- udział w Festiwalu Pieśni i Piosenki Patriotycznej pt. „Mały Patriota”, Ośrodek Kultury w Sejnach.

 

Ad. pkt. 6. Interpelacje i zapytania radnych.

Pan J. Chmielewski powiedział, że droga powiatowa od Sejw jest w bardzo złym stanie. Radny zdaje sobie sprawę, że projekty nie przeszły. Stwierdził także, że Powiatowy Zarząd Dróg dba o stan dróg, ale drogi zaczynają się kruszyć. Niedługo z tej drogi asfaltowej zostanie droga żwirowa. Radny zapytał czy chociaż częściowo jest możliwość zrobienia odcinka drogi.

Ad. pkt. 7. Przedstawienie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2014 r. 

Uwag do sprawozdania nie wniesiono.

Sprawozdanie z rocznego wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2014 r. – stanowi zał. nr 3.

Ad. pkt. 8. Sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Sejneńskim za rok 2014 na terenie Powiatu Sejneńskiego.

Uwag do sprawozdania nie wniesiono.

Sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Sejneńskim za rok 2014 na terenie Powiatu Sejneńskiego stanowi zał. nr 4.

Ad. pkt. 9. Informacja o realizacji uchwał Rady Powiatu podjętych w 2014 roku.

Pan Starosta przedstawił informację.

Uwag do informacji nie wniesiono.

Informacja o realizacji uchwał Rady Powiatu podjętych w 2014 roku - stanowi zał. nr 5.

Ad. pkt. 10. Sprawozdanie z działalności Starostwa Powiatowego w Sejnach za 2014 rok.

Pan Starosta omówił prezentację ze sprawozdaniem z działalności Starostwa Powiatowego w Sejnach za 2014 rok.

Uwag do sprawozdania nie wniesiono.

Sprawozdanie z działalności Starostwa Powiatowego w Sejnach za 2014 rok stanowi zał. nr 6.

Ad. pkt. 11. Informacja o stanie bezrobocia w Powiecie Sejneńskim oraz informacja o funkcjonowaniu Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach za rok 2014.

Prezentację z Informacją Powiatowego Urzędu Racy przedstawiła Pani Krystyna Koneszko, pracownik PUP w Sejnach.

Uwag do informacji nie wniesiono.

Informacja o stanie bezrobocia w Powiecie Sejneńskim oraz informacja o funkcjonowaniu Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach za rok 2014 - stanowi zał. nr 7.

Przewodniczący Rady zarządził 5 minut przerwy.

Obrady V Sesji Rady opuścili::

- Radny R. Sławiński,

- Radny A. Szturgulewski.

 

Ad. pkt. 12. Sprawozdanie z realizacji „Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2014 roku”. /zał. nr 8/

 

Przewodniczący Rady odczytał sprawozdanie.

 

Uwag do sprawozdania nie wniesiono.

Ad. pkt. 13. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2015r.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 12 Radnych:

za przyjęciem uchwały                  - 12 głosów

przeciwko                                      - 0 głosów

wstrzymało się od głosu                - 0 głosów

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr V/31/2015 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 20.03.2015 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2015r. /zał. nr 9/.

Ad. pkt. 14.  Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2015-2017.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 12 Radnych:

za przyjęciem uchwały                  - 12 głosów

przeciwko                                      - 0 głosów

wstrzymało się od głosu                - 0 głosów

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr V/32/2015 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 20.03.2015 r. w sprawie uchwalenia powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2015-2017. /zał. nr 10/

Ad. pkt. 15.  Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach i ustalenia składu osobowego.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 12 Radnych:

za przyjęciem uchwały                  - 12 głosów

przeciwko                                      - 0 głosów

wstrzymało się od głosu                - 0 głosów

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr V/33/2015 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 20.03.2015 r. zmieniającą uchwałę w sprawie powołania Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach i ustalenia składu osobowego./zał. nr 11/

Ad. pkt. 16.  Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Sejneńskim na lata 2014-2020.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 12 Radnych:

za przyjęciem uchwały                  - 12 głosów

przeciwko                                      - 0 głosów

wstrzymało się od głosu                - 0 głosów

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr V/34/2015 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 20.03.2015 r. w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Sejneńskim na lata 2014-2020. /zał. nr 12/

Ad. pkt. 17.  Podjęcie uchwały w sprawie delegowania radnego do Powiatowej Rady Zatrudnienia w Sejnach.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i poinformował, że do Powiatowej Rady Zatrudnienia deleguje się Pana Romualda Witkowskiego.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 12 Radnych:

za przyjęciem uchwały                  - 12 głosów

przeciwko                                      - 0 głosów

wstrzymało się od głosu                - 0 głosów

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr V/35/2015 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 20.03.2015 r. w sprawie delegowania radnego do Powiatowej Rady Zatrudnienia w Sejnach. /zał. nr 13/

Ad. pkt. 18.  Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2015 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały oraz przedstawił podział środków na zadania z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 12 Radnych:

za przyjęciem uchwały                  - 12 głosów

przeciwko                                      - 0 głosów

wstrzymało się od głosu                - 0 głosów

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr V/36/2015 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 20.03.2015 r. w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2015 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.  /zał. nr 14/

Ad. pkt. 19.  Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

Pan Starosta poinformował, że odpowiedział na zapytanie ustne złożone przez Radnego A. Szturgulewskiego na poprzedniej Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego w dniu 29 stycznia 2015 r. Odpowiedzi udzielił na piśmie w obowiązującym terminie 7 dni.

Pierwsze pytanie dotyczyło stwierdzenia Starosty, że A. Szturgulewski pełniąc funkcję Starosty Sejneńskiego opowiadał się za sprzedażą jeziora Sumowo - skąd taka wiedza?

Pan Starosta odpowiedział, że wiedza o sprzedaży jeziora Sumowo wynika z dokumentów znajdujących się w Starostwie, tj. odpowiedź Pana A. Szturgulewskiego poprzedniego Starosty Sejneńskiego na pismo z Ministerstwa Skarbu Państwa z dnia 13 czerwca 2014 r. z zapytaniem czy owe jezioro były przeznaczone do sprzedaży oraz czy jest to uzasadnione gospodarczo. Pan A. Szturgulewski w dniu 22 września 2014 r. udzielił odpowiedzi, że w okresie od marca 2012 r. do 18 września 2014 r. wyżej wymieniona nieruchomość nie była umieszczona w wykazie nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży – czyli po 18 września została już umieszczona. Na wniosek z dnia 14 lipca 2014 r. poprzedniego Starosty został sporządzony także operat szacunkowy, z którego wynika, że wartość jeziora Sumowo to 313 tys. zł – za co Starostwo zapłaciło 8 tys. zł brutto. W odpowiedzi na zapytanie z Ministerstwa Skarbu Państwa, Pan A. Szturglewski na uzasadnienie gospodarcze podał przychody dla Urzędu Gminy Sejny z tytułu podatku, które w ciągu 10 lat wyniosły by 653 zł.

Pan Starosta przedstawił także kolejne pismo z Departamentu Mienia Skarbu Państwa, które przyszło już w obecnej kadencji, w sprawie nabycia mienia Skarbu Państwa, tj. jeziora Sumowo. W piśmie istotnie było zdanie, że w „przypadku podtrzymania stanowiska Pana poprzednika o zasadności zbycia nieruchomości (…)”.

Pan Starosta powiedział, że na podstawie tych trzech pism, uznał, iż jego poprzednik, Pan A. Szturgulewski opowiadał się za sprzedażą nieruchomości, tj. jeziora Sumowo.

 

Pytanie drugie: Czy Pan Wicestarosta jest zatrudniony w pełnym etacie?

Pan Starosta odpowiedział, że Pan Wicestarosta pracuje na ¾ etatu.

Pytanie trzecie: Kto decyduje, kto jest na jakim etacie?

Pan Starosta powiadomił, że udzielił odpowiedzi, że o tym decyduje pracodawca.

Pan Starosta uznał, że wypowiedź Radnego Chmielewskiego była informacją nie zapytaniem. Poinformował, że na najbliższym Zarządzie temat zostanie poruszony.

Pan J. Polens – Kierownik PZD w Sejnach odniósł się do wypowiedzi Radnego Chmielewskiego. Poinformował, że w dniu dzisiejszym udało się zakończyć równanie wszystkich dróg żwirowych na terenie powiatu sejneńskiego. Powiadomił, że na posiedzeniu Zarządu przedstawił wykaz dróg, które są w najgorszym stanie technicznym i tam również znalazł się odcinek drogi Wojtokiemie – Widugiery. W gestii Zarządu Powiatu leży decyzja o wyborze odcinków dróg do remontu.

Ad. pkt. 20. Wolne wnioski i oświadczenia.

Pan Podziewski- mieszkaniec wsi Remieńkiń powiedział, że przybył na obrady Sesji poinformować o problemie mieszkańców wsi, a mianowicie braku dobrej drogi. W geście rozpaczy jeden z sąsiadów wyrównał własnych ciągnikiem odcinek około dwóch kilometrów, ponieważ stan drogi nie pozwalał na przejechanie żadną stroną. Potem pojawiła się równarka, która wykonała to profesjonalnie. Jest to odcinek drogi Remieńkiń – Piotrowa -Dąbrowa. Pan Podziewski zaprosił do obejrzenia tej drogi przez Radnych. Ze względu na fakt remontu drogi Sejny – Suwałki, ww. droga jest jeszcze bardziej niszczona. Poinformował, że ma zabrane podpisy mieszkańców 5 wsi, którzy korzystają z tej drogi i opowiadają się za remontem drogi. Pan Podziewski przypomniał też, że w poprzedniej kadencji składał pismo z tej sprawie, ale spotkało się z żadnym odzewem. Pan Podziewski poprosił o zajęcie stanowiska przez Radę i Starostę oraz konkretne działania, których w jak najbliższym czasie następstwem będzie remont dróg.

Radny J. Stankiewicz powiedział, że kilkanaście lat temu był współtwórcą Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych, na bazie którego powstały Warsztaty Terapii Zajęciowej. Mówi się o przeniesieniu, ale WTZ nic nie wiedzą na ten temat. W przypadku przeniesienia WTZ na ul. 1 Maja, tworzy się problem braku windy. Radny poprosi o informacje czy takie przeniesienie ma nastąpić. Powiedział, że był bardzo zaangażowany w tworzenie WTZ, więc chciałby aby to zostało i w dalszym ciągu sprawnie funkcjonowało.

Pan Starosta powiadomił, iż odbyły się w tej sprawie dwa spotkania w tej sprawie z Panem Dyrektorem SP ZOZ, Prezesem Regionalnego Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych oraz Panem Burmistrzem. Pierwsze spotkanie było typowo robocze, na którym Pan W. Kwaterski wystąpił z propozycją przeniesienia. Na dzień dzisiejszy nie zapadły żadne decyzje, jest to na etapie uzgadniania. Pan Kozakiewicz nie powiedział, że się nie zgadza. Wszyscy obecni na spotkaniu oglądali i zapoznali się z powierzchnią użytkową pomieszczeń przy ul Wojska Polskiego oraz przy ul. 1 Maja. Oba budynki są formalnie w zarządzie SP ZOZ.

Radny J. Stankiewicz poinformował, że w dniu dzisiejszym spotkał się z Panem Kozakiewiczem, który także stwierdził, iż lokalowo wszystko jest w porządku. Problem windy, której na 1 Maja nie ma, a w budynku przy ul. Wojska Polskiego winda jest sfinansowana ze środków PFRON. Kolejny raz środków finansowych na windę się nie pozyska z PFRON. Zapytał czy Starostwo sfinansuje zakup i zamontowanie windy w budynku przy ul. 1 Maja, bo Stowarzyszenie ma posiada na to funduszy.

Pan Starosta powiedział, że na dzień dzisiejszy Starostwo nie jest w stanie sfinansować windy.

Pan W. Kwaterski – Dyrektor SP ZOZ powiedział, że pamięta klimat powstawania Stowarzyszenia na Recz Osób Niepełnosprawnych. Pan Dyrektor stwierdził, że jego zadaniem jest dbanie o koszty utrzymania tych obiektów. Pan Dyrektor uznał, że zracjonalizowanie kosztów wiąże się z przeniesieniem, ponieważ nie można wynająć pomieszczeń na piętrze w POZ, więc zasadne byłoby jej przeniesienie do budynku WTZ. Natomiast WTZ po przeniesieniu do budynku przy ul. 1 Maja miałyby w końcu stałą lokalizację. Pan Dyrektor zdecydowanie zaprzeczył Radnemu, że jakoby WTZ nie posiadają wiedzy na ten temat. W pierwszej kolejności odbyło się spotkanie z Panem Kozakiewiczem oraz Panem Nazarukiem – Członkiem Zarządu Stowarzyszenia, w siedzibie WTZ, na którym Pan Dyrektor zwrócił się z prośbą o zajęcie stanowiska na temat przeniesienia, a następnie udzielnie odpowiedzi. Wszystko po to, aby nie zostało zarzucone jakiekolwiek podejmowane decyzji bez porozumienia. Po kilku dniach Pan Dyrektor otrzymał pozytywną odpowiedź na możliwość przeniesienia. Pan Kozakiewicz zamiast windy widzi możliwość zamontowania krzesełka. Pan Dyrektor nie rozumie skąd takie wieści o nie wiedzy osób zainteresowanych. Jednocześnie Pan Dyrektor zaznaczył, że jeżeli WTZ powiedzą stanowcze nie przeniesieniu to Pan Dyrektor wycofa się z tego pomysłu.

Przewodniczący Rady uznał, że potrzebne są jeszcze spotkania oraz że warto może jeszcze wystąpić do PFRON z zapytaniem o możliwość sfinansowania zakupu windy.

Radny A. Baudzis odniósł się do tematu dróg. Powiadomił, że jest budowany most energetyczny, który dotyczy jedynie Gminy Puńsk, natomiast wykonawcy zostawiają drogi powiatowe w tragicznym stanie. Asfalt na poboczach w miejscach budowy zostaje rozkruszany przez ogromne sprzęty i kawałki asfaltu leżą na drodze. Uznał, że należy wystąpić do wykonawcy o partycypowanie w kosztach naprawy. Póki trwają prace trzeba wystąpić do Ministerstwa, bo jest to projekt rządowy. Radny stwierdził, że tego tematu nie można pominąć.

Pan Z. Czakis – Komendant PPSP podziękował za wsparcie finansowe na zakup nowego samochodu strażackiego.

Przewodniczący Rady poinformował, iż wpłynęła odpowiedź z  Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi na przesłaną Uchwałę Nr IV/30/2015 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wystąpienia z apelem do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w związku z trudną sytuacją wieprzowiny. Kopie pisma zostały przekazane wszystkim Radnym. Jeżeli są inne osoby zainteresowane odpowiedzią to jest możliwość otrzymania kopii w Biurze Rady Powiatu. Przewodniczący Rady poinformował, iż zostało przesłane za pośrednictwem Przewodniczącego, pismo grupy rolników do Pani Premier RP oraz do posłów z regionu w sprawie sytuacji trzody chlewnej. Odpowiedzi na ten temat jeszcze nie ma. Poinformował, że w dniach 18- 19 kwietnia w ZSCKR odbędzie się olimpiada na temat wiedzy i umiejętności rolniczych.

Ad. pkt. 21. Zamknięcie obrad.

Przewodniczący Rady zamknął obrad wypowiadając słowa „Zamykam obrady V Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego”.

 

       Sporządziła:                                                                            Przewodniczył:

Katarzyna Mikłaszewicz                                                           Ryszard Grzybowski

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2015-04-20

Data modyfikacji: 2015-05-28

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2015-04-20