prot_z_9_2015

Protokół Nr 9/2015

Zarządu Powiatu Sejneńskiego

12 marca 2015 r.

 

Posiedzenie Zarządu Powiatu Sejneńskiego odbyło się w Starostwie Powiatowym w Sejnach przy ul. 1 Maja 1, rozpoczęło się o godz. 9.00, a zakończyło o godz. 11.15. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu (lista obecności stanowi zał. nr 1) oraz:

  • Skarbnik Powiatu – Dorota Bykowska,
  • Sekretarz Powiatu – Aneta Kimszal,
  • Przewodniczący Rady – Ryszard Grzybowski,
  • Przewodnicząca Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa – Lucyna Fidrych,
  • Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów – Rafał Sławiński.

Posiedzeniu przewodniczył Pan Piotr Alszko – Starosta Sejneński, który stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie protokołu Nr 8/2015 z dnia 27.02.2015 r.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia upoważnienia. ( Kierownikowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach do sprawowania kontroli nad rodzinami zastępczymi oraz rodzinnymi domami dziecka)
  4. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach     majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2014 rok.

 

  1. Omówienie materiałów na V Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:
  1. Sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Sejneńskim za rok 2014 na terenie Powiatu Sejneńskiego.
  2. Informacja o realizacji uchwał Rady Powiatu podjętych w 2014 roku.
  3. Sprawozdanie z działalności Starostwa Powiatowego w Sejnach za 2014 rok.
  4. Informacja o stanie bezrobocia w Powiecie Sejneńskim oraz informacja o funkcjonowaniu Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach za rok 2014.
  5. Sprawozdanie z realizacji „Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2013 roku”.
  6. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2015 r.
  7. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie uchwalenia powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2015-2017.
  8. Przyjęcie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach i ustalenia składu osobowego.
  9. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Sejneńskim na lata 2014-2020.
  10. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie delegowania radnego do Powiatowej Rady Zatrudnienia w Sejnach.
  11. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2015 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

 

  1. Sprawy różne.
  2. Zamknięcie obrad.

Porządek posiedzenia został przyjęty jednogłośnie.

Ad. pkt. 2. Przyjęcie protokołu Nr 8/2015 z dnia 27.02.2015 r.

Do Protokołu uwag nie wniesiono.

Protokół Nr 8/2015 z dnia 27.02.2015 r. poprzez głosowanie jawne został przyjęty jednogłośnie.

Ad. pkt. 3. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia upoważnienia.

Pan Starosta przedstawił projekt uchwały.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały udział wzięło 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 12/2015 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 12 marca 2015r. w sprawie udzielenia upoważnienia /zał. nr 2 /.

 

Ad. pkt. 4. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia osób złożenia oświadczenia woli w sprawach     majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Pan Starosta przedstawił projekt uchwały.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały udział wzięło 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 13/2015 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 12 marca 2015r. w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. /zał. nr 3/

 

Ad. pkt. 5. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Pan Starosta przedstawił projekt uchwały.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały udział wzięło 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 14/2015 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 12 marca 2015r. w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego /zał. nr 4/

 

Ad. pkt. 6. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2014 rok.

Pani Skarbnik przedstawiła z wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2014 rok.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały udział wzięło 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 15/2015 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 27 lutego 2015r. w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2014 rok. /zał. nr 5/

 

7.         Omówienie materiałów na V Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:

 

a)        Sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Sejneńskim za rok 2014 na terenie Powiatu Sejneńskiego. /zał. nr 6/

 

Pan Starosta przedstawił sprawozdanie zadania, którymi zajmowała się Komisja w roku 2014.

Do sprawozdania uwag nie wniesiono.

Sprawozdanie zostało zaakceptowane.

b)        Informacja o realizacji uchwał Rady Powiatu podjętych w 2014 roku. /zał. nr 6a /

Do informacji uwag nie wniesiono.

Informacja została zaakceptowana.

c)        Sprawozdanie z działalności Starostwa Powiatowego w Sejnach za 2014 rok. /zał. nr 7/

Pan Starosta poinformował, iż sprawozdanie zostanie przedstawione na Sesji Rady Powiatu.

Sprawozdanie zostało zaakceptowane.

d)        Informacja o stanie bezrobocia w Powiecie Sejneńskim oraz informacja o funkcjonowaniu Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach za rok 2014.

Przewodniczący Rady stwierdził, iż Urząd Pracy pozyskał dużo środków za pośrednictwem projektów unijnych. Pisano projekty, których nie podjęły się inne Urzędy Pracy.

Pan Starosta powiedział, że na posiedzenie Komisji będzie zaproszona Pani Dyrektor PUP. Zaproponował, aby zorganizować spotkanie z Panią Dyrektor PUP na temat sytuacji na rynku pracy w obecnym roku.

Informacja została zaakceptowana.

e)        Sprawozdanie z realizacji „Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2013 roku”. /zał. nr 8/

Pan Starosta przedstawił sprawozdanie.

Sprawozdanie zostało zaakceptowane.

f)         Przyjęcie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2015 r. /zał. nr 9/

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono.

Projekt uchwały został zaakceptowany.

g)        Przyjęcie projektu uchwały w sprawie uchwalenia powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2015-2017. /zał. nr 10/

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono.

Projekt uchwały został zaakceptowany.

h)        Przyjęcie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach i ustalenia składu osobowego. /zał. nr 11/

Pan Starosta powiadomił, iż zostały wystosowane pisma do Gmin, które wytypowały swoich przedstawicieli do Rady Społecznej SP ZOZ w Sejnach. Powodem zmian w  składzie Rady Społecznej było zakończenie kadencji Rad Gmin oraz Wójtów i należało uaktualnić skład.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono.

Projekt uchwały został zaakceptowany.

i)         Przyjęcie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Sejneńskim na lata 2014-2020. /zał. nr 12/

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono.

Projekt uchwały został zaakceptowany.

j)         Przyjęcie projektu uchwały w sprawie delegowania radnego do Powiatowej Rady Zatrudnienia w Sejnach. /zał. nr 13/

Zaproponowano Pana Romualda Witkowskiego.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono.

Projekt uchwały został zaakceptowany.

k)        Przyjęcie projektu uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2015 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. /zał. nr 14/

Pan Starosta przedstawił planowany podział środków.

Do projektu uchwały uwag nie wniesiono.

Projekt uchwały został zaakceptowany.

Ad. pkt. Sprawy różne.

Pan Starosta przedstawił pisma:

  1. Wójta Gminy Krasnopol – informuje, iż umarza się postępowanie na wniosek Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach w sprawie usunięcia drzew z nieruchomości oznaczonej nr ewid. 113/1 i 92 obręb Żubrówka z nieruchomości oznaczonych nr ewid. 395 i 414 obręb Jeziorki oraz nieruchomości 394/10 obręb Krasnopol, ze względu ponowny wniosek PZD w Sejnach o wycofanie wniosku w związku z koniecznością przygotowania map. /zał. nr 15/
  2. Ministra Pracy i Polityki Społecznej – pismo informujące, iż na podstawie ustawy o finansach publicznych oraz promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, przyznaje środki z funduszu pracy w wysokości 100 tys. zł na finansowanie przez PUP w Sejnach zadań w roku 2015.

Pan Starosta powiadomił, iż w związku z wnioskiem Starostwa o wsparcie finansowe utrzymania szkoły gimnazjalnej przez Gminę Sejny, Wójt Gminy Sejny zwrócił się z prośbą o wyliczenia kosztów utrzymania uczniów gimnazjum.  Pan Starosta powiadomił, że takie wyliczenie zostało przygotowane i zostanie przekazane Wójtowi Gminy Sejny. /wyliczenia zał. nr 16/

Pani Sekretarz poinformowała, iż jest możliwość uzyskania z Lokalnej Grupy Rybackiej dofinansowania do 5 tys. zł na dowolne działanie promocyjne. Do końca maja ma zostać to zrealizowane i rozliczone. Do jutra jest czas na składanie wniosku. Pani Sekretarz, sugerując się wcześniejszymi wypowiedziami Pana M. Plesiewicza, zaproponowała zorganizowanie Olimpiady Samorządowej.

Pan Starosta powiedział, że w ramach tych środków można by było zakupić bramę dmuchaną z napisami „meta” i „start”,

Pani Sekretarz dodała, że można by było wykorzystać tą bramą na innych imprezach sportowych, np. na Maratonie Kresowym.

Zarząd Powiatu zadecydował, że ewentualne dofinansowanie w ramach LGD zostanie przekazane na realizacje Olimpiady Samorządowej.

Pan Starosta powiadomił, iż zgłosił się Pan Paweł Czarniecki, który zadeklarował zrobienie nowej mapy, która umiejscowiona byłaby przed budynkiem Starostwa, na której umieściłby swoje logo jako sponsora, ale było to już ok 2 miesiące temu i do tej pory nie było więcej żadnych informacji. Miał przynieść projekt, ale niestety nic nie wpłynęło. Pan Starosta postanowił poczekać jeszcze do końca marca na projekt. Jeżeli to nie nastąpi, Starostwo zacznie szukać sponsorów, którzy zrobią mapę, w zamian za umieszczenie swojego loga.

Pan Starosta poinformował, że Pan Nowel jest członkiem grupy roboczej nr 2 przy Polsko – Litewskiej Komisji do spraw współpracy na wodach granicznych. Grupa ta m.in. ma zamiar zająć się ujednolicaniem warunków korzystania z wód jeziora Gaładuś dla obiektów pływających wyposażonych w silniki spalinowe.

Pan Starosta poinformował, że cały czas trwają uzgodnienia dotyczące przeniesienia Warsztatów Terapii Zajęciowej do budynków przy ul. 1 Maja.

Pan M. Plesiewicz uznał, iż nie można WTZ zostawiać samych sobie i należy im pomagać.

Pan Starosta powiadomił, iż do Starostwa wpłynęła oferta telekomunikacyjna. Jest propozycja, aby przejść na telefony komórkowe, co po wyliczeniach pozwoliłoby zaoszczędzić w ciągu dwóch lat ok. 9 tys. zł. Tą sprawę będzie analizowała Pani Skarbnik.

Pani L. Fidrych zwróciła uwagę na czystość w mieście Sejny, uznając że ulice są zaniedbane.

Pan Starosta powiedział, że poprosi Kierownika PZD o przygotowanie wykazu ulic powiatowych.

Pan M. Plesiewicz stwierdził, iż wszystkie ulice powiatowe są bardzo brudne. Uznał, iż problem zaczął się w momencie, gdy Zakład Gospodarki Komunalnej przestał działać. Zaproponował, aby porozmawiać z Kierownikiem PZD czy jest w stanie zapewnić czystość. Jeżeli nie to PZD lub Starostwo wygospodaruje pieniądze na przekazanie tego zadania służbom z zewnątrz.

Pani Sekretarz stwierdził, iż nie ma śmietników przy ulicach.

Pan Starosta powiedział, iż Kierownik PZD zostanie zobowiązany do posprzątania ulic powiatowych.

Pan Starosta zapoznał z pismem Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich odpowiadającym na zapytanie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Sejneńskim w sprawie uwag dotyczących drogi wojewódzkiej nr 653. /zał. nr 17/

Na tym protokół zakończono.

 

           Sporządziła                                                                                      Przewodniczył

  Katarzyna Mikłaszewicz                                                                           Piotr Alszko

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2015-03-27

Data modyfikacji: 2015-03-27

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2015-03-27