prot_z_5_2015

Protokół Nr 5/2015

Zarządu Powiatu Sejneńskiego

21 stycznia 2015 r.

 

Posiedzenie Zarządu Powiatu Sejneńskiego odbyło się w Starostwie Powiatowym w Sejnach przy ul. 1 Maja 1, rozpoczęło się o godz. 10.00, a zakończyło o godz. 15.00. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu (lista obecności stanowi zał. nr 1) oraz:

  • Skarbnik Powiatu – Dorota Bykowska,
  • Sekretarz Powiatu – Aneta Kimszal,
  • Przewodniczący Rady – Ryszard Grzybowski,
  • Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów – Rafał Sławiński,
  • Burmistrz Miasta Sejny – Arkadiusz Nowalski,
  • Kierownik PCPR – Bogdan Fidrych.

Posiedzeniu przewodniczył Pan Piotr Alszko – Starosta Sejneński, który stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie protokołu Nr 4/2015 z dnia 16.01.2015 r.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie informacji z wykonania budżetu powiatu oraz udzielonych umorzeniach niepodatkowych należności podatkowych za IV kwartał 2014 roku.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie wskazania członków Zarządu uprawnionych do dokonywania czynności prawnych polegających na zaciągnięciu kredytów i pożyczek.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Sejneński.

Omówienie materiałów na IV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:

  1. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2015 r.
  2. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2015- 2027.
  3. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie przyjęcia planówa. pracy Komisji Rady Powiatu na 2015 r.
  4. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie ustalenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego na rok 2015.
  5. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Powiatu Sejneńskiego na 2015 r.
  6. Sprawy różne.
  7. Zamknięcie obrad.

 

Pan Starosta poinformował, iż pierwsza część posiedzenia poświęcona jest ewentualnemu połączeniu Miejskiej Biblioteki z Powiatową Biblioteką. Pierwsza propozycja zakładała przeniesienie Miejskiej Biblioteki, znajdującej się w centrum miasta przy ul. Piłsudskiego do Biblioteki Powiatowej położonej w budynku ZSO w Sejnach, przy ul.  Łąkowej. Pan Starosta powiedział, iż Zarząd Powiatu już na poprzednim posiedzeniu podjął temat i rozmawiał z Dyrektorem ZSO co do możliwości umieszczenia księgozbioru z Biblioteki Miejskiej w szkole. W gestii Pana Burmistrza jest 34,5 tys. woluminów, a biblioteka zajmuje 281 m2 powierzchni użytkowej. Natomiast w Bibliotece Powiatowej jest ok. 26 tys. woluminów. Zarejestrowanych czytelników w Bibliotece Miejskiej jest 1101, a w Powiatowej jest 203 czytelników. Pan Starosta powiedział, że Zarząd Powiatu przeanalizuje tą sprawę, czy przeniesienie Biblioteki przyniesie korzyści i czy jest możliwość prawna zezwalająca na dokonanie zmian. Pan Starosta odniósł się do Burmistrza Miasta Sejny z zapytaniem czy jest wolna Pana Burmistrza dotycząca połączenie wymienionych bibliotek.

Burmistrz Miasta Sejny – Pan A. Nowalski poinformował, iż jest zmuszony do szukania oszczędności. Jest wybór oszczędności na etatach lub na kosztach eksploatacji budynku. Budynek, w którym obecnie mieści się Biblioteka Miejska jest  stary w związku z tym jest bardzo drogie ogrzewanie. Pan Burmistrz powiedział, że cały czas szuka oszczędności tam gdzie nie poniesienie to za sobą radykalnych konsekwencji. Poinformował, iż budynek, w którym znajduje się biblioteka należy do Gminy Żydowskiej. Pan Burmistrz stwierdził, iż jest to trudny partner, gdyż nie interesuje go renowacja. Nie za bardzo jest możliwość zrobienia czegoś w celu obniżenia kosztów ogrzewania. Pan Burmistrz stwierdził, iż jest otwarty na wszelkie propozycje i ustalenia odnośnie ustalenia organu prowadzącego. Głównym celem Pana Burmistrza jest złagodzenie skutków koniecznych zmian.

Pan Starosta poprosił o przedstawienie wymagań prawnych biblioteki prowadzonej przez Powiat.

Pani A. Kimszal powiedziała, iż umowa zawarta jest na czas nieokreślony z możliwością wypowiedzenia w określonym terminie.

Pan R. Sławiński poprosił Pana Burmistrza o przedstawienie konkretnych oszczędności jakie poniesie Urząd Miasta, kiedy Biblioteka Miejska zostanie połączona z Biblioteką Powiatową.

Burmistrz Miasta Sejny – Pan A. Nowalski przedstawił oszczędności w ramach połączenia bibliotek: 28 tys. zł rocznie na ogrzewaniu, 17 tys. zł za wynajem lokalu, zmniejszenie o 1/4 etatu księgowego oraz etat sprzątaczki, 6 tys. zł na energii elektrycznej oraz fundusz płac to ok. 100 tys. zł.  Budżet biblioteki wynosi ok. 150 tys. zł.

Pan R. Sławiński - zakładając, że oszczędność na ogrzewaniu w kwocie 30 tys. zł jest to ta kwota, której Burmistrz szuka w oszczędnościach na bibliotece, ponieważ takiej kwoty brakuje. Natomiast kwoty za czynsz czy powielone etaty, które przy połączeniu nie będą potrzebne, są oszczędnościami, które może zyskać Powiat.

Burmistrz Miasta Sejny – Pan A. Nowalski poinformował, iż w Miejskiej Bibliotece książki kupowano na kwotę 5 tys. zł.  Pan Burmistrz także uznał obecne miejsce za bardziej strategiczne dla mieszkańców. Natomiast szkoła ZSO jest budynkiem zadbanym, ogrzewanym, w związku z czym komfort korzystania także będzie lepszy. Pan Burmistrz powiedział, iż musi doprowadzić do zmian, jeżeli nie dojdziemy do porozumienia w kwestii połączenia to będzie zmuszony dokonać cięć w kadrach. Należy podjąć decyzję na jakich zasadach połączenie te by nastąpiło.

Pani Sekretarz powiedziała, iż umowa zawarta z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego na rozwój edukacji i czytelnictwa. Pani Sekretarz nie widzi przeciwskazań, które naruszyłyby umowę zawartą pomiędzy Powiatem a Urzędem Marszałkowskim. Przekształcenie nie nastąpiłoby od razu, ale po upływanie pół roku. Rada Miasta Sejny oraz Rada Powiatu podjęłaby uchwałę o połączeniu i dopiero wtedy istniało by to jako wspólny twór- wspólna instytucja kultury.

Przewodniczący Rady przypomniał, że z poprzednim Burmistrzem, jako Starosta był obecny przy negocjacjach z Gminą Żydowską i przyznaje że negocjacje było bardzo trudne. Przewodniczący uważa, że lepsza lokalizacja bibliotek jest przy ul. Piłsudskiego, gdzie obecnie mieści się Miejska Biblioteka. Przewodniczący zasugerował rozmowy z przedstawicielami Gminy Żydowskiej w sprawie docieplenia lub zmniejszenia kwoty czynszu.

Burmistrz Miasta Sejny – Pan A. Nowalski powiedział, że w celu docieplenia należy wymienić stolarkę. Taka inwestycja byłaby bardzo poważna, przekraczająca jakiekolwiek ramy racjonalne. Teoretycznie mieszkańcy Miasta zyskają w miejscu biblioteki miejskiej lokal do wynajęcia.

Pan Starosta powiedział, że jest kilka możliwości rozwiązania sprawy: I wersja: Powiat nie przystępuje do połączenia; II wersja: następuje przeniesienie Miejskiej Biblioteki do Biblioteki Powiatowej; III wersja: Biblioteka Powiatowa przenosi się do Miejskiej; IV wersja: to znalezienie innej lokalizacji.

Burmistrz Miasta Sejny – Pan A. Nowalski powiedział, iż inna lokalizacja nie da oszczędności. Umieszczenie Biblioteki np. w Ośrodku Kultury nie przyniesie oszczędności, ponieważ budynek ośrodka jest w złym stanie technicznym.

Pan E. S. Kuklewicz stwierdził, iż Pan Dyrektor ZSO uznał, iż nie ma możliwości ulokowania biblioteki miejskiej w  szkole. Należy rozważać te decyzje, które są możliwe.

Pan Starosta potwierdził, iż Pan Małkiński uważa, że umieszczenie księgozbioru na piętrze byłby niebezpieczne ze względu na drewniane belki utrzymujące piętro.

Pani Skarbnik powiedziała, że nie wszystkie regały są zajęte w Bibliotece Powiatowej, ale nie na tyle aby zmieścił się tam księgozbiór miejski.

Pan R. Sławiński stwierdził, iż w przypadku przeniesienia czytelni wraz z komputerami do innego pomieszczenia – zyskuje się miejsce na dodatkowe regały

Pan Starosta uznał, iż koszty finansowe skłaniają do przeniesienia biblioteki miejskiej do szkoły. Natomiast aspekt społeczny przemawia za pozostawieniem biblioteki na obecnym miejscu, więc przeniesienie biblioteki powiatowej. W celu dokładnej analizy należy opracować symulację kosztów w każdej z omawianych wersji.

Burmistrz Miasta Sejny – Pan A. Nowalski zadeklarował powołanie zespołu roboczego  do opracowania symulacji kosztów.

Pan Starosta powiedział, że także powoła zespół roboczy.

Zostało ustalone, iż następne spotkanie na temat połączenia bibliotek odbędzie się w dniu 28 .01.2015 r. o godz. 10.00.

Kierownik PCPR – Pan B. Fidrych poinformował, iż jest chęć utworzenia na terenie Powiatu Rodzinnego Domu Dziecka. Jest jedna rodzina zawodowa, która buduje dom w Dusznicy. Ten dom został budowany z myślą o utworzeniu Rodzinnego Domu Dziecka, w związku z czym góra domu przystosowana jest pod potrzeby dzieci, gdzie znajduje się 7 pokoi. Pan Kierownik wyjaśnił, iż różnica pomiędzy rodziną zawodową a rodzinnym domem dziecka jest w ilości dzieci. W rodzinie zawodowej może zostać przyjętych 3 dzieci, natomiast w rodzinnym domu dziecka może przebywać 8 dzieci, a w przypadku rodzeństwa nawet więcej niż 8. Jeżeli udało by się utworzyć ten rodzinny dom dziecka to oprócz już 4 dzieci, schronienie znalazło by jeszcze 4 dzieci. W ramach przekształcenia tej rodziny w rodzinny dom dziecka przysługiwać będą dodatkowe świadczenia tej rodzinie, tj. zatrudnienie osoby do pomocy, aczkolwiek ustawa nie reguluje wymiaru zatrudnienia ani też kwoty wynagrodzenia. Zgodnie z ustawą Powiat jest zobowiązany do ponoszenia odpłatności za utrzymanie rodzinnego domu dziecka w wysokości odpowiadającej kosztom ponoszonym za czynsz, opłaty z tytułu najmu, opłaty za energię elektryczną i cieplną wodę, gaz, odbiór nieczystości itd.

Pan Kierownik poinformował, iż poprosił tą rodzinę o przybliżony miesięczny koszt utrzymania domu. Rodzina stwierdziła, iż koszty byłby w ramach 1200 zł, w związku z tym Powiat dokładałby 736 zł miesięcznie na utrzymanie domu. Kwotę tą wylicza się po przedstawieniu rachunków, które następnie się sumuje i dzieli przez wszystkie osoby mieszkające w tym domu, z czego wychodzi koszt jednostkowy, który mnoży się przez liczbę dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej. Oprócz tego na każde dziecko niespokrewnione wypłacane jest 1000 zł, jak wynika z ustawy. Pan Kierownik poinformował też, że rodzina ta zgadza się na umieszczenie u nich w domu dzieci w przypadku wystąpienia kryzysowej sytuacji, mimo tego że ustawa ich do tego nie zobowiązuje. Cała Polska boryka się z problemem dotyczącym znalezienia rodzin zastępczych. W chwili obecnej ustawa zabrania przyjmowania do domów dziecka dzieci poniżej 10 roku życia. Była już sytuacja, że dziecko zostało odebrano rodzicom ze względu na problem alkoholowy, kiedy to dziecko się zakrztusiło i trafiło do szpitala. Obowiązkiem PCPR jest odebranie tego dziecka i przekazanie rodzinie zastępczej, ale ciężko jest znaleźć taką rodzinę w ciągu – 3- 5 dni.  Rodzinny Dom Dziecka to zapewnienie miejsca dla kolejnych dzieci domu.

Pan Starosta zapytał czy taki Rodzinny Dom Dziecka pomoże w sytuacji kryzysowej, kiedy będzie miał pod swoją opieką maksymalną liczbę dzieci.

Kierownik PCPR – Pan B. Fidrych powiedział, że to zależy od samej rodziny, jak i od Sądu Rodzinnego. Jeżeli Sąd Rodzinny wydałby pozytywne postanowienie, a rodzina uznałaby, że dałby radę podjąć się opieki kolejnego dziecka, na czas znalezienia rodziny zastępczej to taki Rodzinny Dom Dziecka mógłby przyjąć dzieci. Musi być zgoda obojga organów.

Pan Starosta zapytał czy były takie kryzysowe sytuacje, gdy dziecko po odebraniu rodzinie niewydolnej społecznie nie miało krewnych mogących się nim zająć i trzeba było szukać w przyspieszonym tempie rodziny zastępczej.

Kierownik PCPR – Pan B. Fidrych poinformował, iż zdarzyła się taka sytuacja, kiedy to trzeba było umieścić 2 dzieci, rodzeństwo. Dziećmi tymi zajęli się Państwo Pol, starający się teraz stworzyć Rodzinny Dom Dziecka. Pan Kierownik skierował się do nich i po krótkim zastanowieniu przyjęli rodzeństwo, mając już u siebie 3 dzieci. Sąd Rodzinny zgodził się na przekazanie dzieci tej rodzinie. Pan Kierownik powiedział też o drugim przypadku, który miał miejsce w roku poprzednim. Kobieta zostawiła swoje dziecko pod opieką swojej siostry i już się nie pojawiła u niej. Siostra zgłosiła sytuację w ośrodku pomocy społecznej oraz na policji, ponieważ nie chciała się opiekować dzieckiem. PCPR  także musiał zająć się dzieckiem i odnaleźć ro0dzinę zastępczą temu dziecku.

Pani A. Wysocka zapytała czy jest już kolejna czwórka tych dzieci do Rodzinny Dom Dziecka, który ma być utworzony.

Kierownik PCPR – Pan B. Fidrych powiedział, iż obecnie nie ma. Pan Kierownik poinformował, że cały czas ma kontakt z Kuratorem Rodzinnym, który informuje go ewentualnej potrzebie umieszczenia dzieci, bo Kurator widzi w jakim kierunku dane sprawy się toczą. Obecnie nie ma takich spraw, które wskazywały by na potrzebę umieszczenia dzieci, ale Pan Kierownik może spodziewać się takiej sytuacji każdego dnia pracy, po otrzymaniu telefonu z sądu, że jest dziecko wymagające umieszczenia w rodzinie zastępczej. Nawet w przypadku czasowego odebrania dzieci rodzicom, jest to kwestia ok 1,5 roku przybywanie dziecka w rodzinie zastępczej. Pan Kierownik poinformował, iż jeden  z opiekunów w rodzinie zastępczej zawodowej jak i z Rodzinnego Domu Dziecka otrzymuje wynagrodzenie w kwocie nie mniej niż 2000 zł.

Kierownik PCPR – Pan B. Fidrych wyjaśnił, iż dodatkowe środki jakie poniósł by Powiat to środki finansowe na zatrudnienie osoby do pomocy. Wszystkie inne wymienione koszty są już płacone i nie ulegają zmianie. Pan Kierownik uznał, że osoba zatrudniona do pomocy w rodzinie z 8 dzieci jest niezbędna. Osobie takiej przewiduje się minimalne wynagrodzenie w 2015 r. w wysokości 1750 zł. W gestii Powiatu byłoby wynagrodzenie takiej osoby oraz koszty utrzymania budynku.

Pan Starosta zapytał czy można by było posłużyć się środkami z PUP i zatrudnić na to miejsce osobę na staż.

Kierownik PCPR – Pan B. Fidrych dokładnie nie wie. PCPR ma prawo zatrudnić osobę do pomocy w ramach umowy cywilno- prawnej i oddelegowaniu jej do pracy np. w Domu Dziecka, natomiast w przypadku stażysty nie wie czy posiada takie prawo.

Pan E. S. Kuklewicz stwierdził, iż są osoby bezrobotne, które mają odpowiednie wykształcenie do pracy z dziećmi i z PUP delegowana byłaby też osoba, której referencje byłby odpowiednie do takiej pracy. Pan Kuklewicz uznał, że jeżeli rolnicy czy inni przedsiębiorcy mogą przyjmować stażystów do pracy to są przepisy regulujące zatrudnienie stażysty w Rodzinnym Dom Dziecka.

Pan M. Plesiewicz zapytał czy Państwo Pol zasugerowali Panu Kierownikowi jakąś osobę do pracy przy opiece nad dziećmi.

Kierownik PCPR – Pan B. Fidrych powiedział, że nie pytał o to Państwa Pol, ponieważ nie było jeszcze konkretnych decyzji w sprawie powstania rodzinnego domu dziecka. Koszt utrzymania domu nie będzie jednakowy co miesiąc, to będzie zależało od comiesięcznych ponoszonych opłat. Przewidywalnie koszt utrzymania domu ponoszony przez Powiat to ok. 7 tys. zł na rok.

Pan Starosta powiedział, że jest za powstaniem Rodzinnego Domu Dziecka. Pozostaje kwestia zatrudnienia pracownika do pomocy w opiece nad dziećmi, w związku z tym należy zasięgnąć porady prawnej i pracowników PUP w celu zatrudnienia osoby ze środków stażowych. Jeżeli osoba do pomocy zatrudniona zostałaby ze środków PUP to koszty jakie poniósł by Powiat to koszty utrzymania domu w graniach ok. 5- 6 tys. zł. Pan Starosta zwrócił się z zapytaniem do Pani Skarbnik o kwestie finansowe, czy jest możliwość pokrycia kosztów utrzymania takiego domu.

Pani Skarbnik zadeklarowała, że Starostwo Powiatowe posiada środki na sfinansowanie kosztów utrzymania Rodzinnego Domu Dziecka.

Pan Starosta odczytał i poddał pod głosowanie porządek Zarządu.

Porządek obrad  Zarządu został przyjęty jednogłośnie.

Ad. pkt. 2. Przyjęcie protokołu Nr 4/2015 z dnia 16.01.2015 r.

Do Protokołu uwag nie wniesiono.

Protokół Nr 4/2014 z dnia 16.01.2015 r. poprzez głosowanie jawne został przyjęty jednogłośnie.

Ad. pkt. 3. Podjęcie uchwały w sprawie informacji z wykonania budżetu powiatu oraz udzielonych umorzeniach niepodatkowych należności podatkowych za IV kwartał 2014 roku.

Pani Skarbnik przedstawiła informację z wykonania budżetu powiatu.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały udział wzięło 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 5/2015 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 21 stycznia 2015 r. w sprawie informacji z wykonania budżetu powiatu oraz udzielonych umorzeniach niepodatkowych należności podatkowych za IV kwartał 2014 roku /zał. nr 2 /.

4.  Podjęcie uchwały w sprawie wskazania członków Zarządu uprawnionych do dokonywania czynności prawnych polegających na zaciągnięciu kredytów i pożyczek.

Pan Starosta odczytał projekt uchwały i przedstawił, iż osobami uprawnionymi do dokonywania czynności prawnych polegających na zaciąganiu kredytów i pożyczek są:

1. Piotr Franciszek Alszko - Starosta Sejneński,

2. Romuald Witkowski – Wicestarosta Sejneński.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały udział wzięło 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 6/2015 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 21 stycznia 2015 r. sprawie wskazania członków Zarządu uprawnionych do dokonywania czynności prawnych polegających na zaciągnięciu kredytów i pożyczek /zał. nr 3 /.

5.  Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Sejneński.

Pan Starosta odczytał projekt uchwały.

Pan Starosta powiedział, iż nauczycielom na każdym stopniu awansu zawodowego wyliczana jest średnia krajowa, a Powiat ma obowiązek uzupełnić do wynagrodzeń średnich krajowych. Jest to różnica jaką Powiat musi dołożyć pomiędzy zarobkami w Powiecie a średnią krajową. Pan Starosta przedstawił kwoty jakie należy dopłacić w poszczególnych szkołach.

 

Przewodniczący Rady uznał, że w tym roku należy dokładnie przyjrzeć się arkuszom organizacyjnym. Stwierdził, że niestety jeżeli jest coraz mniej dzieci to łączy się to z redukcją etatów.

 

Pan M. Plesiewicz odniósł się do tematu spotkania z Wójtem Gminy Sejny w sprawie Gimnazjum, które znajduje się w ZSO Sejny.

 

Pan Starosta powiedział, że z uwagi na dotychczasowe obowiązki takiego spotkania nie umówił.

 

Przewodniczący Rady zapytał czy działa już wczesne wspomaganie w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.

 

Pan Starosta poinformował, iż sprawa ta się wyjaśniła, ponieważ pieniądze Poradnia otrzymuje za rok poprzedni po wykazaniu liczy uczniów, ze względu na brak możliwości przewidzenia ile uczniów będzie objętych wczesnym wspomaganiem

 

W głosowaniu nad projektem uchwały udział wzięło 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 7/2015 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 21 stycznia 2015 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Sejneński /zał. nr 4 /.

Omówienie materiałów na IV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:

Ad. pkt. 1. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2015 r. /zał. nr 5 /

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2015 r.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Projekt uchwały został zaakceptowany.

Ad. pkt. 2. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2015- 2027. /zał. nr 6 /

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2015 – 2027.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Projekt uchwały został zaakceptowany.

Ad. pkt. 3. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie przyjęcia planów pracy Komisji Rady Powiatu na 2015 r. /zał. nr 7 /

Projekt planu pracy Komisji Budżetowej został dołączony do materiałów, natomiast plan pracy Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Rolnictwa i Leśnictwa zostanie ustalony na posiedzeniu Komisji w dniu 29 stycznia 2015 r.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Projekt uchwały został zaakceptowany.

Ad. pkt. 4. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie ustalenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego na rok 2015. /zał. nr 8 /

Projekt planu kontroli Komisji Rewizyjnej zostanie ustalony na posiedzeniu Komisji w dniu 29 stycznia 2015 r.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Projekt uchwały został zaakceptowany.

Ad. pkt. 5. Przyjęcie projektu uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Powiatu Sejneńskiego na 2015 r. /zał. nr 9 /

Projekt planu pracy Rady Powiatu Sejneńskiego został dołączony do materiałów.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Projekt uchwały został zaakceptowany.

Ad. pkt. 6. Sprawy różne.

Pan Starosta przedstawił pisma z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach:

  1. z prośbą o przyznanie dodatku specjalnego dla Kierownika PCPR w Sejnach – Pana Bogdana Fidrych w związku z kontynuowaniem pilotażowego projektu „Schematom STOP! Wspólne działania instytucji pomocy społecznej i instytucji rynku pracy – pilotaż”. /zał. nr 10 /

Zarząd Powiatu przyznał Panu Bogdanowi Fidrych  od dn. 01.01.2015 r. do 31.03.2015 r.  dodatek specjalny /zał. nr 11/.

  1. z prośbą o przyznanie dodatku specjalnego dla Kierownika PCPR w Sejnach – Pana Bogdana Fidrych w związku z kontynuowaniem projektu systemowego pt. „Nowe Jutro – program integracji zawodowej i społecznej”. /zał. nr 12 /

Zarząd Powiatu przyznał Panu Bogdanowi Fidrych  od dn. 01.01.2015 r. do 30.06.2015 r.  dodatek specjalny /zał. nr 13/.

Pan Starosta poinformował, iż jest możliwość zgłoszenia 3 producentów żywności do konkursu Podlaska Marka Roku. W związku z tym konkursem zgłosił się Pan Krzysztof Przeborowski, jako producent miodu. Kandydatów, których można zgłaszać do Pani Sekretarz.

Pan Starosta powiadomił, iż Państwowa Inspekcja Pracy prosi o zgłaszanie gospodarstw z terenu powiatu, które wzięłoby udział w konkursie bezpieczne gospodarstwo rolne. Pan Starosta poprosił o zgłaszanie.

Pan Starosta powiedział o ofercie Radia 5 – audycja dla Starostwa 10 min w kwocie 1300 zł, w tym 2 powtórzenia.

Pani Skarbnik odczytała Uchwałę RIO z dnia 15 stycznia 2015 r. w sprawie wyrażenia opinii o prawidłowości sporządzenia planowanej kwoty długu oraz możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w uchwale budżetowej na 2015 rok Powiatu Sejneńskiego. /zał. nr 14/

Przewodniczący Rady poinformował, iż hodowcy trzody chlewnej zwrócili się z prośbą o zorganizowanie spotkania z Przewodniczącym Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Panem Krzysztofem Jurgielem na Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa.

Ustalono, że zostanie zorganizowana oddzielna Komisja, na którą zostaną zaproszeni hodowcy.

Ad. pkt. 7. Zamknięcie obrad.

Pan Starosta zamknął obrady 5 posiedzenia Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

Na tym protokół zakończono.

 

       Sporządziła:                                                                                         Przewodniczył:

Katarzyna Mikłaszewicz                                                                             Piotr Alszko

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2015-02-13

Data modyfikacji: 2015-02-13

Opublikował: Magdalena Chmielewska

Data publikacji: 2015-02-13