prot_kb_38_2014

Protokół nr 38/14

posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów

w dniu 28 marca 2014r.

 

Posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów rozpoczęło się o godz. 11.30, a zakończyło o godz. 12.30. Z powodu przedłużenia się poprzedzającego posiedzenia Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa, godzina rozpoczęcia posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów uległa opóźnieniu

Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów - Pan Jan Łuba. Stwierdził prawomocność posiedzenia (lista obecności stanowi zał. nr 1).

W posiedzeniu uczestniczyli również: Pani Dorota Bykowska – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego oraz Pani Aneta Kimszal - Sekretarz Powiatu Sejneńskiego.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Przyjęcie protokołu Nr 37/14 posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów z dnia  28.01.2014r.
  2. Przyjęcie materiałów na XLI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
  3. Sprawy Różne.

 

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. pkt 1. Przyjęcie protokołu Nr 37/14 posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów z dnia  30.12.2013 r.

 

Do protokołu Nr 37/14 uwag nie wniesiono.

Protokół poprzez głosowanie został przyjęty większością głosów.

 

Ad. pkt 2.. Przyjęcie materiałów na XLI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.

a) Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2014r.        /zał. nr 2 /.

 

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2014 r.

 

Pan M. Plesiewicz poprosił o kopię porozumienia z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podlaskiego dotyczące współfinansowania biblioteki.

 

Pani Skarbnik powiedziała, że skopiuje i przedłoży na Sesji.

 

Pan J. Łuba zapytał o chodnik w Puńsku.

 

Pan Starosta poinformował, że około 31tys. zł wynosi wartość całej inwestycji. Pan Starosta powiedział, że Gmina Puńsk zakupi materiały za 25 tys. zł. Natomiast inwestycja zostanie wykonana przy pomocy Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach oraz stażystów. Pan Starosta powiedział, że będzie 350m chodnika o szerokości 1,5m.

 

Pan M. Plesiewicz zapytał o pozostałe zaczęte chodniki.

 

Pan Starosta wyjaśnił, że zaczęte chodniki były wykonywane w ramach nauki zawodu. Pan Starosta powiedział, że jak tylko będą środki w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sejnach, zostaną wznowione prace nad kończeniem tych wszystkich inwestycji. Pan Starosta powiedział, że na dzień dzisiejszy PUP nie posiada pieniędzy na prace publiczne oraz szkolenia, są jedynie środki finansowe na staże oraz prace interwencyjne.

 

            Pani L. Fidrych powiedziała, że szkoda iż posiłkujemy się tylko Powiatowym Urzędem Pracy, a nie mamy prowadzonych własnych inwestycji.

 

Pan J. Łuba zapytał o ilość etatów w Domu Pomocy Społecznej. Pan Radny powiedział, że został zatrudniony również kapelan.

 

Pan R. Grzybowski wyjaśnił, że jest to ustawowo zagwarantowane.

 

            Pan E. Kuklewicz powiedział, że wiele starszych osób potrzebuje bardziej księdza niż lekarza.

 

Pan Z. Kowalski powiedział, że na wcześniejszej Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa ten temat był poruszany i żaden z radnych nie wniósł zastrzeżeń. Pan Radny zasugerował, że należy zakończyć ten temat.

 

            Pan J. Łuba powiedział, że nie jest w Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa i ma prawo do wyrażenia własnej opinii.

 

            Pani A. Siebert powiedziała, że znajdujący się pensjonariusze w Domu Pomocy Społecznej wymagają zabezpieczenia potrzeb biopsychospołecznych. Pani Radna powiedziała, że jej zdaniem właśnie taką potrzebę mają pensjonariusze, kontaktu z Kapelanem i Bogiem.

 

Pan A. Baudzis powiedział, że większość pensjonariuszy w DPS w Sejnach są to katolicy, jednak są też innych wyznań.

 

b) Sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2013 r. 

 

Uwag do sprawozdania nie wniesiono.

 

Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przyjęcia materiałów na XLI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego: w głosowaniu udział brało 13 radnych; 13 głosowało za przyjęciem materiałów, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 38/37/14 Komisji Budżetu i Finansów w sprawie zatwierdzenia materiałów na XLI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 3/ .

 

3. Sprawy różne.

 

Pan Starosta poinformował, iż wpłynęło pismo z zaproszeniem od ks. Prałata Wysockiego, Związku Pamięci Ofiar Obławy Augustowskiej na Ogólnopolską Uroczystość odsłonięcia i pobłogosławienia Epitafium upamiętniającego Ofiary Obławy Augustowskiej z lipca 1945 roku, która będzie miała miejsce w Kaplicy Cudownego Obrazu Matki Bożej w Częstochowie na Jasnej Górze w dniu 3 Maja 2014r o godz. 9.30. Pan Starosta poprosił o informację czy są chętni, wówczas zostanie zorganizowany wyjazd.

Pan Starosta powiedział, że od dwóch miesięcy jest realizowany projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa.  „Sejneński model współpracy międzysektorowej”. Pan Starosta wyjaśnił, że zajmuje się tym Fundacja EFORT oraz w ramach tego programu zostanie opracowany plan rozwoju lokalnego powiatu. Pan Starosta powiedział, że jest to bardzo skomplikowany i złożony proces tworzenia tego programu, oczywiście zanim zostanie zatwierdzony, program musi być spójny  z założeniami Województwa Pan Starosta zapewnił, że za ten projekt nic nie płacimy , środki pochodzą z EFS.

 

Pan Starosta podziękował Pani Sekretarz za przygotowanie projektu programu Ochrony Zabytków w wersji roboczej.

 

Pan Starosta powiedział, że nie zostanie przekazana droga Giby – Rygol dla Nadleśnictwa, ponieważ nie mają oni środków na jej remont; środki zostały zabrane do budżetu państwa.

 

Pan J. Łuba zaproponował, aby podjąć uchwałę i przekazać drogę dla Wójta Gminy Giby.

 

Pan Z. Kowalski przypomniał o przystanku przy ul. Konarskiego w Sejnach.

 

Pan Starosta poinformował, że Zarząd Powiatu podjął uchwałę o przekazaniu gruntu pod przystanek w formie służebności dla Urzędu Miasta w Sejnach. Pan Starosta powiedział, że w rozmowy z Panem Burmistrzem dowiedział się, że przystanek zostanie postawiony w niedługim czasie.

 

Pan Przewodniczący Rady powiedział, że myśli, iż zostanie najpierw ułożony chodnik przy ul. Konarskiego, a następnie zostanie postawiony przystanek.

 

            Pani L. Fidrych zapytała o stan drogi Ogrodniki – Berżniki.

 

            Pan Starosta powiedział, że drogi są w złym stanie technicznym, jednak nie mamy środków na ich gruntową naprawę.

 

            Pan R. Grzybowski poprosił o pomoc dla przedsiębiorcy, który zamierza przenieść swoją działalność z Zelwy do Gib. Pan Radny zasugerował, że wówczas zniknie problem dotyczący drogi do Zelwy, gdzie obecnie mieści się jego siedziba. Pan Radny wyjaśnił, że przez ciężkie samochody niszczy się nawierzchnia drogi. Pan R. Grzybowski poinformował, że przedsiębiorca kupił działkę w Gibach i tam zamierza prowadzić swoją działalność, jednak nie może dostać pozwolenia na poszerzenie zjazdu, które jest niezbędne ze względy na przejazd ciężkiego sprzęt.

 

            Pan E. Kuklewicz poinformował, że na ostatniej Sesji Gminy Giby (27 marca 2014r.) Radni Gminy Giby podjęli stanowisko dzięki któremu zobowiązują Wójta Gminy Giby do rozmów, aby obecny zjazd poszerzyć. Pan Radny poprosił o pomoc Pana Starostę, jeśli jest taka możliwość.

            Pan Starosta powiedział, że została napisana prośba z opinią do Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. 

 

Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:

Przewodniczył:

 

Katarzyna Mikłaszewicz

Jan Łuba

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2014-04-25

Data modyfikacji: 2014-04-28

Opublikował: Henryka Pawlukanis

Data publikacji: 2014-04-28