prot_s_33_2013

PROTOKÓŁ NR XXXIII/ 13

Rady Powiatu Sejneńskiego

z dnia 31 lipca 2013 r.

 

Obrady XXXIII Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 13:00, a zakończyły o godz. 14:20. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.

 

 

Ad. pkt. 1. Otwarcie obrad.

 

Przewodniczący Rady – Pan Józef Miszkiel powitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności – obecnych radnych na XXXIII Sesji, którzy przybyli w pełnym składzie – 15 osobowym /listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2/.

 

 

Ad. pkt. 2. Przyjęcie porządku obrad.

 

Przewodniczący Rady odczytał i poddał pod głosowanie porządek obrad:

 

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Wystąpienie zaproszonych Gości.
  4. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
  5. Interpelacje i zapytania Radnych.
  6. Przyjęcie protokołu Nr XXXII/13 Rady Powiatu Sejneńskiego.
  7. Podjęcie uchwały o zmianie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.
  8. Sprawozdanie z działalności Starostwa Powiatowego w Sejnach za rok 2012.
  9. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za I półrocze 2013 roku.  
  10. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2013 r.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2013 – 2027.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Starostę Sejneńskiego.
  13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
  14. Wolne wnioski i oświadczenia.
  15. Zamknięcie obrad.

           

W głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad udział wzięło 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

 

Porządek obrad został przyjęty.

             

 

Ad. pkt. 3. Wystąpienie zaproszonych Gości.

 

W tym punkcie głosu nie zabrano.

 

 

Ad. pkt. 4. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

 

W wymienionym okresie odbyły się dwa posiedzenia Zarządu w dniach 24 i 31 lipca 2013 r.

 

27.06.2013 r.

- Ćwiczenia powiatowe praktyczne dotyczące sytuacji kryzysowej polegającej na rozszczelnieniu zbiornika z amoniakiem w Zakładzie Mleczarskim w Sejnach. Udział w ćwiczeniach wzięły: Straż Pożarna, Służba Zdrowia oraz Policja.

 

28.06.2013 r.

- Uroczystość zakończenia roku szkolnego ZSCKR w Sejnach, ZSO w Sejnach i LO w Puńsku

- Ogólnopolska Konferencja Współpracy Międzynarodowej Samorządów - Poznań

- Sesja Rady Gminy Puńsk

- Spotkanie autorskie poświęcone książce w Krasnogrudzie

 

29-30.06.2013 r.

- Regionalna Wystawa Zwierząt Hodowlanych i Dni z Doradztwem Rolniczym w Szepietowie, wyróżnienie Pana Dariusza Łostowskiego

- Posobotka Noc Po Świętym Janie – Maćkowa Ruda

 

01.07.2013 r.

- Przejście Graniczne – spotkanie z kierownikami

- Spotkanie z p. Miszkiel i p. Milewską z Muzeum Ziemi Sejneńskiej

 

03.07.2013 r.

- Spotkanie z Dyrektorem Kwaterskim

- Spotkanie z Prezesem i przedstawicielem firmy ELTEL w sprawie budowy linii energetycznej

- Forum Przedsiębiorczości  „Lata 2014-2020” Sejny

 

05.07.2013 r.

- XI Ogólnopolski Przegląd Kabaretowy o statuetkę „Złote Jajo Sejneńskiego Tura”

- Konwent Powiatów Województwa Podlaskiego w Starostwie w Białymstoku

 

08.07.2013 r.

- Spotkanie z Panią Konsul, zastępcą Komendanta Policji (Sylwester Symonowicz), Komendant KP PSP, Wójt Gminy Puńsk, Zastępca Komendanta PSG, Wicestarosta w sprawie aktu wandalizmu – pomalowania tablic w miejscowości w Gminie Puńsk

 

12.07.2013 r.

- Spotkanie informacyjno – integracyjne w Oszkiniach zorganizowane przez LGD Sejneńszczyzna

 

13.07.2013 r.

- Obchody Dnia Koronacji Króla Litwy Mendoga w Puńsku i w Sejnach

 

19.07.2013 r.

- Posiedzenie Komisji Rewizyjnej

 

21.07.2013 r.

- 68. Rocznica Obławy Augustowskiej w Gibach

 

23.07.2013 r.

-Spotkanie z Wójtem Krasnopola, Puńska, Panem Nazarukiem i Panią Dyrektor PUP w sprawie Dożynek (marka Sejneńszczyzny, statuetki)

 

25.07.2013 r.

- Film Pt. „ Suwalski Katyń” Ośrodek Kultury w Sejnach

 

26.07.2013 r.

- Obchody Święta Policji

 

27.07.2013 r.

- Uroczystość wręczenia Sztandaru Miastu Suwałki – Obchody 300 lecia Miasta

- Turniej piłki koszykowej przy LO w Sejnach

 

29.07.2013 r.

- Posiedzenie Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa

- Komisja Budżetu i Finansów

- Spotkanie z panem Jackiem Buraczewskim – Przegląd Sejneński

- Spotkanie z nauczycielami z ZSO w Sejnach

 

31.07.2013 r.

- XX Jubileuszowy Międzynarodowy Festiwal Organowy Młodych

- Spotkanie z Jakubem Grzegorczykiem – Wojewódzkim Inspektorem Nadzoru Budowlanego

- XXXIII Sesja Rady Powiatu Sejneńskiego

 

 

Ad. pkt. 5. Interpelacje i zapytania Radnych.

 

Przewodniczący Rady odczytał interpelację złożoną przez Pana Zygmunta Kowalskiego /zał. nr 3/, który zwrócił się z prośbą o:

1. przedstawienie szczegółowe, za okres od 01.01.13r. do 31.07.13r. w formie pisemnej, rozliczenia środków na remonty i inwestycje w zakresie drogownictwa z podziałem na gminy Powiatu Sejneńskiego;

2. przedstawienie szczegółowe całkowitego rozliczenia w formie pisemnej poniesionych środków finansowych z budżetu Starostwa i jednostek organizacyjnych Starostwa Powiatu Sejneńskiego na remont chodnika przy ul. 22 lipca w Krasnopolu oraz kto wykonywał remont i kto pełnił nadzór nad pracami przy remoncie chodnika.

 

Pan Przewodniczący Rady poinformował, że Pan Kowalski otrzyma pisemną odpowiedź na tę interpelację.

 

Pan Plesiewicz poruszył kwestię utrzymania zieleni przy ul. Parkowej. Zwrócił uwagę na nieestetyczny stan żywopłotu rosnącego wzdłuż chodnika. Poprosił także o udzielenie informacji na temat utworzenia CIS w Gminie Giby oraz zapytał czy powstaną nowe spółdzielnie socjalne.

 

Pan Grzybowski zapytał, czy została zmieniona organizacja ruchu na trasie do przejścia granicznego, poprzez umieszczenie znaków tonażowych. Zapytał również, czy na wspomnianej trasie mogą poruszać się samochody ciężarowe? Pan Grzybowski poprosił w imieniu mieszkańców Powiatu o udzielenie informacji na temat dofinansowania Miejskiej Biblioteki Publicznej w Sejnach. Radny zwrócił także uwagę na nadmierne stosowanie podziękowań i ,,hymnów pochwalnych” podczas Sesji Rady Powiatu. Zdaniem Pana Grzybowskiego, pozyskiwanie nowych form współpracy jest obowiązkiem Przewodniczącego Rady, Starosty Powiatu oraz każdej osoby funkcyjnej.

 

Wiceprzewodniczący Rady – Pan Łuba zapytał Pana Małkińskiego, czy istnieje możliwość stworzenia lepszych i bardziej przystosowanych warunków do nauki dla uczniów niepełnosprawnych, uczęszczających do gimnazjum oraz o możliwości pozyskania środków finansowych z PFRON-u na ten cel.

 

 

Ad. pkt. 6. Przyjęcie protokołu Nr XXXII/13 Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół Nr XXXII/13 Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

W głosowaniu nad przyjęciem protokołu udział wzięło 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem protokołu, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

Protokół Nr XXXII/13 został przyjęty jednogłośnie.

 

 

 

Ad. pkt. 7. Podjęcie uchwały o zmianie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt uchwały został przedyskutowany na posiedzeniach Komisji.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem udział brało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXXIII/256/13 z dnia 31 lipca 2013 r. o zmianie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 4/.

 

Przewodniczący Rady pogratulował Pani Annie Siebert przystąpienia do dwóch Komisji oraz życzył pozytywnej współpracy.

 

 

 

Ad. pkt. 8. Sprawozdanie z działalności Starostwa Powiatowego w Sejnach za rok 2012 /zał. nr 5/.

 

Przewodniczący Rady potwierdził, że sprawozdanie zostało przedstawione na posiedzeniach Komisji.

 

Uwag do sprawozdania nie wniesiono.

 

 

 

Ad. pkt. 9. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za I półrocze 2013 roku /zał. nr 6/.

 

Przewodniczący Rady potwierdził, że informacja została przedstawiona przez Panią Skarbnik na posiedzeniach Komisji.

 

Uwag do sprawozdania nie wniesiono.

 

 

 

Ad. pkt. 10. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2013 r.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXXIII/257/13 z dnia 31 lipca 2013 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2013 r. /zał. nr 7/.

 

 

 

Ad. pkt. 11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2013 – 2027.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXXIII/258/13 z dnia 31 lipca 2013 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2013-2027 /zał. nr 8/.

 

 

 

Ad. pkt. 12. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Starostę Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt uchwały został przedyskutowany na posiedzeniach Komisji.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały wzięło udział 15 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych nie było, jedna osoba wstrzymała się od głosu.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXXIII/259/13 z dnia 31 lipca 2013 r. w sprawie rozpatrzenia skargi na Starostę Sejneńskiego/zał. nr 9/.

 

 

Ad. pkt 13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

 

W nawiązaniu do interpelacji Pana Plesiewicza – Pan Starosta odpowiedział, że nie widzi zastrzeżeń, co do formy i wyglądu żywopłotu przy ul. Parkowej.

LGD Sejneńszczyzna nie utworzyła jeszcze CIS w Gibach. Są jednak duże szanse na utworzenie CIS w Krasnopolu oraz pozyskanie środków na ten cel z Urzędu Marszałkowskiego.

W najbliższym czasie zostanie utworzona nowa spółdzielnia socjalna. Do jej zadań będzie należało utrzymanie zieleni oraz drobne remonty budowlane. Siedzibą spółdzielni będą pomieszczenia Starostwa, znajdujące się przy przejściu granicznym w Ogrodnikach. Inicjatorami spółdzielni jest 5 mieszkańców Powiatu Sejneńskiego, którzy długotrwale pozostawali bez pracy. Na nową działalność są zapewnione środki. Pan Starosta wystosował pismo do Sądu w Białymstoku o przyśpieszenie nadania numeru KRS dla spółdzielni, która najprawdopodobniej od września rozpocznie swoją działalność. W stworzenie spółdzielni bardzo mocno zaangażował się Pan Wiesław Sienkiewicz.

 

Pan Starosta nawiązał również do kwestii znaku, umieszczonego przy drodze prowadzącej do przejścia granicznego w Ogrodnikach. Nowy znak zezwala mieszkańcom Powiatu Sejneńskiego i Augustowskiego na przewóz drewna o tonażu do 7,5 tony. Taki przewóz nie może odbywać się jednak na pozostałych drogach ,,bocznych”. Wiadomo, że przejazd pojazdów o masie 7,5 tony jest zabroniony w Łoździejach, jednak strona litewska nie wyraziła sprzeciwu, aby takie transporty odbywały się na obrzeżach miejscowości.

Jak wyjaśnił Pan Starosta, Miejska Biblioteka Publiczna w Sejnach będzie finansowana do końca roku. Nie wiadomo, jakie będą możliwości w roku 2014. Być może będzie potrzeba spotkania się z Panem Burmistrzem, w celu ustalenia nowych warunków finansowania na rok 2014.

Pan Starosta oznajmił, że nie wie, które "hymny pochwalne" Pan Grzybowski miał na myśli, jednak jest zdania, że „lepiej chwalić niż ganić."

 

Pan Alboszta opuścił salę obrad.

 

Pan Małkiński w odpowiedzi na pytanie Wiceprzewodniczącego Rady – Pana Łuby poinformował, że jedna z uczennic ZSO w Sejnach ma przyznane nauczanie indywidualne. Również dwóch uczniów ma orzeczenia poważniejsze, jednak na prośbę rodziców uczęszczają do szkoły. Uczniowie ci są w pełni akceptowani, nie stwarzają jakichkolwiek problemów, ani trudności wychowawczych. Również szkoły otrzymują większe środki na nauczanie uczniów z takim orzeczeniem, co jest niezwykle pomocne i w pełni wykorzystywane. Pan Małkiński przypomniał również o ogromnym sukcesie sportowym dwóch uczennic ZSO w Sejnach: Marii Andrejczyk oraz Dominiki Dybulis, które zdobyły odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży z dziedziny rzut oszczepem. Trenerem uczennic jest Pan Karol Sikorski.

 

 

Ad. pkt 14. Wolne wnioski i oświadczenia.

 

Przewodniczący Rady poinformował, że z dniem 31 lipca 2013 r. został rozwiązany Klub Radnych ,,Nasz Powiat” /zał. nr 10/, który działał w następującym składzie:

Przewodniczący Klubu – Zygmunt Kowalski,

Członek – Lucyna Fidrych,

Członek – Eugeniusz Stanisław Kuklewicz,

Członek – Maciej Tomasz Plesiewicz.

Z kolei został utworzony Klub Radnych ,,Prawo i Sprawiedliwość” /zał. nr 11/ w składzie:

Anna Siebert – Przewodnicząca,

Zygmunt Kowalski- Członek Klubu,

Lucyna Fidrych – Członek Klubu.

 

Pani Witkowska podziękowała Panu Staroście za inicjatywę wykonania chodnika w Krasnopolu oraz umożliwienie mieszkańcom gminy odbycia prac w ramach nauki zawodu. Pani Witkowska wyraziła również wdzięczność za dopełnienie prac przez PZD w Sejnach

 

Pani Fidrych, która była jednym z organizatorów obchodów 450 lecia istnienia Miasta Sejny, wręczyła podziękowania osobom, które wsparły finansowo zakup tablicy jubileuszowej. Wśród nich znaleźli się: Przewodniczący Rady, Pan Łuba, Pan Alboszta, Pan Kowalski, Pan Plesiewicz oraz Pan Zubowicz. Pani Fidrych wyraziła również wdzięczność za wsparcie finansowe obchodów przez Starostwo Powiatowe w Sejnach oraz wręczyła podziękowanie Panu Staroście.

 

Pan Starosta poinformował o wstępnych wynikach matur absolwentów LO w Sejnach. W maju 2013 do egzaminu przystąpiło 110 osób. 77 uczniów otrzymało świadectwo dojrzałości, 29 osób będzie zdawało egzamin poprawkowy. Pierwszy z nich odbędzie się 27 sierpnia 2013. 2 uczniów będzie poprawiać egzamin z języka angielskiego, z kolei 27 osób z matematyki. Pozostałe 4 osoby przystąpią do egzaminu w maju 2014.

Do matury przystąpiło również dwóch uczniów LO dla Dorosłych. Jedna osoba otrzymała świadectwo dojrzałości, jedna będzie zdawała egzamin poprawkowy w sierpniu.

W bieżącym roku szkolnym, 37 absolwentów ukończyło naukę w Gimnazjum nr 2. Dwudziestu z nich złożyło podania do LO w Sejnach. Nabór trwa do połowy sierpnia.

 

Pan Starosta przedstawił również wyniki zdawalności matur w poszczególnych powiatach Województwa Podlaskiego (dane z I podejścia do egzaminów):

 


Powiat Augustowski – 87 %

Powiat Białostocki - 74 %

Powiat Bielski - 71 %

Powiat Grajewski - 82 %

Powiat Hajnowski - 77 %

Powiat Kolneński - 73 %

Powiat Łomżyński - 57 %

Powiat Moniecki – 77 %

Powiat Sejneński - 67 %

Powiat Siemiatycki - 79 %

Powiat Sokólski - 79 %

Powiat Suwalski - 38 %

Powiat Wysokomazowiecki – 81 %

Powiat Zambrowski - 88 %

Miasto Białystok - 85 %

Miasto Łomża - 83 %

Miasto Suwałki – 83 %


 

Pan Małkiński- Dyrektor ZSO w Sejnach nie jest zadowolony z pierwszego wyniku matury. Niemniej jednak, ostateczne osiągnięcia będą znane w sierpniu, po przeprowadzeniu egzaminów poprawkowych. W bieżącym roku wszystkie szkoły zniosły limity i przyjmują wszystkich chętnych kandydatów. W Suwałkach największym zainteresowaniem cieszy się Liceum nr 3 oraz Zespół Szkół Technicznych, ze względu na bogatą ofertę nowych kierunków. Jak poinformował Pan Dyrektor, w najbliższym roku szkolnym, 7 nauczycieli będzie musiało zakończyć pracę w ZSO w Sejnach.

 

Pan Starosta przedstawił informacje na temat działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach. W bieżącym roku zaktywizowano już 800 osób. Dla porównania, w roku 2011 zaktywizowano 300 osób. Pan Starosta poinformował również, że stopa bezrobocia na terenie powiatu spadła o prawie 4 % (od miesiąca stycznia). Na początku roku zanotowano ponad 2100 osób bezrobotnych, co stanowiło 22%bezrobocia. Z kolei w ostatnim okresie urząd obejmował 1646 osób bezrobotnych ( 18,2 % bezrobocia). Średnie dochody w powiecie są dość wysokie. PUP w Sejnach skierował wielu bezrobotnych na staże, roboty publiczne, prace interwencyjne do Miasta Sejny oraz poszczególnych gmin:

 


Staż:

Miasto Sejny - 250 osób

Gmina Sejny - 164 osoby

Gmina Giby - 131 osób

Gmina Krasnopol - 37 osób

Gmina Puńsk - 42 osoby

Inne - 26 osób

 

Roboty publiczne:

Miasto Sejny- 80 osób

Gmina Sejny – 4 osoby

Gmina Giby - 30 osób

Gmina Krasnopol - 10 osób

Gmina Puńsk - 22 osoby

Inne – 1 osoba


Prace interwencyjne:

Miasto Sejny- 1 osoba

Gmina Sejny –9 osób

Inne – 1 osoba

 

Jak poinformował Pan Starosta, 15 września 2013 r. zostaną uruchomione roboty publiczne w kategorii osób 50+. Nowa szansa zatrudnienia cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Powiat Sejneński złożył również wnioski o pozyskanie środków do Wojewódzkiego Urzędu Pracy. W bieżącym roku Powiat Sejneński pozyskał największą ilość takich środków wśród wszystkich powiatów w województwie. Było to możliwe dzięki ogromnemu zaangażowaniu Pani Dyrektor oraz pracowników PUP w Sejnach. Pan Starosta zaznaczył również, że część osób zarejestrowanych jako osoby bezrobotne nie przebywa na terenie powiatu. Brakuje chętnych osób do pracy w ośrodkach wypoczynkowych i gospodarstwach rolnych.

Przez pewien okres, Urząd Pracy w Sejnach posiadał środki finansowe na zatrudnienie osób bezrobotnych. Starostwo występowało z pismami do Wójtów, z informacją o posiadanych środkach, jednak nie było chętnych, aby z nich skorzystać.

 

Pan Starosta przypomniał, że 8 września odbędą się V Dożynki Powiatowe. Uroczystości rozpoczną się o godzinie 10.00 Mszą Św. w Bazylice p.w. NNMP w Sejnach. Przeprowadzone zostaną konkursy: „Wieniec dożynkowy 2013” oraz „Estetyczne Gospodarstwo 2013”. Pan Starosta chce wystąpić do Wójtów i Pana Burmistrza z prośbą, aby wyróżnili rolników ze swojego terenu, w kategorii „Młody Rolnik 2013”. Dożynki to święto powiatowe, a także okazja, aby podziękować rolnikom za ich ciężką, całoroczną prace oraz plony. Pan Starosta wyraził wdzięczność sponsorom, chętnym do zakupu nagród. W dniu dzisiejszym została powołana Komisja, która oceni estetyczne gospodarstwa. Jednym z jej członków została Pani Lucyna Fidrych. Przegląd gospodarstw odbędzie się do 15 sierpnia.

 

6 września odbędą się obchody 50- lecia powstania Szpitala Sejneńskiego.

 

Pan Starosta oznajmił, że w najbliższym tygodniu rozpocznie się remont chodnika przy ul. Marii Konopnickiej. Pozyskano juz materiały do wykonania inwestycji. Wspomniany chodnik w większości składa się ze zjazdów na posesje. Również ulica jest bardzo wąska, gdzie często przejeżdżają samochody ciężarowe, transportujące drewno. Niepokojącym jest fakt, że tak duże pojazdy nie mają miejsca na wymijanie się, dlatego z pewnością będą najeżdżać na nowy chodnik. 

 

Pan Kowalski zapytał Przewodniczącego Rady, czy złożył już zawiadomienie do Prokuratury, o jakim wspominał na posiedzeniu komisji?

 

Przewodniczący Rady odpowiedział, że złożył zawiadomienie.

 

Pan Skupski nawiązał do wypowiedzi Pana Macieja Plesiewicza, która dotyczyła żywopłotu przy ul. Parkowej. Pan Skupski zapewnił, że zwróci uwagę na stan żywopłotu, choć dotychczas nie zauważył jakichkolwiek zaniedbań. Pan Skupski poruszył kwestię parku z fontanną, który znajduje się w centrum miasta i stanowi jego wizytówkę. Pan Skupski zaznaczył, że stałymi bywalcami parku są osoby spożywające alkohol oraz zanieczyszczające teren. Radny przypomniał, że ustawa o wychowaniu w trzeźwości dotyczy zakazu spożywania alkoholu w miejscu publicznym. Pan Skupski chce wystąpić w tej sprawie do Komendanta Policji.

 

 

Ad. pkt 15. Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady podziękował za przybycie i zakończył obrady wypowiadając słowa „Zamykam obrady XXXIII Sesji Rady Powiatu”.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

   Protokołowała                                                                           Przewodniczył

               Aneta Koneszko                                                                          Józef Miszkiel

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2013-10-02

Data modyfikacji: 2013-10-02

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2013-10-02