prot_z_80_2013

Protokół Nr 80/13

 posiedzenia Zarządu Powiatu Sejneńskiego

w dniu 31 lipca 2013r.

 

Posiedzenie Zarządu Powiatu Sejneńskiego odbyło się w Starostwie Powiatowym w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34, rozpoczęło się o godz. 12.30, a zakończyło o godz. 13:00. W posiedzeniu udział wzięli wszyscy Członkowie Zarządu (lista obecności stanowi zał. nr 1) oraz:

Przewodniczący Rady – Józef Miszkiel,

Sekretarz Powiatu – Marek Ślusarz,

Skarbnik Powiatu - Aneta Kimszal

Kierownik Wydziału Geodezji i Kartografii - Anna Miszkiel

Wiceprzewodniczący Rady Powiatu - Jan Łuba

Posiedzeniu przewodniczył Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Sejneński, który stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Sprawy bieżące.

 

Ad. pkt 1. Sprawy różne.

 

Jednym z tematów poruszonych podczas posiedzenia był pomysł budowy kolejnego chodnika na terenie Powiatu Sejneńskiego. Pan Starosta poinformował, że największe zapotrzebowanie na nowy chodnik jest w miejscowościach: Giby i Berżniki. Starostwo Powiatowe posiada środki finansowe na 2 działania. Posiada również kostkę polbruk, którą można ewentualnie wykorzystać do wymiany płytek chodnikowych w Gibach. Inwestycja dotycząca budowy 100 metrów chodnika mogłaby zostać zrealizowana przy udziale osób odbywających staż +50 (roboty publiczne), który rozpocznie się 15 września 2013r.

 

Pan Witkowski zauważył większa potrzebę inwestycji w miejscowości Berżniki.

 

Pan Starosta również zasugerował, aby wykonać nowy chodnik w miejscowości Berżniki, co zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców. Z kolei w miejscowości Giby jest już chodnik, który jedynie wymaga remontu. Starostwo chce również, aby przeprowadzono 3 szkolenia związane z chodnikami.

 

Pan M. Skupski zasugerował przeprowadzenie jednego szkolenia, ale na oba chodniki.

 

Kolejnym zagadnieniem poruszonym podczas posiedzenia była kwestia zawarcia porozumienia z Wojewódzkim Zarządem Dróg.

 

Pani A. Miszkiel – Kierownik Wydziału Geodezji poinformowała, że Kierownik PZD w Sejnach - Pan Polens zwrócił się z prośbą o wyrażenie zgody na dokonanie podziału nieruchomości będących w zarządzie trwałym Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach oraz wydzielenie odrębnego lokalu w budynku administracyjnym /zał. nr 2/. Po dokonaniu tych czynności należy wygasić trwały zarząd i  część mienia przekazać dla Wojewódzkiego Zarządu Dróg w Białymstoku.

 

Jak wyjaśnił Pan Starosta, Wojewódzki Zarząd Dróg oferuje w zamian wykonanie wiele usług na rzecz Powiatu (stworzenie archiwum, pomieszczeń socjalnych, przekazanie kostki, wykonanie pół-ronda przy Powiecie oraz wiele innych korzyści). Zawarte będzie porozumienie, w którym zostanie to wszystko zapisane.  

 

Pani Miszkiel wyjaśniła, że w zawartym porozumieniu zostaną uwzględnione usługi, do wykonania których zobowiązuje się Wojewódzki Zarząd Dróg.

 

Pan Skupski stwierdził, że nie ma zastrzeżeń co do zawarcia porozumienia, jednak warto zwrócić szczególną uwagę na sporządzenie odpowiedniej dokumentacji oraz wyznaczenie korzystnych warunków umowy.

 

Pani Miszkiel wyjaśniła, że koszta związane z podziałem, operaty szacunkowe wyniosą ok. 6-7 tys. zł, a ich pokrycie należy do Zarządu Wojewódzkiego, ale tylko w przypadku przekazania tego mienia dla nich. Jeśli Zarząd Powiatu podejmie po wydzieleniu inną decyzję te koszty nie będą zwrócone.

 

Pan Starosta podkreślił, że po dokonaniu podziałów nie można wycofać się z porozumienia, ponieważ pokrycie kosztów związanych z podziałem spadnie na Starostwo.

 

Zarząd Powiatu Sejneńskiego jednogłośnie wyraził zgodę na dokonanie podziału nieruchomości będących w zarządzie trwałym Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach (działka ewidencyjna 463/10 o pow. 0,3728 ha, położonej w mieście Sejny, KW SU1N/00007629/3 oraz działka nr 463/9 o pow. 0,4084, miasto Sejny, KW SU1N/00007629/3) oraz wyodrębnienie odrębnego lokalu w budynku administracyjnym (nr ewidencyjny budynku 1904).

 

Pani Witkowska zaproponowała, aby wykorzystać krawężniki, jakie zostały zachowane przy remoncie chodnika w Krasnopolu i wykonać łącznik chodników w Krasnopolu..

 

Pan Starosta obiecał, że pojedzie tam razem z Panem Polensem i rozpatrzą tą sprawę.

 

Pan Starosta poinformował również, że Pan Polens wystosował pismo dotyczące uregulowania stanu prawnego ulicy Słowackiego, po przeprowadzonym remoncie chodnika /zał. nr 3/. Pan Starosta zasugerował wstrzymanie się z tą decyzją, ponieważ przejęcie wiąże się z utrzymaniem tych chodników.

 

 

                    Protokołowała                                                                                     Przewodniczył

 

                Aneta Koneszko                                                                               Andrzej Szturgulewski                         

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2013-09-16

Data modyfikacji: 2013-09-16

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2013-09-16