prot_s_31_2013

PROTOKÓŁ NR XXXI/ 13

Rady Powiatu Sejneńskiego

z dnia 28 maja 2013 r.

 

Obrady XXXI Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 11:00, a zakończyły o godz. 12:45. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.

 

 

Ad. pkt. 1.

 

Przewodniczący Rady – Pan Józef Miszkiel powitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności radnych – obecnych radnych na XXXI Sesji – 12; nieobecna Pani Anna Witkowska, Pan Mariusz Skupski (listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2).

 

Ad. pkt. 2. Przyjęcie porządku obrad.

 

Przewodniczący Rady oznajmił, że w związku z tym, iż na Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego obecnych jest 12 radnych, każda podjęta w tym dniu uchwała będzie prawomocna.

Pan Przewodniczący poinformował również, że Klub Radnych złożył projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad otrzymywania i wysokości diet przysługujących radnym Rady Powiatu Sejneńskiegouchwała ta będzie rozpatrywana na następnej Sesji Rady Powiatu.

 

Przewodniczący Rady odczytał i poddał pod głosowanie porządek obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Wystąpienie zaproszonych Gości.
  4. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
  5. Interpelacje i zapytania radnych.
  6. Przyjęcie protokołu Nr XXX/13 Rady Powiatu Sejneńskiego.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2012 r.
    1. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego budżetu Powiatu Sejneńskiego za rok 2012.
    2. Głosowanie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2012 r.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2012 r.
    1. Zapoznanie z uchwałą składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej Zespół w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu Sejneńskiego sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2012 r.
    2. Zapoznanie z uchwałą składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Sejneńskiego wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego absolutorium za 2012 r.
    3. Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2012 r. -  głosowanie wniosku.
    4. Głosowanie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2012 r.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sejnach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie Powiatu Sejneńskiego w 2012 r.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2013 r.
  11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
  12. Wolne wnioski i oświadczenia.
  13. Zamknięcie obrad.

             

Poprzez głosowanie jawne porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.          

 

Ad. pkt. 3. Wystąpienie zaproszonych Gości.

 

Pan A. Małkiński – Dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących wraz z Samorządem Uczniowskim poinformował o wspólnej inicjatywie obchodów Dnia Dziecka w dniu 29 maja 2013 r. Do udziału zaproszono szkoły podstawowe z terenu Powiatu Sejneńskiego, młodzież Gimnazjum (Krasnopol, Giby, Sejny), Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych oraz Przedszkole Sejny – w sumie około 500 uczniów z terenu Powiatu. Pan Dyrektor dodał, że najważniejsze w tej chwili to zaplecze finansowe, w związku z tym zwrócił się z prośbą do radnych Powiatu o wsparcie finansowe organizacji Dnia Dziecka.

 

            Przewodniczący Rady podziękował Dyrektorowi i przedstawicielom Samorządu Uczniowskiego za podjętą inicjatywę, dodał też, że radni wspomogą finansowo.

 

Pan Cezary Czarniewski – Przewodniczący Rady Gminy Giby odniósł się do tematu przekazania drogi Giby – Rygol Nadleśnictwu Pomorze. Pan Przewodniczący poinformował, że Pan Starosta przybył na posiedzenie Komisji w Gibach, gdzie informował o zasadach otwarcia drogi po przekazaniu – że będzie otwarta w sezonie letnim, a później kiedy ruchu na niej nie ma – będzie zamknięta. Pan Przewodniczący poddał w wątpliwość konieczność zamknięcia tej drogi po okresie letnim, skoro tam ruch wtedy się nie odbywa. Pan Czarniewski przypomniał, że w przeszłości zbierane były podpisy przeciwko prywatyzacji lasów,  teraz jakby dochodzi do prywatyzacji drogi. Pan Przewodniczący zdaje sobie sprawę z tego, że opinia Rady Gminy Giby dla Powiatu nie jest wiążąca, ale poprosił o to, aby zawarte porozumienie pomiędzy Powiatem a Nadleśnictwem było skonstruowane w taki sposób, aby była służebność drogi dla wszystkich. Droga ta jest w kiepskim stanie, jednakże uczęszczana jest nawet  do listopada, gdzie ludzie korzystają z dobrodziejstw lasu. Przewodniczący Rady Gminy Giby poprosił o rozwagę przy przekazywaniu drogi, a w nadleśnictwach jest kadencyjność władz.

 

            Przewodniczący Rady Powiatu wyjaśnił, że podpisany dokument ma ciągłość, nawet pomimo kadencyjności władz.

 

Pan Starosta powiedział, że na posiedzeniu Komisji w Gibach miał być obecny Pan Nadleśniczy, który osobiście poinformowałby o ustaleniach, ale nie mógł uczestniczyć. Pan Starosta dodał, że będzie rozmawiał z Panem Nadleśniczym, aby był obecny na Sesji Rady Gminy Giby, aby też wtedy obecni byli Sołtysi z Gminy, aby szerszemu gronu była przekazana informacja na temat planowanego przekazania drogi. Pan Nadleśniczy chciałby odchodząc ze stanowiska coś po sobie zostawić mieszkańcom. Pan Starosta dodał, że w porozumieniu zawarte będą warunki przekazania; Pan Starosta będzie walczył o udostępnienie tej drogi przez cały rok. 17 km tej drogi jest w stanie tragicznym i Powiatu nie stać na wyremontowanie takiego odcinka, bo koszt wykonania tej drogi to około 8 mln zł. Nad przygotowaniem porozumienia będzie czuwał radca prawny, aby zabezpieczone były potrzeby całego powiatu.

 

Przewodniczący Rady Gminy Giby zauważył, że najważniejsze jest to co zapisane, słowa nie są tak ważne.

 

Przewodniczący Rady Powiatu wyjaśnił, że mowa jest o konkretnych zapisach porozumienia.

 

Ad. pkt. 4. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

 

W wymienionym okresie odbyły się dwa posiedzenia Zarządu w dniach 17, 27 maja 2013 r.

 

03.05.2013 r.

- Obchody Święta Konstytucji 3 Maja – część artystyczna przygotowana przez Przedszkole Miejskie w Sejnach.

 

06.05.2013 r.

- Spotkanie w ramach konsultacji społecznych projektu Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego do roku 2020

 

08.05.2013 r.

Spotkanie z Burmistrzem Miasta Sejny

- Spotkanie z Panią Celiną Luty oraz z organizacjami pozarządowymi Powiatu Sejneńskiego

 

09.05.2013 r.

- Spotkanie z Komendantem KPPSP w Sejnach w sprawie wojewódzkich obchodów Dnia Strażaka

 

10.05.2013 r.

- Spotkanie w Ministerstwie Cyfryzacji ws. remontu internatu (Starosta, Wicestarosta)

 

13.05.2013 r.

- Spotkanie w Puńsku ws. internatu

- Podpisanie porozumienia dotyczącego zwrotu mieszkania Pana Usowicza

 

14.05.2013 r.

- Spotkanie z Wójtem Gminy Giby; Posiedzenie Komisji ws. przekazania drogi Giby-Rygol

- Spotkanie z Panią Dyrektor PUP

- Spotkanie z Dyrekcją ZSO w Sejnach ws. arkusza organizacyjnego szkoły

- Spotkanie z Holendrami organizującymi i przesyłającymi dary do Polski. Dary trafiają do PCPR a następnie do najbardziej potrzebujących.

 

15.05.2013 r.

- Podpisanie deklaracji partnerskich do projektu Polska – Litwa

- Spotkanie z Nadleśniczym Wilczyńskim ws. drogi leśnej

 

16.05.2013 r.

- Konferencja ,,Czynności konsularne we współpracy z sądami, prokuraturą – problemy praktyczne. Polsko – litewska wymiana doświadczeń

 

16-17.05.2013 r.

- Uroczyste obchody 22 rocznicy powołania Straży Granicznej.

 

20-21.05.2013 r.

- Szkolenie: ,,Na granicy terroryzmu” – szkolenie z reagowania kryzysowego

                                     

22.05.2013 r.

- Podpisanie umowy z Bankiem na kredyt.

- Spotkanie z Nadleśniczym Pomorze – inicjatywa pozyskania środków z PROW.

- Spotkanie z Dyrektorem Małkińskim ws. arkusza organizacyjnego

- Spotkanie z Panem Dyrektorem Kwaterskim, Panem Budowiczem, Panią Skarbnik, Panią Pawlukanis ws. projektu – działanie 9.1.2. i nowego programu Polska-Litwa

 

23.05.2013 r.

- Warsztaty ,,Partnerski System Zarządzania Zmianą Gospodarczą na Obszarach Natura 2000”

 

24.05.2013 r.

- Obchody Święta Straży Granicznej Sejny.

- Uroczystość otwarcia Suwalskiego Ośrodka Kultury

 

27.05.2013 r.

- Posiedzenie Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego

- Spotkanie z Panią Konsul (Starosta, Wicestarosta)

- Spotkanie z Panem Ribakovas – Firma Dar Aloe – zostało złożone wypowiedzenie na wynajem pomieszczeń w Ogrodnikach.

- Spotkanie z Panem Zdzisławem Gobczyńskim i Panem Żukowskim

 

28.05.2013 r.

- Posiedzenie Komisji Rewizyjnej

 

Ad. pkt. 5. Interpelacje i zapytania Radnych.

 

         Pan J. Miszkiel – Przewodniczący Rady Powiatu poprosił Pana W. Kwaterskiego – Radnego Wojewódzkiego o informacje dotyczące budowy drogi Suwałki – Sejny, a konkretnie wyceny i wykupu gruntów od właścicieli.

 

         Pan W. Kwaterski – Radny Województwa Podlaskiego wyjaśnił, że doszło do podpisania umowy z wykonawcą tej drogi. Wycena i wykup gruntów podlegają określonej procedurze. Pan Radny powiedział, że do tej pory 95% wszystkich użytkowników, którzy mieli zajęte grunty pod drogi byli zadowoleni z wykupu gruntów.

 

         Pan J. Polens – Kierownik Powiatowego Zarządu dróg w Sejnach dodał, że Pani Gawryluk obiecała, że przed wejściem na każdą działkę zostanie sporządzona dokładna dokumentacja opisowa działki, aby później można ją było wycenić.

 

         Pan W. Kwaterski dodał, że zaniepokojenie pewnie wynika z sytuacji, które mają miejsce w Augustowie, gdzie będą wyburzenia budynków, czego u nas nie ma.

 

         Pan J. Łuba – Wiceprzewodniczący Rady poinformował o problemie zarastania poboczy przy drogach. Poddał pod rozwagę stworzenia ekipy, być może z pracowników dofinansowanych z Powiatowego Urzędu Pracy, którzy zajęliby się tym problemem. Poprosił Zarząd Powiatu, aby temu tematowi się przyjrzał.

 

Ad. pkt. 6. Przyjęcie protokołu Nr XXX/13 z dnia 30.04.2013 r.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół Nr XXX/13 Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

W głosowaniu nad przyjęciem protokołu udział wzięło 12 radnych: 12 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

Protokół Nr XXX/13 został przyjęty.

 

 

Ad. pkt. 7. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2012 r.

 

  1. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego budżetu Powiatu Sejneńskiego za rok 2012.

 

Uwag i zapytań nie wniesiono.

 

  1. Głosowanie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2012 r.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały, do którego uwag nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 12 radnych: 8 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 4 radnych wstrzymało się od głosu, głosów przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXXI/248/13 z dnia 28 maja 2013 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2012 r./zał. nr 3./.

 

Ad. pkt. 8. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2012 r.

 

  1. Zapoznanie z uchwałą składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej Zespół w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu Sejneńskiego sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2012 r.

 

Przewodniczący Rady Powiatu odczytał Uchwałę Nr RIO.V-00321-9/13 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Sejnach sprawozdaniu z wykonania budżetu powiatu za 2012 rok /zał. nr 4/.

 

  1. Zapoznanie z uchwałą składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Sejneńskiego wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego absolutorium za 2012 r.

 

Przewodniczący Rady Powiatu odczytał Uchwałę Nr RIO.V-00322-9/13 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 8 maja 2013 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Sejneńskiego wniosku w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium za 2012 rok /zał. nr 5/.

 

  1. Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2012 r. -  głosowanie wniosku.

 

Przewodniczący Rady Powiatu odczytał wniosek o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2012 r. /zał. nr 6/.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek o udzielenie absolutorium.

 

               W głosowaniu nad wnioskiem udział brało 12 radnych: 8 radnych głosowało za wnioskiem, głosów przeciwnych nie było, 4 radnych wstrzymało się od głosu.

 

  1. Głosowanie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2012 r.

 

Przewodniczący Rady Powiatu odczytał projekt uchwały i poddał pod głosowanie.

 

               W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 12 radnych: 8 radnych głosowało za projektem uchwały, głosów przeciwnych nie było, 4 radnych wstrzymało się od głosu.

 

               W wyniku głosowania, bezwzględną większością głosów podjęto Uchwałę Nr XXXI/249/13 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 28 maja 2013 r. w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2012 r. /zał. nr 7/.

 

Pan Starosta podziękował wszystkim biorącym udział w głosowaniu; dodał, że poprzedni rok jak i obecny są trudnymi latami. Teraz przed Powiatem duże wyzwanie – trzeba przygotować się do rozdania 2013-2020.

 

Ad. pkt. 9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sejnach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie Powiatu Sejneńskiego w 2012 roku.

 

               Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

               W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 12 radnych: 12 radnych głosowało za projektem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

               W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XXXI/250/13 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 28 maja 2013 r. w sprawie przyjęcia informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sejnach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego  na terenie Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 8/.

 

Ad. pkt. 10. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2013 r.

 

               Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

               W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 12 radnych: 12 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

               W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XXXI/251/13 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 28 maja 2013 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2013 r. /zał.  nr 9/.

 

Ad. pkt. 11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

 

               Pan Starosta powiedział, że zarastanie poboczy to proces ciągły. Jest zatrudnionych 8 pracowników i przy ich udziale będą czyszczone pobocza. Na terenie każdej Gminy będą pracowały 2-3 osoby.

 

               Pan J. Polens dodał, że zgłosili się tylko pracownicy z terenu Miasta Sejny, nie ma  żadnych pracowników w terenu gmin.

 

               Pan Starosta wyjaśnił, że najłatwiej jest zatrudnić pracowników w ramach robót publicznych, jednak tego nie może zrobić Starostwo, mogą zatrudniać w ramach takich prac Wójtowie i Burmistrz. W ramach środków z ochrony środowiska takie zadania można by było wykonać. Pan Starosta dodał, że chodniki w Krasnopolu i Sejnach nie zostaną ukończone w ramach nauki zawodu, jednak zostanie to wykonane do końca własnymi siłami. Materiał na chodniki jest zakupiony. Chodnik w Krasnopolu jest trudniejszy do wykonania i jest bardzo długi. W Sejnach część chodnika należy do Miasta, jednak zostanie on też wyremontowany. Pan Starosta dodał, że ma nadzieję, że zostanie ten gest dostrzeżony przez Przewodniczącego Rady Miasta. Ponadto Zarząd Powiatu nadal oczekuje na odpowiedź Pana Burmistrza w sprawie zakupu krawężników niezbędnych do wykonania chodnika przy ul. Konopnickiej w Sejnach. Z obecnie wykonywanych chodników została pozyskana kostka.

 

               Pan M. Plesiewicz poruszył kwestię CISów, które mogłyby wykonać porządkowanie poboczy.

 

               Pan Starosta wyjaśnił, że CIS otrzymuje wynagrodzenie za wykonaną pracę, więc za czyszczenie poboczy należałoby zapłacić, na co Powiatu nie stać. Bardziej korzystne finansowo jest pozyskanie środków, które są w posiadaniu PUP. W tej chwili nie ma chętnych do pracy w ramach robót publicznych; 40 osób pracuje na terenie Miasta. Wyciągana jest ręka z chęcią pomocy; wiele osób nabyło prawa emerytalne. 

 

               Pan M. Plesiewicz zauważył, że może CIS mógłby pozyskać pieniądze z PUP i wykonać  prace w ramach nauki zawodu i wtedy nie trzeba by było płacić pieniędzy.

 

               Pan Starosta wyjaśnił, że Starosta nie tworzy CIS, Starostwo namawia Stowarzyszenia do tworzenia CIS. W tej chwili jest problem z pozyskaniem pieniędzy i CIS nic nie może w tej chwili robić, bo nie ma środków na działalność. Obiecywane jest , że będą środki alkoholowe ale w drugiej połowie roku. My mamy przygotowane dwie grupy szkoleniowe – do utrzymania zieleni i grupa budowlana. Jest obiekt, ale nie ma środków do wyremontowania go. Niedługo w Gibach rusza budowa Sali gimnastycznej i to byłaby okazja dla CIS. Jest zapewnienie, że są środki w ramach ekonomii społecznej, ale nie ma możliwości wzięcia ich. Urząd Marszałkowski mógłby dać 30 tys. zł, ale te środki na nic nie wystarczą, są zbyt małe. Teraz czekamy na nabór w Urzędzie Marszałkowskim, nabór ma być w czerwcu; LGD „Sejneńszczyzna” już czeka, bo u nich założenia były na wiosnę, a Puńsk i Krasnopol już jest na to przygotowany. Krasnopol ma już nawet pomieszczenie na działalność – w budynku po posterunku Policji. Pan Starosta dodał, że zrobiono wszystko w czym można było pomóc, a teraz muszą działać stowarzyszenia. Być może za miesiąc  otworzy się pierwsza spółdzielnia w Sejnach, są problemy z wyremontowaniem pomieszczeń, ale w jakiś sposób może uda się pomóc. Jak zauważył Pan Starosta łatwiej by było gdyby spółdzielnię tworzyło na przykład Starostwo i jedna Gmina, ale osoby zakładające spółdzielnie chciały zrobić to same, bez udziału samorządów. Niedługo wpłyną na ich konta pieniądze. Bez wsparcia Pana Starosty i Pani Dyrektor te osoby nie ruszą z działalnością. Potrzebna jest pomoc. Być może na początku lipca kawiarnia zacznie działać.

 

               Pan M. Plesiewicz zapytał, czy Pan Starosta wierzy w to, że w czerwcu będą środki? Może się napracowaliśmy a nic z tego  nie będzie.

 

               Pan Starosta odpowiedział, że nie ma powodów, aby nie wierzyć Marszałkowi, który odpowiada za ekonomię społeczną.  

 

Ad. pkt 12. Wolne wnioski i oświadczenia.

 

            Przewodniczący Rady Powiatu przypomniał, że zbliża się 450 – lecie Istnienia Miasta Sejn i w związku z tym Pani radna L. Fidrych włączyła się w organizację. Jedną z form upamiętnienia tej daty jest umieszczenie w Bazylice NNMP w Sejnach pamiątkowej tablicy upamiętniającej V wieków dziejów Sejn i Sejneńszczyzny. Pieniądze na ufundowanie tablicy można wpłacić na podane konta, ale też można dzisiaj włączyć się w zbiórkę, a następnie te pieniądze Pani radna wpłaci na konto.

            Przewodniczący Rady poinformował, że wpłynęła z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego skarga na Starostę Sejneńskiego złożona przez mieszkankę Miasta Sejny. Rozpatrzeniem skargi zajmie się Komisja Rewizyjna i przedłoży pod obrady Rady projekt uchwały.

            Przewodniczący  Rady Powiatu zaproponował wsparcie organizacji obchodów Dnia Dziecka, w którym wezmą udział dzieci z całego powiatu.

 

            Pani L. Fidrych podziękowała za wsparcie inicjatywy ufundowania tablicy. Pani radna dodała, że pisane były projekty na zorganizowanie uroczystości 450-lecia Istnienia Miasta Sejny, jednak one nie przeszły. Najprawdopodobniej uroczystość zaszczyci swoją obecnością Pan Prezydent RP, dlatego też w miarę możliwości wesprzeć organizację. Kryzys sięgnął również Miasto Sejny i niewiele jest osób do których można się zgłosić o pomoc. Tablica jest bardzo szczytnym celem i warto taką inicjatywę wesprzeć.

 

            Pan R. Grzybowski poruszył problem ronda Sejneńskiego, które bardzo nieładnie wygląda, jest zaniedbane. W innych miastach rondo stanowi wizytówkę, ale nie w Sejnach. Pan radny poruszył też problem pracowników w żółtych kamizelkach, którzy są dofinansowani przez PUP, ale nie są nadzorowani.  Rozmowa z przedsiębiorcami - nie ma ludzi do pracy, bo skoro taki jest środek wychowawczy to tych ludzi do pracy nie będzie.

Kolejna sprawa to ulica Konopnickiej – może jakiś środek zastępczy. Rusza budowa Suwałki – Sejny będzie substrat będzie i będzie dobre podłoże pod asfalt. Może tym substratem pokryć ulicę i przez kilka lat będzie można jeździć w lepszych warunkach.

 

            Pan J. Łuba – Wiceprzewodniczący Rady przypomniał, że Rząd miał wprowadzić  nowe zasady dotyczące osób bezrobotnych, jednak z tego się wycofał.  

Pan  Wiceprzewodniczącego poprosił Pana Przewodniczącego o informacje na temat wyjazdu dzieci na Dzień Dziecka do Mlekpolu.

 

            Pan J. Miszkiel – Przewodniczący Rady Powiatu wyjaśnił, że w dniu 29 maja br. Grupa dzieci z rodzin zastępczych wyjeżdża do Grajewa na obchody Dnia Dziecka. Dzieci jadą wraz ze swoimi opiekunami. Dowóz na miejsce sponsoruje firma Tetra Pak, ponadto ta firma podpisze umowę z PCPR w Sejnach na wsparcie dla rodzin zastępczych.

 

            Pan Starosta powiedział, że Powiat obecnie współfinansuje obchody Dnia Dziecka w Przedszkolu Miejskim w Sejnach, funduje puchary na Zawody Jeździeckie w Wigrach, współfinansował przegląd piosenki międzynarodowej w Przedszkolu, turniej piłki koszykowej w Puńsku oraz Święto Szkoły w ZSO organizowane łącznie z Dniem Dziecka.

 

            Pani L. Fidrych zauważyła, że to pierwsza okazja do spotkania wszystkich dzieci, ale również grona pedagogicznego z całego powiatu. Uznała, że jest to wspaniały pomysł.

 

Ad. pkt 14. Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady podziękował za przybycie i zakończył obrady wypowiadając słowa „Zamykam obrady XXXI Sesji Rady Powiatu”.

 

Na tym protokół zakończono.

 

   Protokołowała                                                                           Przewodniczył

       Katarzyna Mikłaszewicz                                                                  Józef Miszkiel

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2013-07-08

Data modyfikacji: 2013-07-08

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2013-07-08