prot_z_63_2012

Protokół Nr 63 /12

Zarządu Powiatu Sejneńskiego

z dnia 27 grudnia 2012 r.

 

Posiedzenie Zarządu Powiatu w Sejnach rozpoczęło się o godz. 8:30, a zakończyło o godz. 8:55. Miejsce posiedzenia: Starostwo Powiatowe w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu (lista obecności stanowi zał. nr 1) oraz Przewodniczący Rady – J. Miszkiel, Skarbnik Powiatu – A. Kimszal, Sekretarz Powiatu – M. Ślusarz. Posiedzeniu przewodniczył Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Sejneński,  stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.

 

Proponowany porządek:

  1. Przyjęcie protokołu Nr 62/12 z dnia 14.12.2012 r.
  2. Przyjęcie materiałów na XXVII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:
  1. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.
  2. Projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012-2027.
  1. Sprawy różne.

 

Porządek posiedzenia przyjęty został jednogłośnie.

 

 

Ad. pkt. 1.

 

Do protokołu uwag nie wniesiono.

 

Protokół Nr 62/12 z dnia 14.12.2012 r. został przyjęty.

 

 

Ad. pkt. 2. Przyjęcie materiałów na XXVII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

a) Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r. (zał. nr 2)

 

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

b) Projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012-2027  (zał. nr 3)

 

Pani Skarbnik przedstawiła również projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012-2027.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Materiały na XXVII Sesję Radę Powiatu zostały przyjęte.

 


Ad. pkt. 3. Sprawy różne.

 

Pan Starosta podczas trwania obrad poinformował Radnych oraz przedstawił otrzymane
w dniu 17 grudnia 2012 roku pismo (zał. nr 4) zawierające prośbą o udzielenie pełnomocnictwa Dyrektorowi  SP ZOZ w Sejnach do dysponowania dwoma działkami
o numerach ewidencyjnych 3 oraz 69/9 o łącznej powierzchni 1,9738 ha, które są  zabudowane budynkami i budowlami przeznaczonymi na cele opieki zdrowotne. Jak wyjaśnił Pan Starosta pełnomocnictwo niezbędne jest do otrzymania środków na realizację projektu „Szpital przyjazny środowisku – pompy ciepła i kolektory słoneczne w systemie grzewczym SP ZOZ-u w Sejnach.” środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 (bez konieczności wkładu środków z budżetu powiatu).

 

Pełnomocnictwo zostało udzielone przez Zarząd jednogłośnie i stanowi  załącznik do protokołu, (zał. nr 5).

 

Podczas obrad Pan Starosta odczytał Apel Starostów (Suwalskiego, Ełckiego, Gołdapskiego, Oleckiego i Sejneńskiego) z dnia 5 grudnia 2012 roku w sprawie podjęcia działań zmierzających do uregulowania stanu prawnego  lokalizacji farm wiatrowych (zał. nr 6), a w szczególności pilnego podjęcia prac legislacyjnych oraz wprowadzenia przepisów zmierzających do precyzyjnego określenia warunków lokalizacyjnych tego rodzaju inwestycji, w szczególnym stopniu chroniących cenne przyrodniczo, krajobrazowo
i turystycznie obszary kraju  jak również samo zdrowie i życie mieszkańców.

 

W Apelu poruszono również kwestię narastającego procesu budowy farm wiatrowych oraz związanego z nim zjawiska jednoznacznego, masowego wzrostu niezadowolenia  społecznego, przejawiającego się głównie w tworzeniu  licznych stowarzyszeń mieszkańców z obszaru Mazur i Suwalszczyzny, organizowanych w celu przekonania społeczeństwa oraz władz samorządowych do negatywnego wpływu elektrowni wiatrowych na otoczenie oraz zaprzestania chęci realizacji tego typu przedsięwzięć. Argumentując swoje stanowisko przedstawiają fakt, iż na licznie aranżowanych spotkaniach, pikietach czy konferencjach zarzuca się władzom lokalnym nie uwzględnianie negatywnego oddziaływania na zdrowie
i życie mieszkańców przy wydawaniu zezwoleń na lokalizacje takiego typu elektrowni, akceptując ich budowę w zbyt bliskiej odległości od siedlisk ludzkich, jak również zajęte stanowisko przez Ministerstwo Zdrowia (Departament Zdrowia Publicznego), stwierdzające możliwość wystąpienia w najbliższym otoczeniu farm wiatrowych niepożądanych skutków, takich jak: syndrom turbin wiatrowych (WTS), chorób wibroakustycznych (VAD), promieniowania elektromagnetycznego oraz efektu migotania cienia i refleksu światła.

 

Starosta poinformował również o wpłynięciu  wniosku grupy Radnych  w sprawie zajęcia  przez Radę Powiatu  stanowiska  dotyczącego wiatraków, wprowadzenia przepisów ściśle określających ich lokalizację (w szczególności wyznaczenia dopuszczalnej odległości realizowania inwestycji od siedlisk ludzkich).

 

W dalszej części spotkania Pan Starosta odczytał  pismo od Prezesa Sądu Rejonowego
w Sejnach – Pana Lecha Naszkiewicza, w którym została zawarta informacja  dotycząca  Sądu Rejonowego w Sejnach, ul. Konarskiego 23B, 16-500 Sejny, który od dnia 1 stycznia 2013 roku zostanie zmieniony, a obszar jego właściwości terytorialnej na podstawie rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 października 2012 roku przejmie Sąd Rejonowy w Augustowie, ul. Młyńska 59, 16-300 Augustów, (zał. nr 7).

 

Starosta Sejneński – Pan Andrzej Szturgulewski, odczytał również pismo od Burmistrza Miasta Sejny odnośnie wykonywania zadań Powiatu w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej dla Powiatu Sejneńskiego przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Sejnach, w którym wskazana została wysokość dofinansowania zadań Powiatu w zakresie prowadzenia w/w biblioteki (zał. nr 8). Uzyskana kwota dotacji celowej na rok 2013
(w wysokości 30 tyś. zł) zostanie określona aneksem opracowanym przez Starostwo Powiatowe w Sejnach do porozumienia z dnia 26 kwietnia 2012 roku.

 

Pod koniec spotkania Starosta udzielił informacji odnośnie ogłoszonego naboru  na nowe stanowisko podinspektora ds. budownictwa w Wydziale Architektury i Budownictwa
w Starostwie w Sejnach, z siedzibą  przy ul. 1 Maja 1.  Wskazano również konkretny termin na składanie dokumentów przez zainteresowanych ofertą chętnych, określając ostateczny dzień gromadzenia wniosków na 17 grudnia 2012 roku, do godziny 10:00.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

 

            Protokołowała                                                                            Przewodniczył

    Katarzyna Mikłaszewicz                                                           Andrzej Szturgulewski        

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2013-01-24

Data modyfikacji: 2013-01-24

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2013-01-24