prot_z_62_2012

Protokół Nr 62 /12

Zarządu Powiatu Sejneńskiego

z dnia 14 grudnia 2012 r.

 

Posiedzenie Zarządu Powiatu w Sejnach rozpoczęło się o godz. 12.00, a zakończyło się o godz. 14.55. Miejsce posiedzenia: Starostwo Powiatowe w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu(lista obecności stanowi zał. nr 1) oraz Przewodniczący Rady – J. Miszkiel, Skarbnik Powiatu – A. Kimszal, Sekretarz Powiatu – M. Ślusarz. Posiedzeniu przewodniczył Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Sejneński,  stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.

 

Proponowany porządek:

  1. Przyjęcie protokołu Nr 61/12 z dnia 30.11.12 r.
  2. Wyznaczenie pracowników do realizacji uchwał z XXVI Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.
  4. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2013 r.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie przyznania nagrody rocznej Dyrektorowi Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży udziału 1/6 części we własnościowym spółdzielczym prawie do lokalu mieszkalnego nr 7 w drodze przetargu ustnego nieograniczonego.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości gruntowej na własność Powiatu Sejneńskiego.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji w zakresie projektów prawa miejscowego.
  9. Przyjęcie materiałów na XXVII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:
  1. Projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego, zasad tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli szkół niewymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela i w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin.
  2. Projekt uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2012 w ramach środków PFRON.
  3. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.
  4. projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012-2027.
  5. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Sejneńskiego z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2013 r.”.
  6. Projekt uchwały w sprawie cofnięcia Miastu Sejny zadań w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej.
  7. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Sejneńskiego.
  8. Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie  przyjęcia Strategii Rozwoju Powiatu Sejneńskiego do 2013 r.
  9. Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Sejneńskiego na lata 2007-2013.
  10. Informacja o realizowanych projektach z funduszy unijnych oraz środków krajowych.
  11. projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2013-2027.
  12. projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2013 r.
  13. projekt uchwały w sprawie ustalenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego na 2013 r.
  1. Sprawy różne.

 

Porządek posiedzenia przyjęty został jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 1.

 

Do protokołu uwag nie wniesiono.

 

Protokół Nr 61/12 z dnia 30.11.12 r. został przyjęty.

 

Ad. pkt. 2. Wyznaczenie pracowników do realizacji uchwał z XXVI Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan Starosta wyznaczył pracowników do realizacji uchwał z XXVI Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego:

 

Uchwała Nr XXVI/207/12 w sprawie nadania Statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach. – Pan W. Kwaterski - Dyrektor SP ZOZ.

 

Uchwała Nr XXVI/206/12 w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów. – Pan M. Ślusarz – Sekretarz Powiatu.

 

Uchwała Nr XXVI/205/12 w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2012 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. – Pan B. Fidrych – Kierownik PCPR.

 

Uchwała Nr XXVI/203/12 w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu sejneńskiego w 2013 roku. – Pani T. Gałdzewicz – Pracownik ds. Oświaty.

 

Uchwała Nr XXVI/202/12 w prawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2012 – 2027. – Pani A. Kimszal – Skarbnik Powiatu.

 

Uchwała Nr XXVI/201/12 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 rok. – Pani A. Kimszal – Skarbnik Powiatu.

 

Uchwała Nr XXVI/200/12 zmieniająca uchwałę w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Podlaski System Informacyjny e-Zdrowie” i zabezpieczenie wkładu własnego. – Pani A. Kimszal – Skarbnik Powiatu.

 

Ad. pkt. 3. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012r.

 

Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie Powiatu.

 

Budżet po dokonanych zmianach wynosi:

  1. Dochody budżetu powiatu w wysokości 19.407.365 zł, w tym:

-     dochody majątkowe w wysokości 769.123 zł,

-     dochody bieżące w wysokości 18.638.242 zł.

  1. Wydatki budżetu powiatu w wysokości 21.051.349 zł, w tym:

-     wydatki majątkowe w wysokości 3.817.171 zł,

-     wydatki bieżące w wysokości 17.234.178 zł.

  1. Deficyt budżetu powiatu wynosi 3.007.719 zł.

 

            Pan Starosta odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 94/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r. /zał. nr 2 /.

 

Ad. pkt. 4. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2013 r.

 

Pan Starosta poinformował, iż wpłynął wniosek Klubu Radnych „Nasz Powiat” o wprowadzenie do projektu budżetu na 2013 r. remontu drogi Frącki – Dworczysko – Łoski – Mikaszówka /zał. nr 3/ oraz wniosek mieszkańców ul. Marii Konopnickiej z prośbą o ujęcie w planie remontowym na 2013 rok i zabezpieczenie środków finansowych w budżecie powiatu na remont chodnika w ul. Marii Konopnickiej /zał. nr 4 /.

 

Przewodniczący Rady na Sesji poinformował, że jeżeli będą na to środki to ta inwestycja chodnikowa zostanie zrealizowana.

 

Pan Starosta poinformował Radnych Powiatowych, że istnieje prawdopodobieństwo zrobienia, natomiast nie podejmuje się pochopnych decyzji do inwestycji, których nie ma pewności zrobienia.

 

Pani Skarbnik powiedziała, że do 30 listopada szkoły mogły składać do Powiatu, jako organu prowadzącego o wsparcie finansowe. Wpłynął wniosek z ZSO w Sejnach w dniu 28.12.12r. o kwotę  3500 zł.

 

Pan Starosta poprosił o wyjaśnienie zmian jakie zaszły w projekcie budżetu na 2013 r.

 

Pani Skarbnik poinformowała, że zmienił się deficyt budżetu Powiatu oraz zmiany nastąpiły w załącznikach: strukturalnym oraz inwestycyjnym. Zmiany w projekcie e-Urząd oraz przesunięcie 1500 zł w ZSO w Sejnach na umowye zlecenia.

 

Budżet powiatu po zmianach:

  1. Dochody budżetu powiatu w wysokości 19.775.392 zł, w tym:

-     dochody bieżące w wysokości 19.693.697 zł,

-     dochody majątkowe w wysokości 81.695 zł.

  1. Wydatki budżetu powiatu w wysokości 19.436.322 zł, w tym:

-     wydatki majątkowe w wysokości 1.458.777 zł,

-     wydatki bieżące w wysokości 17.977.545 zł.

  1. Deficyt budżetu powiatu wynosi 926.605 zł.

 

            Pan Starosta odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 95/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 grudnia 2012 r. zmieniającej uchwałę w sprawie projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2013 r.

 /zał. nr 5 /.

 

Ad. pkt. 5. Podjęcie uchwały w sprawie: przyznania nagrody rocznej Dyrektorowi Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.

 

Pan Starosta poinformował, iż Rada Społeczna SP ZOZ pozytywnie zaopiniowała przyznanie nagrody rocznej.  Należało spełnić warunki, aby nagrody zostały przyznane wszystkim pracownikom. Pan Starosta otrzymał pismo informujące, że takie nagrody pracownicy otrzymają. Rada Społeczna SP ZOZ zaproponowała wysokość narody rocznej w kwocie 10.000 zł /zał. nr 6/. Warunkiem przyznania był stan budżetu szpitala oraz wypłata nagrody dla pracowników /zał. nr 7/.

 

Zarząd Powiatu zaproponował kwotę 7.000 zł.

 

Pan Starosta poddał pod głosowanie wniosek o przyznanie nagrody w kwocie 7.000 zł.

 

Członkowie Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjęli wniosek.

 

Zarząd Powiatu postanowił przyznać nagrodę roczną Dyrektorowi SP ZOZ Panu Waldemarowi Kwaterskiemu w kwocie 7.000 zł.

 

            Pan Starosta odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 96/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie: przyznania nagrody rocznej Dyrektorowi Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach  /zał. nr 8 /.

 

Ad. pkt. 6. Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży udziału 1/6 części we własnościowym spółdzielczym prawie do lokalu mieszkalnego nr 7 w drodze przetargu ustnego nieograniczonego.

 

Pan Starosta powiedział, że po przeprowadzonych rozmowach uznano, że mieszkanie zostanie sprzedane i środki włożone przez Pana Usowicza będą mu zwrócone. Całym procesem sprzedaży zajmie się Powiat. Nastąpi wycena środków włożonych w mieszkanie oraz zostanie przeprowadzony przetarg związany ze sprzedażą tego mieszkania. Pan Starosta poinformował, iż otrzymał pismo od Wójta Gminy Sejny, który informuje, że zgadza się na sprzedaż mieszkania, natomiast nie zgadza się na zwrot kosztów włożonych przez Pana Usowicza.

 

Pan Starosta powiadomił, że wpłynęło pismo z SP ZOZ informujące o braku zastrzeżeń do sprzedaży lokalu mieszkalnego /zał. nr 9/.

 

            Pan Starosta odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 97/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie sprzedaży udziału 1/6 części we własnościowym spółdzielczym prawie do lokalu mieszkalnego nr 7 w drodze przetargu ustnego nieograniczonego  /zał. nr 10/.

 

Ad. pkt. 7. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości gruntowej na własność Powiatu Sejneńskiego.

 

            Pan Starosta odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 98/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie nabycia nieruchomości gruntowej na własność Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 11/.

 

Ad. pkt. 8. Podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji w zakresie projektów prawa miejscowego.

 

Pan Sekretarz powiedział, że Pan Dyrektor SP ZOZ złożył wniosek do Powiatu o zmianę w Planie Rozwoju Lokalnego Powiatu Sejneńskiego na lata 2007 – 2013 oraz zmiany Strategii Rozwoju Powiatu Sejneńskiego do 2013 r. poprzez wpisanie zadania „Szpital przyjazny środowisku – pompy ciepła i kolektory słoneczne  w systemie grzewczym w SP ZOZ w Sejnach” W związku z tym, że wymaga to zmiany tych dwóch uchwał to postanowiono przeprowadzić konsultacje społeczne z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dn. 24.04.2003 r. Konsultacje będą trwały 10 dni.

 

Pan Starosta powiedział, ta termomodernizacja ma polegać na zamontowaniu pompy ciepła. Pan Starosta uznał, że pompy ciepła w przychodni nie grzeją, ponieważ nie ma nawet ciepłej wody. Trzeba porozmawiać z Panem Dyrektorem, aby inwestycja była sprawnie przeprowadzona i żeby wszystko dobrze funkcjonowało.

 

Pan Wicestarosta powiedział, że na sali gimnastycznej w Puńsku też nie grzało, ale konserwator poregulował i teraz grzeje.

 

Pan M. Skupski  uznał, że jeżeli byłby ogrzewanie podłogowe to by spełniło wymagania, a nie w aktualny sposób.

 

Pan Starosta uznał, że należy sprawdzić, czy zakładany efekt został osiągnięty w Przychodni na ul. Woj. Polskiego.

 

            Pan Starosta odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 99/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 grudnia 2012 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji w zakresie projektów prawa miejscowego /zał. nr 12/.

 

Ad. pkt. 9. Przyjęcie materiałów na XXVII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:

 

  1. Projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego, zasad tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli szkół niewymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela i w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin /zał. nr 13 /.

 

Pan Starosta wyjaśnił, iż nauczyciele, którzy pracują na różnych etatach w szkole oraz zajmują się różnymi zajęciami tj. biblioteka czy zajęcia dodatkowe, w związku z czym godziny pracy mogą być naliczane w dwojaki sposób. Dwa sposoby są prawidłowe. Zadaniem Rady jest wskazanie, według którego jednego logarytmu pieniądze mają być naliczane.

 

Pani Skarbnik wyjaśniła, że w przypadku nauczycieli uczących klasy maturalne wymiar godzin od września do maja jest inny, a następnie gdy klasy maturalne odejdą jest inny wymiar. Teraz zostało wszystko uregulowane.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2012 w ramach środków PFRON /zał. nr 14/.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

  1. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.
  2. projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012-2027.

 

Projekty tych uchwał zostaną przedstawione na posiedzeniach Komisji oraz Sesji.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Sejneńskiego z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2013 r.” /zał. nr 15/.

 

Pan Sekretarz poinformował, iż po przeprowadzonych konsultacjach nie wpłynęły uwagi.

 

Pan Starosta odczytał priorytety zadań własnych publicznych wymienione w uchwale.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie cofnięcia Miastu Sejny zadań w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej /zał. nr 16/.

 

Pan Starosta wyjaśnił, iż Miasto zażądało od Powiatu zwiększenia kwoty na prowadzenie biblioteki powiatowej, w związku z tym został sporządzony projekt wypowiedzenia tego porozumienia z Miastem Sejny.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 17/.

 

Pan Sekretarz wyjaśnił, jakie zmiany zostały wprowadzone w Statucie Powiatu Sejneńskiego: §10 dotyczący jawności organu – zostało dostosowane do czasu obecnego mówiący o informacji publicznej, w § 61 dotyczący Starosty – upoważnienie dla Sekretarza to podpisywania delegacji Panu Staroście, w § 54 dotyczącym możliwości  posiedzenia obrad wspólnych komisji.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

  1. Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie  przyjęcia Strategii Rozwoju Powiatu Sejneńskiego do 2013 r. /zał. nr 18/.

 

Pan Sekretarz wyjaśnił, że to daje podstawę do pozyskania środków.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

  1. Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Powiatu Sejneńskiego na lata 2007-2013 /zał. nr 19/.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

  1. Informacja o realizowanych projektach z funduszy unijnych oraz środków krajowych /zał. nr 20/.

 

Uwag do informacji nie wniesiono.

 

  1. projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2013-2027 /zał. nr 21/.

 

Pani Skarbnik poinformowała, wpłynęła uchwała RIO pozytywnie opiniująca projekt uchwały Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2013 – 2027, wskazując na uwagi odnośnie oszczędności i zwracania uwagi na wydatki bieżące /zał. nr 22/.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

  • projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Sejneńskiego na 2013 r. /zał. nr 23/.

 

Pani Skarbnik poinformowała, wpłynęła uchwała RIO pozytywnie opiniująca projekt uchwały budżetowej na 2013 rok oraz możliwość sfinansowania przedstawionego deficytu budżetu /zał. nr 24/.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

  1. projekt uchwały w sprawie ustalenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego na 2013 r. /zał. nr 25/.

 

Pan Starosta odczytał projekt planu kontroli Komisji Rewizyjnej na 2013 r.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Ad. pkt. 10. Sprawy różne.

 

Pan Sekretarz poinformował, iż dziś miał telefon z PKS, w związku z czym powiadomił o możliwości wprowadzenia jeszcze jednej uchwały. Chodzi o fakt, że droga i słupek przystankowy występuje na jednej stronie drogi. Autobus zatrzymuje się na takim przystanku niezależnie od kierunku jazdy. Urząd Marszałkowski wydając licencję PKS stanowi, że taki stan rzeczy jest bezprawny, ponieważ dzieci są wysadzane w miejscu gdzie nie ma słupka przystankowego. Każdy wypadek w tym miejscu będzie obarczał odpowiedzialnością PKS. Być może na następny Zarząd przed Sesją zostanie taka uchwała wprowadzona.


Pan Starosta poinformował, iż do Rady Powiatu wpłynęło pismo z prośbą o częściową refundację wynagrodzenia Pani Iwonie Lubieckiej – Gibas Prezesowi Oddziału ZNP /zał. nr 26/.

 

Pan Starosta przypomniał, że wcześniej Klub „Nasz Powiat” także złożył pismo w sprawie remontu chodnika przy ul. M. Konopnickiej. Pana Starostę dziwi jednak dlaczego nie ma do tej pory tam kanalizacji.  Powiat jest to terytorium 5 gmin, w związku z czym są też inne zadania do wykonania.

 

Przewodniczący Rady zaproponował, aby Zarząd wystosował pismo do Urzędu Miasta z zapytaniem o zrobienie kanalizacji na ul. M. Konopnickiej, ponieważ będąc na Sesji zasugerował, że takie zapytanie będzie. Dopóki nie będzie zrobiona kanalizacja to Zarząd Powiatu nie zdecyduje o zrobieniu chodnika, aby został szybko zdewastowany. Na Sesji Pan Burmistrz powiedział, że nie będzie szybko zrobiony. Niech Pan Burmistrz na piśmie poinformuje Powiat, że kanalizacja nie będzie w najbliższym czasie zrobiona.

 

Pan Sekretarz powiedział, że Miasto nie będzie wykonywało kanalizacji w chodniku, ale same kopanie spowoduje dewastacje. Taka sytuacja zaistniała już na ul. Głowackiego.

 

Pan Starosta uznał, że należy zwrócić się z prośbą o dofinansowanie realizacji tej inwestycji, ponieważ Powiat ponosi ryzyko, bo z chwilą podłączenia kolektora sanitarnego do budynków, chodniki mogą ulec dewastacji.

 

Pan Starosta poinformował, iż wpłynęła opinia Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach w sprawie pisma Urzędu Gminy Puńsk w sprawie uzgodnienia projektu Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla DWUTOROWEJ NAPOWIETRZNEJ LINII ELEKTROENERGETYCZNEJ 400KV EŁK, informujące, że nie narusza bezpieczeństwa ruchu drogowego /zał. nr 27/.

 

Pan Starosta powiadomił, że Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych chce podpisać umowę na 10 lat na prowadzenie WTZ. Poprzednia umowa zawarta była na okres 1 roku. Pan Starosta zaproponował, żeby do końca 2014 r. przedłużyć umowę. Pan Dyrektor SP ZOZ zapewnił, że do końca 2014 r. będą mogli zajmować obecne pomieszczenia. Cały czas dyscyplinuje się Stowarzyszenie, aby podpisało umowę najmu z Panem Dyrektorem dotyczącą pomieszczeń.

Pan Starosta powiadomił także, że dla WZT psuje się samochód dowożący osoby uczestniczące w zajęciach. Pan Kozakiewicz zasugerował dołożenie przez samorządy 50% kwoty na nowe auto. W Powiecie jest na stanie samochód PFRON i w razie sytuacji patowej można by było pożyczyć. Samochód ten w ostatnim okresie często jeździ do Warszawy.

Pan Starosta powiadomił, że na byłbym przejściu granicznym pękła pompa hydrauliczna.

Pan Starosta poinformował o stłuczce samochodu służbowego Starostwa w drodze na szkolenie. W tej chwili Powiat posiada samochód zastępczy – Skoda Octawia. Samochód służbowy stoi w warsztacie w Suwałkach. Jest on ubezpieczony na 19 tys. zł, a chcą wypłacić 9 tys. zł. Pan Starosta po obejrzeniu samochodu uznał, że jest do remontu. Pan Starosta ma jednak obawy, że mogło się coś stać z ramą. Samochód zostanie wyremontowany i wtedy można go ewentualnie wymienić.

Pan starosta poinformował, iż w dniu 5 grudnia 2012 r. podpisane zostało porozumienie pomiędzy 5-cioma Powiatami o współpracy, tj. ze Starostą Ełckim, Starostą Gołdapskim, Starostą Oleckim oraz Starostą Suwalskim. Porozumienie ma na celu współpracę w zakresie budowy wiatraków. Obecnie zostało wysłane pismo, aby przekazali wytyczne odnośnie wiatraków.

Pan Starosta powiedział o rozmowie z Panem Więckiewiczem – właścicielem salonu Mitshubiszi, który także jest założycielem stowarzyszenia dotyczącego wiatraków.

Pan Starosta powiedział, że nie wie co będzie z budową wiatraków w Gminie Sejny, ponieważ tam do tej pory nie został zmieniony plan zagospodarowania przestrzennego. Uwzględnia on jedynie wiatraki przydomowe a nie przemysłowe.

 

Pan W.W. Racis zgłosił się z uwagami odnośnie odśnieżania i posypywania drogi Puńsk – Szypliszki. Ta droga w części należy do Gminy Szypliszki, w części do Powiatu Sejneńskiego, a w części do Powiatu Suwalskiego. Stwierdził różnicę w odśnieżaniumiędzy drogą suwalską a sejneńską.

 

Pani Skarbnik wyjaśniał, że 28 grudnia będzie robiła jeszcze zmiany  w budżecie:

- w Poradni PP brakuje 8.841 zł na płace i na składki,

- w szkole w Puńsku brakuje 20 tys. zł na ogrzewanie,

- w ZSO w Sejnach brakuje 67.941 zł: 40 tys. zł na płace oraz ponad 36 tys. zł na rzeczowy (nieopłacone faktury na energię elektryczną, wodę, zakup słomy, zakup kostek opałowych, na drewno, na paliwo oraz środki czystości, artykuły szkolne i biurowe, materiały napraw pieca, zakup UPS, ścieki i śmieci, transport drewna).

 

Pan Starosta poinformował o wczorajszym spotkaniu z Panem Dyrektorem ZSO oraz Panią Wicedyrektor ZSO oraz Panią Księgową ZSO. Pokazali faktury, które nie zostały opłacone. Niektóry były nawet z kwietnia. Pan Starosta wyjaśnił, że duża kwota na paliwo związana jest z wyjazdami na zawody, konkursy, na Litwę czy Łotwę. Teraz ten sam samochód jest jednocześnie do dyspozycji ZSO oraz PUP. Wprowadzona jest nowa karta kontrolna pojazdu – kto i kiedy kierował.

 

Pani A. K. Witkowska uznała, że jeżeli mieli pieniądze na rzeczówkę i zostały rozdysponowane do końca czerwca, a rozmowa z Dyrektorem była przeprowadzona, że miał się w tym budżecie zmieścić, to znaczy że Pan Dyrektor zignorował polecenia. Pan Dyrektor będzie robił tak cały czas i przynosił faktury do opłacenia dla Powiatu.

 

Pan Starosta stwierdził, iż po przeanalizowaniu wydatków szkoły wraz z Panią Skarbnik uznali, że jest już lepiej. Poprosił o ograniczenie organizacji wystawnych imprez, na które nie ma środków.

 

Pan Wicestarosta uznał, że słoma nie nagrzewa takiego budynku.

 

Pan Starosta wypowiedział się odnośnie artykułu w Gazecie Współczesnej, uznając że zostało to wyciągnięte z protokołu Zarządu. Dzwonili do Pana Starosty z prasy to potwierdził, że rozmowa na ten temat była na Zarządzie i jest to rozważane.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

            Protokołowała                                                                            Przewodniczył

    Katarzyna Mikłaszewicz                                                           Andrzej Szturgulewski        

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2013-01-04

Data modyfikacji: 2013-01-04

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2013-01-04