prot_z_60_2012

Protokół Nr 60 /12

Zarządu Powiatu Sejneńskiego

z dnia 22 listopada 2012 r.

 

Posiedzenie Zarządu Powiatu w Sejnach rozpoczęło się o godz. 8.00, a zakończyło się o godz. 10.00. Miejsce posiedzenia: Starostwo Powiatowe w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu(lista obecności stanowi zał. nr 1) oraz Przewodniczący Rady – Pan J. Miszkiel, Pani A. Kimszal – Skarbnik Powiatu i Pan M. Ślusarz – Sekretarz Powiatu. Posiedzeniu przewodniczył Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Sejneński, stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.

 

Proponowany porządek:

  1. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości.
  2. Podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji w zakresie projektów aktów prawa miejscowego.
  3. Przyjęcie materiałów na XXVI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
  1. projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Podlaski System Informacyjny e-Zdrowie” i zabezpieczenia wkładu własnego.
  2. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.
  3. projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012-2027.
  4. Projekt uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Sejneńskiego.
  5. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian w Regulaminie Działalności Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
  6. Projekt uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2012 w ramach środków PFRON.
  7. Projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów.
  8. Projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
  1. Sprawy różne.

 

Porządek posiedzenia przyjęty został jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 1. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości.

 

            Pan Starosta przedstawił pismo Nadleśnictwa Pomorze /zał. nr 2/., gdzie zwracają się z prośbą o dokonanie zamiany działek. Propozycja wynika z potrzeby uporządkowania stanu posiadania i dotyczy działki ewidencyjnej nr 1294/2 położonej w obrębie Giby. Działka ta znajduje się w pasie drogowym drogi powiatowej w związku z tym Nadleśnictwo proponuje Starostwu Powiatowemu w Sejnach zamianę na działkę o nr 612/5 położoną w obrębie Giby, która stanowi mienie powiatu sejneńskiego.

W przypadku gdyby powstały koszty związane z zamianą nieruchomości ze strony zarządcy drogi, zostaną pokryte z funduszu przewidzianego na gospodarkę gruntami i nieruchomościami.

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 92/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 22.11.2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości /zał. nr 3/.

 

Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji w zakresie projektów aktów prawa miejscowego.

 

            Pan Starosta przypomniał, że zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami rozszerzono zakres współpracy z organizacjami pozarządowymi:

  1. pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;

     2) działalności na rzecz integracji i reintegracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym;

     3) nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;

     4) kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;

     5) wspierania i upowszechniania kultury fizycznej;

     6) działalności na rzecz rodziny, macierzyństwa, rodzicielstwa, upowszechniania i ochrony praw dziecka;

     7) przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym.

Teraz program poddany będzie konsultacjom społecznym poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń, umieszczeniu na stronie internetowej Powiatu i w BIP.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 93/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 22.11.2012 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji w zakresie projektów aktów prawa miejscowego /zał. nr 4/.

 

Ad. pkt. 3. Przyjęcie materiałów na XXVI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.

  1. projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Podlaski System Informacyjny e-Zdrowie” i zabezpieczenia wkładu własnego (zał. nr 5).

Pani Skarbnik wyjaśniła, że po raz kolejny zmieniana jest kwota dofinansowania wymienionego projektu w związku z tym należy zmienić projekt uchwały.

Uwag nie wniesiono.

 

  1. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r. /zał. nr 6/

Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały. Pani Skarbnik wyjaśniła, że w ZSO brakuje na płace za miesiąc listopad i grudzień, w związku z tym przesunięto kwotę z rodzin zastępczych oraz liceum ale to i tak nie pokryje braków. Pani Skarbnik dodała, że do końca 20 listopada będzie decyzja co do rezerwy oświatowej.

 

c) Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012-2027 /zał. nr 7/.

 

Pan Starosta wyjaśnił, że zmiana WPF wiąże się ze zmianami w budżecie.

 

  1. Projekt uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 8/.

 

Pan Starosta wyjaśnił, że rozmawiał z Dyrektorem SP ZOZ w Sejnach, aby apteka przyszpitalna mogła być ogólnodostępna, jednak ta apteka działa na innych zasadach.

 

  1. projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zmian w Regulaminie Działalności Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach/zał. nr 9/.

 

Pan Sekretarz wyjaśnił, że zmiana ustawy o działalności leczniczej wprowadziła nowe zadania dla rad społecznych. W związku z tym Rada Społeczna SP ZOZ zmieniała uchwałą Regulamin, który teraz musi zatwierdzić Rada Powiatu.

 

  1. projekt uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2012 w ramach środków PFRON /zał. nr 10/.

 

Pan Starosta wyjaśnił, że następuje przesunięcie pomiędzy zadaniami.

 

  1. projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat i kosztów związanych z usunięciem i przechowywaniem pojazdów /zał. nr 11/.

 

Pan Sekretarz wyjaśnił, że każdego roku należy podjąć uchwałę, ponieważ corocznie zmianie ulegają stawki za usuwanie i przechowywanie pojazdów.

 

  1. projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach /zał. nr 12/.

 

Pan Sekretarz wyjaśnił, że SP ZOZ zwrócił się do Rady Powiatu o podjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu, ponieważ zmienione przepisy nakładają obowiązek publikacji Statutu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

 

Ad. pkt. 4. Sprawy różne.

Pan Starosta poinformował o spotkaniu z Panią Poseł Kamińską w Sejnach 28 listopada 2012 r. o godz. 17.00.

Pan Starosta powiedział również, że do końca listopada br. Należy podjąć decyzję co do prowadzenia biblioteki powiatowej.

Pan Sekretarz powiedział, że zostanie to zrobione.

 

Pani A. Witkowska powiedziała, że Gmina Krasnopol może prowadzić bibliotekę powiatową za 20 tys. zł.

 

Zarząd Powiatu postanowił, że w roku 2013 zadania biblioteki powiatowej poprowadzi Wójt Gminy Krasnopol.

 

Pan Starosta poinformował o wydanym przez Wydział Architektury i Budownictwa pozwoleniu na budowę budynku gospodarczego na działce o szerokości 8 m. Wybudowano na tej działce budynek większy niż zakładano. Ponadto kontrola PINB nie stwierdziła żadnych uchybień. Pan Starosta powiedział, że w dniu wczorajszym podjął decyzję o ogłoszeniu konkursu na stanowisko kierownika Wydziału Architektury. W tym Wydziale potrzebna jest jeszcze jedna osoba. Obecny Kierownik obecnie studiuje administrację. Jeśli znajdzie się osoba na to miejsce to zostanie zatrudniona.

 

Pan Wicestarosta powiedział, że w tym Wydziale jest problem kadrowy i przestrzenny.

 

Pan Starosta poinformował, że Nadleśnictwo Pomorze chce przejąć drogę powiatową prowadzącą  do Rygoli. Jest to droga leśna w bardzo złym stanie i Powiatu nie będzie stać na to, aby ją wyremontować. Pan Starosta zaproponował, aby Pana Nadleśniczego zaprosić na posiedzenie Zarządu i tą sprawę omówić.

 

Pan M. Skupski powiedział, że jeśli Nadleśnictwo drogę tą będzie chciało wyremontować ze środków unijnych to będą musieli zamknąć ją dla ruchu lokalnego.

 

Pan Starosta wyjaśnił, że droga ta będzie zamknięta, ale będzie można przejść nią dla grzybiarzy czy też do jeziora.

Pan Starosta poinformował Członków Zarządu, że przedstawił Pani Dyrektor PUP zamierzenia na rok 2013,  a chodzi o wykorzystanie funduszy unijnych.

 

Pan Starosta zapoznał Zarząd z pismem Dyrektora Małkińskiego /zał. nr 13/, gdzie prosi o zwiększenie planu wydatków budżetowych na opłacenie faktur, zakup słomy, drewna opałowego, oleju, środków czystości, części do busa, artykułów szkolno – biurowych, materiałów na napraw bieżących, zakup Ups, wywóz ścieków i śmieci, transport drewna, wynajem dywaników podłogowych, usługa kserograficzna, badanie techniczne pojazdu i budynku szkolnego, woda, energia elektryczna.

 

Pani A. Witkowska stwierdziła, że nie można zamawiać jakiś usług skoro wiadomo, że nie ma na to pieniędzy. To jest przekraczanie dyscypliny finansów publicznych.

 

Pan M. Skupski powiedział, że należy ogłosić konkurs na stanowisko Dyrektora ZSO, bo takich działań jak są teraz nie można tolerować.

 

Zarząd Powiatu postanowił, że zasięgnie opinii prawnej związanej z uruchomieniem procedury odwoławczej Dyrektora Małkińskiego.

 

Pan R. Witkowski – Wicestarosta Sejneński powiedział, że jest umowa na remont I piętra internatu przy LO w Puńsku. Jest możliwość pozyskania pieniędzy na remont parteru – ze środków Ministerstwa, tam skąd były środki na budowę szkoły. To jest trudne źródło, otrzymuje się zaliczkę. Jest 10% wkładu własnego. Pan Wicestarosta chciałby z Panem Starostą pojechać do Warszawy, aby na ten temat porozmawiać. Nie jest wiadomo jaki będzie koszt remontu parteru. W niedługim czasie Pan Witkowski może przedstawić kosztorys takiej inwestycji.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

                   Protokołowała                                                                 Przewodniczył                   

          Katarzyna Mikłaszewicz                                                     Andrzej Szturgulewski

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2012-12-05

Data modyfikacji: 2012-12-05

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2012-12-05