prot_s_25_2012

 

PROTOKÓŁ NR XXV/ 12

Rady Powiatu Sejneńskiego

z dnia 24 października 2012 r.

 

Obrady XXV Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 12.00, a zakończyły się o godz. 13.15. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.

 

Ad. pkt. 1.

 

Przewodniczący Rady – Pan Józef Miszkiel powitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności radnych – obecnych radnych na XXV Sesji – 14; nieobecny Pan Witold Wincenty Racis (listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2).

 

Ad. pkt. 2. Przyjęcie porządku obrad.

 

Przewodniczący Rady odczytał i poddał pod głosowanie porządek obrad:

 

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Wystąpienie zaproszonych Gości.
  4. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
  5. Interpelacje i zapytania radnych.
  6. Przyjęcie Protokołu Nr XXIV/12.
  7. Analiza oświadczeń majątkowych złożonych Przewodniczącemu Rady Powiatu Sejneńskiego.
  8. Analiza oświadczeń majątkowych złożonych Staroście Sejneńskiemu.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.
  10. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2012 w ramach środków PFRON.
  11. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie nadania Statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
  12. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Przychodnia przyjazna środowisku – zastosowanie odnawialnych źródeł energii w SP ZOZ w Sejnach” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007 – 2013 (Oś Priorytetowa V. Rozwój infrastruktury ochrony środowiska – odnawialne źródła energii) i zabezpieczenia środków finansowych na jego realizację.
  13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
  14. Wolne wnioski i oświadczenia.
  15. Zamknięcie obrad.

 

W głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad udział wzięło 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

 

Porządek obrad został przyjęty.

 

 

Ad. pkt. 3. Wystąpienie zaproszonych Gości.

 

Pan Starosta podziękował Komendantowi KPPSP za pomoc w przygotowaniu IV Dożynek Powiatu Sejneńskiego.

 

Ad. pkt. 4. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

 

Pan Starosta odczytał sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

 

W wymienionym okresie odbyły się 2 posiedzenia Zarządu Powiatu w dniach 16 oraz 24 października r. 2012 r.

 

3.10.2012 r.

- spotkanie z Panem A. Norwą w sprawie Targów (Pan Wicestarosta).

 

4.10.2012 r.

- spotkanie z Panem W. Kwaterskim – Dyrektorem SP ZOZ w Sejnach w sprawie inwestycji w SP ZOZ,

 

5-6.10.2012 r.

- II Międzynarodowe Targi Turystyczne i Wędkarskie na Pograniczu EXPO Sejny 2012 .

Pan Starosta powiedział, że na Targach było 140 wystawców nie tylko z Polski, ale również z Litwy, RPA, Łotwy. Pan Starosta poinformował, iż podczas tegorocznych Targów podpisano porozumienie o współpracy  przy organizacji następnych Targów.

 

6.10.2012 r.

- X Jubileuszowy Przegląd Kapel Ludowych – Dom Litewski Sejny .

Pan Starosta dodał, że wystąpiło 10 kapel ludowych – 5 polskich oraz 5 litewskich.

 

8.10.2012 r.

- przegląd drogi Sejny - Bubele – Krasnowo – Sankury (Pan Wicestarosta),

- spotkanie z Panem Wiesławem Sienkiewiczem w sprawie spółdzielni socjalnej,

- ćwiczenia ewakuacyjne w ZSO w Sejnach.

Pan Starosta powiedział, że przy ewakuacji uczestniczyła KPPSP oraz KPP.

 

9.10.2012 r.

- spotkaniem z Panem Andruszkiewiczem – PDM Suwałki,

- spotkanie z Burmistrzem Miasta Sejny w sprawie mieszkania,

- spotkanie z Panem Józefem Nowosadko w sprawie melioracji we wsi Remieńkiń.

Pan Starosta powiadomił, iż sprawa melioracji jest sporna, ponieważ część rowu należy do Skarbu Państwa.

 

10.10.2012 r.

- spotkanie w Panią W. Myszczyńską - Dyrektor PUP Sejny, omówienie realizacji projektów,

Pan Starosta powiadomił, iż w ramach projektu będą środki finansowe na 26 robót publicznych oraz 11 staży do końca roku dla osób 50+.

- spotkanie z Panem Stanisławem Gutkowskim,

- XXI Sesja Rady Miasta Sejny (Przewodniczący Rady),

- spotkanie z Panem Jerzym Leszczyńskim – Dyrektorem ARiMR.

 

11.10.2012 r.

- spotkanie z Panią Dudzińską – LGR Suwałki,

- spotkanie w Puńsku (Pan Starosta, Pan Wicestarosta) – nagranie do programu Pytanie na śniadanie.

 

13.10.2012 r.

- uroczystość wręczenia tytułu Suwalczanina Roku Suwałki – Pani Joannie Mendak – medalistka paraolimpiady.

 

15.10.2012 r.

- koncert z okazji DEN - LO w Puńsku – obchody DEN.

 

16.10.2012 r.

- Posiedzenie Komisji Rady Społecznej SP ZOZ Sejny.

 

17.10.2012 r.

- Konferencja „Prawdziwa Europa Regionów a Rozwój Polski Wschodniej” – PUW Białystok,

- Ślubowanie Klas Pierwszych oraz obchody Dnia Edukacji Narodowej – ZSCKR Sejny (Pan Sekretarz),

- spotkanie dot. realizacji projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego część II, administracja samorządowa” (Pan Wicestarosta, H. Pawlukanis).

 

18.10.2012 r.

- Konferencja podsumowująca projekt Archimedes – Augustowskie Centrum Edukacyjne,

Pan Starosta powiedział, że szkoła ZSO Sejny oraz LO Puńsku uczestniczyły i zgłosiły gotowość do II etapu tego programu.

- IX Międzynarodowy Przegląd Piosenki Osób Niepełnosprawnych – Ośrodek Kultury Sejny (Pan Wicestarosta).

 

19.10.2012 r.

- Dzień Nauczyciela – ZSO Sejny.

 

22.10.2012.

- posiedzenie Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa,

- posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów.

 

23.10.2012 r.

- spotkanie z Dyrektorem Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, Panem Józefem Sulimą w sprawie otwarcia ronda w Sejnach.

Pan Starosta poinformował, iż został ustalony termin otwarcia na dzień 7 listopada 2012 r.  Pan Starosta zaprosił wszystkich na otwarcie ronda o godz. 12.00.

- odbiór mostu w Maćkowej Rudzie.

 

05.10.2012 r. – Przewodniczący Rady oraz Członek Zarządu – Pani A.K. Witkowska  byli na Gali kończącej konkurs na Gospodarstwo Ekologiczne. Z Powiatu Sejneńskiego wyróżnienie otrzymał Pan Terlecki.

 

Pan Starosta powiadomił, iż na ostatniej Sesji podjęto uchwałę dotyczącą zakupu samochodu dla PZD. Przewodniczący Rady osobiście zaangażował się w zakup auta i dzięki niemu dokonano zakupu  nowego samochodu za atrakcyjną cenę 32 tys. zł.

 

Kierownik PZD – Pan J. Polens podziękował za przychylność Zarząd Powiatu, Starosty oraz Rady Powiatu w sprawie zakupu samochodu na potrzeby PZD.

 

Pan Starosta dodał, iż samochód, którym do tej pory jeździł PZD skończyłby w następnym roku 16 lat.

 

Pani L. Fidrych uznała, że jest to słuszna decyzja. Poprawie ulegnie skuteczność pracy PZD. Przypomniała, iż w poprzedniej kadencji został przewidziany zakup samochodu służbowego dla Starostwa, co wymagało dużego wkładu własnego, a następnie został sprzedany.

 

Przewodniczący Rady powiedział, że dziadkowie Pani J. Mendak (Suwalszczanin 2011 roku) pochodzili z Sejn.

 

Ad. pkt. 5. Interpelacje i zapytania radnych.

 

Przewodniczący Rady poinformował, iż wpłynęły 3 interpelacje oraz 1 wniosek Radnego Z. Kowalskiego. Odpowiedzi na interpelacje zostaną udzielone na piśmie.

Interpelacje:

  1. w sprawie dokonania zmiany w podjętej Uchwale Nr XVIII/124/08 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 30.05.2008 r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Sejneńskiego (możliwość odbywania wspólnych posiedzeń Komisji Stałych Rady Powiatu) w sprawie dokonania zmiany w składzie osobowym w podjętej Uchwale Nr 107/04 Zarządu Powiatu dnia 30.11.2004 r. w sprawie powołania Powiatowej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej (…) /zał. nr 3 /.
  2. w sprawie dokonania zmiany w składzie osobowym w podjętej Uchwale Nr 107/04 Zarządu Powiatu dnia 30.11.2004 r. w sprawie powołania Powiatowej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej (…) /zał. nr 4 /.
  3. w sprawie dokonania zmiany w składzie osobowym Komisji ds. ustalenia szkód i oszacowania strat na drogach powiatowych w wyniku intensywnych opadów i podtopień /zał. nr 5 /.

 

Wniosek /zał. nr 6 /:

  1. w imieniu mieszkańców Krasnopola: w sprawie wprowadzenia do budżetu powiatu  na 2013 r., następujących zadań inwestycyjnych:

- właściwe odwodnienie ul. Sienkiewicza i Polnej w Krasnopolu,

- wykonanie właściwego profilu drogi i nasypu żwiru na drodze Remieńkiń - Piotrowa Dąbrowa,

- podjęcie wspólnych działań przez PZD, Wójta Gminy Krasnopol i Wojewódzki Zarząd Dróg w Białymstoku, dotyczących rozwiązania odpływu wód opadowych napływających z placów,  prywatnych posesji i z ulic Sienkiewicza, Polnej, 1 Maja w Krasnopolu.

 

Pan R. Grzybowski zadał dwa pytania:

- czy przedstawiciele Rady bądź Starostwa brali udział w nadaniu imienia rondu w Sejnach?
- czym kierował się Przewodniczący Rady blokując prace przy chodniku przy ul. Słowackiego?

 

Ad. pkt. 6.  Przyjęcie Protokołu Nr XXIV/12.

 

Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół z XXIV Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

W głosowaniu nad przyjęciem protokołu udział wzięło 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem protokołu, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

Protokół Nr XXIV/12 został przyjęty.

 

Ad. pkt. 7. Analiza oświadczeń majątkowych złożonych Przewodniczącemu Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Rady przedstawił analizę oświadczeń majątkowych złożonych Przewodniczącemu Rady /zał. nr 7 /.

 

Ad. pkt. 8. Analiza oświadczeń majątkowych złożonych Staroście Sejneńskiemu.

 

Pan Starosta przedstawił analizę oświadczeń majątkowych osób, które zowbiązane są do złożenia oświadczeń Staroście Sejneńskiemu /zał. nr 8 /.

Pan Starosta poinformował, że Urząd Skarbowy po analizie terminowości składanych oświadczeń majątkowych stwierdza, że wszystkie oświadczenia zostały złożone z zachowaniem terminu ustawowego /zał. nr 9 /.

Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku po przeprowadzonej analizie nie wnosi uwag do złożonych oświadczeń majątkowych /zał. nr 10 /.

 

Ad. pkt. 9.  Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.

 

Przewodniczący Rady powiedział, że na Komisji była możliwość zadawania pytań i zgłaszania wątpliwości. W dniu dzisiejszym Pani Skarbnik nie ma, ponieważ przebywa na szkoleniu.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXV/196/12 z dnia 24 października 2012 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.  /zał. nr 11 /.

 

Ad. pkt. 10. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2012 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

 

Pan Starosta powiedział, że na początku roku przyznano środki z PFRON. 28 marca został ustalony podział środków i wtedy przyznano środki finansowe na rehabilitację zawodową dla PUP w Sejnach. Pan Starosta wyjaśnił, iż w związku z brakiem zainteresowania osób niepełnosprawnych na wykorzystanie środków, które posiadał PUP, środki te zostały przesunięte na inne zadania, które cieszą się zainteresowaniem, min. likwidację barier architektonicznych. W przypadku nie wykorzystania tych środków to należałoby te środki zwrócić dla PFRON. Pan Starosta poinformował, iż przesunięcie środków poprzedziła analiza potrzeb osób niepełnosprawnych sporządzona przez Kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXV/197/12 z dnia 24 października 2012 r. w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2012 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych  /zał. nr 12/.

 

Ad. pkt. 11. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie nadania Statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach.

 

Pan Dyrektor SP ZOZ wyjaśnił, iż wystąpił błąd w uchwale, za co przeprosił. Pan Dyrektor zawnioskował o zmianę uchwały w § 1.1 ust. 2 podpunkt 2: powinno być: „Zakład Pielęgnacyjno – Opiekuńczy w Sejnach” .

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek Pana Dyrektora SP ZOZ w sprawie zmiany nazwy w § 1.1 pkt. 2 podpunkt 2: „Zakład Pielęgnacyjno – Opiekuńczy w Sejnach”.

 

W głosowaniu nad wnioskiem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem wniosku, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały wraz z wprowadzoną zmianą.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXV/198/12 z dnia 24 października 2012 r. zmieniającą uchwałę w sprawie nadania Statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach /zał. nr 13 /.

 

Ad. pkt. 12. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Przychodnia przyjazna środowisku – zastosowanie odnawialnych źródeł energii w SP ZOZ w Sejnach” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007 – 2013 (Oś Priorytetowa V. Rozwój infrastruktury ochrony środowiska – odnawialne źródła energii) i zabezpieczenia środków finansowych na jego realizację.

 

Przewodniczący Rady powiadomił, że na Komisjach odbyła się dyskusja na temat uchwały.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXV/199/12 z dnia 24 października 2012 r. zmieniającą uchwałę w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Przychodnia przyjazna środowisku – zastosowanie odnawialnych źródeł energii w SP ZOZ w Sejnach” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007 – 2013 (Oś Priorytetowa V. Rozwój infrastruktury ochrony środowiska – odnawialne źródła energii) i zabezpieczenia środków finansowych na jego realizację /zał. nr 14 /.

 

Ad. pkt. 13. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

 

Pan Starosta podziękował za cenne wnioski złożone przez Radnego Kowalskiego, nad nimi będą trwały prace.

 

Pan Starosta udzielił odpowiedzi na zapytania Radnego Grzybowskiego:

- Odnośnie chodnika - Pan Starosta poinformował, że w posiadaniu Powiatu były materiały jedynie na odcinek, który został zrobiony. Jak Powiat będzie posiadał materiały bądź środki to chodnik zostanie zrobiony. Chodnik przy ul. Słowackiego jest w opłakanym stanie, dlatego będzie to realizowane zaraz gdy pojawi się możliwość. Przewodniczący Rady nie wiedział, że chodnik zostanie zrobiony. Zostało to zrobione sposobem gospodarskim.

- Rondo: nadanie imienia rondu – Pan Starosta opowiadał się za tym imieniem. Sprawa ta była w gestii Rady Miasta. Pan Starosta wiedział, że taka uchwała została podjęta. Pan Starosta wie także, że nazwa ronda został zaakceptowana przez właściciela ronda, czyli Urząd Marszałkowski Woj. Podlaskiego.

 

Przewodniczący Rady Miasta Sejny – Pan A. Mocarski powiedział, że Pan Grzybowski, będąc Starostą, powinien rozróżniać kompetencje Rady Miasta od kompetencji Rady Powiatu.  Nadawanie imion dla ulic i rond należy tylko i wyłącznie do kompetencji Rady Miasta. Wpłynęły dwie propozycje. Więcej formalnie nie wpłynęło propozycji. Kiedy uchwała się uprawomocni to będzie można oficjalnie nadać imię. Na uroczystości, w której brał udział przedstawił uchwałę Rady Miasta i przekazał Prezesowi Koła Nr 14. Niektórzy nie odróżniają otwarcia od nadania imienia.

 

Pan Starosta stwierdził, że mimo tego, że niewiele czasu minęło od otwarcia ronda to można zauważyć, iż w wyraźny sposób polepszyło to bezpieczeństwo.

 

Pan R. Grzybowski powiedział, że  to w mediach podano informację o otwarciu ronda. O sprawę chodnika zwrócił się z zapytaniem do Przewodniczącego Rady, ponieważ będąc w Starostwie usłyszał wypowiedź Przewodniczącego Rady na temat chodnika.

 

Przewodniczący Rady wyjaśnił, iż uważał, że chodnik ten leży na terenie prywatnym. Jednak po uzyskaniu informacji w tym kierunku dowiedział się, że chodnik należy do Powiatu.

 

Kierownik PZD – Pan J. Polens poinformował, że wjazd do działki należy do właściciela prywatnej posesji, który wykonał to na własny koszt.

 

Przewodniczący Rady powiadomił, iż nigdy nie był przeciwny wykonaniu takich zadań, które w efekcie poprawiają estetykę.

 

Ad. pkt. 14. Wolne wnioski i oświadczenia.

 

Pan Starosta powiadomił o zakończonej inwestycji – chodnik przy ul. Mickiewicza – Łąkowa. Położono tam 2 progi zwalniające. Pan Starosta poinformował, że w Krasnopolu wyczyszczono studzienki kanalizacyjne. Aktualnie wykonuje się odwodnienie ul. 22 Lipca w Krasnopolu. Problemy występują na ul. Polnej oraz ul. Sienkiewicza ze względu na trudny teren. W tym przypadku pomógłby zbiornik, które zbierze wodę. Most w Maćkowej Rudzie – klasa B, jest to bardzo solidna konstrukcja. Pan Starosta powiadomił także, że zakończyły się prace przy chodniku przy ZSO w Sejnach.

 

Pan M. Skupski odniósł się do chodnika przy ul. Mickiewicza, czy jest możliwość wykonania go do skrzyżowania?

 

Pan Starosta powiedział, że problem ten był podnoszony przez Radnego Łubę. Pan Starosta poinformował, iż na tyle było stać Powiat w obecnym czasie, a ponadto po drugiej stronie występuje teren bagnisty, co byłoby trochę trudniejsze.

 

Przewodniczący Rady Miasta Sejny – Pan A. Mocarski stwierdził, iż progi zwalniające na ul. Mickiewicza są bardzo dobre, ponieważ samochody rzeczywiście zwalniają. Ważne jest, aby chodnik został dokończony w celu zrobienia lepszego dojścia do szpitala.

 

Pan Starosta uznał, że jeżeli to ma wpłynąć na bezpieczeństwo ruchu to będzie brany szczególnie pod uwagę ten odcinek.

 

Ad. pkt. 15. Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady podziękował za przybycie i zakończył obrady wypowiadając słowa „Zamykam obrady XXV Sesji Rady Powiatu”.

 

Na tym protokół zakończono.

 

         Protokołowała                                                                                Przewodniczył

Katarzyna Mikłaszewicz                                                              Józef Miszkiel

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2012-12-05

Data modyfikacji: 2012-12-05

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2012-12-05