prot_ko_25_2012

Protokół nr 25/12

posiedzenia Komisji Oświaty, Zdrowia,

Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa

z dnia 27 września  2012 r.

 

Posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów odbyło się wspólnie z Komisją Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa; rozpoczęło się o godz. 12.00 zakończyło się o godz. 14.40.

Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów- Pan Jan Łuba, który został upoważniony przez Wiceprzewodniczącego Komisji do prowadzenia obu Komisji. Pan Przewodniczący stwierdził prawomocność posiedzenia (lista obecności stanowi zał. nr 1).

W posiedzeniu uczestniczyli również:

-Pani Aneta Kimszal – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego,

- Pan Marek Ślusarz- Sekretarz Powiatu Sejneńskiego,

- Pani Irena Marcinkiewicz – Dyrektor LO z LJN w Puńsku,

- Pan Andrzej Małkiński – Dyrektor ZSO w Sejnach,

- Pan Bogdan Fidrych – Kierownik PCPR w Sejnach,

- Pan Artur Wilczyński – Z-ca Dyrektora SP ZOZ w Sejnach,

- Pan Bronisław Sienkiewicz – księgowy SP ZOZ w Sejnach.

 

Nieobecni na Komisji:

- Pani L. Fidrych,

- Pan M. Skupski,

- Pan R. Grzybowski.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Przyjęcie protokołu Nr 24/12 z dn. 30.07.2012 r.
  2. Przyjęcie materiałów na XXIV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
  3. Sprawy różne.

 

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 1.

 

Do protokołu Nr 23/12 z dn. 30.07.2012 r. uwag nie wniesiono.

Protokół został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 2. Przyjęcie materiałów na XXIV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie nadania Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.

 

Pan Z. Kowalski zapytał, na jakiej zasadzie będzie działała apteka?

 

Pan A. Wilczyński wyjaśnił, że apteka będzie otwarta na potrzeby SP ZOZ, nie będzie apteką ogólnodostępną.

 

Funkcjonowanie SP ZOZ w Sejnach – analiza udzielonych świadczeń zdrowotnych i sytuacji ekonomicznej zakładu .

 

Pan Z. Kowalski poprosił, aby Zarząd Powiatu wyraził swoje stanowisko w tej sprawie.

 

Pan Starosta powiedział, że sytuacja SP ZOZ w Sejnach na ten dzień jest zadowalająca, odsunięta jest groźba restrukturyzacji Szpitala.

 

Pan A. Wilczyński – Z-ca Dyrektora SP ZOZ w Sejnach powiedział, że rok 2012 jest ostatnim rokiem funkcjonowania na takim poziomie. W przypadku niezbilansowania finansowego następuje obowiązek zmiany formy organizacji od 1 stycznia 2013 r. W Szpitalu poczyniono przegląd zatrudnienia i obecnie zatrudnione są 193 osoby. Zmniejszono obsadę zespołów wyjazdowych. To są konkrety, które zmniejszyły koszty funkcjonowania SP ZOZ. Odnawiane są przetargi na kuchnie, laboratorium i materiały ambulatoryjne, również w celu poczynienia oszczędności. Obecna sytuacja pozwala prognozować, że przekształcenia nie będzie. Pan Dyrektor powiedział, że obecnie pracują bardzo dobre zespoły lekarskie, od 1.10 przychodzi na staż nowy lekarz na oddział ginekologiczny. Przyjeżdżają pacjenci spoza Powiatu. W strukturach działa poradnia diabetologiczna. Prowadzenie poradni specjalistycznych jest problemem ekonomicznym, ale poradnie pomimo to są nadal prowadzone. Działa w strukturach poradnia lekarzy rodzinnych, gdzie jest około 6 tys. pacjentów, do tej poradni włączeni zostali lekarze z oddziałów, aby pacjenci mieli jeszcze lepszą opiekę. Pan Dyrektor powiedział, że dyżury lekarskie są na niskim poziomie, ponieważ w innych miastach są dużo wyższe stawki za dyżury. Jest dokumentacja na rozbudowę szpitala. Aktualnie jest to na etapie poszukiwania pieniędzy na realizację. Szuka się programu, dzięki któremu byłaby możliwość pozyskania środków. Rozbudowa OIT, 2 sale operacyjne oraz lepsze funkcjonowanie techniczne. Pracują lekarze spoza Sejny, którzy tworzą dość dobry zespół. Pan Dyrektor zwrócił się z prośbą w pomocy realizacji tych zamierzeń. Starania są takie, aby wynik finansowy na koniec roku był dobry.

 

Pan J. Łuba zapytał czy pielęgniarki także tworzą dobry zespół.

 

Pan A. Wilczyński – Z-ca Dyrektora SP ZOZ w Sejnach uznał, że szpital postrzega jako wszystkich pracowników – od salowych do lekarzy.

 

Pan Przewodniczący Rady zapytał na jakim etapie jest poszukiwanie programów do złożenia wniosków. Jaka jest szansa na zdobycie pieniędzy?

 

Pan A. Wilczyński – Z-ca Dyrektora SP ZOZ w Sejnach powiedział, iż można pozyskać środki transgraniczne. Można spróbować z dużym szpitalem złożyć wniosek. Powiedział, że duża rola jest Dyrektora Kwaterskiego, który jest Przewodniczącym Komisji Zdrowia w Sejmiku Województwa.

 

Pan E. S. Kuklewicz zapytał o remont Przychodni przy ul. Wojska Polskiego.

 

Pan A. Wilczyński – Z-ca Dyrektora SP ZOZ w Sejnach poinformował, iż jest to remont generalny – termomodernizacja. Jest to bardzo duży projekt, w którego skład wchodzi wymiana dachu, okien oraz docieplenie z pompą ciepła. Jest to bardzo dobry obiekt. Pan Dyrektor powiedział, że marzy o zrobieniu rehabilitacji łóżkowej, co da nam możliwość znalezienia płatnika. Ruch pacjentów jest wzrostowy. W ramach ubezpieczenia każdy pacjent ma prawo przemieszczania się, w związku z tym jest dużo operacji pacjentów spoza Powiatu. Nie ma zagrożenia na temat ruchu pacjentów.

 

Projekt uchwały w sprawie zwolnienia Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach z realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w roku szkolnym 2012/2013.

 

Pan Starosta poinformował, że wpłynął wniosek o zwolnienie z prowadzenia zajęć 3 godzin tygodniowo. Został przygotowany projekt uchwały w tej sprawie. W ZSO jest 21 oddziałów.

Pan Starosta powiadomił, iż będzie wnioskował o zwolnienie, chociaż na Zarządzie była dyskusja bardzo żywiołowa. Lepiej będzie dla uczniów, aby nie robić fikcji, ponieważ prowadzenie godzin przez dyrektorów nie zawsze jest możliwe.  Pan Starosta powiedział, że pod dłuższym namyśle wnioskuje o zwolnienie, jednak to Rada podejmie decyzje poprzez głosowanie.

 

Pani A. K. Witkowska stwierdziła, iż jest zatrudniony do pomocy Wicedyrektor. Dyrektor także nie powinien tracić kontaktu z uczniami. Natomiast jeżeli miałyby być zastępstwa za nieobecność Dyrektora to też ma wątpliwości, z tego względu, że za zastępstwa też trzeba płacić.

 

Pan A. Małkiński – Dyrektor ZSO Sejny poinformował, iż obecnie nie wziął godzin w klasie II i III, ponieważ zajęcia są już prowadzone przez Panią Polens.  W związku z tym pozostaje klasa I.  Pan Dyrektor powiedział, że zdarzają się różne wyjazdy, czasem nieprzewidziane.  Ponadto rodzice bardzo szczegółowo przyglądają się procesowi dydaktycznemu. Realizowane są projekty ze szkołami litewskimi, z CEN oraz z WSAP. Zostały złożone 2 projekty w UMWP. 2 projekty złożone partnerskie z Euroregionem Niemien. Obowiązki są dzielone z Wicedyrektor. Szkoła posiada także uczniów zaocznych. Za dzień pracy w niedziele podczas zajęć zaocznych daje się dzień wolny. Pan Dyrektor odpowiada za zajęcia zaoczne. Pan Dyrektor stwierdził, iż jego czas pracy jest nienormowany.

 

Pan J. Łuba uznał, że za projekty są osoby odpowiedzialne. Rolą Dyrektora nie jest załatwianie spraw technicznych. Wpłynęło pismo na temat braków finansowych na ogrzewanie. Zapytał jak to zostało załatwione.

 

Pan Starosta powiadomił, że nie ma zagrożenia, że będzie zimno. Nie ma żadnej decyzji w tym temacie, ponieważ zdolność finansowa Powiatu jest ograniczona.

 

Informacja Zarządu Powiatu w Sejnach o stanie realizacji zadań oświatowych  za rok szkolny 2011/2012..

 

Pani A. K. Witkowska uznała, że wynik z fizyki z egzaminu zewnętrznego nie jest bardzo zadowalający. Ponadto kuleje matematyka, a jest nowym przedmiotem maturalnym. Zawnioskowała, aby zakończyć funkcjonowanie liceum dla dorosłych, ponieważ tam jest tylko 9 osób.

 

Pan A. Małkiński – Dyrektor ZSO Sejny powiedział, że nie ma już naboru.

 

Pani A. K. Witkowska zapytała o najmniejszą liczbę uczniów w klasie I.

 

Pan A. Małkiński – Dyrektor ZSO Sejny powiedział, że jest 29 uczniów. Matematyka, j. polski, j. angielski to najważniejsze przedmioty. Wygasza się zaoczne. Zostanie szkoła policealna, gdzie jest 34 uczniów, co raczej będzie dalej trwało, ponieważ jest większe zainteresowanie. Pan Dyrektor powiadomił, iż jest świadomy, że bieżącego opału może starczyć na sezon, ale także może brakować, dlatego też została zamówiona słoma. Zejdzie się z kosztów ogrzewania. Jeden transport drzewa nie jest opłacony, na kwotę ok. 6 tys. zł. Są też inne braki. Działania w celu oszczędności są bardzo daleko idące. Zagrożenia na braki w płacach nie ma.

 

Pani Skarbnik stwierdziła, że jeżeli Powiat dołoży na płace to zagrożenia brakami nie będzie.

 

Pan Z. Kowalski powiedział, iż Pan Dyrektor miał prawo złożyć wniosek o zwolnienie. Na Sesji podczas głosowania zostanie to rozstrzygnięte. Pan Kowalski odniósł się do tematu zakupu samochodu PZD, przypominając, iż na początku roku nie było mowy, że będą pieniądze na taki zakup. Uważa, że tam gdzie można trzeba być elastycznym. Pan Z. Kowalski powiedział, że po analizie protokołów Zarządu Powiatu umieszczonych w BIP stwierdza, że na temat  projektów uchwał Rady jest krótka dyskusja.

 

Pani A. K. Witkowska przypomniała, że Radny Z. Kowalski prosił o dokładną analizę projektów uchwał na Komisjach.

 

Przewodniczący Komisji stwierdził, iż Pan Dyrektor ma możliwość złożenia wniosku. Odnośnie samochodu dla PZD uznał, że PZD nie ma czym jeździć w celu obejrzenia dróg, dlatego jest potrzebny samochód.

 

Pan Z. Kowalski stwierdził, iż na początku roku nie było problemu z samochodem w PZD.

 

Pani Skarbnik wyjaśniła, iż jest to z dochodów ponadplanowych. Pieniędzy w trakcie tworzenia budżetu nie było, te pieniądze PZD wypracował dodatkowo.

 

Pan Z. Kowalski – PZD sprzedał drewno i ma pieniądze na zakup samochodu.

 

Pan Starosta powiadomił, iż obecny samochód w PZD jest bardzo zniszczony. Decyzja o zakupie kierowana jest dobrem tej jednostki. Za kwotę 32 tys. zł będzie zakupiony używany samochód.

 

Przewodniczący Rady stwierdził, iż dobrze, że samochód zostanie kupiony, ale uznaje, że używane auto jest dla bogatych ludzi. Nowa Skoda Felicja kosztuje ok. 30 tys. zł i będzie długo służyła. Dla PZD taki samochód będzie dobry.

 

Przewodniczący Rady zapytał kiedy będzie nowa umowa na ogrzewanie szkoły LO w Puńsku, ponieważ temat ten był poruszany na Zarządzie.

 

Pan J. Łuba odniósł się z zapytaniem do Pani Dyrektor LO w Puńsku  czy miała ustne polecenie byłego Starosty aby podpisać obecną umowę i czy były wypisane koszty.

 

Pani I. Marcinkiewicz – Dyrektor LO w Puńsku powiedziała, iż negocjacje odnośnie umowy przeprowadzał Starosta z Wójtem. Po otrzymaniu wyliczeniu umowa została podpisana. Spotkanie miało się odbyć jutro, ale Dyrektor Wydra nie może na nie przybyć. Ze wstępnych wyliczeń wynika, że ponosimy koszty miesięczne w kwocie ok. 26 tys. zł. Pani Dyrektor poprosiła, aby wszyscy razem policzyli te koszty, uznając iż nie ma pewności, że na poprzednim systemie rozliczeń tracimy.

 

Pan J. Łuba stwierdził, iż może ten koszt wyliczony jest właściwie.

 

Pan Starosta powiedział, że żadna decyzja nie będzie podejmowana pochopnie. Zostanie to dokładnie wyliczone, ponieważ chodzi o sporą kwotę 26 tys. zł.

 

Pan Wicestarosta powiedział, iż umowa ta została przygotowana tuż po oddaniu inwestycji. Nie jest ujęta cała powierzchnia internatu w wyliczeniach. Jest taka instalacja, że nie może zamknąć całego piętra. Wyliczenia należy przeprowadzić bardzo dokładnie.

 

Pani I. Marcinkiewicz – Dyrektor LO w Puńsku poinformowała, iż nie miała powodu, aby nie ufać byłemu Staroście. Pani Dyrektor powiedziała, że dla niej było to duże udogodnienie, że Pan Starosta rozmawiał z Wójtem i to ustalił. Uważa, że należy to rzetelnie przemyśleć i wyliczyć.

 

Pan E. S. Kuklewicz uznał, że oszczędności nie będą, aż tak duże. Do kwoty 10 tys. zł należy doliczyć zapewnienie palaczy i ogrzewanie reszty pomieszczeń, więc oszczędność nie wyjdzie bardzo znacząca. Zastawia się nawet nad tym, czy da to jakiekolwiek oszczędności. W budynku tym są duże przestrzenie co łączy się z dużymi kosztami.

 

Pani I. Marcinkiewicz – Dyrektor LO w Puńsku uznała, że utrzymanie szkoły jest bardzo duże. Subwencje nie są wystarczające, a organizacje litewskie miały być inaczej finansowane. Wystosowane zostanie pismo do Ministerstwa w tej sprawie.

 

Projekt uchwały w sprawie szczegółowych warunków umarzania w całości lub w części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty za pobyt dziecka przebywającego w pieczy zastępczej .

 

Pan Sekretarz poinformował, iż Pan Z. Kowalski złożył uwagi do tej uchwały, w związku z czym uchwała została zmieniona przez Kierownika PCPR i Radcę. Punkty zgłoszone przez Radnego Kowalskiego zostały uwzględnione w uchwale.
 

Pan B. Fidrych – Kierownik PCPR wyjaśnił, że jeżeli dzieci są odebrane to w zasadzie są to rodziny patologiczne, bez dochodów i od nich nic nie można ściągnąć

 

Przewodniczący Komisji zapytał czy pracownicy PCPR jeżdżą do rodzin zastępczych.

 

Pan B. Fidrych – Kierownik PCPR powiadomił, iż wspiera się piecze zastępczą. W zespole PCPR jest Koordynator rodzin zastępczych. Pracownicy starają się bywać w terenie i znają się z rodzinami. Często także rodziny przychodzą do PCPR. Współpraca trwa na bieżąco.

 

Przewodniczący Rady poinformował, iż dzisiaj był Pan J. Pachutko – osoba niepełnosprawna, wymagająca pomocy. Chce, aby sfinansować mu koszt zrobienia centralnego ogrzewania, które wykonał samowolnie, bez ustalenia z Kierownikiem PCPR ewentualnych kosztów jaki mogłyby być pokryte. Nie stać Powiat czy PCPR na tego rodzaju zachowanie. Pan Pachutko w ciągu 3 lat wyremontował 2 mieszkania. Najpierw mieszkał u jednej cioci, teraz u drugiej. Pan Pachutko dostał pieniądze na wyremontowanie podłogi, a założył centralne ogrzewanie na kwotę 12 tys. zł. Przyszedł z fakturą, aby PCPR lub Zarząd opłacił. Wraz z Kierownikiem PCPR i Panem Pachutko zostało ustalone, że Pan Pachutko rezygnuje z wymiany podłogi, środki na to przeznaczone pójdą na częściową spłatę faktury. Na jednej z Sesji Pan Starosta mówił, że trzeba zrobić ogrzewanie, wtedy Przewodniczący poinformował, że ma do oddania grzejniki. Pan Pachutko zrezygnował z grzejników i powiedział, że już sobie założył centralne. Przewodniczący Rady powiedział, iż prawdopodobnie Pan Janusz wykorzystywany jest przez osoby trzecie. Pan ten posiada rentę, więc nie jest pozbawiony środków do życia. W Powiecie jest więcej osób niepełnosprawnych, które nie posiadają nawet renty.

 

Pan E. S. Kuklewicz uznał, iż w Powiecie jest wiele innych osób niepełnosprawnych. Przypomniał, iż w pierwszych kadencjach została ustalona zasada, że jeżeli w jednym roku wspomaga się finansowo jedną niepełnosprawną osobę to taka osoba kwalifikuje się do pomocy za 4- 5 lat. Trzeba sprawdzić jakie osoby nie korzystały jeszcze z pomocy.

 

Pan J. Łuba powiedział, że wiele osób nawet nie wie, że można skorzystać z takiej pomocy.

 

Pani A. K. Witkowska stwierdziła, iż fakt niepełnosprawności nie daje upoważnienia do wykorzystywania tej sytuacji. Skoro była ustalona kwota 2 tys. zł do przekazania Panu Pachutko to w takiej wysokości środki pieniężne należy przekazać.

 

Pan Wicestarosta zasugerował, że może dać temu Panu jakieś zajęcie, zaproponować jakiś kurs.

 

Pan Starosta powiadomił, że wraz z Kierownikiem PCPR byli u Pana Janusza. Podczas tej wizyty Pan Starosta powiedział Panu Januszowi, aby zakupił piec, grzejniki były od Przewodniczącego Rady i w taki gospodarny sposób byłaby możliwość zrobienia ogrzewania.

 

Pan Z. Kowalski uznał, że dobrze, że ta informacja została przekazana przez Przewodniczącego Rady. Pan Kierownik PCPR ma uchwalony budżet i musi poruszać się w ramach tych środków. Aktualnie, aby możliwe byłby to do realizacji należałoby przesuwać środki dla Pana Kierownika.

 

Pa B. Fidrych – Kierownik PCPR powiedział, że środki przeznaczone na pomoc dla Pana Janusza, 2 tys. zł pochodzą z PFRON.

 

Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.

 

Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie.

 

Pani Skarbnik powiedziała, że doszła dotacja dla KPPSP Sejny.

Pani Skarbnik poinformowała także o brakach w szkołach.

 

Budżet po dokonanych zmianach wynosi:

  1. Dochody budżetu powiatu w wysokości 18.880.599 zł, w tym:

- dochody majątkowe w wysokości 759.123 zł,

- dochody bieżące w wysokości 18.121.929 zł.

  1. Wydatki budżetu powiatu w wysokości 20.524.583, w tym:

- wydatki majątkowe w wysokości 3.809.626 zł,

- wydatki bieżące w wysokości 16.714.957 zł.

  1. Deficyt budżetu powiatu wynosi 3.007.719 zł.

 

Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012-2017.

 

Pan M. T. Plesiewicz zapytał dlaczego pieniądze z budowy mostu zostały przesunięte akurat na tą drogę w Bubelach.

 

Pan Starosta powiedział, że była potrzeba zrobienia odcinka drogi przy ul. 22 Lipca, a środki mogły być wykorzystane na zrobienie jednego ciągu komunikacyjnego. Nie można było tych środków podzielić. Przy ul 22 Lipca była awaria zasuwy, która powodowała ciągły wyciek wody, dlatego asfalt stale się osuwał. Zostało to zrobione oraz zalany bruk w Bubelach.

 

Pan M. T. Plesiewicz zapytał czy nie można było przesunąć środków na remont chodnika na ul. Konopnickiej.

 

Pan Starosta powiedział, że nie ma możliwości, aby z tych środków został zrobiony chodnik. Natomiast powiadomił, że jutro zostanie złożony wniosek na chodnik przy ul. Konopnickiej ze „Schetynówek”. Proporcja dofinansowanie cały czas ulega zmianie. Na dzień dzisiejszy wynosi 50/50. Ulica ta jest brukowa, więc jeżeli będzie jakaś możliwość to także wyleje się asfalt, ponieważ przez najbliższe 10 lat nikt tego nie zrobi.

 

Pan M. T. Plesiewicz stwierdził, że chodnik ten jest w bardzo złym stanie.

 

Pan J. Łuba zapytał dlaczego na Zarządzie nie było dyskusji na temat robienia chodników, mimo tego, że wiadomo  było, że wniosek będzie składany. W innych miejscowościach też są chodniki wymagające remontu, np. w Gibach.

 

Pan E. S. Kuklewicz zaproponował, aby podsumować ile dołożyły Gminy.

 

Pan Starosta powiadomił, że jutro jest Zarząd Powiatu, na którym podjęty będzie temat, a później zostanie wniosek złożony.

 

Pan Z. Kowalski zapytał o sprawę Pana z Suwałk, który upominał się o 1000 euro. Czy wyjaśniono czyja to wina?

 

Pan Starosta poinformował, że chciał zorganizować spotkanie z tym Panem podczas Zarządu, ale niestety nie mógł on przyjechać. Pan ten kontaktuje się w celu rozwiązania problemu. Pan Starosta rozmawiał z Panem R. Grzybowskim o organizacji spotkania i konfrontacji Panów. Wszyscy odsuwają się od tego problemu. SP ZOZ nic nie wie, poprzednik nie wie. Podczas wstępnych rozmów udało się zniżyć sumę do 2 tys. zł. Trzeba się spotkać z zainteresowanym i sprawę załatwić.

 

Pan E. S. Kuklewicz stwierdził, że jeżeli pieniążki zostaną wypłacone temu Panu to istnieje obawa, że więcej takich osób się zgłosi.

 

Pan Z. Kowalski zapytał kiedy będzie robione odwodnienie w Krasnopolu.

 

Pan Starosta powiadomił, iż graniczny okres na wykonanie to październik – listopada.  Trwa realizacja.

 

Pan J. Łuba zapytał kto zaprojektował chodnik przy ul. Mickiewicza. Uznał, że chodnik z prawej strony można było dobudować z 50 m, aby doszedł do zakrętu. Wygląda to źle.

 

Pan Starosta powiedział, że był przeciwny temu, że chodnik, po którym chodzić maja głównie dzieci, ma przechodzić z jednej strony na drugą. Niestety innej możliwości nie było. Zastosuje się tam progi zwalniające. Tam był problem z gruntem.

 

Projekt uchwały w sprawie wyrażenie zgody na zawarcie porozumienie z Wojewodą Podlaskim dotyczącego realizacji projektu „Czuje się bezpiecznie w mojej szkole”.

 

Pan Z. Kowalski poprosił o informacje na temat porozumienia „Czuje się bezpiecznie w mojej szkole”.

 

Pan Starosta powiedział, że to miało być realizowane przez okres od kwietnia do października. Realna szansa realizacji projektu utworzyła się w okresie od października do końca grudnia. Policja zgodziła się na realizowanie zadań. Powiat poniesie koszty w kwocie 3300 zł. W wyniku realizacji projektu pozyska się laptopy, ochraniacze, maty, oprogramowania, rzutniki multimedialne. Oprócz tego korzyści dla młodzieży.

 

Projekt uchwały w sprawie ustalenia planu sieci szkół ponadgimnazjalnych w Powiecie Sejneńskim .

 

Pan Starosta wyjaśnił, że jest to uchwała porządkująca wszystkie zmiany dotyczące szkół.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad przyjęciem materiałów na XXIV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego głosowało 1O członków Komisji: 1O członków głosowało za przyjęciem materiałów, nie było głosów przeciwnych i wstrzymujących się.

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 24/23/12  Komisji Budżetu i Finansów z dnia 27 września 2012 r.  w sprawie zatwierdzenia materiałów na XXIV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Ad. pkt.  Sprawy różne.

 

Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów, Pan Jan Łuba w imieniu Wiceprzewodniczącego Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa, Pana Franciszka Alboszta poddał pod głosowanie Protokół Nr 24/12 z dnia 30.07.2012 r. Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa.

 

Protokół został przyjęty jednogłośnie.

 

Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów, Pan Jan Łuba w imieniu Wiceprzewodniczącego Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa, Pana Franciszka Alboszta zagłosował przyjęcie materiałów na XXIV Sesję Rady Powiatu.

 

Materiały na XXIV Sesję zostały przyjęte jednogłośnie.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 25/23/12  Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa z dnia 27 września 2012 r. w sprawie zatwierdzenia materiałów na XXIV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 2 /.

 

Pan Z. Kowalski porosił, aby Rada podeszła do projektu budżetu konkretnie, aby wszystkie plany zostały do końca zrealizowane.

 

Pan Starosta poinformował, że wczoraj odbyło się spotkanie z przewoźnikami, aby nie dochodziło przez nich do przeładowywania samochodów, co niszczy nawierzchnie asfaltowe.

 

Pan Z. Kowalski poprosił Przewodniczącego Rady o zapytanie na obradach Sesji Radnego Sejmiku Województwa o sprawę drogi Suwałki – Sejny.

 

Pan Starosta powiadomił, iż zgłosiła się do niego Pani, która organizuje koncert w dniu 20 października w katedrze w Suwałkach, poświęcony Papieżowi Janowi Pawłowi II. Poprosiła o objęcie honorowym patronatem tego koncertu przez Starostę i wpłatę kwoty 4 tys. zł.

Pan Starosta odmówił ze względu na brak środków w budżecie.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

              Protokołowała                                                       Wiceprzewodniczący Komisji         

      Katarzyna Mikłaszewicz                                                                 Franciszek Alboszta      

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2012-10-26

Data modyfikacji: 2012-10-26

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2012-10-26