prot_s_23_2012

PROTOKÓŁ NR XXIII/ 12

Rady Powiatu Sejneńskiego

z dnia 31 lipca 2012 r.

 

Obrady XXIII Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 12.00, a zakończyły się o godz. 14.55. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.

 

Ad. pkt. 1.

 

Przewodniczący Rady – Pan Józef Miszkiel powitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności radnych – obecnych radnych na XXIII Sesji – 14; nieobecna Pani Anna Krystyna Witkowska (listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2).

 

Ad. pkt. 2. Przyjęcie porządku obrad.

 

Przewodniczący Rady poinformował, iż wpłynął wniosek o zmianę porządku obrad

 

Pan Starosta odczytał wniosek o zmianę porządku obrad:

Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zm. ) wnoszę o umieszczenie w porządku obrad:

- projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 rok,

- projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu        Sejneńskiego na lata 2012 – 2027,

- projekt uchwały w sprawie przyjęcia rezygnacji radnego z funkcji członka Zarządu Powiatu Sejneńskiego,

- projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej,

- projekt uchwały w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Rady odczytał i poddał pod głosowanie nowy porządek obrad:

 

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Wystąpienie zaproszonych Gości.
  4. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
  5. Interpelacje i zapytania radnych.
  6. Przyjęcie Protokołu Nr XXI/12.
  7. Przyjęcie Protokołu Nr XXII/12.
  8. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za I półrocze 2012 roku.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie powołania przedstawiciela Rady Powiatu Sejneńskiego do Komisji Konkursowej mającej na celu wybór Ordynatora Oddziału Chirurgicznego w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2012-2014.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Sejneńskiego, których właścicielem albo zarządzającym jest Powiat Sejneński oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 rok.
  13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012 – 2027.
  14. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia rezygnacji radnego z funkcji członka Zarządu Powiatu Sejneńskiego.
  15. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej.
  16. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu Sejneńskiego.
  17. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
  18. Wolne wnioski i oświadczenia.
  19. Zamknięcie obrad.

 

W głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad udział wzięło 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

 

Porządek obrad został przyjęty.

 

Nowy porządek wraz projektami uchwał został przekazany Radnym.

 

Ad. pkt. 3. Wystąpienie zaproszonych Gości.

 

W tym punkcie głosu nie zabrano.

 

Ad. pkt. 4. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

 

15.06.2012 r.

  • Sesja Rady Gminy Giby,
  • Sesja Rady Gminy Krasnopol.

 

19.06.2012 r.

  • Rozpoczęcie rajdu rowerowego - Gawrych Ruda,
  • Spotkanie partnerów projektu pn. „Drogi pogranicza – rozwój sieci współpracy samorządów Puńsk, Alytus, Krasnopol, Suwałki i Powiatu Sejneńskiego”, Sumowo.

 

20.06.2012 r.

  • Zakończenie rajdu rowerowego w Puńsku.

 

21.06.2012r.

  • Spotkanie dotyczące partnerstwa lokalnego w powiecie sejneńskim – PUP,
  • Spotkanie dotyczące funkcjonowania LO w Puńsku (Pan Wicestarosta).

 

22.06.2012 r.

  • Ogólnopolskie Zawody w Skokach przez Przeszkody – Klub Sportowy nad Wigrami w Mikołajewie.

 

23.06.2012 r.

  • „Dzień Rybaka” – Ośrodek Kukle,
  • Klub Jeździecki Wigry – Mikołajewo,
  • Noc Świętojańska – Buda Ruska.

 

24.06.2012 r.

  • Szepietowo. Pokaz zwierząt hodowlanych.

 

25.06.2012 r.

  • Powiatowa Rada Zatrudnienia, PUP Sejny.

 

26.06.2012 r.

  • Audyt projektu e-Zdrowie.

 

27.06.2012 r.

  • Spotkanie w Kuratorium Oświaty w Białymstoku,

Pan Starosta wyjaśnił, że spotkanie dotyczyło centrów edukacji nauczycieli.

  • Spotkanie w sprawie organizacji Dożynek powiatowych,
  • 5- lecie powstania sejneńskich mażoretek, ZSCKR Sejny.

 

28.06.2012 r.

  • Spotkanie z Prezydentem Miasta Suwałk,

Pan Starosta powiedział, że spotkanie dotyczyło promocji Miasta Suwałki.

  • Seminarium Szkoleniowe dotyczące trwałości projektu i kontroli zarządczej ISO 9001, Euroregion Niemen,
  • Spotkanie z Wojewodą Podlaskim w sprawie kultury i mniejszości (Pan Wicestarosta).

 

29.06.2012 r.

  • Zakończenie roku szkolnego ZSCKR Sejny (Pan Sekretarz),
  • Zakończenie roku szkolnego ZSO Sejny (Pan Starosta i Przewodniczący Rady),
  • Zakończenie roku szkolnego LO w Puńsku (Pan Wicestarosta).

 

30.06.2012 r.

  • Zakończenie projektu „Jadą wozy kolorowe” – Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Ziemi Berżnicko – Zelwiańskiej.

Pan Starosta poinformował, że w ramach projektu zakupiono 2 wozy oraz stroje ludowe.

 

03.07.2012 r.

  • Posiedzenie Rady Pedagogicznej ZSO Sejny.

 

04.07.2012 r.

  • Seminarium dotyczące inicjatyw klastrowych w powiecie sejneńskim w świetle wyznaczania inteligentnych specjalizacji powiatu w perspektywie 2014- 2020,
  • Spotkanie dotyczące poszukiwania, rozpoznawania i wydobycia gazu ziemnego ze złóż niekonwencjonalnych (gaz łupkowy) – Suwałki (Pan Józef Malinowski),
  • Spotkanie z Tadeuszem Wojciechowskim – Prezesem Przedsiębiorstwa Drogowo – Mostowego w Suwałkach w sprawie budowy ronda w Sejnach.

 

05.07.2012 r.

  • Seminarium podsumowujące konkurs Podlaska Agroliga 2012, PUW Białystok (II miejsce w kategorii przedsiębiorcy zdobyła stadnina koni w Mikołajewie).

 

06.07.2012 r.

  • Dzień Państwowości Litwy – rocznica koronacji Króla Mendoga, Warszawa (Pan Wicestarosta),
  • Otwarcie Izby Regionalnej, Klasztor Podominikański w Sejnach (Pan Sekretarz i Pan Przewodniczący Rady).

 

07.07.2012 r.

  • Odsłonięcie pomnika (Pan Sekretarz i Pan Przewodniczący Rady).

 

08.07.2012 r.

  • Zapoznanie się ze skutkami wichur jakie przeszły w dniu z 07 – 08. 07. 2012 r. w miejscowości Bosse, Wojtokiemie, Trakiszki (Pan Starosta, Pan Przewodniczący Rady i Zastępca Komendanta PSP w Sejnach).

Pan Starosta stwierdził, iż do największych strat doszło w Trakiszkach, gdzie zerwaniu dachu uległ częściowo budynek mieszkalny.

 

09.07.2012 r.

  • Spotkanie w Urzędzie Gminy Giby w sprawie organizacji Rocznicy Obławy Lipcowej.

 

10.07.2012 r.

  • Wyjazd do miejscowości Piotrowa Dąbrowa w celu zapoznania się ze stanem drogi powiatowej,

Pan Starosta poinformował, że w spotkaniu brał udział mieszkaniec, który nie potrafił wskazać, który odcinek drogi jest nieprzejezdny.

  • Wyjazd z Komendantem SG Sejny, kpt. Michałem Łangowskim  na granicę w celu określania prac związanych z czyszczeniem pasa kontrolnego.

 

11.07.2012 r.

  • Spotkanie z Panem Sebastianem Rynkiewiczem w sprawie strategii rozwoju województwa,

Pan Starosta wyjaśnił, że Pan ten chce opracować strategię dla Powiatu, ale koszt tego to 15 tys. zł + VAT, więc zostanie to zrobione we własnym zakresie.

  • Spotkanie z zespołem rekrutacyjnym, LO w Sejnach.

 

12.07.2012 r.

  • Zawody Strzeleckie o puchar Komendanta Wojewódzkiego Policji z okazji Święta Policji, Białystok.

 

13.07.2012 r.

  • Spotkanie z pracownikiem doradztwa rolniczego w sprawie konkursów dożynkowych,
  • Spotkanie z Dyrektorem ZSO, Panem Andrzejem Małkińskim, Wicedyrektor ZSO, Panią Nowalską oraz Panią Lucyną Fidrych,
  • Spotkanie dotyczące Centrum Rozwoju Edukacji z dyrektorami szkół powiatu sejneńskiego,
  • Przygotowanie do obchodów rocznicy Obławy Augustowskiej, Giby.

 

14.07.2012 r.

  • Mityng otwarty z okazji rocznicy powstania Grupy „AA” – Sejny, Msza Św. w Bazylice.

 

15.07.2012 r.

  • 67 rocznica Obławy Augustowskiej w Gibach (Pan Starosta i Pan Wicestarosta).

 

16.07.2012 r.

  • Omówienie stanu dróg gruntowych z Kierownikiem PZD, Panem Polensem,
  • Spotkanie z Panem Markiem Wasilewskim, analiza projektu Polska – Litwa – Rosja,
  • Spotkanie z Dyrektor PUP w Sejnach, Panią Wiolettą Myszczyńską,
  • Spotkanie z Panem Dyrektorem Małkińskim oraz z Główną Księgową LO dotyczące sytuacji finansowej LO.

 

17.07.2012 r.

  • Spotkanie z wykonawcą mostu Maćkowa Ruda, z Panem Janem Maciocha.

 

18.07.2012 r.

  • Notariusz – opisy, (Pan Starosta i Pan Wicestarosta)

 

19.07.2012 r.

  • Spotkanie z Dyrektorem ZSO, Panem Andrzejem Małkińskim,
  • Spotkanie z Panem Aleksandrem Rybakovas.

 

20.07.2012 r.

  • Konkurs orki - Litwa.

 

21.07.2012 r.

  • Drugi Jarmark Dominikański, Sejny (Pan Starosta i Pan Wicestarosta),
  • Koncert Jazz na Buduku, Gajówka Buduk.

Pan Starosta powiedział, że koncert zaszczycił swoją obecnością Pan Prezydent.

 

23.07.2012 r.

  • Przekazanie placu budowy pod rondo przy ul. Konarskiego (Pan Starosta i Pan Wicestarosta),

 

24.07.2012 r.

  • Spotkanie z Panem Przewodniczącym oraz Radnym J. Łubą,
  • Spotkanie z Księgową PZD, Panią Łubą oraz Aldoną Sidor.

Pan Starosta powiadomił, że spotkanie odbyło się na temat sytuacji finansowej PZD.

 

25.07.2012 r.

  • Spotkanie z pracownikami PCPR,
  • Spotkanie z Panem Dyrektorem ZSO, Panem Andrzejem Małkińskim oraz Panią Kierownik Biblioteki Pedagogicznej w Sejnach,
  • Spotkanie w SP ZOZ Sejny,
  • Spotkanie z przedstawicielami firmy PRONAR.

 

26.07.2012 r.

  • BARKA. Program skierowany do osób wykluczonych społecznie, trwale bezrobotnych.

 

27.07.2012 r.

  • Spotkanie z Wójtami Gmin,
  • Obchody „Święta Policji” w KPP w Sejnach.

 

30.07.2012 r.

  • Posiedzenia Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Ad. pkt. 5. Interpelacje i zapytania radnych.

 

Pan Z. Kowalski nawiązał do projektu, który będzie realizowany przez PUP od 1 sierpnia. Zapytał dlaczego Gmina Krasnopol nie jest uwzględniona w tym projekcie.

 

Pan R. Grzybowski zapytał jaki był cel powołania Pana J. Łuba do Zarządu, skro było wiadome, że nie może przy sprawowaniu tej funkcji prowadzić działalności gospodarczej.

 

Ad. pkt. 6. Przyjęcie protokołu z XXI/12 Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół z XXI Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

W głosowaniu nad przyjęciem protokołu udział wzięło 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

Protokół Nr XXI/12 został przyjęty.

 

Ad. pkt. 7. Przyjęcie protokołu z XXII/12 Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie protokół z XXII Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

W głosowaniu nad przyjęciem protokołu udział wzięło 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

Protokół Nr XXII/12 został przyjęty.

 

Ad. pkt. 8. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za I półrocze 2012 roku.

 

Do informacji uwag nie wniesiono.

 

Ad. pkt. 9. Podjęcie uchwały w sprawie powołania przedstawiciela Rady Powiatu Sejneńskiego do Komisji Konkursowej mającej na celu wybór Ordynatora Oddziału Chirurgicznego w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Sejnach.

 

Pan Starosta został zgłoszony Przewodniczący Rady Powiatu.

 

Przewodniczący Rady wyraził zgodę.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych oraz wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXIII/178/12 z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie powołania przedstawiciela Rady Powiatu Sejneńskiego do Komisji Konkursowej mającej na celu wybór Ordynatora Oddziału Chirurgicznego w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Sejnach / zał. nr 3 /.

 

Ad. pkt. 10. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2012-2014.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych oraz wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXIII/179/12 z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie przyjęcia Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2012-2014 / zał. nr 4 /.

 

Ad. pkt. 11. Podjęcie uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Sejneńskiego, których właścicielem albo zarządzającym jest Powiat Sejneński oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Pan Sekretarz powiedział, że wniosek  Pani L. Fidrych został uwzględniony. Zmiany zostały wprowadzone.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych oraz wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXIII/180/12 z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Sejneńskiego, których właścicielem albo zarządzającym jest Powiat Sejneński oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków / zał. nr 5 /.

 

Ad. pkt. 12. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 rok.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych oraz wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXIII/181/12 z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 rok  / zał. nr 6 /.

 

Ad. pkt. 13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012 – 2027.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych oraz wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXIII/182/12 z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012 – 2027/ zał. nr 7 /.

 

Ad. pkt. 14. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia rezygnacji radnego z funkcji członka Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan Starosta odczytał wniosek Radnego J. Łuba – zał. nr 8

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych oraz wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXIII/183/12 z dnia 31 lipca 2012 r. w przyjęcia rezygnacji radnego z funkcji członka Zarządu Powiatu Sejneńskiego / zał. nr 9 /.

 

Ad. pkt. 15. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej.

 

Przewodniczący Rady zgłosił Radnych do składu Komisji Skrutacyjnej:

  • Pani L. Fidrych,
  • Pan A. Baudzis,
  • Pan F. Alboszta.

 

Wskazani Radni wyrazili zgodę.

 

Pan Z. Kowalski  zgłosił Pana M. Skupskiego do składu Komisji Skrutacyjnej.

 

Pan M. Skupski nie wyraził zgody.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXIII/184/12 z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej /zał. nr 10/.

 

Ad. pkt. 16. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru członka Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

 

Komisja Skrutacyjna opuściła salę w celu ukonstytuowania się.

 

Pan Starosta zgłosił kandydaturę Pana M. Skupskiego na Członka Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan M. Skupisk wyraził zgodę.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - Pan A. Baudzis poinformował, iż Komisja Skrutacyjna sporządziła 14 kart do głosowania, które zostały ostemplowane. Przedstawił zasady głosowania.

 

Komisja Skrutacyjna przeprowadziła głosowanie tajne.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytywał alfabetycznie Radnych, którzy oddawali głosy.

 

Komisja Skrutacyjna przedstawiła Protokół z głosowania w wyborze Członka Zarządu Powiatu Sejneńskiego w dniu 31.07. 2012 r. /zał. nr 11/.

 

Karty do głosowania – zał. nr 12.

 

W wyniku przeprowadzonego głosowania zwykłą większością głosów wybrano na  Członka Zarządu Powiatu Sejneńskiego: Pana Mariusza Skupskiego.

 

Pan M. Skupski w związku z wyborem na Członka Zarządu, złożył rezygnację z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady.

 

Przewodniczący Rady w związku z rezygnacją Pana M. Skupskiego z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady złożył wniosek o zmianę porządku – wprowadzenie dwóch uchwał:

- uchwały w sprawie przyjęcia rezygnacji radnego z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego,

- uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego

 

Pan Z. Kowalski złożył formalny wniosek o przeniesienie podjęcia wymienionych uchwał na kolejne obrady Sesji. Nie widzi potrzeby kolejnej zmiany porządku obrad.

 

Przewodniczący Rady stwierdził, iż taka zmiana porządku obrad może nastąpić na każdej Sesji i w związku z tym uchybień pod względem prawnym nie widzi.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek Pana Z. Kowalskiego odnośnie przeniesienia podjęcia wymienionych uchwał na kolejne obrady Sesji.

 

W głosowaniu nad wnioskiem głosowało 14 radnych: 6 radnych głosowało za wnioskiem, 8 radnych było przeciwnych, głosów wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania wniosek nie przeszedł.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek o zmianę porządku obrad – wprowadzenie dwóch uchwał:

- uchwały w sprawie przyjęcia rezygnacji radnego z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego

- uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego

 

Wynik głosowania:

  • 8 radnych – „za”,
  • 5 radnych – „przeciwko”,
  • 1 radny nie brał udziału w głosowaniu.

 

W wyniku głosowania wniosek przeszedł i następuje zmiana porządku obrad.

 

Pan E. S. Kuklewicz poprosił w imieniu Klubu „Nasz Powiat” o 5 minut przerwy.

 

Przewodniczący Rady powiedział, że ogłosi przerwę po podjęciu uchwały.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru Członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego i poddał pod głosowanie.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 9 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 5 osoba było przeciw, nikt nie wstrzymały się od głosu.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXIII/185/12 z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie wyboru Członka Zarządu Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 13/.

 

Przewodniczący Rady ogłosił przerwę.

 

Po przewie Pan Z. Kowalski poinformował, iż w związku z nieuwzględnieniem wniosku, Klub „Nasz Powiat” nie będzie brał udziału w głosowaniu w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady.

 

Pani L. Fidrych powiedziała, że rezygnuje z udziału w pracy Komisji Skrutacyjnej, ponieważ w momencie zgodzenia się na pracę w niej nie było w porządku obrad uchwał w sprawie rezygnacji i wyboru Wiceprzewodniczącego Rady.

 

Przewodniczący Rady zapytał czy Radna rezygnuje z pracy w Komisji Skrutacyjnej.

 

Pani L. Fidrych stwierdziła, iż w związku z nie braniem udziału w głosowaniu Klubu „Nasz Powiat” , rezygnuje z pracy w Komisji Skrutacyjnej.

 

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek w sprawie zmiany składu Komisji Skrutacyjnej.

 

Wynik głosowania:

  • 13 radnych- „za”,
  • 1 radny nie brał udziału w głosowaniu.

 

W związku z tym, że radni poprzez głosowanie postanowili o zmianie składu Komisji Skrutacyjnej Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek o zmianę porządku obrad – wprowadzenie uchwały w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej.

 

Wniosek o zmianę porządku obrad – wprowadzenie uchwały w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej uzyskał większość głosów.

 

W wyniku głosowania porządek obrad został zmieniony, wprowadzono uchwałę w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej.

 

Ad. pkt. 17. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej.

 

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów do składu Komisji Skrutacyjnej.

 

Pan R. Witkowski zgłosił Pana A. Baudzisa.

 

Pan A. Baudzis wyraził zgodę.

 

Pan Z. Kowalski zgłosił Pana F. Albosztę oraz Pana J. Łuba.

 

Pan F. Alboszta – wyraził zgodę.

Pan J. Łuba – nie wyraził zgody.

 

Przewodniczący Rady zgłosił Pana W. W. Racisa.

 

Pan W. W. Racis – wyraził zgodę.

 

Do składu Komisji Skrutacyjnej zgłoszono:

  • Pana A. Baudzisa,
  • Pana F. Albosztę,
  • Pana W. W. Racisa.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Wynik głosowania:

  • 8 radnych- „za”,
  • 1 radny wstrzymał się od głosu,
  • 5 radnych nie brało udziału w głosowaniu.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXIII/186/12 z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej /zał. nr 14/.

 

Ad. pkt. 18. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia rezygnacji radnego z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Wynik głosowania:

  • 9 radnych- „za”,
  • 4 radnych wstrzymało się od głosu,
  • 1 radny nie brał udziału w głosowaniu.

 

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXIII/187/12 z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie przyjęcia rezygnacji radnego z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 15/.

 

Ad. pkt. 19. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów na stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady.

 

Pan S. Jastrzębski zgłosił Pana R. Grzybowskiego.

 

Pan R. Grzybowski – nie wyraził zgody.

 

Pan Starosta zgłosił Pana J. Łubę.

 

Pan J. Łuba – wyraził zgodę.

 

Komisja Skrutacyjna udała się w celu przygotowania kart do głosowania.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej przedstawił zasady głosowania.

 

Głosowanie.

 

Komisja Skrutacyjna przedstawiła Protokół z głosowania w wyborze Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Sejnach w dnia 31.07. 2012 r. /zał. nr 16/.

 

Karty do głosowania – zał. nr 17.

 

W wyniku przeprowadzonego głosowania tajnego bezwzględną  większością głosów wybrano na  Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Sejnach: Pana Jana Łuba.

 

 Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Wynik głosowania:

  • 9 radnych- „za”,
  • 5 radnych nie brało udziału w głosowaniu.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XXIII/188/12 z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 18/.

 

Ad. pkt. 20. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

 

Pan Starosta udzielił odpowiedzi na zapytanie Radnego Z. Kowalskiego, informując, iż Gmina Krasnopol już wcześniej zgłosiła się do realizacji tego projektu, w związku z tym nie może po raz kolejny korzystać z tego projektu. Nie może być podwójnego dofinansowania.

 

Pan Starosta udzielił odpowiedzi na zapytanie Radnego R. Grzybowskiego, stwierdzając, iż każdy może być członkiem Zarządu. Natomiast w przypadku Pana J. Łuba, zgodnie z ustawą o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej miał 3 miesiące na podjęcie decyzji o ewentualnym zakończeniu działalności bądź zaprzestaniem funkcji członka Zarządu. Radny J. Łuba dokonał wszystkich czynności w terminie przewidzianym w ustawie. Rada Powiatu nie może zabraniać Radnemu podejmowania decyzji. Pan Starosta dodał, że nie był radnym w poprzednich kadencjach i nie będzie tego komentować. W ostatnim okresie nasiliły się sytuacje, w których osoby funkcyjne traciły swoje stanowisko, bo naruszyły wyżej wymienioną ustawę.

 

Pan Z. Kowalski poprosił, aby Pani Dyrektor PUP przybliżyła mu zasady udziału w projekcie.

 

Pan Starosta powiedział, że zostanie to pisemnie wyjaśnione Radnemu Kowalskiemu. Jednakże Gmina Krasnopol wyprzedziła swoim działaniem, działania PUP. Nie wie czy wyjdzie im to korzystniej, czy też nie, trudno to teraz ocenić.

 

Ad. pkt. 21. Wolne wnioski i oświadczenia.

 

Pan Starosta podziękował Panu J. Łuba za pracę w Zarządzie, stwierdzając, że jego doświadczenie było widoczne na każdym posiedzeniu, a także pogratulował nowej funkcji.

Pan Starosta dodał, że wierzy w to, że radny J. Łuba będzie współpracował nadal, bo pewne kwestie zostały rozpoczęte a nie zakończone. Pan Starosta podziękował Panu M. Skupskiemu za pracę w Radzie jako Wiceprzewodniczący Rady oraz pogratulował objęcia funkcji Członka Zarządu. Wiedza Pana M. Skupskiego jest wykorzystywana szczególnie przy sprawach związanych z rolnictwem, bo ma tu duże doświadczenie.

Pan Starosta poinformował, że zgłosił się do niego Pan Wasilewski, który współpracował za poprzedniego Pana Starosty przy tworzeniu projektu Polska – Litwa – Białoruś. Według Pana Wasilewskiego, Pan Grzybowski obiecał, że za współpracę i jeśli projekt przejdzie, otrzyma rekompensatę w kwocie 1000 euro. Obecnie wiadomo, że projekt nie przeszedł. Pan Wasilewski jednak zasugerował, aby jakieś rozwiązanie finansowe nastąpiło Pan Starosta powiedział, że wraz z Panem Przewodniczącym był u Dyrektora Szpitala, który twierdził, że w rozmowach tych nie uczestniczył i że zazwyczaj na takie sprawy zawierane są umowy. Pan Starosta wyjaśnił, że ma kontakt z Panem Wasilewskim. Sprawa była by bardziej czytelna gdyby projekt przeszedł, ale został on odrzucony. Pan Starosta powiedział, że jeśli padły zapewnienia ze strony poprzednika to należy to wyjaśnić. Obecnie Oczekuje się na opinie radcy prawnego, czy deklaracja ustna nie obliguje. Teraz trzeba zastanowić się w jaki sposób wpisać to do budżetu i się z tym Panem rozliczyć.

 

Pan R. Grzybowski zapytał jaka to jest firma.

 

Pan Starosta powiedział, że to Pan Wasilewski, który jest księgowym w Szpitalu Psychiatrycznym.

 

Pan R. Grzybowski powiedział, że to ewentualnie był kontakt Pana Budowicza przy konstruowaniu tego projektu. Pan Grzybowski nie przypomina sobie tego. Ten Pan nie może powołać się na zapewnienie z jego strony, bo byłaby skonstruowana umowa.

 

Pan Starosta powiedział, że jest problem, ponieważ przychodzi człowiek i żąda pieniędzy.

 

Pan R. Grzybowski wyjaśnił, że jeśli byłaby taka umowa zwierana to wiedziałaby o niej Pani Skarbnik. Pan Grzybowski dodał, że nie mógł zawierać zobowiązań bez wiedzy Skarbnika.

 

Pan Starosta powiedział, że zorganizuje spotkanie, na które zaprosi Pana Grzybowskiego oraz Pana Wasilewskiego i zostanie ten problem rozwiązany.

 

Pani L. Fidrych uznała, że jeżeli człowiek wywiązał się z umowy, napisał wniosek to oczekuje zapłaty.

 

Pan R. Grzybowski powiedział, że ten Pan nie pisał wniosku.

 

Pan Starosta – Pan Wasilewski wykonywał analizy finansowe.

 

Pan R. Grzybowski powiedział, że wyliczenia finansowe  do projektu robił SP ZOZ.

 

Pan Starosta stwierdził, że do tej sprawy się powróci, bo jest problem.

 

Pan Starosta poinformował, iż 9 września odbędą się IV Dożynki Powiatowe. Pan Starosta wyjaśnił, że zaproszenia gościom będą dostarczane stopniowo, ponieważ ich produkcja pochłania sporo czasu.  W tym roku zostaną wyróżnione wszystkie wieńce, ponieważ widomym jest fakt, że wszystkie są pracochłonne. Poprosił Radnych o zachęcanie mieszkańców do brania udziału w konkursach. Zapytał Radnych, czy są chętni do komisji konkursowej w tym konkursie.

Radni ustalili, że nagrody dla sportowców z Powiatu Sejneńskiego, którzy w ostatnim czasie zajęli wysokie osiągnięcia zostaną przekazane na Dożynkach.

Pan Starosta poinformował, że w dniach 1- 4 sierpnia odbywają się koncerty organowe w Sejnach, na których obecny będzie Profesor Penderecki. Powiadomił, też, że w dn. 12- 13 i 15 odbędą się Dni Puńska. Pan Starosta zachęcił do udziału w wydarzeniach.

 

Przewodniczący Rady podziękował Panu M. Skupskiemu za współpracę przy prowadzeniu Rady.

 

Ad. pkt. 22. Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady podziękował za przybycie i zakończył obrady wypowiadając słowa „Zamykam obrady XXIII Sesji Rady Powiatu”.

 

Na tym protokół zakończono.

 

         Protokołowała                                                                                Przewodniczył

Katarzyna Mikłaszewicz                                                              Józef Miszkiel

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2012-10-04

Data modyfikacji: 2012-10-04

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2012-10-04