prot_51_Z_2012

Protokół Nr 51 /12

Zarządu Powiatu Sejneńskiego

z dnia 23 lipca 2012 r.

 

Posiedzenie Zarządu Powiatu w Sejnach rozpoczęło się o godz. 12.00, a zakończyło się o godz. 14.05. Miejsce posiedzenia: Starostwo Powiatowe w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu(lista obecności stanowi zał. nr 1) oraz Przewodniczący Rady – J. Miszkiel, Skarbnik Powiatu – A. Kimszal, Sekretarz Powiatu – M. Ślusarz i Pan Bogdan Fidrych – Kierownik PCPR. Posiedzeniu przewodniczył Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Sejneński,  stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.

 

Proponowany porządek:

  1. Przyjęcie protokołu Nr 50/12.
  2. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za I półrocze 2012 r.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie informacji z wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2012 roku.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia w roku 2012 kredytu długoterminowego.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia w 2012 r. kredytu na wyprzedzające finansowanie działań ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora Liceum Ogólnokształcącego z Litewskim Językiem Nauczania im. 11 Marca w Puńsku.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie oddziałów z mniejszą liczbą uczniów w Gimnazjum nr 2 w Sejnach i Liceum Ogólnokształcącym im. Szymona Konarskiego w Sejnach w roku szkolnym 2012/2013.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej dla nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektu „Perspektywy na lepsze jutro” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektu „Nowe kwalifikacje szansą na zatrudnienie” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
  13. Przyjęcie materiałów na XXIII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:

a)      projekt uchwały w sprawie powołania przedstawiciela Rady Powiatu Sejneńskiego do Komisji Konkursowej mającej na celu wybór Ordynatora Oddziału Chirurgicznego w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Sejnach.

b)     Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2012-2014.

c)      Projekt uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Sejneńskiego, których właścicielem albo zarządzającym jest Powiat Sejneński oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków.

  1. Sprawy różne.

 

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 1.

 

Do Protokołu Nr 50/12 uwag nie zgłaszano.

Protokół został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za I półrocze 2012 r.

 

Pani Skarbnik przedstawiła informację o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za I półrocze 2012 r.

 

W I półroczu 2012 roku plan dochodów został zrealizowany w kwocie 10.075.990,99 zł, co stanowi 53, 69% planu.

W dochodach wykonanych do dnia 30 czerwca 2012 r. dochodach:

  1. dochody majątkowe stanowią 8,65%,
  2. subwencja ogólna stanowi 44,12%,
  3. dotacje celowe stanowią 32,11%,
  4. pozostałe dochody stanowią 15,12%.

 

W I półroczu 2012 roku plan wydatków budżetowych został zrealizowany w kwocie 8.909.256,60 zł, co stanowi 43,83% planu.

W wydatkach wykonanych do dnia 30 czerwca 2012 r.:

  1. wydatki majątkowe stanowią 1,24%,
  2. wynagrodzenia stanowią 54,09%,
  3. pochodne od wynagrodzeń stanowią 7,72%,
  4. odpis na zfśs stanowi 2,92%,
  5. dotacje stanowią 2,91%,
  6. świadczenia społeczne stanowią 8,90%,
  7. wydatki na obsługę długu stanowią 1,07%,
  8. projekty unijne stanowią 4,32%,
  9. pozostałe wydatki stanowią 16,83%.

 

Pan J. Łuba powiedział, że dokonał analizy wydatków w podległych jednostkach odnośnie płac. Po przeanalizowaniu sytuacji Starostwa, uznał, że zarobki są stanowczo za małe. W PUP na 21 pracowników - 528 tys. zł na płace. Przypomniał, że problem ten poruszał za poprzedniego Starosty. Stwierdził, iż trzeba się temu przyjrzeć, ponieważ pracownicy Starostwa są dobre wykształceni, a w innych jednostkach są wyższe zarobki.

 

Pan Starosta powiedział, że tez zwrócił na to uwagę. Nie chce zrzucać winy na poprzedników, ponieważ każda jednostka kierowała się czymś innym. W Starostwie pracownicy mają małe pobory. W zeszłym roku była podwyżka o ok. 300 zł. Być może sytuacja na to nie pozwalała. Pan Starosta podziękował za uwagi.

 

Pan J. Łuba powiedział, że w I kadencji, kiedy PUP przeszedł pod nas to płace pracowników były z programów. Projekty w dalszym ciągu funkcjonują.

 

Pan Przewodniczący Rady zwrócił uwagę na punkt dotyczący środków przeznaczonych na odprawy oraz ekwiwalenty za niewykorzystane urlopy. Przypomina sobie, że odprawa dla Starosty była w mniejszej kwocie.

 

Pan Starosta wyjaśnił, że jest to kwota łączna odpraw dla trzech pracowników.

 

Pan J. Łuba zwrócił uwagę na wykorzystywanie urlopu przez Kierowników.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 69/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 23 lipca 2012 r. w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za I półrocze 2012 r. /zał. nr 2/.

 

Ad. pkt. 3. Podjęcie uchwały w sprawie informacji z wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2012 roku.

 

Pani Skarbnik poinformowała, że informacja zostanie podana do publicznej wiadomości.

 

Uwag nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 70/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 23 lipca 2012 r. w sprawie informacji z wykonania budżetu powiatu za I półrocze 2012 roku. /zał. nr 3/.

 

Ad. pkt. 4. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia w roku 2012 kredytu długoterminowego.

 

Pani Skarbnik - Zarząd jest upoważniony uchwałą budżetową na zaciąganie kredytów.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 71/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 23 lipca 2012 r. w sprawie zaciągnięcia w roku 2012 kredytu długoterminowego /zał. nr 4/.

 

Ad. pkt. 5. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia w 2012 r. kredytu na wyprzedzające finansowanie działań ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.

 

Pani Skarbnik wyjaśniła, że kredyt jest zaciągany na realizację działań, które po wykonaniu zostają regulowane środkami pochodzącymi z Unii Europejskiej.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 72/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 23 lipca 2012 r. w sprawie zaciągnięcia w 2012 r. kredytu na wyprzedzające finansowanie działań ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej /zał. nr 5/.

 

Ad. pkt. 6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012r.

 

Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie na 2012 r.

 

Pan Starosta odczytał projekt uchwały.

 

Do uchwały uwag nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 73/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 23 lipca 2012 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r. /zał. nr 6/.

 

Ad. pkt. 7. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach.

 

Pani B. Fidrych – Kierownik PCPR poinformował, iż dołożono zadań do realizowania przez PCPR. Obecnie stanowiska są tworzone poprzez realizowanie projektów. Należało wtedy za każdym razem wprowadzić nowe stanowiska. Teraz zadania zostaną podzielone na Piony poszczególnych stanowisk i zadania będą konkretnie wykazane.

 

Pan Starosta odczytał projekt uchwały.

 

Do uchwały uwag nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 74/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 23 lipca 2012 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach /zał. nr 7/.

 

Pan J. Łuba zapytał ile pracowników jest na etacie.

 

Pani B. Fidrych – Kierownik PCPR powiedział, że w PCPR jest 3,5 etatu z budżetu, a dodatkowi pracownicy ze środków zewnętrznych. Obecnie jest 5 etatów dodatkowych.

 

Ad. pkt. 8. Podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora Liceum Ogólnokształcącego z Litewskim Językiem Nauczania im. 11 Marca w Puńsku.

 

Pan Starosta powiadomił, że Podlaski Kurator Oświaty nie wniósł zastrzeżeń odnośnie powierzenia stanowiska Dyrektora LO z LJN w Puńsku Pani Irenie Marcinkiewicz /zał. nr 9/.

 

Pan Starosta odczytał projekt uchwały.

 

Do uchwały uwag nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 75/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 23 lipca 2012 r. w sprawie przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora Liceum Ogólnokształcącego z Litewskim Językiem Nauczania im. 11 Marca w Puńsku. /zał. nr 10/.

 

Pan Starosta poinformował, iż w związku z przedłużeniem powierzenia stanowiska Zarząd Powiatu ma obowiązek udzielenia upoważnienia Pani Dyrektor.

 

Pan Starosta odczytał treść upoważnienia.

 

Uwag do upoważnienia nie wniesiono.

 

Zarząd Powiatu udziela pełnomocnictwa Dyrektorowi LO w Puńsku, Pani Irenie Marcinkiewicz do jednoosobowego prowadzenia całokształtu spraw związanych z funkcjonowaniem Liceum Ogólnokształcącego z Litewskim Językiem Nauczania im. 11 Marca w Puńsku /zał. nr 11/.

 

Ad. pkt. 9. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie oddziałów z mniejszą liczbą uczniów w Gimnazjum nr 2 w Sejnach i Liceum Ogólnokształcącym im. Szymona Konarskiego w Sejnach w roku szkolnym 2012/2013.

 

Pismo Dyrektora ZSO – Protokół Szkolnej Komisji Rekrutacyjno – Kwalifikacyjnej – zał. nr 12.

 

Pan Starosta wyjaśnił, że w Gimnazjum są dwie klasy po 24 uczniów, natomiast w Liceum  do 1 „G” klasy o profilu wojskowym zgłosiło się 28 uczniów, a nie 30 uczniów. Będą dwie klasy w Gimnazjum.

 

Pani A. K. Witkowska uznała, że do wrześnie może jeszcze nastąpić taka sytuacja, że uczniowie zrezygnują, i będzie mniej uczniów, czyli nie będzie potrzeby tworzenia czterech oddziałów.

 

Pan Starosta wyjaśnił, że klasa wojskowa zawsze będzie klasą 1 „G”, więc potrzebne jest wyrażenie zgody na utworzenie klasy 1 „A”, „B” i „G”. W arkuszu organizacyjnym wpisane są te trzy klasy. Należy podjąć uchwałę odnośnie tego, że w klasie wojskowej, w oddziale „G” nie będzie 30 uczniów, aby oddział ten mógł powstać.  Pan Starosta powiedział, że w dniu dzisiejszym chodzi o wyrażenie zgody na utworzenie klasy wojskowej, ponieważ jeżeli nie udzieli się zgody to z dniem 1 września nie będzie mogła ruszyć.

 

Pani A. K. Witkowska zaproponowała, aby zapisać, że ma być 28 uczniów a nie mniej niż  26.

 

Przewodniczący Rady stwierdził, że z ilością osób chętnych do wojskowej klasy może być jeszcze różnie. Stwierdził, że poza wojskową klasą na razie oddziałów więcej nie ustalać.

 

Pan Starosta powiedział, że dzisiaj w arkuszu organizacyjnym są trzy klasy łącznie z klasą „G”, obecnie decyduje się o klasie „G”.

 

Zarząd Powiatu ustalił, że wyraża się zgodę na utworzenie klasy I „G” w Liceum Ogólnokształcącym w liczbie uczniów nie mniej niż 28 uczniów.

 

Pan Starosta odczytał projekt uchwały.

 

Do uchwały uwag nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 76/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 23 lipca 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie oddziałów z mniejszą liczbą uczniów w Gimnazjum nr 2 w Sejnach i Liceum Ogólnokształcącym im. Szymona Konarskiego w Sejnach w roku szkolnym 2012/2013.  /zał. nr 13/.

 

Ad. pkt. 10. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej dla nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.

 

Pan Starosta powiedział, że Komisja składa się 5 osób i należy wybrać przedstawiciela organu prowadzącego, w związku z tym wnioskuje, aby przedstawicielem był Pan Romuald Witkowski – Wicestarosta Sejneński.

 

Pan Romuald Witkowski – Wicestarosta Sejneński – wyraził zgodę.

 

Pan Starosta odczytał projekt uchwały.

 

Do uchwały uwag nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 77/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 23 lipca 2012 r. w sprawie zmian powołania Komisji Egzaminacyjnej dla nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego /zał. nr 14/.

 

Ad. pkt. 11. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektu „Perspektywy na lepsze życie” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

Pan Starosta poinformował, że wpłynęło pismo z PUP Sejny z prośba o podjęcie uchwał Zarząd Powiatu w sprawie wyznaczenia osób do składania oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego na potrzeby realizacji projektów /zał. nr 15/.

 

Pan Starosta odczytał projekt uchwały.

 

Do uchwały uwag nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 78/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 23 lipca 2012 r. w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektu „Perspektywy na lepsze życie” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. /zał. nr 16/.

 

Ad. pkt. 12. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektu „Nowe kwalifikacje szansą na zatrudnienie” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

Pan Starosta odczytał projekt uchwały.

 

Do uchwały uwag nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 79/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 23 lipca 2012 r. w sprawie wyznaczenia osób do złożenia oświadczenia woli w sprawach majątkowych w imieniu Powiatu Sejneńskiego wynikających z realizacji projektu „Nowe kwalifikacje szansą na zatrudnienie” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego /zał. nr 17/.

 

Ad. pkt. 13.

Zapoznanie się z projektem uchwały w sprawie szczegółowych warunków umorzenia w całości lub części, łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstąpienia od ustalenia opłaty za pobyt dziecka przebywającego w pieczy zastępczej.

 

Pan J. Łuba zapytał czy odnośnie odpłatności rodzice nie powinni być ścigani z urzędu.

 

Pan B. Fidrych – Kierownik PCPR powiedział, że w tym przypadku jest podobne działanie do funduszu alimentacyjnego. Jeżeli rodzic nie jest zobowiązany to płaci Ośrodek Pomocy Społecznej. Jest to bardzo dużo pracy jaką Ośrodek musi w tej kwestii wykonać- przekazywanie do Urzędu Skarbowego, Komornikom, Prokuraturze, a ściągalność jest raczej żadna, a tylko dużo biurokracji. Przy zaangażowaniu osób pracujących w PCPR na 3,5 etatu i przy obecnym natłoku pracy, byłoby ciężko, ponieważ te 5 etatów z Unii Europejskiej to nie mogą wykonywać zadań statutowych. Kontrola weryfikuje czy osoby te zajmują się zadaniami dotyczącymi realizacji projektu. Zajmowanie się naliczaniem tych odpłatności to duże obciążenie, szczególnie, że to „walka z wiatrakami”, ponieważ osoby te płacą alimenty, więc tej ściągalności nie ma w zasadzie żadnej. Większość PCPR w Polsce odstępuje od tego, bo także stwierdza, że ten sposób windykacji jest nieskuteczny. Uchwała jest w celu ustalenia zwalniania z opłat i w jakich przypadkach by to nastąpiło. Z tego co się orientuje Pan Kierownik w większości przypadków nie jest ustalone miejsce pobytu, zamieszkania tych rodziców.

 

a)      projekt uchwały w sprawie powołania przedstawiciela Rady Powiatu Sejneńskiego do Komisji Konkursowej mającej na celu wybór Ordynatora Oddziału Chirurgicznego w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Sejnach /zał. nr 18/.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

b)  Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2012-2014 /zał. nr 8/.

 

Pan B. Fidrych – Kierownik PCPR wyjaśnił, że jest to program, który narzuca ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, większość zadań są to zadania Powiatu i zadania PCPR. Zadania własne powiatu jest to przyznawanie zasiłków rodzinom zastępczym. Część zadań będzie realizowane w miarę możliwości ze środków Unii Europejskiej oraz z budżetu państwa. Dwa konkursy udało się wygrać z dotacji celowej na szkolenie rodzin – w prasie jest ogłoszenie. Realizacją planu jest szkolenie rodzin zastępczych, na które obecnie prowadzony jest nabór. Limit strategiczny jaki ma zawierać plan to liczba rodzin zastępczych zawodowych. Wedle tego w tym roku nie może żadna powstać rodzina, w następnym 1 i w 2014 roku także 1. Jest to limit maksymalny ze względu na oszczędności. Myśli, że takie rodziny nie będą powstawały ze względu na oszczędności. Jeżeli powstanie sytuacja kryzysowa i będzie konieczność powstania rodziny zawodowej, która przyjmie dzieci z powiatu sejneńskiego to na pewno zostanie ona stworzona w naszym powiecie, aniżeli skierowanie do innego powiatu, ponieważ to też są miejsca pracy. W planie została wpisana jedna rodzina zawodowa, aby w razie potrzeby mogła powstać. Na chwilę obecną istnieją 3 rodziny zastępcze zawodowe.

 

Przewodniczący Rady podziękował za bardzo właściwe określenie jakim jest „miejsce pracy”.  Chciałby aby tych rodzin było jak najwięcej, ale żeby rodziny te wkładały serce w wychowanie dzieci.

 

Pan J. Łuba zapytał do którego roku życia dziecko jest w rodzinie zastępczej.

 

Pan B. Fidrych – Kierownik PCPR powiedział, że docelowo jak najkrócej, ponieważ program ten ma na celu jak najszybszy powrót dzieci do rodziców albo trafić do adopcji. Rodzina zastępcza to ma być okres przejściowy. Natomiast praktyka pokazuje, że w przypadku gdy dziecko trafia do rodziny zastępcze zazwyczaj z niej nie wychodzi. Jeżeli rodzice biologiczni obawiają się, że dzieci zostaną im zabrane to starają się jakoś poradzić sobie z problemami, chodzić na terapie, aby odzyskać dzieci.  Jednakże kiedy dzieci zostają odbierane to patologie rodziców się pogłębiają, więc dzieci pozostają w rodzinach zastępczych do pełnoletności.

 

Pan J. Łuba zapytał co się dzieje po 18 roku życia.

 

Pan B. Fidrych – Kierownik PCPR poinformował, iż po 18 roku życia może zostać dalej w rodzinie zastępczej i wtedy wypłaca się dalej pieniążki tej rodzinie zastępczej, jeżeli kontynuuje naukę i jeżeli chce pozostać.

 

Pan J. Łuba zapytał czy państwa oferuje jakąś pomoc podczas usamodzielnia się dziecka po uzyskaniu pełnoletności, dziecku bądź rodzinie zastępczej.

 

Pan B. Fidrych – Kierownik PCPR powiedział, że PCPR pomaga, ale stwierdził, że jeżeli rodzice zastępczy wychowują dzieci do pełnoletności to emocje i więzi są tak silne, że nigdy nie ma takiej sytuacji kiedy dziecko kończy 18 lat i nie ma z ich strony żadnego wsparcia. Ustawa o pieczy zastępczej jest tak skonstruowana, że dzieci do 10 roku życia trafiają tylko i wyłącznie do rodzin zastępczych, a nie do placówek. Jako powiat trzeba stworzyć odpowiednie środowisko do powstawania takich rodzin. Jest nakaz, że do palcówek nie mogą trafić dzieci poniżej 10 roku życia. Wszystkie PCPR poszukują rodzin zastępczych. Dla dzieci poniżej 10 roku życia należy zapewnić miejsce w rodzinie zastępczej. Szkolenie jest po to, aby  przypadku gdy w naszym powiecie będzie postanowienie o umieszczenie w rodzinie zastępczej niezawodowej, czyli nie spokrewnionej z dzieckiem to takiej rodziny nie ma. Wtedy szuka się jej po całej Polsce. Wszystkie Powiaty starają się takie rodziny pozyskiwać.

 

c)      Projekt uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Sejneńskiego, których właścicielem albo zarządzającym jest Powiat Sejneński oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków /zał. nr 19/.

 

Pan Sekretarz powiadomił, że wchodzi ustawa o transporcie zbiorowym i organy samorządowe muszą przejąć całość transportu zbiorowego.  Z każdym dniem wchodzą w życie określone § i w teraz wchodzi w życie § 11 odnośnie dokonania przez Powiat weryfikacji przystanków autobusowych znajdujących się w pasie drogowym przy drogach powiatowych. Należy dokonać ewidencji przystanków w celu umieszczenia słupków ze znakiem przystanku autobusowego, a także określić zasady eksploatacji. W tym projekcie przekazuje się bardzo dużą władze dla PZD, ponieważ zajmuje się on w imieniu Zarządu wszystkimi drogami powiatowymi. Osoby chętne do prowadzenia transportu zbiorowego będą musiały ustalić to z PZD – zasady umieszczania rozkładu jazdy na przystanku, jest zapis odnośnie  dbania przez przewoźników o zimowe i letnie utrzymanie dróg. Uchwała ta jest zrobiona na wzór uchwały województwa podlaskiego. Urząd Marszałkowski nie chce zatwierdzać żadnych zmian rozkładu dla nowych przewoźników, więc należy to do Powiatu na którym przewoźnik się znajduje. Są dwa problemy, chodzi o dworzec główny, który leży na gruncie Powiatu. Pan Sekretarz wyjaśnił, że przystanek to nie wiata, ale w zakresie Powiatu leży utrzymanie słupka oraz czytelności rozkładu. Wiaty stojące na przystankach dalej należą do administracji organów samorządowych stopnia podstawowego, czyli gmin. Jeżeli przystanek nie leży w pasie, ale w pasie drogowym należącym do osoby fizycznej – wtedy Powiat musi określić wysokość opłaty jaką będzie płacił dla tej osoby przewoźnik. W przypadku przystanków samorządowych- nie może być opłat.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

Ad. pkt. 14. Sprawy różne.

 

Pan Starosta powiadomił, iż wpłynęło pismo z Ministerstwa Transportu i Budownictwa Gospodarki Morskiej w sprawie pisma o przyznanie środków z subwencji ogólnej. Nasza propozycja została zaakceptowana. Po wprowadzeniu zmiany w subwencji ogólnej będzie obejmować przyznanie środków na wykonanie:

1.      Mostu w Maćkowej Rudzie,

2.      Drogi Nr 1164B Sejny – Bubele – Krasnowo – Sankury.

 

Pan Starosta powiadomił, iż do 27 lipca ma być rozstrzygnięty przetarg na chodnik przy ulicy Ritllera – Łąkowa. Pan Starosta powiedział, że był na moście w Maćkowej Rudzie. Uważa, że prace zakończą się w terminie. Pan Starosta poinformował, że droga na Trakiszki - Poluńce – Widugiery jest prawie ukończona, zostały do zrobienia pobocza i przepusty. W piątek został wyrównany uskok na drodze Puńsk – Szołtany.

 

Pan J. Łuba zapytał czy można w przetargu w sprawie chodnika zaznaczyć zgłaszanie się przedsiębiorców z Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan Starosta powiedział, że nie można.

Pan Starosta poinformował, że dziś wpłynęło zaproszenie na Dożynki Wojewódzkie, które odbędą się w Łapach. Proszą o wystawienie wieńca z Powiatu Sejneńskiego.

 

Zarząd zdecydował, że nie będzie brał udziału w Dożynkach Wojewódzkich, ponieważ Powiat organizuje Dożynki Powiatowe.

 

Pan Starosta poinformował, że w zasadzie jest już większość sponsorów na zakup nagród do ogłoszonych konkursów. Wszystkie wieńce będą wyróżnione nagrodami rzeczowymi. Na dzień dzisiejszy jest 9 nagród na wieńce. Osoba fundująca nagrodę, będzie dokonywała jej zakupu, a następnie osobiście wręczała osobie wyróżnionej. Dla fundatorów nagród będą podziękowania oraz grawery pamiątkowe. Jeszcze nie wiadomo czy Orkiestra OSP wystąpi. Będą trzy bloki rozrywkowe z Liceum Sejny, Domu Litewskiego Sejny oraz Ośrodka Kultury Sejny. Pan Starosta porozmawia jeszcze z Kapelą Klazmerską.

 

Pan Starosta poinformował, że w czwartek odbędzie się spotkanie z przedstawicielami BARKI. 27 lipca odbędzie się Święto Policji. 5 sierpnia Dzień Krasnopola.

 

Pan Starosta powiadomił, że gdy Powiat składał wniosek Polska- Litwa- Rosja to Pan Wasilewski z Suwałk wykonał jakieś czynności związane z projektem. Obecny wtedy Starosta obiecał temu Panu wynagrodzenie w postaci 1000 EURO za prace w tym projekcie. Pan Wasilewski jest księgowym w Szpitalu Psychiatrycznym. Poprzednik obiecał wymienioną kwotę za wykonanie określonych czynności jeżeli projekt przejdzie. Nie ma tu żadnej umowy, umowa została zawarta na słowo.

 

Pan Wicestarosta powiedział, że komentuje tego, ponieważ nie orientuje się w tym temacie. Natomiast powiedział, że przy projektach zawierane są tzw. umowy sukcesu, czyli wynagrodzenie jest wypłacane po przejściu projektu.

 

Pan Starosta stwierdził, że pieniądze dla tego Pana być może będzie trzeba wypłacić, ponieważ wykonywał analizy finansowe do tego projektu, wykonał pracę. Pan Starosta rozmawiał z Panem Wasilewskim. Pan Starosta podczas rozmowy przedstawił sytuację finansową Powiatu, która nie pozwala na zapłacenie takiej kwoty. Pan Wasilewski uznał, że może zejść do połowy tej kwoty. Pan Starosta poinformował Pana Wasilewskiego, że możliwe jest wypłacenie kwoty 2000 zł brutto pod warunkiem, że Pan Dyrektor SP ZOZ dołoży 1000 zł brutto.

 

Przewodniczący Rady wrócił do terminu umowa sukcesu. Zasięgając informacji na temat jej zasad powiedział, że umowa jest podpisywana na takiej zasadzie, że jak projekt przechodzi to wynagrodzenie jest wypłacanie, jeżeli nie przechodzi to nie ma wynagrodzenia.

 

Pan Starosta poruszył temat Ośrodków Rozwoju Edukacji, informując, iż w poprzednim tygodniu odbyło się spotkanie na ten temat, na które zostali zaproszeni wszyscy Dyrektorzy Szkół oraz Dyrektorzy Przedszkoli z Powiatu Sejneńskiego, potrzebna była ich zgoda na przystąpienie do projektu. Na 100 dzieci będzie kwota 5000 zł. Koordynatorem projektu będzie Pani H. Pawlukanis. Trzeba wybrać 4 Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji. Projekt na kwotę ok. 1- 1,5 mln zł. Przystąpiły 2 przedszkola – Sejny i Puńsk, ponieważ musiały mieć ponad 5 etatów i spełniają te wymogi.

 

Pan J. Łuba poinformował, że rezygnuje z pracy w Zarządzie Powiatu, ze względów prawnych nie może być Członkiem Zarządu.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

                   Protokołowała                                                                 Przewodniczył                   

          Katarzyna Mikłaszewicz                                                     Andrzej Szturgulewski

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2012-09-03

Data modyfikacji: 2012-09-03

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2012-09-03