prot_s_22_2012

 

PROTOKÓŁ NR XXII/ 12

Rady Powiatu Sejneńskiego

z dnia 14 czerwca 2012 r.

 

Obrady XXII Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 12.00, a zakończyły się o godz. 14.05. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.

 

Ad. pkt. 1.

 

Przewodniczący Rady – Pan Józef Miszkiel powitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności radnych – obecnych radnych na XXII Sesji – 14; nieobecna Pani Anna Witkowska  (listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2).

 

Ad. pkt. 2. Przyjęcie porządku obrad.

 

                Przewodniczący Rady przedstawił proponowany porządek obrad:

 

1.       Otwarcie obrad.

2.       Przyjęcie porządku obrad.

3.       Wystąpienie zaproszonych Gości.

4.       Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

5.       Interpelacje i zapytania radnych.

6.       Sprawozdanie Starostwa Powiatowego w Sejnach z działalności w roku 2011.

7.       Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2011 r.

a)       Rozpatrzenie sprawozdania finansowego budżetu Powiatu Sejneńskiego za rok 2011..

b)       Głosowanie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2011 r.

8.       Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2011 r.

a)       Zapoznanie z uchwałą składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej Zespół w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu Sejneńskiego sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2011 r.

b)       Zapoznanie z uchwałą składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Sejneńskiego wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego absolutorium za 2011 r.

c)       Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2011 r. -  głosowanie wniosku.

d)      Głosowanie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2011 r.

9.       Podjęcie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.

10.    Podjęcie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego.

11.    Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.

12.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012-2027.

13.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały o udzieleniu dotacji celowej Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach na realizację zadania inwestycyjnego.

14.    Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

15.    Wolne wnioski i oświadczenia.

16.    Zamknięcie obrad.

 

W głosowaniu nad porządkiem obrad brało udział 14 radnych: 14 radnych głosowało za proponowanym porządkiem obrad, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

            Porządek obrad został przyjęty.

 

Ad. pkt. 3. Wystąpienie zaproszonych Gości.

 

            Przewodniczący Rady podziękował Przewodniczącemu Rady Miasta Sejny za dotychczasową współpracę oraz wyraził nadzieję na dalsze wspólne działania.

 

            Pan A. Mocarski – Przewodniczący Rady Miasta podziękował Przewodniczącemu Rady Powiatu za smaczny prezent, który przekazał Radzie Miasta.

 

Ad. pkt. 4. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

 

            Pan Starosta przedstawił sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu Sejneńskiego:

 

W wymienionym okresie Zarząd odbył 1 posiedzenie.

 

31.05.2012 r.

- posiedzenie Rady Społecznej SP ZOZ w Sejnach

 

01.06.2012 r.

- 65-lecie ZSCKR w Sejnach (uczestniczą: Starosta, Wicestarosta i Przewodniczący Rady).

 

02.06.2012 r.

- spotkanie z rodzinami zastępczymi – Pan Starosta podziękował Panu B. Fidrych – Kierownikowi PCPR w Sejnach za zorganizowanie spotkania rodzin zastępczych, w którym uczestniczyło około 50 osób. Największa rodzina zastępcza w Powiecie Sejneńskim liczy 5 dzieci.

- spotkanie z samorządem Giżycka w sprawie rajdu rowerowego z okazji 400 lecia Miasta Giżycko (Pan Sekretarz)

- Międzynarodowe Święto „pasienioFiesta” Viejsieje (uczestniczy Starosta i Wicestarosta)

* wręczenie Merowi Rejonu Łoździeje Wielkiej Księgi Wielkiego Księstwa Litewskiego.

Pan Starosta dodał, że w tym święcie uczestniczyła również Orkiestra z Sejn oraz Mażoretki.

 

04.06.2012 r.

- posiedzenie Komisji Rewizyjnej (Pan Wicestarosta)

- Spotkanie z Radą Pedagogiczną Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Sejnach.

- spotkanie z żołnierzami z jednostki w Giżycku przebywającymi na terenie Powiatu współpracującymi z ZSO w Sejnach, omówienie dalszej współpracy z klasami wojskowymi. Pan Starosta dodał, że klasa wojskowa ZSO w Sejnach wcześniej przebywała w Giżycku.

 

05.06.2012 r.

- posiedzenie Zarządu Powiatu

- spotkanie z pracownikami SP ZOZ w Sejnach

- spotkanie z Dyrekcją ZSO w Sejnach oraz pracownikami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Sejnach w sprawie utworzenia Centrum Rozwoju Edukacji

- spotkanie z Kołem Byłych Żołnierzy Wojska Polskiego

 

06.06.2012 r.

- Święto Szkoły ZSO w Sejnach,

- udział we Mszy Św. z okazji 30-lecia kapłaństwa Ks. Prałata Zbigniewa Bzdaka

 

08.06.2012 r.

- Powiatowy Dzień Strażaka

- otwarcie wystawy malarskiej Jerzego Wojciecha Kieleckiego (Klasztor Podominikański w Sejnach)

 

10.06.2012 r.

- konferencja poświęcona oddziaływaniu elektrowni wiatrowych na mieszkańców i środowisko naturalne (świetlica szkolna w Puńsku)

 

11.06.2012 r.

- spotkanie z Wójtami w sprawie zakupu energii elektrycznej

- posiedzenie Zespołu Zdrowia Psychicznego- wybór Przewodniczącego Zespołu. Przewodniczącą Zespołu została Pani Magdalena Miszkiel

- spotkanie z Radą Pedagogiczną i Radą Rodziców LO w Puńsku na temat dalszego powierzenia stanowiska Dyrektora LO w Puńsku Pani Irenie Marcinkiewicz. Rada Pedagogiczna jak i Rada Rodziców zajęła stanowisko, że należy powierzyć stanowisko Dyrektora Pani I. Marcinkiewicz.

 

12.06.2012 r.

- Powiatowa Olimpiada Zdrowia „Trzymaj Formę” organizowana przez Powiatową Stację Sanitarno – Epidemiologiczną w Sejnach

- Sesja Rady Miasta Sejny, uczestniczą: Przewodniczący Rady Powiatu i Sekretarz Powiatu.

 

13.06.2012 r.

- posiedzenie Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego,

- zawarcie porozumienia na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego – Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Pan Starosta dodał, że podjęto z Marszałkiem rozmowy na temat dalszego funkcjonowania Biblioteki Pedagogicznej w Sejnach. Pan Marszałek powiedział, że do końca roku pozostanie bez zmian, natomiast rok 2013, to rok tworzenia centrów edukacji w skład, których muszą wchodzi biblioteki pedagogiczne. Pan Starosta powiedział, że odbyło się spotkanie, w którym uczestniczył Dyrektor ZSO w Sejnach, Pani E. Meyza oraz pracownicy Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Sejnach, gdzie omówiono, na jakim etapie jest tworzenie centrum w Sejnach.

- uroczysta Inauguracja Festiwalu „Balic Satelid 2012” – Ośrodek Kultury w Sejnach.

 

            Uwag i pytań do sprawozdania nie było.

 

Ad. pkt. 5. Interpelacje i zapytania radnych.

 

            Pan R. Grzybowski powiedział, że rozmowy na temat centrum rozwoju edukacji prowadzone były przez około 2-3 lata, była wyznaczona osoba do prowadzenia tego.Ścisła współpraca powinna być pomiędzy Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną oraz Biblioteką. Pan R. Grzybowski zapytał, czy został opracowany statut centum, czy konstruowany jest już wniosek? Na ten cel są do pozyskania pieniądze, które dodatkowo mogą wpłynąć do budżetu oświaty.

 

            Pani L. Fidrych przypomniała, że w związku z tworzeniem centrum rozwoju edukacji miały być organizowane spotkania pilotażowe; ponadto przy tworzeniu muszą być wcześniej prowadzone badania. Zaprzepaszczony został okres przygotowawczy, który wykorzystały inne powiaty, gdzie podjęte były działania, gdzie podpisano wstępne porozumienia. Nawet, jeśli konkurs zostanie ogłoszony, to Powiat Sejneński z tego nie skorzysta. Pani L. Fidrych poruszyła temat programu Interwencja; zapytała czy pracownica Biura Rady Powiatu udostępniła zdjęcia i jeśli tak to na czyje to było polecenie. Powiedziała, że odbywały się różne spotkania i te zdjęcia zostały wykorzystane. Na zdjęciu jest między innymi Pani M. Puza, która nie jest już radną i na pewno by nie chciała, aby jej wizerunek był publikowany. Zdjęcia są z okresu, kiedy Przewodniczącym Rady był Pan J. Łuba.

 

            Pan J. Łuba powiedział, że pierwszy raz słyszy o takich zdjęciach i nie zajmował się robieniem zdjęć.

 

            Pani L. Fidrych wyjaśniła, że zdjęcie pochodzi z okresu, kiedy Pan Łuba był Przewodniczącym Rady.

 

            Przewodniczący Rady przypomniał, że Pani L. Fidrych ten temat poruszała na wczorajszej Komisji.

 

Ad. pkt. 6. Sprawozdanie Starostwa Powiatowego w Sejnach z działalności w roku 2011.

 

            Przewodniczący Rady zapytał, czy są pytania do przedstawionego sprawozdania.

 

            Pytań i uwag do sprawozdania nie wniesiono.

 

            Sprawozdanie zostało przyjęte /zał. nr 3/.

 

Ad. pkt. 7. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2011 r.

a)       Rozpatrzenie sprawozdania finansowego budżetu Powiatu Sejneńskiego za rok 2011 /zał. nr 4/.

 

Przewodniczący Rady przypomniał, że sprawozdanie finansowe omawiane było na posiedzeniach Komisji.

Uwag do sprawozdania nie wniesiono.

 

b)       Głosowanie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2011 r.

 

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2011 r.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych  i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XXII/171/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2011 r.  /zał. nr 5/.

 

Ad. pkt. 8. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2011 r.

a)       Zapoznanie z uchwałą składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej Zespół w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu Sejneńskiego sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2011 r. /zał. nr 6/.

 

                    Przewodniczący Rady przypomniał, że na Komisji Budżetu i Finansów uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej były odczytywane, czy jest konieczność ponownego odczytania na XXII Sesji Rady Powiatu?

 

                    Rada Powiatu zadecydowała, że nie ma konieczności odczytywania wymienionej uchwały.

 

b)       Zapoznanie z uchwałą składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Sejneńskiego wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego absolutorium za 2011 r. /zał. nr 7/.

 

                    Rada Powiatu zadecydowała, że nie ma konieczności odczytywania wymienionej uchwały.

 

c)       Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2011 r. - głosowanie wniosku /wniosek Komisji Rewizyjnej – zał. nr 8/.

 

                    Przewodniczący Rady odczytał wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego za 2011 r. Wniosek został podpisany przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Pana A. Baudzisa.

 

                    Przewodniczący Rady zarządził głosowanie wniosku: w głosowaniu udział brało 14 radnych: 9 radnych głosowało za wnioskiem, 5 radnych wstrzymało się od głosu, głosów przeciwnych nie było.

                     

d)      Głosowanie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2011 r.

 

                    Pan J. Łuba zapytał Pana Sekretarza, czy to głosowanie nie powinno być imienne?

 

                    Pan Sekretarz wyjaśnił, że nie ma konieczności głosowania imiennego; jest to głosowanie zwykłe.

 

                    Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2011 r.

 

                    Pan E. Kuklewicz, w imieniu Klubu „Nasz Powiat”, powiedział, że Klub wstrzyma się od głosu, dlatego że Klub jest konsekwentny i miał zastrzeżenia do działań poprzedniego Zarządu Powiatu, jak również większość radnych miała zastrzeżenia. Dodał, że pozostali radni, którzy głosowali za odwołaniem poprzedniego Zarządu powinni postąpić w podobny sposób.

 

                    Przewodniczący Rady zapytał Pana Sekretarza, czy radni mogą przy udzielaniu absolutorium odmówić głosowania?

 

                    Pan Sekretarz wyjaśnił, że radni mogą wstrzymać się od głosu i oświadczenie Pana Kuklewicza jest oświadczeniem formalnym. Głosowanie w sprawie absolutorium jest głosowaniem zwykłym i nie musi być większości. Pan Sekretarz przypomniał, że absolutorium udzielane jest poprzedniemu Zarządowi Powiatu, jednak nie udzielenie absolutorium powoduje rozwiązanie obecnego Zarządu.

 

                    Pan Z. Kowalski powiedział, że oświadczenie Klubu zostało źle zrozumiane, ponieważ Klub ma zamiar wziąć udział w głosowaniu, tylko będzie to głos wstrzymujący się.

 

                    Przewodniczący Rady zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2011 r.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 14 radnych: 9 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 5 radnych wstrzymało się od głosu, głosów przeciwnych nie było.  

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XXII/172/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2011 r.  /zał. nr 9/.

 

Ad. pkt. 9. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

            Przewodniczący Rady wyjaśnił, że Pan Z. Kowalski złożył rezygnację z prac w Komisji Rewizyjnej i jednocześnie akces do Komisji Budżetu i Finansów /zał. nr 10/ w związku z tym należy podjąć stosowną uchwałę. Przewodniczący Rady zapytał Pana Z. Kowalskiego, czy chce wejść w skład Komisji Budżetu i Finansów?

 

            Pan Z. Kowalski wyraził chęć wejścia do składu Komisji Budżetu i Finansów.

 

            Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

            Uwag nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych nie było i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XXII/173/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.  /zał. nr 11 /.

 

           

Ad. pkt. 10. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Rady powiedział, że w związku z rezygnacją z prac w Komisji Rewizyjnej Pana Z. Kowalskiego, Rada Powiatu musi uzupełnić skład Komisji. Przewodniczący Rady zapytał Klub Radnych „Nasz Powiat” czy zgłasza kandydata do składu Komisji?

 

            Pani L. Fidrych powiedziała, że Klub Radnych nie zgłasza kandydata.

 

            Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów do składu Komisji Rewizyjnej.

 

            Pan Starosta zgłosił doświadczonego radnego Pana R. Grzybowskiego.

 

            Pan R. Grzybowski wyraził zgodę.

 

            Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

            Uwag nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 14 radnych: 13 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych nie było, jeden radny wstrzymał się od głosu. 

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XXII/174/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 12/.

 

Ad. pkt. 11. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.

 

            Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

            Uwag nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych nie było i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XXII/175/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.  /zał. nr 13 /.

 

Ad. pkt. 12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012-2027.

 

            Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

            Uwag nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XXII/176/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012 - 2027  /zał. nr 14/.

 

Ad. pkt. 13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały o udzieleniu dotacji celowej Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach na realizację zadania inwestycyjnego.

 

            Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

            Uwag nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały udział brało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XXII/177/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie zmiany uchwały o udzieleniu dotacji celowej Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach na realizację zadania inwestycyjnego /zał. nr 15/.

 

 

Ad. pkt. 14. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

 

            Pan Starosta poprosił Panią H. Sawicką – Dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Sejnach o udzielenie odpowiedzi na zapytanie Pana R. Grzybowskiego.

 

            Pan R. Grzybowski poprosił o przygotowanie odpowiedzi i przedstawienie jej na następnej Sesji.

 

            Pan Starosta powiedział, że w tej chwili Pani Sawicka jest w stanie wyjaśnić.

 

                Pani Sawicka- Dyrektor Poradni powiedziała, że wystąpiła wraz z pracownikami Poradni do Pana Starosty z prośbą o pomoc w działaniach, które planowane są w ramach całego kraju. W projekcie ustawy, który jest na stronie internetowej nie ma poradni. Nie wiadomo, czy projekt tej ustawy przejdzie, czy nie, ale wygląda na to, że przejdzie. Zaniepokojenie wzbudziło to, że Poradnia nic nie wie na temat tego co się będzie działo na terenie Powiatu. Prośba była do Pana Starosty, aby pomógł Poradni wejść w ten planowany system. Pani Dyrektor powiedziała, że wie, że będzie ogłoszony konkurs w działaniu 3.5. Przygotowany jest system działań dotyczących nowego sposobu wsparcia szkół. Poradnia chce przejść szkolenia, a potem włączyć się w nowy projekt. Poradnia ma pewne pomysły i wiadomo, że trzeba bardzo szybko działać, bo czasu jest niewiele. Pani Dyrektor dodała, że w czerwcu jest czas na zorganizowanie spotkań przedstawicieli szkół i można podjąć działania i zaistnieć w tym projekcie.

 

                Pan A. Małkiński – Dyrektor ZSO w Sejnach powiedział, że po spotkaniu wszyscy byli zgodni, że ważne kwestie zostały wyjaśnione, co do tego co zostało zrobione, co należy zrobić. Jest informacja, która spływa i Pan radny pewnych kwestii nie poruszył. Dosyć dużo do tej pory zrobiono, aby to sfinalizować, był pewny brak koordynacji, co nie znaczy, że nic nie zostało zrobione. Pan R. Grzybowski, jako Starosta, zainicjonował temat, ale nie było wiadomo, co to ma być. Pan R. Grzybowski na pewno potwierdzi, że nie było zamiarem pomijanie kogokolwiek w tych działaniach. Była wtedy jednak opieszałość tych struktur, które były na górze. Pan Dyrektor dodał, że informatorem jest Pan Soćko i pewne informacje były sprzeczne do tej pory. Pan Dyrektor powiedział, że nie jest autorytetem w tej sprawie, ale prace idą w dobrym kierunku i nic nie przepadnie. Pan Dyrektor powiedział, że to co robiła Pani Hall jako Minister i to co robi Pani Szumilas, to zdaniem dyrektorów i zdaniem osób, które robią coś w oświacie, to jest błędne koło. Reformy edukacji nie można zrobić z projektów, zakładając, że napiszemy i funkcjonujemy dopóki starczy pieniędzy. Pan Dyrektor powiedział, że jeśli taka wiedza jest potrzebna, to można poruszyć ten temat na posiedzeniu Komisji Oświaty, której Przewodniczącym jest Pan R. Grzybowski.

 

                Przewodniczący Rady zauważył, że jest to temat rzeka i należy poświęcić temu posiedzenie Komisji Oświaty.

 

                Pan R. Grzybowski powiedział, że pomysł reformy Pani Hall nie do końca mu się podoba, ale pomysł cre jest bardzo dobry. Pan Grzybowski dodał, że na ten temat powinni rozmawiać wszyscy Wójtowie i wszystkie jednostki oświatowe.

 

                Pani L. Fidrych powiedziała, że reformy nie powinno się robić na projektach, ale skoro są oferowane pieniądze, to należy z nich korzystać. Jeśli nie wdrożymy tego z projektu, to w przyszłości będziemy i tak musieli tą sprawą się zająć.

 

                Przewodniczący Rady powiedział, że członkowie Komisji Oświaty są związani z oświatą i pod przewodnictwem Przewodniczącego Komisji Oświaty, który jest byłym dyrektorem szkoły, ten problem rozwiąże.

 

                Pan Starosta powiedział, że cre realizowane jest w ramach projektu i założenia były analizowane. Realizowane to będzie przez osoby, które są nauczycielami, ale aby to realizować będą musiały zwolnić się z pracy. To nie jest prosta sprawa. Będzie utworzona grupa i te osoby będą wysyłane na szkolenia. Temat ten nie zostanie zaprzepaszczony. Będziemy stali przed wyzwaniem przejęcia biblioteki pedagogicznej. Jednak biblioteki będą przekazane powiatom bez pracowników. Takie są plany urzędów marszałkowskich. Marszałek powiedział, że koszt wypożyczenia jednej książki wynosi 30 zł.

Pan Starosta powiedział, że Pani Mikłaszewicz nie udostępniła żadnych zdjęć. Pan Starosta dodał, że piastowanie funkcji radnego jest związane z pewnymi obowiązkami i z pewną etyką, jeśli ktoś jest w stanie zrobić zdjęcie, to jest ryzyko radnego. Jeśli ktoś zdjęcie wykorzystał, czy nie wykorzystał, to w danym okresie był osobą publiczną. Pan Starosta dodał, że w tym pomieszczeniu już żadnego szampana nie będzie i żadnych zdjęć.

Pan Starosta wrócił do sprawy centrów, powiedział, że bardzo się cieszy, że Pan R. Grzybowski jest Przewodniczącym Komisji Oświaty, ponieważ ma olbrzymią wiedzę na temat centów rozwoju edukacji. Pan Starosta dodał, że w dniu wczorajszym był na spotkaniu Starostów w Urzędzie Marszałkowskim i ten temat był poruszany. Niestety w tym temacie nie ma jeszcze żadnych wytycznych, w jaki sposób ma być to wykonane, nie ma finansowania tego przedsięwzięcia. Jeśli będzie trzeba zrobić centrum rozwoju edukacji z projektów, gdzie beneficjentami będą osoby bezrobotne, które wejdą w projekt, to Powiat wykona bardzo dużo pracy. Jeśli to nie zostanie zrobione, to na teren naszego Powiatu wejdą inne centra, a biblioteka pedagogiczna i tak zostanie nam przekazana. Księgozbiór tej biblioteki jest bardzo zacny i staniemy przed dylematem, gdzie tą bibliotekę umieścić. To będzie kolejne zadanie, które bez pokrycia finansowego zostanie nam przekazane.

 

Ad. pkt. 15. Wolne wnioski i oświadczenia.

 

            Pan Starosta powiedział, że trwają prace nad zwołaniem Komisji ds. przeprowadzenia konkursu na Zastępcę Dyrektora SP ZOZ w Sejnach. Został jeszcze cztery dni na zgłaszanie kandydatów, nie ma jeszcze zgłoszenia przedstawiciela Okręgowej Rady Lekarskiej w Białymstoku, przedstawiciela Pielęgniarek i Położnych. Pan Starosta powiedział, że Zarząd w najbliższym czasie będzie musiał podjąć decyzję co do Pani I. Marcinkiewicz – Dyrektor LO w Puńsku, czy w ramach konkursu, czy poprzez przedłużenie na kolejne 5 lat. Pani Dyrektor została wyłoniona w ramach konkursu. Z rozmów wynika, że tam są trudne warunki pracy, jeśli chodzi o liczbę uczniów, bo sytuacja lokalowa jest bardzo dobra, sprzętowo też jest dobra sytuacja. Szkoła prowadzona jest bardzo dobrze, uczy 18 nauczycieli, gdzie nie wszyscy mają umowy na pełny etat. Stałych na nauczycieli na pełnym etacie jest 4. Pan Starosta poinformował, że przeszedł wniosek na remont internatu w Puńsku. Wersja jest w języku angielskim i obecnie trwa tłumaczenie. W najbliższym czasie radni zostaną poinformowani o harmonogramie prac. Był to wniosek złożony ze szkołą muzyczną w Łoździejach. Wymieniona będzie część okien, remont piętra, natomiast na remont  parteru – będziemy występowali o środki do MSW. Prace związane z tym remontem odbędą się w roku 2013, w tym roku tylko drobne prace.

 

            Pan R. Witkowski – Wicestarosta Sejneński wyjaśnił, że wniosek składany był w styczniu a został rozpatrzony w czerwcu. Wykona się stropodach, elewację z ociepleniem, izolację podpowierzchniową, będą uzupełnione okna. Dodatkowo malowanie wewnętrzne, przebudowana będzie łazienka. W przyszłym roku wystąpi się o środki na internat, bo gdyby w tym roku zapisano, że będzie remontowany internat, to wniosek by nie przeszedł. Jednak w tych remontowanych pomieszczeniach młodzież będzie mogła zamieszkać. Hasłem przewodnim tego projekty były miejsca pracy. Partnerem jest szkoła sztuk pięknych w Łoździejach, która również tworzy nowe miejsca pracy.

 

            Pan Starosta podziękował Panu S. Jastrzębskiemu, który był bardzo zaangażowany w ten projekt. Pan Starosta poinformował o przetargu na budowę mostu w Maćkowej Rudzie. Na ten cel zaplanowano 1 800 000 zł.

 

            Pan J. Polens – Kierownik PZD w Sejnach powiedział, że na budowę mostu zostało złożonych 5 ofert – najtańsza oferta to 1 077 000 zł a najdroższa 1 473 000 zł. Pan Kierownik zauważył, że ceny w stosunku do kosztorysów są dużo niższe. Inwestycja będzie realizowana w ramach umowy ryczałtowej, czyli jest niezmienne. Pan Kierownik poinformował o inwestycji w Gminie Puńsk – droga Widugiery – Poluńce do Przystawańc – trwają roboty ziemne i zakończenie przewidziane jest na połowę sierpnia. Odnośnie chodnika w Sejnach – dokumentacja projektowa na przebudowę chodnika na ul. Mickiewicza już niedługo będzie przekazana do Kierownika i wystapi o pozwolenie na budowę. Planowane jest wykonanie w tym roku wykonanie odcinak od Łąkowej do Gimnazjum. Ostateczne kwoty nie są znane.

 

            Pan A. Baudzis zapytał o drogę Oszkinie – Szlinokiemie w kierunku wiaduktu.

 

            Pan J. Polens wyjaśnił, że nie tylko tam jest droga w złym stanie, obecnie trwają prace remontowe w Bubelach.

 

            Przewodniczący Rady nawiązał do wypowiedzi Pani L. Fidrych, przypomniał o uroczystej Sesji w grudniu, gdzie Starosta Grzybowski wystąpił do Prezesa Mlekpolu o udostępnienie artykułów mleczarskich. Na Sesji takie artykuły się znalazły i zostały zrobione zdjęcia, gdzie podejmowane były ważne uchwały, a zatytułowano „Pij mleko będziesz wielki”. Artykuł trafił do Prezesa Mlekpolu i Pan Prezes odczytał artykuł na Radzie. Pan Prezes powiedział, że nie wolno występować z taką prośbą, skoro prasa lokalna nie pochwala.

           

            Pan A. Małkiński – Dyrektor ZSO w Sejnach powiedział, że widzi ogromne zainteresowanie szkołą, zadawane są pytania, również przez Internet. Pan Dyrektor powiedział, że nikogo nie zwolnił; jedna osoba dostała propozycje przejścia na emeryturę, a druga osoba dostała propozycję zmiany warunków pracy, ponieważ jednego przedmiotu nie będzie w szkole, aż tyle, aby dać pełny etat. Ta osoba warunków nie przyjęła, a była to propozycja korzystna – 15/18. W przyszłości na pewno będzie gorzej. Ta osoba sama zrezygnowała z pracy. Innych osób te zmiany mogą również dotknąć, ale wynika to z tego, że mają umowy czasowe. W szkole trzecia umowa nie musi być umową na stałe. W związku z tym pewne osoby albo będą miały godziny albo nie. Zainteresowanie szkołą jest duże, na rok szkolny 2012/2013 rekrutacja do Liceum – 146 podań, zakładają, że 20 osób nie doniesie świadectw, to i tak zostało około 120-130 uczniów. Nabór do Gimnazjum – 50 podań. Działalność inna szkoły konsultowana jest z Panią Skarbnik i Panem Starostą.

 

            Pani M. Karpowicz – Przegląd Sejneński poprosiła Pana Starostę o skorygowanie swojej wypowiedzi odnośnie robienia zdjęć na sali konferencyjnej.

 

            Pan Starosta powiedział, że chodziło mu o to, że na tej sali nie będzie zdjęć z szampanem.

 

            Pani L. Fidrych powiedziała, że wizerunek radnego jest ogólnie dostępny, jednak manipulowanie zdjęciami nie jest wskazane. Zdjęcie robione było kilka lat temu, dlatego zapytałem osobę, która robiła zdjęcia, czy udostępniła.

           

            Pan E. Kuklewicz powiedział, że Pani Kasia wynajęła adwokata.

 

            Pan Starosta powiedział, że Pani Mikłaszewicz jest jego pracownikiem i nikogo ona nie wynajmowała.

 

            Przewodniczący Rady zapytał, czy Pan radny sugeruje, że Przewodniczący Rady wraz z Panem Starostą wynajęli Panią Mikłaszewicz do przekazania zdjęć dla Interwencji?

 

            Pan E. Kuklewicz powiedział, że było pytanie do Pani Kasi i nie jest ona niemową i jest w stanie na to odpowiedzieć. Każdy kierownik jednostki jest w stanie odpowiadać na pytania, więc Pani Kasia jest też w stanie odpowiedzieć. Na to pytanie próbują odpowiadać osoby trzecie.

 

            Przewodniczący Rady powiedział, że Pan Mikłaszewicz jest pracownikiem Starosty i jeśli wszyscy pracownicy będą udzielali nieprawdziwych informacji, kiedy Zarząd wspólnie z Przewodniczącym Rady poszedł na spotkanie do Szpitala i dowiaduje się od Ordynatora, że Powiat ma komfortową sytuację finansową i, że Powiat znajdzie pieniądze na rozbudowę Szpitala. Przewodniczący Rady uważa, że kierownicy jednostek mogą udzielać informacji w swoim zakresie.

 

            Pan W. Kwaterski – Dyrektor SP ZOZ w Sejnach podziękował Panu Staroście oraz Zarządowi Powiatu i wszystkim radnym za jednogłośne popracie inicjatywy bardzo ważnej dla Szpitala, jaką jest wykonanie dokumentacji technicznej rozbudowy Szpitala. Połowę dokłada Szpital a połowę Powiat. Pan Dyrektor powiedział, że ma nadzieję, że jest to ostatni projekt, jaki będzie wykonywany do rozbudowy i dostosowania Szpitala. Przed nami daleka droga i ma nadzieję, że to nie będą zamrożone pieniądze. Innego wyjścia nie ma, bo bez dokumentacji technicznej rozbudowy by nie było. Rolą Rady Powiatu jak i Dyrektora będzie próba pozyskania pieniędzy z zewnątrz, bo wiadomym jest, że pieniędzy na rozbudowę Powiat nie ma. Pan Dyrektor zawsze powtarza swoim Ordynatorom, że Powiat ma bardzo skromny budżet. Pan Dyrektor powiedział, że Minister wydał ostateczne rozporządzenie, które mówi w jaki sposób należy dostosować Szpitale. W tej chwili już firma pracuje. 30 maja br. na stronach Ministerstwa ukazał się projekt rozporządzenia nowy, dotyczący OIT. W koncepcji w ogóle nie był prany oddział intensywnej terapii, ponieważ w Sejneńskim Szpitalu taki oddział istnieje – wyremontowany, składający się z trzech łóżek. Jednak nowy projekt zakłada, że Szpital Powiatowy musi mieć minimum 4 łóżka , 16 m2 na jedno łóżko i przy każdym łóżku anestezjolog. Jest to projekt rozporządzenia i wszyscy w Powiatach na to się oburzają. Anestezjolodzy stwierdzili, że muszą mieć lepsze warunki pracy, a co za tym idzie, za chwilę następni lekarze pójdą z nowym projektem do Ministra. Pan Dyrektor dodał, że ma nadzieję, że to zostanie szybko zduszone, bo są to absurdy.

Pan Dyrektor poinformował, że w dniu wczorajszym został ogłoszony przetarg na rondo w Sejnach i Pan Dyrektor Sulima obiecał, że koniec sierpnia będzie przecinana wstęga na rondzie.

Droga Sejny – Suwałki – wszystkie konsultacje się odbyły, nie ma żadnych zastrzeżeń. Były zastrzeżenia w Krasnopolu, ale dzięki Panu radnemu udało się dojść do porozumienia. Jest zagrożenie, że przy odcinku przez Węgierski Park Narodowy ekolodzy będą mieli zastrzeżenia, więc budowa zostanie podzielona na dwa etapy, wtedy będzie większa pewność wykonania. Dokumentacja idzie zgodnie z planem, we września ma być wykonana. Prawdopodobnie w październiku będzie ogłoszony przetarg. Jeśli tej drogi nie wykona się teraz, to przez wiele lat to nie zostanie zrobiona, bo pieniędzy na drogi nie będzie. Perspektywa na lata 2012-2020 będą zupełnie inne priorytety. To są ostatnie pieniądze, które można wykorzystać.

 

            Przewodniczący Rady powiedział, że Rada może tylko popierać i wspierać Pana Dyrektora na Sesji i dziękować za to, że Pan Kwaterski się wstawia.

 

            Pan R. Grzybowski podziękował za szybkie działania na drodze Berżałowce – Berżniki, może do zimy przyjdzie remonter. Pan Grzybowski powiedział, że długo zwlekał z tym, co ma powiedzieć. Dodał, że stara się wszystko przyjmować z pokorą, ale trochę z niesmakiem przyjął to co było powiedziane, na poprzedniej Sesji. Pan Grzybowski powiedział, że nigdy nie zasiadł za biurko komputera pracownika i nie zajmował się czymś, co by miało przynieść utratę godności jego, czy pracowników. Nie wie, czy życzyć, czy nie życzyć, żeby ktoś sprawdził na swoim karku, czy działania organów są skuteczne, czy nie są skuteczne. Pan Grzybowski powiedział, że usłyszał, że nie współpracował w tym okresie z Litwą. Powiedział, że ma przed sobą pismo Kancelarii Prezydenta Republiki Litewskiej – odznaczenie orderem. Mówiło się, że nie współpracował ze środowiskiem – 15.05. podpisuje Pan Prezydent a wniosek wyszedł ze środowiska. Jedno kłóci się z drugim. Pan radny powiedział, że naruszono trochę jego dóbr osobistych. Przewodniczący Rady był głównym motorem działań wraz z osobami, z którymi współpracował. Pan R. Grzybowski nie chciałby iść do Sądu dochodzić satysfakcji, ale byłoby rekompensatą, gdyby ze 20 tys. zł wpłynęło na OIT, czy Oddział Dziecięcy, czy Dom Pomocy Społecznej Sióstr Zakonnych. Wtedy by to, co spotkało Pana Grzybowskiego znalazłoby godziwe ujście w tym środowisku. Ciągle mamy opluwanie z zewnątrz, przyznajmy sobie prawdę i pamięta, że te zdjęcia były i być może się myli , ale te zdjęcia są. Nie był też przypadkowy przyjazd Polsatu. Pan Grzybowski ma prośbę, aby zakończyć już to i wejść we współpracę. Zaproponował, aby się zebrać i ustalić zasady gry i nawzajem się szanować i tych, którzy wybierają będą szanować reprezentując nas na zewnątrz. Jeśli sprawa nie zakończona, to się nie wypowiadać. Trzeba rozmawiać merytorycznie i my mamy służyć dla tych, którzy nas wybrali, ale nie dzielić stołki, godności. Pieniędzy wciąż brakuje i z 5,5 tys. zł, które Pan Grzybowski otrzymywał, do domu przynosił 3-3,5 tys. zł, bo trzeba było przyjąć gości, kupić kwiatki i należy zrozumieć osoby, które się tym zajmują. Trzeba zrozumieć te osoby, które się tym zajmują. Jeżeli coś jest nie tak, to trzeba pomóc. Trzeba się zebrać i przeanalizować. Pan Grzybowski powiedział, że nie myśli o tym, aby Pana Starostę zdjąć i wejść na to miejsce. Szanuje to, co się stało.

 

            Pan Z. Kowalski powiedział, że dobrze, że Pan Starosta poprawił swoją wypowiedź, co do robienia zdjęć, bo inaczej byłby to podstawowy błąd. Może tylko do wszystkich mediów prośba, aby wykorzystywać wszystko właściwie. Pan Kowalski zwrócił się do Przewodniczącego Rady o przestrzeganie Regulaminu i Statutu Powiatu Sejneńskiego. Nie będzie wtedy zamieszania; Przewodniczący Rady jest osobą prowadzącą obrady i powinien prowadzić. Jeżeli są interpelacje i zapytania radnych, to każdy może pytanie zadać a nad odpowiedziami nie ma żadnej dyskusji. Jeżli nie jest zadowalająca odpowiedź, to należy odpowiedzieć na piśmie. Ta uwaga dotyczy też Przewodniczących Komisji, należy czytać, to co kiedyś było głosowane. Należy zacząć od siebie. Przerabiamy już trzeci Zarząd, wróciliśmy do tego, co było. Poprosił o przestrzeganie prawa.

 

            Pan A. Nowalski powiedział, że został upoważniony przez Pana Starostę do złożenia wieńca na grobie Kawalera Orła Białego, którego urna została złożona przy dźwiękach Mazurka Dąbrowskiego. Miesiąc temu odbył się pogrzeb. Pan Nowalski dodał, że mało, który Polak tak zasłużył się Polsce, jak ten Japończyk. Powiat stracił bardzo duże wsparcie, bo w wielu sprawach bardzo pomagał. Stała się wielka szkoda, że przegrał walkę z rakiem. Wieniec został złożony.

 

            Przewodniczący Rady podziękował za złożenie wieńca.

 

            Pan Starosta dodał, że sam kupił wieniec.

 

            Pani B. Fidrych – Kierownik Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach podziękował w imieniu własnym i pracowników PCPR Panu Staroście, Panu Wicestaroście i Przewodniczącemu Rady oraz wszystkim pracownikom Starostwa za wsparcie merytoryczne i finansowe organizacji spotkania rodzin zastępczych. Podziękował za wspieranie działań związanych z rodzicielstwem zastępczym.

 

            Pan A. Baudzis powiedział, że mieszkańcy drogi wojewódzkiej 651 są zbulwersowani za wydanie pieniędzy na malowanie pasów wzdłuż tej drogi, chyba po to, aby pokazać jak ona jest krzywa i dziurawa. Pan radny uważa, że zasadne by było raczej załatanie dziur na poboczach, tym bardziej, że te pasy zmuszają każdego do łamania prawa, dlatego, że samochód musi wjechać w linię ciągłą. Najgorszy stan jest na odcinku drogi Szypliszki – Smolany. Odcinek powiatowy jest też zły. Pan radny uważa, że za te pieniądze lepiej by było załatać dziury.

 

            Pan W. Kwaterski – Radny Województwa Podlaskiego – powiedział, że zapyta o tą sprawę. Dodał, że w dniu dzisiejszym jechał ta drogą i podejrzewa, że są przepisy , które zmuszają do wykonania takich pasów. Droga jest kręta i byłby zarzut, że nie ma pasów; szczególnie ważne są te pasy, jak jest mgła czy ciemno.

 

            Pan J. Polens – Kierownik PZD powiedział, że na drogach wojewódzkich obligatoryjnie pasy muszą być namalowane. Pan Kierownik powiedział, że jest to bardzo dobre rozwiązanie, szczególnie, dlatego, że jest to droga kręta.

 

Pan A. Baudzis powiedział, że nie jest przeciwny malowaniu pasów, tylko droga jest dziurawa i lepiej by było wyremontować.

 

            Pan Z. Kowalski zapytał, kiedy będzie następna Sesja Rady Powiatu.

 

            Przewodniczący Rady powiedział, że w lipcu.

 

            Pani H. Sawicka – Dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Sejnach zapytała, kiedy odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty?

 

            Przewodniczący Rady odpowiedział, że zaproszenia wyśle Przewodniczący Komisji Oświaty.

 

            Pan W. Kwaterski powiedział, że pytał Dyrektora Sulimę  o drzewka posadzone przy drodze Suwałki – Sejny. Istnieje przepis, który mówi, że jak są wycinane zarośla, to na ich miejsce należy posadzić inne drzewka, w celu zachowania równowagi roślinności.

 

 

 

Ad. pkt. 16. Zamknięcie obrad.

 

                Przewodniczący Rady zamknął obrady wypowiadając słowa „Zamykam XXII Sesję Rady Powiatu”.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

         Protokołowała                                                                               Przewodniczył

Katarzyna Mikłaszewicz                                                                                      Józef Miszkiel

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2012-08-02

Data modyfikacji: 2012-08-02

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2012-08-02