prot_kb_21_2012

Protokół nr 21/12

posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów

w dniu 29 maja 2012 r.

 

Posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów rozpoczęło się o godz. 13.00 zakończyło się o godz. 14.15.

Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów- Pan Jan Łuba. Stwierdził prawomocność posiedzenia (lista obecności stanowi zał. nr 1). W posiedzeniu uczestniczyła również Pani Aneta Kimszal – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego, Pan Marek Ślusarz- Sekretarz Powiatu Sejneńskiego.

W posiedzeniu nie uczestniczył:

- Pan Mariusz Skupski – Członek Komisji.

 

Porządek posiedzenia:

 

1.      Przyjęcie protokołu Nr 20/12 Komisji Budżetu i Finansów z dn. 23.04.2012 r.

2.      Przyjęcie materiałów na XXI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.

3.      Sprawy różne.

 

Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 1.

 

Do protokołu Nr 20/12 z dn. 23.04.2012 r. uwag nie wniesiono.

Protokół został przyjęty.

 

Ad. pkt. 2. Przyjęcie materiałów na XXI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

a)      Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r. /zał. nr 2/.

 

Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie.

 

Budżet po dokonanych zmianach:

 

  1. Dochody budżetu powiatu w wysokości 18.733.745 zł, w tym:

-     dochody majątkowe w wysokości 846.476 zł,

-     dochody bieżące w wysokości 17.887.269 zł.

  1. Wydatki budżetu powiatu w wysokości 20.295.153 zł, w tym:

-     wydatki majątkowe w wysokości 3.822.196 zł,

-     wydatki bieżące w wysokości 16.472.957 zł.

  1. Deficyt budżetu powiatu wynosi 2.925.143 zł.

 

Do zadań własnych w wydatkach budżetowych włącza się przebudowę obiektu mostowego w ciągu drogi powiatowej w miejscowości Maćkowa Ruda. Zwiększa się plan wydatków na LO w Puńsku, na przewóz uczniów na wycieczki, finanse z Departamentu Mniejszości Narodowych.

 

Pan Starosta powiedział, że inwestycja przebudowy mostu realizowana jest 50/50, ponieważ z Ministerstwa Finansów przyznano środki z rezerwy subwencji ogólnej. Kiedy zostanie ogłoszony przetarg, kwota może okazać się mniejsza.

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

b)     Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego .

 

Przewodniczący Komisji poinformował, iż skład komisji zostanie uzupełniony na Sesji.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

c)      Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach /zał. nr 3/ .

 

Przewodniczący Komisji powiedział, że skarga była omawiana przez Komisję Rewizyjną, kiedy jeszcze był jej członkiem.

 

Pan Z. Kowalski stwierdził, iż nie ma w tej chwili Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, w związku z czym wszystko wyjaśni na następnej Komisji.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

d)     Projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia konkursu na stanowisko zastępcy dyrektora ds. lecznictwa Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.

 

Przewodniczący Komisji poinformował, iż Dyrektor SP ZOZ zwrócił się z wnioskiem o przeprowadzenie konkursu na stanowisko zastępcy dyrektora, dlatego, że skończyła się kadencja obecnego zastępcy.

 

Pani L. Fidrych powiedziała, że na dyrektora nie ma konkursu, a na zastępcy musi być taki konkurs.

 

Pan Przewodniczący Komisji powiadomił, iż Pan Dyrektor SP ZOZ został powołany na innej zasadzie, posiada umowę o pracę.

 

Pani L. Fidrych uznała, że przepisy się zmieniają, więc należy dostosować do obowiązujących przepisów. Stwierdziła, że jest to dziwny sposób powołania.

 

Pan Z. Kowalski powiedział, że nie kwestionuje projektu uchwały zatwierdzonego przez radcę. Zapytał dlaczego nie ma składu osobowego. Poprosił o porównanie z rozporządzeniem, które jasno określa kto wchodzi w skład. W jaki sposób wybiera się Przewodniczącego Komisji? W podstawie prawnej nie ma zapisu, że imienny skład ustala Zarząd Powiatu. W kompetencji Rady Powiatu jest określenie nazwiskami. W podstawie prawnej należy uszczegółowić podstawę prawną.

 

Pan Sekretarz – organ ma 2 miesiące na wybór zastępcy Dyrektora SP ZOZ. Zapis tego artykułu nie jest błędem. Nazwiska przedstawicieli podmiotu tworzącego zostaną podane na jutrzejszej Sesji.  Do składu komisji lekarza poda Pan Dyrektor. Na Sesji tez zostanie wyłoniony przewodniczący komisji konkursowej.

 

Komisja ustaliła, że w skład komisji konkursowej wejdzie trzech przedstawicieli podmiotu tworzącego, w tym jeden lekarz.

e)      Sprawozdanie Zarządu Powiatu w Sejnach z wykonania uchwał Rady Powiatu Sejneńskiego za rok 2011.

 

Uwag do sprawozdania nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad przyjęciem materiałów na XXI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego głosowało 11 członków Komisji: 11 członków głosowało za przyjęciem materiałów, nie było głosów przeciwnych i wstrzymujących się.

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 21/20/12  Komisji Budżetu i Finansów z dnia 23 kwietnia  w sprawie zatwierdzenia materiałów na XXI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 4 /.

 

Ad. pkt. 3. Sprawy różne.

 

Pan Z. Kowalski zapytał czy w związku z podjęciem uchwały odnośnie zmian w budżecie, nie należy wprowadzić zmiany do WPF.

 

Pani Skarbnik powiedziała, że jeżeli zmianie ulega deficyt to nie ma konieczności zmiany WPF. Zmiany muszą być wprowadzone do WPF w przypadku zmiany przychodów.

 

Pan Z. Kowalski uznał, że nastąpi rozbieżność.

 

Przewodniczący Rady przedstawił pismo z RIO odnośnie podjęcie przez Kolegium RIO uchwały w sprawie naszej uchwały budżetowej /zał. nr 5/. Stwierdził, że trzeba zwrócić szczególną uwagę na sprawy budżetowe, aby nie popaść w kłopoty.

 

Pan Starosta przedstawił pismo z NFOZ odnośnie sfinansowania urządzenia Fantom Ambu Cardin W na wniosek Dyrektora SP ZOZ w Sejnach dla SP ZOZ /zał. nr 6/. Pieniądze pochodzą z odpisu 1% na rzecz NFOZ.

 

Przewodniczący Rady przedstawił pisma od:

-     Posła Rzeczypospolitej Polskiej Bożeny Kamińskiej z odpowiedzią Ministra Spraw Zagranicznych na interpelację jaka została wystosowana do Prezesa Rady Ministrów w sprawie wzmożenia działań mających na celu wyjaśnienie okoliczności przeprowadzenia Obławy Augustowskiej w lipcu 1945 r..

-     Pismo od Posła Rzeczypospolitej Polskiej Krzysztofa Jurgiela dotyczące Obławy Augustowskiej w lipcu 1945 r.,

-     Pismo z Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Biuro Listów i Opinii Obywatelskich potwierdzające wpływ Uchwały Rady Powiatu Sejneńskiego w sprawie w wzmożenia działań mających na celu wyjaśnienie okoliczności przeprowadzenia Obławy Augustowskiej w lipcu 1945 r. oraz odnalezienia miejsc pochówku ofiar tej Obławy oraz zapewnienie o zainteresowaniu wyjaśnienia tych tragicznych okoliczności przez Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego.

 

Pani L. Fidrych stwierdziła, iż jest to bardzo ważne dla naszych mieszkańców.

 

Pan Przewodniczący Rady poinformował, że wpłynęło pismo do wiadomości z Komitetu protestacyjnego mieszkańców Gminy Puńsk przeciwko budowie elektrowni wiatrowych w bezpośredniej bliskości zabudowań mieszkalnych z zapytaniami odnośnie powstania tych elektrowni /zał. nr 7/.

 

Pan R. Grzybowski stwierdził, że Rada Powiatu nic do tego nie ma.

 

Pan Starosta powiedział, że mieszkańcy myślą, że to Powiat o wszystkim decyduje. Wielokrotnie tłumaczy, że to Rada Gminy decyduje. Pan Starosta poprosił, także Radnych o wyjaśnianie tej kwestii osobom zainteresowanym. Pan Starosta powiadomił, że zorientował się na jakim etapie ten proces jest w Gminach. Realizacja za ok. 3 lata.

Pan Starosta przedstawił sytuację wykonania planu wydatków do 30 kwietnia 2012 r. w szkołach:

·         Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna – plan wydatków wykonany w 34,97 %,

ZSO - plan wydatków wykonany w  41,25%:

- Gimnazjum – plan wydatków wykonany w 34,61 %,

- Liceum – plan wydatków wykonany w 44,29 %,

·         LO w Puńsku - plan wydatków wykonany w 39,97%,

·         Internat w Puńsku – plan wydatków wykonany w 33,84 %.

 

W następnym okresie zakłada się, że wydatkowanie będzie niższe, bo zbliża się okres niewymagający ogrzewania. Jest świadomość, że należy zareagować, aby zmniejszyć te koszty. W dniu 29 maja arkusze zostały zatwierdzone. Poradnia do końca roku zmniejszy 1 etat. Sprzątaczka zostanie zatrudniona na ¼ etatu. Natomiast w LO w Puńsku zostanie wprowadzony nowy etat- woźnego. Zatrudniony zostanie Pan, który do tej pory pełnił rolę woźnego na okresowych umowach. Pan Starosta uznał, tego Pana za „złotą rączkę”. W Puńsku jest także problem ze sprzątaczkami, więc będzie zatrudniona jedna.

Pan Starosta stwierdził, iż największe zmiany nastąpią w ZSO w Sejnach. Z 17 etatów zostało zmniejszone do 10, a w okresie grzewczym przewiduje się 4 etaty dla palaczy.

Skład Rady Pedagogicznej uzależniony jest od naboru. Wstępnie założono, że powstaną 3 klasy. Pan Starosta zasięgnął opinii ilu jest uczniów w Gimnazjum. Pan Dyrektor zapewnił, że jest bardzo duży nabór. Żadna z osób zatrudnionych na umowę na stałe nie zostanie zwolniona. Taka sytuacja nastąpi w przypadku osób zatrudnionych na czas określony. Prawdopodobnie 2 pracowników odejdzie na emeryturę. Pan Starosta poinformował, iż do zatwierdzenia arkuszy podeszli bardzo poważnie. Najgorsze będą lata 2013 i 2014, ponieważ będzie trzeba zachować wskaźniki.

 

Pan Przewodniczący Rady powiadomił, iż w dniu 18 maja wpłynęła prośba Pana Z. Kowalskiego o zmianę Protokołu Nr XX/12 Sesji Rady Powiatu  i uzupełnienie o imienny wykaz głosowania, przy uchwale w sprawie zmian w  budżecie Powiatu Sejneńskiego. W związku z tym, że prośbę uznano za zasadną to głosowanie Pana Z. Kowalskiego zostanie zapisane imiennie.

 

Pan Z. Kowalski przypomniał, że na Sesji wyraźnie prosił o zaznaczenie w protokole wyniku jego głosowania. Żeby nie poruszać tego tematu na Sesji, należy teraz się tym zająć.

 

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

            Protokołowała                                                                                  Przewodniczył         

 

     Katarzyna Mikłaszewicz                                                                                        Jan Łuba

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2012-06-25

Data modyfikacji: 2012-06-25

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2012-06-25