prot_r_20_2012

 

PROTOKÓŁ NR XX/ 12

Rady Powiatu Sejneńskiego

z dnia 25 kwietnia 2012 r.

 

Obrady XX Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 09.00, a zakończyły się o godz. 13.20. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.

 

Ad. pkt. 1.

 

Przewodniczący Rady – Pan Józef Miszkiel powitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności radnych – obecnych radnych na XX Sesji – 15; (listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2).

 

Pan A. Szturgulewski – Starosta Sejneński odczytał wniosek o zmianę porządku obrad:

„Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zm. ) wnoszę o umieszczenie w porządku obrad najbliżej Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego:

- Ocenę zasobów pomocy społecznej,

- wniosku o odwołanie Wicestarosty Sejneńskiego Pana Stanisława Jastrzębskiego oraz Członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego Pani Lucyny Fidrych i Pana Eugeniusza Stanisława Kuklewicza,

- wniosku o powołanie trzech członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan Przewodniczący odczytał nowy porządek obrad, który radni otrzymali przed Sesją:

 

1.       Otwarcie obrad.

2.       Przyjęcie porządku obrad.

3.       Wystąpienie zaproszonych Gości.

4.       Przyjęcie protokołu z XVIII/12 Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

5.       Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

6.       Interpelacje i zapytania Radnych.

7.       Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.

8.       Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012 – 2027.

9.       Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Sejnach o stanie sanitarnym na terenie Powiatu Sejneńskiego w roku 2011.

10.   Ocena zasobów pomocy społecznej na rok 2011 dla powiatu sejneńskiego.

11.   Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej.

12.   Wniosek i przyjęcie uchwały o odwołanie Wicestarosty Sejneńskiego Pana Stanisława Jastrzębskiego oraz członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego Pani Lucyny Fidrych i Pana Eugeniusza Stanisława Kuklewicza.

13.   Wniosek i podjęcie uchwały o wyborze trzech członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

14.   Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

15.   Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

16.   Wolne wnioski i oświadczenia.

17.   Zamknięcie obrad.

 

Pan Z. Kowalski uznał, iż zgodnie z § 18.1 Statutu Powiatu Sejneńskiego to Przewodniczący Rady ustala porządek i zwołuje sesje Rady, a zaproszenia do radnych zostały podpisane przez Wiceprzewodniczącego Rady. Zapytał czy Pan Przewodniczący udzielił pisemnego upoważnienia Panu Wiceprzewodniczącemu?

 

Pan Przewodniczący poinformował, że upoważnienie zostało udzielone w formie ustnej.

 

Radca Prawny Pan W. Haraburda uznał, iż udzielenie upoważnienia ustnego, także jest poprawne.

 

Pan Z. Kowalski w związku ze zmianą porządku obrad poprosił o wręczenie radnym nowego porządku oraz materiałów, jeszcze przed ich głosowaniem.

 

Pan Sekretarz powiedział, że jeżeli został złożony wniosek o wprowadzenie zmian to nie ma potrzeby opiniowania.

 

Radca Prawny Pan W. Haraburda potwierdził, że Statut Powiatu stanowi, iż w przypadku zajścia zmiany porządku obrad to nowe materiały nie podlegają zaopiniowaniu.

 

Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek o wprowadzenie zmian do porządku obrad.

 

W głosowaniu nad przyjęciem wniosku o wprowadzenie zmian do porządku obrad

udział wzięło 15 radnych: 10 radnych głosowało za przyjęciem wniosku, 5 osób głosowało przeciwko, głosów wstrzymujących się nie było.

 

Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie nowy porządek obrad.

 

W głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad udział wzięło 15 radnych: 10 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, 5 osób było przeciwko, głosów wstrzymujących się nie było.

 

Porządek obrad został przyjęty.

 

Pan Sekretarz przekazał radnym nowy porządek obrad wraz z projektami uchwał.

 

Ad. pkt. 3. Wystąpienie zaproszonych Gości.

 

Pani Beata Szkopińska z Krasnogrudy odniosła się do spotkania z dnia 15 kwietnia w sprawie Trytona. Uznała, że na spotkaniu mieszkańców potraktowano lekceważąco. Jest oburzona faktem niezaproszenia stron. Ogłoszona sąda nie jest miarodajna do zdania okolicznych mieszkańców jeziora Hołny. Przeprowadzono konsultacje, które były nabijane z automatu. Pan Ślusarz zaczął rozmowę z ludźmi obecnymi na spotkaniu od przedstawienia wyników sondy, stwierdzając że było 50 do 30 dla Trytona, czyli postawił wszystkich jakby przed faktem dokonanym. Były prośby o powiadomienie wszystkich zainteresowanych. Kiedy Pan Przewodniczący rozdał ankiety na spotkanie zostali dowożeni ludzie. Pani Szkopińska poinformowała, że sołtysi dzwonili do ludzi, aby byli na tak. Jak to możliwe, że przez tyle miesięcy, odkąd zaczęła się sprawa Trytona, Starostwo nie wyciągnęło wniosków. Poprosiła o odpowiedź na pytanie, dlaczego i w jakim celu statek ma pływać? Uznała, że nikt nic nie wie na temat tego jeziora.

Pan Przewodniczący Rady powiedział, że to nie Starostwo było organizatorem tego spotkania.

 

Pan Starosta poinformował, że Wójt Gminy Sejny został poproszony o zorganizowanie spotkania odnośnie konsultacji. Stwierdził, że jest zdziwiony zachowaniem sołtysów. Pan Starosta powiedział, że podczas gdy do Starostwa wpłynęło pierwsze pismo przeciwko zniesieniu strefy ciszy, jeszcze nie było informacji od Pana Bieńkowskiego, że jest zainteresowany pływaniem po tym jeziorze. Pismo od właściciela Trytona dotarło do Starostwa dopiero w tym roku. Powiadomił, że ta sprawa nie jest przesądzona, bo nie było żadnej decyzji.

 

Pani Beata Szkopińska ponownie zadała pytanie dlaczego Tryton ma tam pływać. Na spotkaniu był Pan Ślusarz, który opowiadał o rozwojowym planie, o poszerzeniu kanału. Jaki program przedstawia Pan Bieńkowski?

 

Pan Starosta powiedział, iż nikt nie podjął decyzji o pozwoleniu na pływanie statku. Rada w tej sprawie nie podjęła jeszcze żadnej uchwały. W tej sprawie zostały wysłane pisma do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Jak dotąd do Starostwa wpłynęło 160 podpisów przeciwko Trytonowi, a nie było żadnego za.

 

Pani Beata Szkopińska uznała, że mieszkańcy działek przyjeziornych dużo by stracili, gdyby Tryton uruchomił rejsy na jez. Hołny.  Przyjeżdżają turyści wielu narodowości, dla których znaczenie ma niczym nie naruszona natura.

 

Pani Zofia Sawicka powiedziała, że poprzez branie pod uwagę sondy, cała wieś się podzieliła i skłóciła, ponieważ osoby posiadające działki przez samym jeziorze są na nie, a ludzie mieszkający nieco dalej są na tak, bo liczą na pracę.

 

Pan Starosta powtórzył, że żadna decyzja nie została podjęta, natomiast Pan Bieńkowski ma prawo pisać na swojej stronie internetowej co chce.

 

Pani Beata Szkopińska uznała, że ludzie nie są głupi i przedstawiane przez Pana Ślusarza wizje o budowie kanału nie są realne. Pan Bieńkowski powiedział, że posiada wiele innych inwestycji, więc nie musi koniecznie wprowadzić tego statku.

 

Pan Starosta stwierdził, iż Pan Bieńkowski pewnie się wycofa.

 

Pani Beata Szkopińska uznała, że może i Pan Bieńkowski się wycofa, ale mieszkańcy, czyli wyborcy stracili zaufanie do polityków.

 

Pan Przewodniczący Rady stwierdził, że między innymi dzięki Pani opinii uchwała ta prawdopodobnie nie zostanie podjęta przez Radę. Pana Przewodniczącego dziwią oskarżenia. Uznał, że być może byli nie przygotowani, ale różne głosy dochodziły. Mieszkańcy ogólnie są za, ale właściciele działek przy jez. Hołny są przeciwko. Uważa, że inne regiony idą za rozwojem, nie tylko turystki, ale w technicznym kierunku, a w Powiecie Sejneńskim nic zrobić nie można.

 

Pani Beata Szkopińska stwierdziła, że Pan sam powiedział, że byliście nieprzygotowani, a wiedza przed spotkaniem powinna być na ten temat za i przeciw. Kolejny raz zapytała, co Tryton da dla ludzi. Dlaczego ma pływać na tym jeziorze?

 

Pan Przewodniczący Rady powiedział, nie odpowie, ponieważ nie wie. Poprosił o udzielenie odpowiedzi na to pytanie przez osobę na tej Sali, która posiada wiedzę na ten temat.  Ostatecznie uznał, że dyskusja na ten temat zostanie przywrócona, wówczas kiedy będzie podejmowana uchwała w sprawie Trytona.

 

Ad. pkt. 5. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

 

Pan Starosta przedstawił sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

 

W wymienionym okresie odbyły się dwa posiedzenia Zarządu w dniach 17 kwietnia oraz 25 kwietnia 2012 r.

 

12.04.2012 r.

·         Walne Zgromadzenie Przedstawicieli SKS „Pomorzanka”, Pałac Biskupi.

Pan Starosta poinformował, że Zarząd SKS „Pomorzanka” poddał się do dymisji.

 

13.04.2012 r.

·         Seminarium „Partnerstwo Lokalne – Szansą Powiatu Sejneńskiego”, PUP Sejny.

Pan Starosta powiedział, że w spotkaniu tym brały udział osoby z MOPS, GOPS, PCPR.

 

15.04.2012 r.

·         Konsultacje z właścicielami działek przy jez. Hołny w sprawie Trytona, Ogrodniki,

·         Gala Mażoretkowa, ZSCKR Sejny.

 

16.04.2012 r.

·         Spotkanie z Panem Meyerem dotyczące zakupu energii elektrycznej, podpisanie umowy w sprawie energii,

Pan Starosta dodał, iż zostały przesłane faktury za ostatni rok do końca marca, które zostaną przeanalizowane pod kątem oszczędności jakie miałaby dać nowa umowa.

 

·         Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,

·         Kontrola z zakończenia realizacji projektu „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1176B Poćkuny- Berżniki”,

·         Spotkanie z przedstawicielami organizacji mniejszości litewskich, Dom Kultury Litewskiej,

·         Spotkanie dotyczące montażu pionowych znaków zakazu wjazdu dla pojazdów ciężarowych powyżej 7,5 tony na ul. Cisowej, Broniewskiego, Nowotki, sala konferencyjna Starostwa.

 

17.04.2012 r.

·         Otwarcie kwalifikacji wojskowej, Ośrodek Kultury Sejny,

·         Walne Zebranie Członków LGD „Sejneńszczyzna”, Zajazd Litewski w Puńsku.

 

18.04.2012 r.

·         Turniej „Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym”, Szkoła Podstawowa Sejny.

Pan Starosta powiadomił, iż kolejny raz wygrała szkoła z Krasnopola, w związku z czym złożył gratulacje.

 

19.04.2012 r.

·         Konsultacje w sprawie przebiegu obwodnicy Krasnopola, w spotkaniu udział wziął Radny Sejmiku Województwa, Pan Waldemar Kwaterski oraz Dyrektor Dróg Wojewódzkich, Pan Józef Sulima.

·         Spotkanie z przedstawicielami Kancelarii Prezydenta dotyczące ustalenia programu wizyty Pana Prezydenta RP.

 

20.04.2012 r.

·         Spotkanie z Wójtami Gmin oraz Burmistrzem Miasta,

·         Gala Przedsiębiorczości, ZSO Sejny ( Pan Wicestarosta),

·         Spotkanie zespołu roboczego do spraw oświaty mniejszości litewskiej w Polsce, sala konferencyjna Starostwa,

·         Uroczystość z okazji święta Ziemi, Międzynarodowy Festiwal Piosenki Przedszkolnej pt. „ W zielonym Gaju”.

 

23.04.2012 r.

·         Spotkanie z Burmistrzem Miasta Sejny w celu ustalenia miejsc do parkowania gości przybywających podczas wizyty Prezydenta RP,

·         Posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów,

·         Posiedzenie Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa.

 

24.04.2012 r.

·         Posiedzenie Rady Społecznej SP ZOZ Sejny, sala konferencyjna Starostwa,

·         Podpisanie porozumienia partnerskiego dotyczącego projektu pn. „Podlaski System Informacyjny e- Zdrowie”, Białystok.

 

 

Ad. pkt. 6. Interpelacje i zapytania Radnych.

 

Pani L. Fidrych wystąpiła z interpelacją Klubu „Nasz Powiat” odnośnie wniosku o odwołania Wicestarosty oraz członków Zarządu. Sytuacja osoba jaka wytworzyła się w Radzie jest kuriozalna, a także wypacza wszelkie formy demokracji oraz wolności. Zwróciła się z zapytaniem do Pana Starosty, dlaczego mieszkaniec Powiatu będący Polakiem, wybranym z demokratycznych wyborów nie może być wicestarostą. Kolejnym pytaniem, z którym wystąpiła Pani L. Fidrych: Dlaczego względy merytoryczne , przygotowanie zawodowe, zaangażowanie w sprawy społeczne, kompetencja nie decydują w Powiecie Sejneńskim o pełnieniu określonej funkcji samorządowej? Zapytała dlaczego stosuje się w stosunku do radnych groźby oraz naciski w dwuznacznych zdaniach, takich jak ”zachowujecie się jak karp przed wigilią, który prosi aby go dobić”? Klub „Nasz Powiat” stwierdził, iż nie zna sytuacji w powiecie, kiedy to osoba z mniejszości litewskiej nie mogła z tego względu otrzymać pracy, pełnić jakiejś funkcji czy stanowiska. Uznała, iż Polacy i Litwini nie powinni dać się zmanipulować, dać się skłócić dla prywatnych interesów grupy ludzi.

 

Pan S. Jastrzębski przypomniał dzień XVI Sesji, kiedy to w demokratycznych wyborach został wybrany na Wicestarostę. Wtedy na posiedzeniu został zapytany, od kiedy jest Litwinem. Oświadczył, iż jest rodowitym Polakiem. Kiedy były uzgadniane funkcje, zapytał Pana A. Sztugulewskiego, czy pełnienie funkcji Wicestarosty nie jest przypisane osobie o narodowości litewskiej. Pan A. Szturgulewski poinformował, iż nie ma to znaczenia i wszystko jest uzgodnione. Pan Sztugulewski powiedział do Pana S. Jastrzębskiego: razem będziemy trwali do końca kadencji. Obecny Pan Starosta zaproponował mu także stanowisko Dyrektora PUP. Stwierdził, że nie zgodził się na to, bo nie chce ludzkiej krzywy. W pierwszym miesiącu radny Jastrzębski był na diecie radnego, kiedy to wpływały pisma z protestami odnośnie przywrócenia na stanowisko Wicestarosty osoby o narodowości litewskiej, do dnia 09 lutego, kiedy podpisał umowę i otrzymał wynagrodzenie Wicestarosty.

 

Ad. pkt. 7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 1 osoba była przeciwko (radny Zygmunt Kowalski), głosów wstrzymujących się nie było.

           

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XX/159/12 z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r. / zał. nr 3 /.

 

Ad. pkt. 8. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012 – 2027.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały oraz poinformował, iż ta uchwała wynika z racji zmian w budżecie.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 1 osoba była przeciwko (radny Zygmunt Kowalski), głosów wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XX/160/12 z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2012 – 2027 / zał. nr 4 /.

 

Ad. pkt. 9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Sejnach o stanie sanitarnym na terenie Powiatu Sejneńskiego w roku 2011.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych oraz wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XX/161/12 z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie przyjęcia informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Sejnach o stanie sanitarnym na terenie Powiatu Sejneńskiego w roku 2011 / zał. nr 5 /.

 

Ad. pkt. 10. Ocena zasobów pomocy społecznej na rok 2011 dla powiatu sejneńskiego /zał. nr 6 /.

Pan Starosta poinformował, iż zostało to dzisiaj wprowadzone do porządku obrad, ponieważ do końca kwietnia musiało to być dostarczone Radnym Jest to tylko w kwestii informacji, nie ma nad tym głosowania.

 

Uwag do oceny zasobów pomocy społecznej na rok 2011 dla powiatu sejneńskiego nie wniesiono.

 

Ad. pkt. 11. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej.

 

Pan Przewodniczący Rady zgłosił do Komisji Skrutacyjnej tych samych członków, co pracowali przy ostatniej Komisji Skrutacyjnej, a mianowicie:

Pana M. T. Plesiewicza, Pana Z. Kowalskiego oraz Pana A. Baudzisa.

 

Pan M. T. Plesiewicz - nie wyraził zgody.

Pan Z. Kowalski - nie wyraził zgody.

Pan A. Baudzis - wyraził zgode.

 

W związku z nie wyrażeniem zgody przez dwóch kandydatów, Pan Przewodniczący zgłosił: Pana M. Skupskiego oraz Pana F. Albosztę.

 

Pan M. Skupski – wyraził zgodę.

Pan F. Alboszta – wyraził zgodę.

 

Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie następujący skład Komisji Skrutacyjnej:

Pan A. Baudzis,

Pan M. Skupski,

Pan F. Alboszta.

 

W głosowaniu nad składem komisji głosowało 15 radnych: 10 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 3 osoby były przeciwko oraz 2 osoby wstrzymały się od głosu.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 10 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 1 osoba była przeciwko oraz 4  osoby wstrzymały się od głosu.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XX/162/12 z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej / zał. nr 7 /.

 

Ad. pkt. 12. Wniosek i przyjęcie uchwały o odwołanie Wicestarosty Sejneńskiego Pana Stanisława Jastrzębskiego oraz członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego Pani Lucyny Fidrych i Pana Eugeniusza Stanisława Kuklewicza.

 

Pan Starosta odczytał wniosek o odwołanie z funkcji Wicestarosty Pana Stanisława Jastrzębskiego oraz członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego Pani Lucyny Fidrych i Pana Eugeniusza Stanisława Kuklewicza / zał. nr 8 /.

 

Pani L. Fidrych zapytała jakie dobro Powiatu naraziła swoją postawą. Uznała, iż swoją osobą nie naraziła na pogorszenie stosunków polsko – litewskich.

 

Pan S. Jastrzębski dołączył się do zapytania Pani L. Fidrych, ponieważ chciałby wiedzieć kiedy naraził dobro Powiatu. W dniu 13 kwietnia zorganizował spotkanie z mniejszością litewską, wystąpił z inicjatywą organizacji trzech spotkań. W pierwszych dniach pomógł też w znalezieniu pracy osobie narodowości litewskiej. Nie uważa, że przyczynił się do pogorszenia stosunków polsko – litewskich.

 

Komisja Skrutacyjna opuściła salę w celu ukonstytuowania się.

 

Pan Przewodniczący Rady ogłosił 5 minut przerwy.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - Pan A. Baudzis poinformował, iż Komisja Skrutacyjna sporządziła 15 kart do głosowania, które zostały ostemplowane. Przedstawił regulamin głosowania.

 

Pan S. Jastrzębski złożył oświadczenie, iż nie będzie brał udziału w głosowaniu tajnym, ponieważ dotyczy to jego osoby oraz ma problem z odwieszeniem renty strukturalnej.

Pan Z. Kowalski oświadczył, że nie będzie brał udziału w głosowaniu.

Pan E. S. Kuklewicz oświadczył, że nie będzie brał udziału w głosowaniu, ponieważ dotyczy to jego osoby.

Pan M. T. Plesiewicz oświadczył, że nie będzie brał udziału w głosowaniu.

Pani L. Fidrych oświadczyła, iż nie będzie brał udziału w głosowaniu.

 

Radca Prawny Pan W. Haraburda stwierdził, iż nie jest to sprzeczne z przepisami prawa.

 

Komisja Skrutacyjna udała się na ponowne przygotowanie kart do głosowania.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - Pan A. Baudzis poinformował, iż w związku ze złożonym oświadczeniem o rezygnacji z głosowania wniosku Komisja Skrutacyjna sporządziła 10 kart do głosowania, które zostały ostemplowane. Przedstawił regulamin głosowania.

 

Głosowanie zostało rozpoczęte.

 

Komisja Skrutacyjna przedstawiła Protokół z ustalenia wyników głosowania wniosku o odwołanie Członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego w osobach Pana Stanisława Jastrzębskiego - Wicestarosty Sejneńskiego oraz Członków Zarządu: oraz Pani Lucyny Fidrych i Pana Eugeniusza Stanisława Kuklewicza w dniu 25 kwietnia 2012 r. /zał. nr 9 /.

 

Karty do głosowania zapakowane w kopertę – zał. nr 10.

 

W wyniku przeprowadzonego głosowania wymaganą większością głosów Członkowie Zarządu Powiatu Sejneńskiego w osobach Pana Stanisława Jastrzębskiego - Wicestarosty Sejneńskiego oraz Członków Zarządu: oraz Pani Lucyny Fidrych i Pana Eugeniusza Stanisława Kuklewicza zostali odwołani z piastowanych funkcji.

 

Przewodniczący Rady podziękował za pracę.

 

Pani L. Fidrych wyszła.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie odwołania trzech członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 10 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 4 osoby były przeciwko, nikt nie wstrzymał się od głosu.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XX/163/12 z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie odwołania trzech członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego / zał. nr 11 /.

 

Pani L. Fidrych przyszła.

 

Ad. pkt. 13. Wniosek i podjęcie uchwały o wyborze trzech członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan Starosta złożył wniosek o powołanie na funkcję Wicestarosty Powiatu Sejneńskiego Pana Romualda Witkowskiego oraz Panią Annę Krystynę Witkowską i Pana Jana Łubę na członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego / zał. nr 12 /.

 

Pan Przewodniczący Rady zapytał o zgodę powołanych radnych.

 

Radni wyrazili zgodę.

 

Komisja Skrutacyjna opuściła salę w celu ukonstytuowania się.

 

Pan G. Zubowicz – Sołtys wsi Posejny zwrócił się z zapytaniem do Dyrektora SP ZOZ, czy przeszedł projekt kalingradzki.

 

Pan W. Kwaterski Dyrektor SP ZOZ poinformował, że ten projekt nie przeszedł. Natomiast oficjalnie poinformował, iż przeszedł projekt, który będzie realizowany wspólnie ze Starostwem Powiatowym pn. „Przychodnia przyjazna środowisku – zastosowanie odnawialnych źródeł energii w SP ZOZ w Sejnach”.

 

Pan S. Jastrzębski odniósł się z pytaniem do Dyrektora SP ZOZ, czy jest zadowolony ze zmian jakie nastąpiły w Zarządzie.

 

Pan W. Kwaterski Dyrektor SP ZOZ powiedział, że nie da się wciągnąć w rozgrywki polityczne.

 

Pan Przewodniczący Rady zapytał radnych Klubu „Nasz Powiat”, czy przy tym głosowaniu także podtrzymują decyzję o nie głosowaniu.

 

Pan M. T. Plesiewicz uznał, iż oświadczenie nie jest tu koniecznie, po prostu nie wezmą udziału w głosowaniu.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej - Pan A. Baudzis przedstawił regulamin głosowania oraz poinformował, iż Komisja sporządziła 15 kart do głosowania.

 

Głosowanie.

 

Radni obecni, ale nie biorący udziału w głosowaniu:

  1. Pan S. Jastrzębski,
  2. Pan Z. Kowalski,
  3. Pan E. S. Kuklewicz.
  4. Pan M. T. Plesiewicz.

 

Komisja Skrutacyjna oświadczyła, że w związku z oświadczeniem o nie braniu udziału w głosowaniu przez radnych, 5 kart do głosowania zostanie zniszczonych.

 

Komisja Skrutacyjna przedstawiła Protokół z głosowania w wyborze Członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego w osobach Pana Romualda Witkowskiego - Wicestarosty Sejneńskiego oraz Członków Zarządu: oraz Pani Anny Krystyny Witkowskiej i Pana Jana Łubę w dniu 25 kwietnia 2012 r. /zał. nr 13 /.

 

Karty do głosowania zapakowane w kopertę – zał. nr 14.

 

W wyniku przeprowadzonego głosowania zwykłą większością głosów wybrano na członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego Pana Romualda Witkowskiego - Wicestarosta Sejneński oraz Członków Zarządu: oraz Panią Annę Krystynę Witkowską i Pana Jana Łubę.

 

Przewodniczący Rady pogratulował wyboru i życzył samych sukcesów nowo wybranym Członkom Zarządu Powiatu.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru trzech członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 10 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 5 osoby były przeciwko, nikt nie wstrzymał się od głosu.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XX/164/12 z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie wyboru trzech członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego / zał. nr 15 /.

 

Ad. pkt. 14. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 10 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 5 osoby były przeciwko, nikt nie wstrzymał się od głosu.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XX/165/12 z dnia 25 kwietnia 2012 r. zmieniającą uchwałę w sprawie wyboru członków Zarządu Powiatu Sejneńskiego / zał. nr 16 /.

 

Ad. pkt. 15. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

 

Pan Starosta poinformował, iż odpowiedzi na interpelację Pani L. Fidrych udzieli na piśmie w ciągu 14 dni, zgodnie z § 23 ust. 4 Statutu Powiatu Sejneńskiego.

Pan Starosta odniósł się do wypowiedzi Pana S. Jastrzębskiego uznając, że nigdy nie mówił o naciskach Prezydenta RP, ale o realnym zagrożeniu likwidacji Powiatu. Stwierdził, że w swojej wypowiedzi Radny Jastrzębski wiele jeszcze pominął. Pan Starosta podziękował byłym Członkom Zarządu, a w szczególności Panu S. Jastrzębskiemu, który z angażował się w pomoc ludziom potrzebującym. Udzielał pomocy osobom niepełnosprawnym. Miał także dobre relacje z Łoździejami.

Pan Starosta zwrócił się do Sekretarza, aby sonda dotycząca strefy ciszy na stronie internetowej została zniesiona. Powiedział, iż relacje z mieszkańcami są ograniczone, ponieważ są oni na nie.

 

Ad. pkt. 16. Wolne wnioski i oświadczenia.

 

Pan S. Jastrzębski podziękował za prawdę, jaką Pan Starosta powiedział odnośnie jego działań.

 

Pan E. S. Kuklewicz pogratulował nowemu Zarządowi oraz poprosił o ograniczone zaufanie dla Pana Starosty. Stwierdził, że jednak nie można wierzyć byłemu oficerowi. Nie rozumie dlaczego Pan Starosta sam nie poddał się weryfikacji Rady.

 

Pan J. Łuba poinformował, iż rezygnuje z pracy w Komisji Rewizyjnej.

 

Pan R. Witkowski – Wicestarosta Sejneński podsumował, że został już 2 razy w tej kadencji Wicestarostą, a ogólnie 4 razy był wybierany. Stwierdził, iż aby Rada dobrze prosperowała, należy szukać dobra wspólnego. Podziękował radnym, którzy głosowali za jego wyborem. Pan Wicestarosta zadeklarował lojalność i powiedział, że uważa, że współpraca będzie udana.

 

Pan Z. Kowalski powiedział, ż głównym powodem zmian było stanowisko Wicestarosty, a nie wszystkich członków Zarządu. Nie widział potrzeby zmiany całego Zarządu. Opowiedział się za tym, aby zostało zapisane w Statucie, że funkcję Wicestarosty Powiatu Sejneńskiego może objąć jedynie osoba o narodowości litewskiej, a Zarząd Powiatu ma składać się z przedstawicieli wszystkich Gmin. Pan Kowalski odniósł się z zapytaniem do Pana Sekretarza, czy wszystkie projekty uchwał zostały sprawdzone pod względem prawnym?

 

Pan Sekretarz udzielił odpowiedzi Panu Z. Kowalskiemu, że uchwały były sprawdzone.

 

Pan Z. Czakis Komendant PPSP zaprosił na Mszę Św. w dn. 27 kwietnia w związku z 20- leciem OSP oraz 50- leciem PSP.

 

Pan Przewodniczący Rady także zaprosił wszystkich na uroczystości PPSP przy udziale Prezydenta RP.

 

Ad. pkt. 17. Zamknięcie obrad.

 

Pan Przewodniczący Rady podziękował za przybycie i zakończył obrady wypowiadając słowa „Zamykam obrady XX Sesji Rady Powiatu”.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

         Protokołowała                                                                                Przewodniczył

Katarzyna Mikłaszewicz                                                                Józef Miszkiel

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2012-06-04

Data modyfikacji: 2012-06-04

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2012-06-04