prot_r_19_2012

PROTOKÓŁ NR XIX/ 12

Rady Powiatu Sejneńskiego

z dnia 12 kwietnia 2012 r.

 

Obrady XIX Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 13.00, a zakończyły się o godz. 14.10. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.

 

Ad. pkt. 1.

 

Przewodniczący Rady – Pan Józef Miszkiel powitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności radnych (listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2).

 

Ad. pkt. 2.

 

            Pan Starosta wystąpiła wnioskiem:

„Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zm. ) wnoszę o umieszczenie w porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Sejneńskiego na finansowanie lub dofinansowanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną oraz trybu postępowania w sprawie jej udzielania i sposobu rozliczania”.

 

      Przewodniczący Rady przedstawił nowy porządek obrad:

 

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku obrad.
  3. Wystąpienie zaproszonych Gości.
  4. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
  5. Interpelacje i zapytania radnych.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Komendanta Powiatowego Policji w Sejnach dotyczącej działalności w 2011 r.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji o działalności Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach w roku 2011.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sejnach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie Powiatu Sejneńskiego w roku 2011.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji o funkcjonowaniu Domu Pomocy Społecznej Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Sejnach w roku 2011.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach w roku 2011.
  11. Sprawozdanie Regionalnego Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w Sejnach i wykorzystania środków finansowych Warsztatów Terapii Zajęciowej w roku 2011.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach dotyczącej działalności w roku 2011.
  13. Podjęcie uchwały w sprawie wzmożenia działań na rzecz wyjaśnienia okoliczności Obławy z Lipca 1945 r. oraz odnalezienia miejsca pochówku ofiar tej obławy.
  14. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.
  15. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Sejneńskiego na finansowanie lub dofinansowanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną oraz trybu postępowania w sprawie jej udzielania i sposobu rozliczania.
  16. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
  17. Wolne wnioski i oświadczenia.
  18. Zamknięcie obrad.

W głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad udział wzięło 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

Ad. pkt. 3 Wystąpienia zaproszonych Gości.

 W tym punkcie głosu nie zabierano.

Ad. pkt. 4. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

W wymienionym okresie odbyły się dwa posiedzenia Zarządu w dniach 04 kwietnia oraz 12 kwietnia 2012 r.

 

29.03.2012r.

·         Spotkanie z przedstawicielem Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, z Panem Robertem Żylińskim,

·         Sesja Rady Gminy Sejny.

 

30.03.2012r.

·         Spotkanie z Prezesem Polskiego Związku Wędkarskiego w Białymstoku oraz   Panem Zdzisławem Gobczyńskim  - Polski Związek chce uczestniczyć w zarybianiu jezior.

·         Obrady dotyczące oceny działalności gospodarczej Banku Spółdzielczego w Sejnach za rok ubiegły, restauracja „Skarpa” (Pan Wicestarosta),

·         Sesja Rady Miasta Sejny ( Pan Przewodniczący Rady, Pan Sekretarz),

·         Sesja Rady Gminy Giby.

 

02.04.2012r.

·         Spotkanie z przedstawicielem PZU, z Panią Panasiewicz – przedstawiona została nowa oferta grupowego ubezpieczenia pracowników,

·         Spotkanie z Dyrektorem Powiatowego Urzędu Pracy, z Panią Wiolettą Myszczyńską – omówienie pobytu Stowarzyszenia BARKA

·         Spotkanie z Panem Nazarukiem.

 

03.04.2012r.

·         Spotkanie z Dyrektorem PUP oraz z Panem Nazarukiem odnośnie wizyty przedstawicieli  Stowarzyszenia „Barka” CIS,

·         Spotkanie z Panem Anuszkiewiczem, założycielem Centrum Integracji Społecznej w Augustowie i Ełku, PUP Sejny,

·         Spotkanie poświęcone organizacji wspólnego zakupu energii elektrycznej – podpisano porozumienie wstępne.

·         Spotkanie z Burmistrzem Miasta Sejny w sprawie utworzenia komitetu organizacyjnego 450- lecia.

 

04.03.2012r.

·         Spotkaniem z Posłem na Sejm RP, Panem Robertem Tyszkiewiczem w celu omówienia wizyty Prezydenta RP w czasie obchodów Jubileuszu 55-lecia powstania Zawodowej Służby Pożarnej w Sejnach, biuro poselskie Białystok ; Pan Prezydent będzie w Sejnach 27 kwietnia br.

 

05.04.2012r.

·         Spotkanie z Dyrektorem ZSO w Sejnach w celu omówienia petycji związanej z remontem chodnika – uzgodniono, że trzeba jedynie udrożnić rury.

·         Spotkanie z przedsiębiorcami mieszkańcom nowo wyasfaltowanych ulic w Sejnach w sprawie wprowadzenia ograniczeń w ruchu,

·         Spotkanie z Wójtem Gminy Puńsk w celu omówienia współpracy i planu wizyty Prezydenta RP w Puńsku.

 

10.04.2012r.

·         Spotkanie z Dyrektorem PUP i Panem Burmistrzem w celu omówienia realizacji staży i robót publicznych,

·         udział w II Rocznicy Katastrofy Smoleńskiej (Pan Wicestarosta),

·         wizyta w domu Pana Janusza Pachutko, a także wizyta i rozmowa z osobami opiekującymi się Panem J. Pachutko (Pan Starosta, Pan Kierownik PCPR).

 

11.04.2012r.

·         Walne Zebranie Stowarzyszenia Samorządów Ziemi Sejneńskiej,

·         Wspólne posiedzenie Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego,

·         Spotkanie z Przewodniczącym Rady Miasta Sejny w sprawie oznakowania ulicy w mieście Sejny.

Ad. pkt. 5. Interpelacje i zapytania radnych.

           W tym punkcie głosu nie zabierano.                                                                       

Ad. pkt. 6. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Komendanta Powiatowego Policji w Sejnach dotyczącej działalności w roku 2011 /informacja – zał. nr 3/.

            Przewodniczący Rady przypomniał, że na posiedzeniu Komisji Pan Komendant szczegółowo omawiał sprawozdanie.

            Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

            Uwag do projektu nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XIX/150/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania Komendanta Powiatowego Policji w Sejnach dotyczącej działalności w roku 2011 /zał. nr 4/.

Ad. pkt 7. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji o działalności Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach w roku 2011 /informacja – zał. nr 5/.

            Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

            Uwag do projektu nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XIX/151/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie przyjęcia informacji o działalności Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach w roku 2011/zał. nr 6/.

Ad. pkt. 8. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sejnach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie Powiatu Sejneńskiego w roku 2011. /informacja – zał. nr 7/.

            Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XIX/152/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie przyjęcia informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sejnach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie Powiatu Sejneńskiego w roku 2011 /zał. nr 8/.

Ad. pkt. 9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji o funkcjonowaniu Domu Pomocy Społecznej Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Sejnach w roku 2011 /informacja – zał. nr 9/.

Przewodniczący Rady zapytał, jak długo czeka się na wolne miejsce w DPS?

s. H. Wójcie powiedziała, że zwalnia się miejsce w przypadku śmierci funkcjonariuszki.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XIX/153/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie przyjęcia informacji o funkcjonowaniu Domu Pomocy Społecznej Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Sejnach w roku 2011 /zał. nr 10/.

Ad. pkt. 10. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach w roku 2011 /sprawozdanie – zał. nr 11/.

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XIX/154/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach w roku 2011 /zał. nr 12/

Ad. pkt. 11. Sprawozdanie Regionalnego Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w Sejnach i wykorzystania środków finansowych Warsztatów Terapii Zajęciowej w roku 2011 /sprawozdanie – zał. nr 13/.

            Uwag do sprawozdania nie wniesiono.

Ad. pkt. 12. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach dotyczącej działalności w roku 2011 /informacja – zał. nr 14/.

            Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XIX/155/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie przyjęcia informacji Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach dotyczącej działalności w roku 2011/zał. nr 15/.

Ad. pkt. 13. Podjęcie uchwały w sprawie wzmożenia działań na rzecz wyjaśnienia okoliczności Obławy z Lipca 1945 r. oraz odnalezienia miejsca pochówku ofiar tej obławy.

 

            Pan J. Łuba zapytał, czy Komitet, który poszukiwał wcześniej tych osób, nadal się tym zajmuje?

 

            Pan Sekretarz wyjaśnił, że pierwotny Komitet, który rozpoczął przygotowania – Pan Basiewicz, Pan Bajer, już nie istnieje. Obecnie ks. Wysoki próbuje kontynuować te poszukiwania. Te działania wznowiono po ukazaniu się grudniu książki, która wskazuje na nowe fakty.

 

            Pan J. Łuba dodał, że Trybunał w Hadze mówi, że Rosja nie ponosi odpowiedzialności za zbrodnie stalinowskie. Ponadto Pan radny zapytał, czy ta uchwała zostanie wysłana do Federacji Rosyjskiej?

 

            Przewodniczący Rady wyjaśnił, że uchwała ta zostanie przekazana do naszych władz, a za ich pośrednictwem do Federacji Rosyjskiej.

            Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XIX/156/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie wzmożenia działań na rzecz wyjaśnienia okoliczności Obławy z Lipca 1945 r. oraz odnalezienia miejsca pochówku ofiar tej obławy /zał. nr 16/.

Ad. pkt. 14. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.

            Przewodniczący Rady powiedział, że na posiedzeniu Komisji zgłosił rezygnację z bycia Przewodniczącym Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa. Przewodniczący Rady zaproponował na stanowisko Przewodniczącego Komisji Pana Mariusza Skupskiego.

            Pan M Skupski wyraził zgodę.

            Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 15 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 1 głos wstrzymujący się, głosów przeciwnych nie było.

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XIX/157/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 12 kwietnia 2012 r. zmieniająca uchwałę w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr  17/.

Ad. pkt. 15. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Sejneńskiego na finansowanie lub dofinansowanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną oraz trybu postępowania w sprawie jej udzielania i sposobu rozliczania.

            Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XIX/158/12 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 12 kwietnia 2012 r. zmieniającą uchwałę w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Sejneńskiego na finansowanie lub dofinansowanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną oraz trybu postępowania w sprawie jej udzielania i sposobu rozliczania/zał. nr 18/.

Ad. pkt. 16. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.                                             

            W tym punkcie głosu nie zabierano.

Ad. pkt. 17. Wolne wnioski i oświadczenia.

            Pan Starosta zaapelował do mieszkańców Powiatu, a szczególnie do mieszkańców Gminy Krasnopol, o zwracanie uwagi na to, co podpisują, ponieważ dotarły informację, że zbierane są podpisy, ale nie do końca wiadomo, pod jaką petycją. Pan Starosta dodał, że tą sprawę wyjaśni.

            Pani I. Żeglarska – Kierownik WTZ w Sejnach powiedziała, że w dniach 26-30.03 były dni otwarte WTZ. Celem akcji było zapoznanie mieszkańców z działalnością WTZ. Było bardzo duże zainteresowanie; dni otwarte okazały się dużym sukcesem. Pani Żeglarska dodała, że w ciągu tych dni sprzedawane były wyroby uczestników WTZ; te pieniądze zostaną przeznaczone na organizację jubileuszu 10-lecie powstania WTZ.

            Przewodniczący Rady odczytał pismo Polskiego Stronnictwa Ludowego Zarządu Powiatowego w Sejnach /zał. nr 19/ w sprawie zmian we władzach Powiatu Sejneńskiego.

Przewodniczący Rady przypomniał o składaniu oświadczeń majątkowych do końca kwietnia br.

Ad. pkt. 18.Zamknięcie obrad.

Przewodniczący Rady podziękował za przybycie i zakończył obrady wypowiadając słowa „Zamykam obrady XIX Sesji Rady Powiatu”.

 

Na tym protokół zakończono.

             Protokołowała                                                                                       Przewodniczył

     Katarzyna Mikłaszewicz                                                                            Józef Miszkiel

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2012-06-04

Data modyfikacji: 2012-06-04

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2012-06-04