prot_z_44_2012
Protokół Nr 44/12
Zarządu Powiatu Sejneńskiego
z dnia 16 maja 2012 r.
Posiedzenie Zarządu Powiatu w Sejnach rozpoczęło się o godz. 10.00, a zakończyło się o godz. 13.30. Miejsce posiedzenia: Starostwo Powiatowe w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu (lista obecności stanowi zał. nr 1), Skarbnik Powiatu Sejneńskiego – Pani Aneta Kimszal, Sekretarz Powiatu Sejneńskiego- Pan Marek Ślusarz, Pani Teresa Gałdzewicz- Pracownik ds. Oświaty.
Posiedzeniu przewodniczył Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Sejneński, stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.
Proponowany porządek:
- Przyjęcie protokołu Nr 41/12, 42/12, 43/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego.
- Przyjęcie materiałów na XXI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:
a) Sprawozdanie Zarządu Powiatu w Sejnach z wykonania uchwał Rady Powiatu w Sejnach za rok 2011.
b) Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r.
c) Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego.
- Analiza spraw oświatowych Powiatu Sejneńskiego.
- Sprawy różne.
Porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 1.
Do protokołu Nr 41/12, 42/12, 43/12 uwag nie wniesiono.
Protokół Nr 41/12 został przyjęty jednogłośnie.
Protokół Nr 42/12 został przyjęty jednogłośnie.
Protokół Nr 43/12 został przyjęty jednogłośnie.
Ad. pkt. 2. Przyjęcie materiałów na XXI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:
a) Sprawozdanie Zarządu Powiatu w Sejnach z wykonania uchwał Rady Powiatu w Sejnach za rok 2011 / zał. nr 2/.
Do sprawozdania uwag nie wniesiono.
b) Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2012 r. / zał. nr 3/.
Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie.
Budżet po dokonanych zmianach:
- Dochody budżetu powiatu w wysokości 17.987.345 zł.
- Wydatki budżetu powiatu w wysokości 19.548.753 zł.
- Deficyt budżetu w kwocie 2.925.143 zł.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
c) Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego / zał. nr 4/.
Pan Starosta poinformował, iż Komisja Rewizyjna ma posiedzenie w dniu 18 maja i w związku z uszczuplonym składem komisji jest prośba o wstrzymanie się w podejmowaniu pracy nad absolutorium. Aktualnie skład jest 2-osobowy i na Sesji w dniu 30 maja zostanie uzupełniony i wtedy Komisja weźmie pod obrady absolutorium.
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
Ad. pkt. 4. Sprawy różne.
Pan Starosta poinformował, iż wpłynął wniosek PCPR o przyznanie dodatku specjalnego dla Kierownika PCPR Pana B. Fidrych w miesiącach styczeń – wrzesień 2012 r., w związku z powierzeniem dodatkowych obowiązków odnośnie realizacji projektu pt. „Nowe jutro – program integracji zawodowej i społecznej” /zał. nr 5/.
Zarząd Powiatu Sejneńskiego postanowił przyznać dla Kierownika PCPR Pana Bogdana Fidrych do 01 stycznia 2012 r. do 30 września 2012 r. dodatek specjalny /zał. nr 6/.
Pan Starosta poinformował, iż wpłynęło pismo z Kancelarii Prezydenta RP odnośnie działań na rzecz wyjaśnienia okoliczności Obławy z Lipca 1945 r.
Pan Starosta powiadomił, iż przeszedł wniosek SP ZOZ w Sejnach dotyczący przychodni przyjaznej środowisku. Pan Dyrektor SP ZOZ ogłosił przetarg na wykonanie termomodernizacji. Dofinansowanie będzie niższe, niż to przewidywano. Planowanych jest wiele odwiertów w głąb na 100 m. , w związku z czym powstał dylemat, ponieważ nie ma pewności, że nie naruszy to projektu. Pan Dyrektor SP ZOZ zasięgnął opinii UMWP, gdzie wyrażono zgodę na odwierty. Zostanie przygotowany aneks.
Pan Starosta powiadomił, iż została udzielona odpowiedź dla Klubu Radnych na interpelację, która została złożona na ostatniej Sesji / zał. nr 7/.
Pan Starosta poinformował o udzieleniu negatywnej odpowiedzi Panu Bieńkowskiemu odnośnie jego prośby o wydanie zgody na pływanie statku Tryton na jez. Hołny /zał. nr 8/.
Pan Starosta powiedział, iż w dniu wczorajszym wpłynęło pismo „za” pływaniem Trytona.
Pan Starosta powiadomił, że wpłynęło pismo od Dyrektora SP ZOZ dotyczące przeprowadzenia konsultacji na stanowisko Zastępcy Dyrektora SP ZOZ. Pan Starosta stwierdził, iż należy to ustalić z Panem Dyrektorem na jakiej zasadzie zostanie to przeprowadzone.
Pan Starosta powiedział, że została zgłoszona budowa przepustu w Strzelcowiźnie. Zgodnie z przepisami należy odczekać 30 dni.
Pan Starosta poinformował, że na budowę mostu przyznano 740 tys. zł. Kwota jest trochę mniejsza niż przewidywano. Teraz trzeba się zorientować ile będzie kosztowało wykonanie. Firma zostanie wyłoniona z przetargu.
Pan Starosta powiadomił, że 2 czerwca Kierownik PCPR planuje zorganizowanie spotkania z dziećmi z rodzin zastępczych.
Pan Wicestarosta przeprowadził wstępną rozmowę z Dyrektor LO z LJN Panią I. Marcinkiewicz w sprawie dalszego powierzenia stanowiska dyrektora LO. Po dniu 23 maja, czyli po zakończeniu matur w szkole odbędzie się spotkanie z kadrą pedagogiczną oraz z Radą Rodziców. Po takim zebraniu sprawa się rozwinie. Pani Dyrektor wyraziła zgodę.
Pan Starosta uznał, że decyzję należy podjąć dosyć szybko. Obecnie drogi są remontowane remonterem. Teraz droga Ogrodniki – Berżniki, która jest bardzo podziurawiona. Masa jest pobierana z Ełku, dostawa co dwa dni. Panowie nabierają wprawy, jeszcze ok. miesiąca i te sprawy się zakończą. Wtedy będą żwirowane drogi. Pan Starosta powiedział, że był u niego Sołtys z Głuszyna w sprawie remontu drogi we wsi Jeziorki. Temat ten zostanie przeanalizowany w przyszłym roku. Tragiczny odcinek drogi jest między miejscowością Berżniki, a Berżałowce. Powodem takiego stanu tej drogi są jeżdżące samochody ciężarowe przewożące drewno. Policja nie reaguje na niestosowanie się do znaków drogowych.
Pan J. Łuba uznał, że problemem jest brak wagi.
Pan Przewodniczący Rady stwierdził, iż Policjant ma możliwość skierowania takiego przewoźnika do Suwałk na wagę. Jeżeli jednak wyniki kontroli wagowej okażą się w porządku to policjant, który je zlecił ponosi odpowiedzialność.
Pan Starosta powiedział, że często się zdarza, że już sam samochód przekracza wagę.
Pan Przewodniczący Rady uznał, że jak Straż Graniczna kontroluje to żaden z samochód nie zdecydowałby się przejechać.
Pan Starosta poinformował, że do KPP zostanie wystosowane pismo wskazujące na problem z ignorowaniem znaków przez przewoźników. Pan Starosta przypomniał, że odbyło się kilka spotkań dotyczących ograniczeń na ulicach Sejn i uważał że zakończyło się to porozumieniem. Pan Starosta poinformował, iż będzie się dążyło do postawienia tam znaku do 10 ton, z wyłączeniem ruchu lokalnego i transportu. 23 maja ma odbyć się posiedzenie Zespołu Kryzysowego, na którym poruszone zostaną tematy tych problemów. Komisja Porządku i Bezpieczeństwa również się tym zajmie. W dniu jutrzejszym Straż Graniczna obchodzi swoje święto.
Pan Przewodniczący Rady powiedział, że w Powiecie Sejneńskim jest kilkoro dzieci niepełnosprawnych. Zostały złożone podanie do przedszkola w Suwałkach o przyjęcie tych dzieci. W odpowiedzi poinformowano, że to Pan Starosta musi podpisać porozumienie. Czy Pan Starosta tego dokona?
Pan Starosta powiedział, że musi zostać podpisane porozumienie z Suwałkami. Ma to się odbyć od września do końca roku. Nie ma zagrożenia, że te dzieci nie będą przyjęte.
Pan Starosta dodał, że Pani T. Gałdzewicz – Pracownik ds. Oświaty miała się skontaktować z osobą z Suwałk. Jest 4 dzieci. Pieniądze przydzielone na te dzieci zostaną przyznane dla Ośrodka w Suwałkach Nie ma zagrożenia, że dzieci nie zostaną przyjęte i nie pójdą do przedszkola.
Pan W. W. Racis poruszył sprawę złego stanu dróg w Gminie Puńsk, Przystawańce – Tauroszyszki. Poprosił o skierowanie PZD na przegląd.
Pan Starosta powiedział, żeby wraz z Kierownikiem PZD na taki przegląd pojechał 15 września Pan Racis.
Pan W. W. Racis powiadomił, iż 2 rolników zajęło najwyższe miejsca na konkursie orki na Litwie.
Pan Starosta powiadomił, iż droga Tauroszyszki – Poluńce jest oddana firmie, która będzie ją remiontować. Pan Starosta przedstawił plan spotkań do końca miesiąca.
Pan Przewodniczący Rady powiedział, że zaskoczył go fakt, że Pan Starosta nie otrzymał zaproszenia na otwarcie Przedszkola w Karolinie, na którym obecna była Pani Prezydentowa. Uznał, że powinno to być poruszone na Komisji.
Pan Starosta poinformował, iż 30 maja będzie Sesja. Następnie w dniu 5 czerwca odbędzie się kolejny Zarząd, po czym na 14 czerwca planowana jest kolejna sesja absolutoryjna.
Ad. pkt. 3. Analiza spraw oświatowych Powiatu Sejneńskiego.
Poradnia Pedagogiczno – Psychologiczna w Sejnach.
Pani T. Gałdzewicz – Pracownik ds. Oświaty – arkusz Poradni wpłynął w terminie ustawowym. Wakat jest wykazany i należy odczekać 2 lata, aby można go było ponownie obsadzić.
Pani A. K. Witkowska – obsługa administracyjna - 2,5 etatu.
Pan Starosta powiadomił, że Pani Lucyna Misiewicz odchodzi na emeryturę.
Pani J. Łuba uznał, że przy tak niedużej powierzchni Poradni, wystarczy ¼ etatu dla sprzątaczki, a nie ½.
Pan A. K. Witkowska stwierdził, że w związku z kolejkami do psychologa, lepiej zamienić pomoc administracyjną na etat psychologa. Specjalista zmniejszyłby kolejki.
Pan Przewodniczący Rady zapytał czy Pani Dyrektor Sawicka wyjeżdża na zajęcia w szkołach.
Pani T. Gałdzewicz – Pracownik ds. Oświaty – powiedziała, że prowadzi zajęcia w szkołach.
Pan J. Łuba stwierdził, iż dobrze by było żeby został zatrudniony jeszcze jeden psycholog.
Pan Starosta powiedział, że pedagog w szkołach nie przeprowadza badań.
Pani A. K. Witkowska uznała, iż równowaga jest zachwiana. Zaproponowała, aby dofinansować studia podyplomowe z psychologami dla pedagoga.
Pani T. Gałdzewicz – Pracownik ds. Oświaty powiadomiła, iż jest problem z zatrudnieniem psychologa, który spełniał by wszystkie warunki.
Zarząd Powiatu uzgodnił, iż sprzątaczka będzie zatrudniona na ¼ etatu. Administracja – 1 etat na stałe. Pomoc administracyjna – 1 etat, do końca roku, ponieważ osoba ta odchodzi na świadczenia przedemerytalne.
Liceum Ogólnokształcące z Litewskim Językiem Nauczania w Puńsku.
Pan Starosta zauważył potrzebę zatrudnienia woźnego. Aktualnie ta osoba zatrudniona jest w ramach prac interwencyjnych.
Zarząd Powiatu postanowił od 1 stycznia 2013 r. zatrudnić na stałe – woźnego. Natomiast stanowiska sprzątaczek od dnia 1 września 2012 r. mają być obsadzone posiłkując się środkami z PUP.
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Sejnach
W Gimnazjum Nr 2 przyznano:
- 3 oddziały klas pierwszych,
- język angielski – 18 godzin,
- język rosyjski i język niemiecki – 12 godzin,
- wychowanie fizyczne – 6 grup – 24 godziny.
W Liceum Ogólnokształcącym przyznano:
- Wychowanie fizyczne”
- kl. I – 4 grupy,
- kl. II – 4 grupy,
- kl. III – 5 grup.
Razem 39 godzin w wychowania fizycznego.
2. Informatyka
- kl. I – 5 grup.
3. Język angielski
- kl. I – 3 grupy,
4. Język niemiecki i język rosyjski
- kl. I - 3 grupy.
Ponadto dodatkowe zlecenia zawarte są w piśmie do Dyrektora ZSO, Pana Andrzeja Małkińskiego – OR.4323.5.2012 /zał. nr 9/.
W głosowaniu nad wprowadzeniem zmian w arkuszach organizacyjnych szkół i placówek oświatowych w głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem zmian, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
Pani Skarbnik – przekazałam Członkom Zarządu Powiatu plan wykonania wydatków szkół do 30 kwietnia 2012 r. /zał. nr 10/.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała Przewodniczył
Katarzyna Mikłaszewicz Andrzej Szturgulewski
Metryka strony