prot_36_z_2012

Protokół Nr 36/12

Zarządu Powiatu Sejneńskiego

z dnia 06 marca 2012 r.

 

Posiedzenie Zarządu Powiatu w Sejnach rozpoczęło się o godz. 08.00, a zakończyło się o godz. 09.05. Miejsce posiedzenia: Starostwo Powiatowe w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu (lista obecności stanowi zał. nr 1), Skarbnik Powiatu Sejneńskiego – Pani Aneta Kimszal, Sekretarz Powiatu Sejneńskiego- Pan Marek Ślusarz, Przewodniczący Rady Powiatu – Pan Józef Miszkiel.

Posiedzeniu przewodniczył Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Sejneński, stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.

 

Proponowany porządek:

 

  1. Wyznaczenie pracowników do realizacji uchwał z XVII Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
  2. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie nowego zawodu w Szkole Policealnej dla Dorosłych Nr 2 w Sejnach.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie ogłoszenia konkursu ofert na wykonanie zadania publicznego związanego z realizacją zadań samorządu powiatowego w roku 2012 przez organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego w zakresie: kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego oraz wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2011 rok.
  5. Sprawy różne.

 

Ad. pkt. 1.

 

Pan Starosta wyznaczył pracowników do realizacji uchwał z XVII Sesji Rady Powiatu:

 

Uchwała Nr XVII/140/12 w sprawie udzielenia dotacji celowej Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach na realizację zadania inwestycyjnego – Pani A. Kimszal – Skarbnik Powiatu.

 

Uchwała Nr XVII/138/12 w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu pn. Wyrównywanie szans i materiałów dopędzenie Europy” w ramach Działania 9.1 Poddziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych” – Pani A. Kimszal – Skarbnik Powiatu.

 

Uchwała Nr XVII/137/12 w sprawie zamiaru likwidacji Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Sejnach wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcącego w Sejnach, ul. Łąkowa 1 – Pani T. Gałdzewicz.

 

Uchwała Nr XVII/136/12 w sprawie powierzenia Miastu Sejny zadań w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej. – Pani A. Kimszal – Skarbnik Powiatu.

 

Uchwała Nr XVII/134/11 w sprawie wyboru przedstawiciela Rady Powiatu Sejneńskiego do komisji konkursowej do oceny złożonych ofert do otwartego konkursu na realizację zadań publicznych zleconych przez powiat organizacjom - Pani H. Pawlukanis.

 

Uchwała Nr XVII/132/12 w sprawie wyboru przedstawicieli Rady Powiatu Sejneńskiego do Stowarzyszenia Samorządów Ziemi Sejneńskiej – Pani H. Pawlukanis.

 

Uchwała Nr XVII/133/12 zmieniająca uchwałę w sprawie wyboru delegata Powiatu Sejneńskiego do Związku Powiatów Polskich – Pani H. Pawlukanis.

 

Uchwała Nr XVII/129/12 w sprawie uchwalenia powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2012 – 2014 – Pani A. Wołągiewicz.

 

Uchwała Nr XVII/127/12 w sprawie zmiany Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach - Pani T. Gałdzewicz.

 

Pani L. Fidrych uznała, że nie jest do końca jasny zamiar likwidacji tejże szkoły, bo były przez dyrektora podawane trzy powody likwidacji:

- nie ma naboru,

- wyszło rozporządzenie,

- chęć otworzenia furtki dla innych podmiotów prowadzących.

 

Pan Sekretarz poinformował, iż ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw stanowi, iż z dniem 1 września 2012 r. zaprzestaje  się naboru min. do uzupełniających liceum ogólnokształcących dla młodzieży i dorosłych.

 

Ad. pkt. 2. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie nowego zawodu w Szkole Policealnej dla Dorosłych Nr 2 w Sejnach.

 

Wpłynął wniosek Pana A. Małkińskiego – Dyrektora ZSO w Sejnach z prośbą o wyrażenie zgody na kształcenie w zawodzie technik informatyk w Szkole Policealnej dla Dorosłych nr 2 /zał. nr 2/.

 

Pan Sekretarz propozycja wprowadzenia nowego zawodu zostanie zaopiniowana przez Powiatową Radę Zatrudnienia, zgodnie z nowelizacja ustawy z dnia 19 marca 2009 r.  nie wymaga się w omawianej sprawie opinii kuratora oświaty.

 

W głosowaniu nad Uchwałą Nr 50/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 06 marca 2012 r. w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie nowego zawodu w Szkole Policealnej dla Dorosłych Nr 2 w Sejnach /zał. nr 3/ głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

Ad. pkt. 3. Podjęcie uchwały w sprawie ogłoszenia konkursu ofert na wykonanie zadania publicznego związanego z realizacją zadań samorządu powiatowego w roku 2012 przez organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego w zakresie: kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego oraz wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad Uchwałą Nr 51/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 06 marca 2012 r. w sprawie ogłoszenia konkursu ofert na wykonanie zadania publicznego związanego z realizacją zadań samorządu powiatowego w roku 2012 przez organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego w zakresie: kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego oraz wspierania i upowszechniania kultury fizycznej /zał. nr 4/ głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

Ad. pkt. 4. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2011 rok.

 

Uwag do uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad Uchwałą Nr 52/12 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 06 marca 2012 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2011 rok /zał. nr 5/ głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

Ad. pkt. 5. Sprawy różne.

 

Pan Starosta powiedział, że jest zainteresowanie osobami, którym niewiele brakuje do osiągnięcia wieku emerytalnego, PUP stara się kierować te osoby na roboty publiczne. Pani Dyrektor będzie współpracować z władzami gminnymi, poprzez GOPS mają wyłonić osoby, którym potrzeba by było skierowania na tego rodzaju prace. Poprosił Członków Zarządu o wskazywanie osób, które potrzebują takiej pomocy, ponieważ ciężko jest znaleźć takim osobom pracę.

 

Pani L. Fidrych stwierdziła, iż osoby, którym da się możliwość dopracowania do emerytury znikną z list w Urzędzie Pracy czy opieki społecznej.

 

Pan Starosta poinformował, iż był na spotkaniu z Prezesem Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych, na którym miał okazje zwiedzić ich pomieszczenia. Odbyło się spotkanie z Kierownikiem Warsztatów Terapii Zajęciowej oraz księgową. Rozmawiał z Dyrektorem SP ZOZ oraz Kierownikiem WTZ i do końca 2014 r. WTZ będą mogły zajmować sale, w których aktualnie się znajdują. Pan Starosta stwierdził, iż pracownicy mają tam bardzo niskie pobory. Prezes Stowarzyszenia przedstawił problem z samochodem, który już niedługo pojeździ. Auto zostało zakupione w 90% ze środków PFRON i 10% Stowarzyszenia. Analizują, iż na zmianę samochodu muszą mieć 50 – 60 tys. zł.  Natomiast całkowity koszt zakupu  to ok. 110 tys. zł. Pan Starosta powiedział, iż Pan Prezes poprosił o pomoc w dojściu do Wójtów, żeby też pomogli. W tym roku WTZ obchodzą 10-lecie powstania. Chcą ten dzień obejść uroczyście, ale w miarę swoich możliwości. Niestety powiat nie bardzo ma możliwość pomocy. Pan Starostę zachęcał WTZ do złożenia wniosku do konkursu.

 

Pani L. Fidrych powiedział, iż w Zarządzie Stowarzyszenia jest Pan Nazaruk, który pisze projekty, dlatego dziwi się i mógłby napisać projektu dla Stowarzyszenia bądź WTZ. Uznała, że warto by było zasugerować to dla Pana Prezesa.

 

Pan Starosta - w związku z tym, iż WTZ to organ podległy pod Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych, zapytał dlaczego Stowarzyszenie nie przystępuje do projektów. Nie zna relacji pomiędzy Panem Prezesem Stowarzyszenia a Kierowniczką WTZ. 

Pan Starosta powiadomił, iż 13 marca zostało uzgodnione spotkanie ze stroną litewską, na którym będzie też Burmistrz Miasta oraz Wójt Gminy Sejny i Giby, na które zaprosił chętnych Członków Zarządu. Poinformował także o wstępnym zaproszeniu do Łoździej, w dniach 1- 3 czerwca. Zaproponował, aby połączyć to ze Świętem szkoły  ZSO. Jest chęć zorganizowania Powiatowego Dnia Dziecka połączonego także z Dniem Szkoły. Jest pomysł, aby z imprez tutejszych kolejką Pana Norwy przejechać na stronę litewską.

 

Pan Wicestarosta powiedział, iż strona litewska przyjedzie jeszcze porozmawiać w tej sprawie.

 

Pan Starosta powiedział, że został zaplanowany termin Dożynek na dzień 09 września. Będzie zorganizowane wcześniej spotkanie z ODR, Agencją w celu omówienia realizacji konkursów przez Dożynkami. W projekcie są zabezpieczone środki na przeprowadzenie konkursów. W tamtym roku był konkurs orki, ale w tym roku można zorganizować konkurs np. na najładniej przycięty żywopłot lub balon. Na początku należy jednak powiadomić o organizacji takiego konkursu gminy, aby powiadomili swoich rolników i  mogli zgłaszać się kandydaci z całego powiatu. Uznał, iż w sierpniu należy znać wszelkie koszty organizacji całych Dożynek, w tym konkursów.

Pan Starosta przypomniał, iż za rok będzie 50 rocznica powstania Szpitala.

 

Komitet organizacyjny zwrócił się z pismem o wsparcie zakupu sztandaru dla PSP. Pan Starosta wpłacił na ten cel swoje prywatne pieniądze.

 

Wpłynęło także pismo Pana Bućko z prośbą o ufundowanie sztandaru dla Straży Granicznej w Białymstoku. Pan Starosta powiedział, że chciał tylko o tym poinformować.

 

Pan Starosta uznał, iż istnieje taka opcja, że trzeba będzie się zrobić zbiórkę na organizację imprezy WTZ.

 

Pan Przewodniczący Rady poinformował, iż wpłynęło pismo od Sołtysa wsi Posejny, Pana G. Zubowicza  z zapytaniami:

- o wysokość wynagrodzenia Pana Starosty,

- jakie są składniki tego wynagrodzenia?,

- co to jest dodatek specjalny dla Starosty, od czego zależy, w jakich granicach i za co może być przyznawany?

- jakie są podstawy prawne dla poszczególnych składników wynagrodzenia Pana Starosty?

- w którym punkcie obrad Sesji mieszkańcy Powiatu, w tym także sołtysi, mogą zabierać głos?

 

Pani Skarbnik odpisze na te pismo.

 

Pan Przewodniczący Rady powiedział, że odpowiedzi na te wszystkie pytania zostały udzielone na Sesji, ponieważ była podejmowana uchwała w sprawie wynagrodzenia Pana Starosty. Kwota wynagrodzenia jest całkowicie jawna.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał drugie pismo, które również wpłynęło od Sołtysa wsi Posejny, w którym zarzuca Panu Wicestaroście używanie wobec niego słów powszechnie uznanych za obraźliwe. W związku z czym domaga się oficjalnych przeprosin od Pana Wicestarosty na najbliższym posiedzeniu Rady Powiatu 

 

Pan Przewodniczący Rady powiedział, iż na to pismo nie zostanie udzielona odpowiedź, ponieważ zostanie napisany protokół z posiedzenia Rady w związku czym w treści jego może doszukiwać się niestosownych słów wypowiedzianych w jego kierunku. Z tego co pamięta takie słowa nie padły na posiedzeniu.

Pan Przewodniczący Rady powiadomił, iż na najbliższą Sesję Pan G. Zubowicz zostanie zaproszony pisemnie.

 

Pani L. Fidrych stwierdziła, iż na tej Sesji przy pkt. 3 było wyraźnie zapytane czy ktoś chce zabrać głos.  Ponadto Pan Sołtys został przywitany na początku jako gość.

 

Pan E. S. Kuklewicz uznał, że nie rozumie dlaczego Pana Zubowicza zaprasza się wybiórczo na Sesję. Każdy z Sołtysów może przyjść na Sesję, bez zaproszenia. Informacja o posiedzeniu Rady jest podawana do publicznej wiadomości.

 

Pan Przewodniczący Rady powiedział, że Sołtysi nie byli zapraszani i w dalszym ciągu nie będą oddzielnie zapraszani. Wyjaśnił, iż będzie to pojedyncze zaproszenie, w związku z nieudzielaniem głosu na ostatniej Sesji. Kolejny raz zaproszenie nie będzie wysyłane.

 

Pan E. S. Kuklewicz powiedział, iż wynagrodzenie Pana Starosty jest najniższe spośród wynagrodzeń samorządowców Powiatu Sejneńskiego. Taką informację należy przekazać Panu Zubowiczowi. Mógłby zainteresować się wynagrodzeniem Wójtów.

 

Pan Przewodniczący Rady przypomniał o Turnieju w ZSO w dniach 9- 10.03. W piątek odbędzie się uroczysta kolacja. Uznał, że Zarząd powinien w tym uczestniczyć, przy wręczaniu nagród, aby Pan Prezes Mlekpolu widział, że jest zainteresowanie kultywowaniem sportu wśród młodzieży.

Pan Przewodniczący Rady poinformował, iż wspólnie z Panem Starostą byli u Przewodniczącego Rady Mlekpolu i osobiście wręczyli zaproszenie. Był zaskoczony, że przyjechali tylko z zaproszeniem, a nie z prośbą.

 

Pan J. Miszkiel poinformował, iż w ZSO jest laureat konkursu historycznego i chemicznego.

 

Pan Starosta także zaprosił Członków Zarządu na imprezę w szkole. W turnieju będą brały udział zespoły m.in. z Ełku, Grajewa, a również z Litwy.

 

Pan Starosta poinformował, iż Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku zwrócił się z prośbą o wydanie opinii dotyczącej inwestycji: „Rozbudowa skrzyżowania drogi Wojewódzkiej Nr 653 Sedranki – Bakałarzewo – Suwałki – Sejny – Poćkuny z ul. Łąkową w miejscowości Sejny wraz z przebudową towarzyszącej infrastruktury technicznej” /zał. nr 6/.

 

Zarząd Powiatu pozywanie zaopiniował wyżej wymienioną inwestycję.

 

Pan W.W. Racis poinformował, iż ODR w Szepietowie organizuje projekt szkoleniowy. Będzie kurs dla pilarzy.  Jest on bezpłatny i odbędzie się w czerwcu.

 

Pan Starosta powiadomił, że zostały przekazane komputery dla Policji oraz jeden dla Powiatowej Izby Rolniczej. PUP przekazał trzy komputery Starostwu.

 

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

              Protokołowała                                                                      Przewodniczył                   

      Katarzyna Mikłaszewicz                                                                  Andrzej Szturgulewski

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2012-04-02

Data modyfikacji: 2012-04-02

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2012-04-02