prot_s_17_2012

 

PROTOKÓŁ NR XVII/ 12

Rady Powiatu Sejneńskiego

z dnia 29 lutego 2012 r.

 

Obrady XVII Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 10.00, a zakończyły się o godz. 13.30. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.

 

Ad. pkt. 1.

 

Wiceprzewodniczący Rady – Pan Józef Miszkiel powitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności radnych – obecnych radnych na XVII Sesji – 14; nieobecna Pani Anna Krystyna Witkowska (listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2).

 

Pan A. Szturgulewski – Starosta Sejneński odczytał wniosek o zmianę porządku obrad:

„Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zm. ) wnoszę o:

1) usunięcie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie zmniejszenia pensum Wicedyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach w roku szkolnym 2011/2012,

2) umieszczenie w porządku obrad XVII Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego projektów uchwał:

a)      Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu pn. „Wyrównywanie szans i dopędzanie Europy w Działaniu 9.1 Poddziałaniu 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”.

b)      Podjęcie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.

c)      Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowej Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach na realizację zadania inwestycyjnego”.

 

Pan Wiceprzewodniczący odczytał nowy porządek obrad, który radni otrzymali przed Sesją:

 

1.      Otwarcie obrad.

2.      Przyjęcie porządku obrad.

3.      Wystąpienie zaproszonych Gości.

4.      Przyjęcie protokołu z XVI Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.

5.      Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

6.      Interpelacje i zapytania Radnych.

7.      Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej.

8.      Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego.

9.      Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego.

10.  Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu do dokonywania czynności służbowych wobec Przewodniczącego Rady Powiatu Sejnenskiego.

11.  Sprawozdanie Komisji Rady Powiatu Sejneńskiego z działalności w 2011 roku.

12.  Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego.

13.  Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Społecznej SP ZOZ dotyczącego zmian w Regulaminie Organizacyjnym Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.

14.  Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.

15.  Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawiciela do Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.

16.  Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2012 – 2014.

17.  Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania Starosty Sejneńskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2011 na terenie Powiatu Sejneńskiego.

18.  Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie delegowania radnych Powiatu Sejneńskiego do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

19.  Podjecie uchwały w sprawie wyboru przedstawicieli Rady Powiatu Sejneńskiego do Stowarzyszenia Samorządów Ziemi Sejneńskiej.

20.  Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru delegata Powiatu Sejneńskiego do Związku Powiatów Polskich.

21.  Podjęcie uchwały w sprawie wyboru przedstawiciela Rady Powiatu Sejneńskiego do komisji konkursowej do oceny złożonych ofert do otwartego konkursu na realizację zadań publicznych zleconych przez powiat organizacjom.

22.  Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Sejneńskiego.

23.  Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia Miastu Sejny zadań w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej.

24.  Podjęcie uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Sejnach wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcącego w Sejnach, ul. Łąkowa 1.

25.  Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu pn. „Wyrównywanie szans i dopędzanie Europy w Działaniu 9.1 Poddziałaniu 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”.

26.  Podjęcie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.

27.  Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowej Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach na realizację zadania inwestycyjnego.

28.  Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

29.  Wolne wnioski i oświadczenia.

30.  Zamknięcie obrad.

 

W głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad udział wzięło 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

 

Porządek obrad został przyjęty.

 

Ad. pkt. 3. Wystąpienie zaproszonych Gości.

 

Pani B. Karłowicz – Przewodnicząca Rady Gminy Sejny wraz z Panem J. Skindzierem Wójtem Gminy Sejny pogratulowali Panu A. Szturgulewskiemu oraz Panu S. Jastrzębskiemu wyboru na stanowiska Starosty i Wicestarosty Sejneńskiego. Jednocześnie podziękowali Panu R. Grzybowskiemu i Panu R. Witkowskiemu za pełnienie dotychczasowych funkcji.

 

Ad. pkt. 4. Przyjęcie protokołu Nr XVI/12.

Pan Przewodniczący Rady poinformował, że wpłynął wniosek radnego Z. Kowalskiego /zał. nr 3/ z prośbą o uzupełnienie protokołu Nr XVII/12. Wiceprzewodniczący Rady odczytał treść wniosku: „Zwracam się do Pana Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu o uzupełnienie protokołu z obrad Sesji Rady Powiatu  odbytej w dniu 25 stycznia  2012 r. o pełnej wypowiedzi Wójta Gminy Puńsk. Wójt Gminy Puńska  na Sesji wypowiedział między innymi  słowa: „...To tak czujecie się jak karp przed Wigilią, który prosi żeby szybciej święta były.”

Pan Wiceprzewodniczący poddał pod głosowanie wniosek Pan Z. Kowalskiego.

W głosowaniu nas wnioskiem udział brało 14 radnych: 9 radnych głosowało za przyjęciem wniosku, 5 radnych wstrzymało się od głosu, głosów przeciwnych nie było.

Wniosek został przyjęty.

W głosowaniu nad przyjęciem protokołu, wraz z naniesionymi poprawkami, udział wzięło 14 radnych: 12 radnych głosowało za przyjęciem protokołu, 2 radnych wstrzymało się od głosu, głosów przeciwnych nie było.

 

Protokół Nr XVI/12 został przyjęty.

 

Ad. pkt. 5. Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.

 

Pan Starosta przedstawił sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Zarządu.

 

W wymienionym okresie odbyły się trzy posiedzenia Zarządu w dniach 07 lutego, 20 lutego oraz 29 lutego 2012 r.

 

26.01.2012 r.

- spotkanie inauguracyjne Komitetu Obchodów 55-lecia powstania Zawodowej Straży Pożarnej w Sejnach i obchody Wojewódzkich Świąt Straży Pożarnej. Pan Starosta dodał, że Przewodniczącym Komitetu został Pan T. Wilczyński – Nadleśniczy Nadleśnictwa Głęboki Bród.

27.01.2012 r.

- spotkanie z Dyrektorem Podlaskiego Oddziału ARiMR w Łomży.

31.01.2012 r.

- Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

02.02.2012 r.

- spotkanie z Panem Jerzym Nazaruk celem omówienia działalności Uniwersytetu III Wieku, określenie dalszej współpracy w oparciu o LO w Sejnach i Puńsku.

06.02.2012 r.

- spotkanie z mieszkańcami wsi Piotrowa Dąbrowa odnośnie farm wiatrowych.

07.02.2012 r.

- spotkanie z Prezydentem Miasta Suwałki (Wicestarosta Sejneński). Tematem spotkania było omówienie organizacji i obsługi Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności. Powiat Sejneński skieruje do pracy w tym Zespole stażystę.

08.02.2012 r.

- spotkanie z Wójtami oraz Posłem na Sejm RP Robertem Tyszkiewiczem.

09.02.2012 r.

- posiedzenie Rady Społecznej SP ZOZ w Sejnach, tematem obrad było powstanie Poradni Diabetologicznej.

13.02.2012 r.

-spotkanie z Samorządem Rejonu Łoździeje, spotkanie na temat realizacji projektu, gdzie po stronie polskiej ma być remontowany budynek internatu w Puńsku,

- otwarcie Biura Posła Roberta Tyszkiewicza i Senatora Tadeusza Arłukowicza.

 

15.02.2012 r.

- Sesja Rady Miasta Sejny.

16.02.2012 r.

- spotkanie z Dyrektor LO w Puńsku, obchody Święta Odzyskania Niepodległości przez Litwę- 94 rocznica.

17.02.2012 r.

- Walne Zgromadzenie Gminnej Spółki Wodnej „Białe Jezioro” w Gibach, omówiono m.in. sprawę udrożnienia rowu,

- Seminarium dot. promocji wspierania rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwa dla przedsiębiorstw oraz założeń projektów systemowych, Powiatowy Urząd Pracy w Sejnach,

- wręczenie listów gratulacyjnych ZSO w Sejnach – za biegi narciarskie,

- Walne Zebranie Sprawozdawcze OSP Sejny.

 

18.02.2012 r.

- uroczyste Obchody z okazji 94 rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Litwę, Dom Litewski w Sejnach.

19.02.2012 r.

- przygraniczne spotkanie Polskich i Litewskich Pszczelarzy, Stołówka ZSCKR w Sejnach – nazwa miodu z Sejn i Łoździej została zastrzeżona w UE,

- spotkanie z mieszkańcami Budy Ruskiej w sprawie drogi Maćkowa Ruda – Buda Ruska – Jeziorki. Pan Starosta dodał, że wytłumaczono mieszkańcom, że Powiat nie jest w stanie spełnić wymogów dla drogi powiatowej. Należałoby wykupić grunty, gdzie w niektórych przypadkach stoją budynki, które należałoby rozebrać. Droga ta będzie naprawiana.

 

20.02.2012 r.

-spotkanie z Wojewodą Podlaskim; spotkanie z  Marszałkiem Województwa Podlaskiego na temat dofinansowania spółek wodnych istniejących na terenie Powiatu Sejneńskiego. Należy w pierwszej kolejności oczyścić główny rów, który ma odcinek około 5 km i jest szansa pozyskania na ten cel środków finansowych.

21.02.2012 r.

- podsumowanie działalności za 2011 r. KPPSP w Sejnach. Pan Starosta pogratulował Panu Komendantowi, ponieważ działalność jednostki została bardzo wysoko oceniona.

22.02.2012 r.

- spotkanie z Prezesem Mlekpol w Grajewie  w sprawie Turnieju Piłki Siatkowej Dziewcząt, który odbędzie się w dniach 9-10.03. Patronat nad Turniejem objęła Minister Kudrycka.

23.02.2012 r.

- XXXI posiedzenie Komisji Wspólnej Rządu i Mniejszości Narodowych i Etnicznych, Podlaski Urząd Wojewódzki Białystok – Wicestarosta Sejneński,

- posiedzenie Komisji Powiatowej BHP w Rolnictwie, gdzie zostały określone zadania na następne 3 lata,

- podpisanie Listu Intencyjnego dotyczącego budowy linii elektroenergetycznej 400 kV Ełk – granica RP (odcinek Województwa Podlaskiego) – Starostwo Powiatowe Suwałki. Pan Starosta poinformował, że Powiat Sejneński będzie zabezpieczony w drugie źródło zasilania w energię elektryczną. Polskie Sieci Elektroenergetyczne w marcu planują spotkania z mieszkańcami wsi w sprawie dzierżaw gruntów.

 

24.02.2012 r.

- spotkanie w SP ZOZ w Sejnach. Spotkanie Zarządu Powiatu z dyrekcją szpitala w Sejnach.

27.02.2012 r.

- posiedzenie Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego,

- spotkanie w Podlaskim Urzędzie Wojewódzki w Białymstoku.

 

28.02.2012 r.

- Walne Zgromadzenie Sprawozdawcze Spółki Wodnej Marycha – Urząd Gminy Sejny. Pan Starosta zauważył, że jest to jedna z najlepiej działających spółek w województwie podlaskim,

- spotkanie podsumowujące funkcjonowanie ochrony przeciwpożarowej Województwa Podlaskiego w 2011 r. – Podlaski Urząd Wojewódzki Białystok (Wicestarosta Sejneński).

 

Ad. pkt. 6. Interpelacje i zapytania Radnych.

 

Pan A. Baudzis odczytał pismo Stowarzyszenie Jaćwiesko – Pruskiego w Puńsku – apel w sprawie przywrócenia na stanowisko Wicestarosty Sejneńskiego Pana Romualda Witkowskiego /zał. nr 4/.

Pan A. Baudzis przekazał też pismo Stowarzyszenia Litewskiej Kultury Etnicznej w Polsce zapytał też , czy jakieś jeszcze apele wpłynęły w tej sprawie?

 

Pan J. Miszkiel – Wiceprzewodniczący Rady powiedział, że pisma wpłynęły i zostaną przedstawione na dzisiejszej Sesji.

 

Pan R. Grzybowski zapytał: „Proszę o podanie celowości zakupu, prawdopodobnie za sporą kwotę albumów z 2009 r. na które wcześniej dla mnie nie pozwolono. W ramach projektu można było zrobić nowe, aktualne wydanie z roku 2012.

W kontekście próby wprowadzenia dalszej liczby zniżek godzin nauczycielom funkcyjnym. Proszę o podanie czym skutkuje odpowiedź Dyrektora Zespołu na zalecenia pokontrolne. Czy szkolne plany nauczania korygują liczbę godzin pracy nauczycieli i w jaki sposób, bo nie chodzi tu o zmniejszanie tylko żeby jeśli ewentualnie niesłusznie przyznane, to zostały skorygowane a z godzin do dyspozycji nauczyciela, tam gdzie trzeba wzmocnić przygotowanie żeby to było.

Czy został opracowany nowy regulamin premiowania obsługi w tejże szkole, bo tam dawał ogromną furtkę w różnicowaniu nawet niskich poborów, gdzie można było podnieść do wysokich kwot, a chodzi przede wszystkim o dobro ucznia i pracy rady pedagogicznej”.

 

Ad. pkt. 7. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej.

 

Pan J. Miszkiel – Wiceprzewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji Skrutacyjnej.

 

Pan E. Kuklewicz zgłosił: Pana Z. Kowalskiego, Pana A. Baudzisa, Pana M. Plesiewicza, Pana J. Łubę.

Wymienieni wyżej radni wyrazili zgodę.

 

Wiceprzewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/121/12 z dnia 29 lutego 2012 r. w sprawie powołania Komisji Skrutacyjnej  /zał. nr 5/.

 

 

Ad. pkt. 8. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu.

 

Wiceprzewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur na Przewodniczącego Rady Powiatu.

Pan S. Jastrzębski – Wicestarosta Sejneński zaproponował na stanowisko Przewodniczącego Rady Pana Józefa Miszkiela.

 

Więcej kandydatur nie zgłoszono.

 

Wiceprzewodniczący Rady wyraził zgodę na kandydowanie.

 

Komisja Skrutacyjna opuściła salę obrad w celu ukonstytuowania się oraz przygotowania kart do głosowania.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej – Pan J. Łuba zapoznał radnych z zasadami głosowania w wyborze Przewodniczącego Rady Powiatu a następnie Komisja przeprowadziła głosowanie.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokół z głosowania w wyborze Przewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego w dniu 29 lutego 2012 r. /zał. nr 6/.

Bezwzględną większością głosów wybrano na Przewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego Radnego Józefa Miszkiela.

 

Pan J. Miszkiel podziękował za wybór i okazane zaufanie.

Pan J. Miszkiel - Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

Koperta z wynikami z głosowania na Przewodniczącego Rady Powiatu – zał. nr 7.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/122/12 z dnia 29 lutego 2012 r. w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 8/.

 

Pan J. Miszkiel – Przewodniczący Rady złożył rezygnację z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady. W związku z rezygnacją, Pan Przewodniczący zaproponował zmianę porządku obrad polegającą na dodaniu punktu: podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia rezygnacji radnego z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady.

 

W głosowaniu nad zmianą porządku obrad głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za zmianą porządku, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.

 

Ad. pkt. 9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia rezygnacji radnego z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/123/12 z dnia 29 lutego 2012 r. w sprawie przyjęcia rezygnacji radnego z funkcji Wiceprzewodniczącego Rady /zał. nr 9/.

 

Ad. pkt. 10. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady.

 

Przewodniczący Rady zgłosił kandydaturę Pana R. Witkowskiego na Wiceprzewodniczącego Rady.

 

Pan R. Witkowski nie wyraził zgody.

 

Pan Z. Kowalski zgłosił kandydaturę Pana M. Skupskiego.

 

Pan M. Skupski wyraził zgodę.

 

Komisja Skrutacyjna przygotowała karty do głosowania oraz przeprowadziła głosowanie.

 

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał Protokół z głosowania w wyborze Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu w Sejnach w dniu 29 lutego 2012 r. /zał. nr 10/.

Bezwględną większością głosów wybrano na Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Pana Mariusza Skupskiego.

 

Koperta z kartami do głosowania – zał. nr 11.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/124/12 z dnia 29 lutego 2012 r. w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego. /zał. nr 12/.

 

Ad. pkt. 11. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia Wiceprzewodniczącego Rady do Powiatu do dokonywania czynności służbowych wobec Przewodniczącego Rady Powiatu.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych nie było oraz wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/125/12 z dnia 29 lutego 2012 r. w sprawie wyznaczenia Wiceprzewodniczącego Rady do Powiatu do dokonywania czynności służbowych wobec Przewodniczącego Rady Powiatu /zał. nr 13/.

 

Pan M. Skupski podziękował za wybranie go na funkcję Wiceprzewodniczącego Rady, jednocześnie powiedział, że postara się godnie pełnić to stanowisko.

 

Ad. pkt. 12. Sprawozdania Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego z działalności w roku 2011.

 

Sprawozdanie Komisji Budżetu i Finansów – zał. nr 14.

Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej – zał. nr 15.

Sprawozdanie Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa – zał. nr16.

 

Uwag do sprawozdań nie zgłoszono.

 

Ad. pkt. 13. Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego /zał. nr 17/.

 

Przewodniczący Rady przypomniał, że każdy z radnych otrzymał sprawozdanie.

 

Pan R. Grzybowski zapytał czy w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej są kolejki?

 

Pani H. Sawicka – Dyrektor Poradni odpowiedziała, że są kolejki.

 

Pan R. Grzybowski powiedział, że skoro są kolejki i po półroczu widać, że do każdego etatu trzeba będzie dopłacić to Pani Dyrektor może przydzielić pracownikom godziny nadliczbowe, z odpowiedniej puli godzin, wtedy kolejki się skrócą i nie będzie trzeba dopłacać do średniówek. Będzie efektywnie wykorzystane.

 

Pani H. Sawicka – Dyrektor Poradni powiedziała, że kolejki wynikają z tego, że jest mało pracowników. Rozporządzenia Ministra Edukacji nakłada opiekę nad dzieckiem, które ma zaburzenia i zgłasza się do Poradni coraz więcej uczniów w związku z tym są kolejki. Pracuje w Poradni jeden psycholog i jeden pedagog; Poradnia stara się niwelować kolejki.

 

Pan J. Łuba powiedział, że jest nowy Zarząd i może sugestia radnego Grzybowskiego jest słuszna. Zarząd Powiatu powinien temu się przyjrzeć, bo teraz Powiat ma ok. 1 mln braków na oświatę. W Zarządzie jest fachowiec, w postaci Lucyny Fidrych, która prawnie temu się przyjrzy.

 

Pani L. Fidrych zapytała Panią Dyrektor Poradni, czy na koniec roku były refundowane dodatkowe wynagrodzenia dla nauczycieli dyplomowanych?

 

Pani H. Sawicka – Dyrektor Poradni wyjaśniła, że nie były refundowane.

 

Pani A. Kimszal – Skarbnik Powiatu wyjaśniła, że dla nauczycieli dyplomowanych nie było refundacji, ponadto jest to rozpatrywane w skali całego Powiatu a nie poszczególnych jednostek.

 

Pan R. Grzybowski powiedział, że nie zgadza się z tą wypowiedzią. Pracownik pracuje na godzin 18 i jeżeli przydziela dyrektor godzin 24 to ze społecznego punktu widzenia jest lepsze a tak pracownik otrzymuje refundację bo to ustawa przewiduje.

 

Przewodniczący Rady przypomniał, że ten problem omawiany był na Komisji, na której obecny był Pan radny i ustalono wtedy, że zwołane będzie oddzielne posiedzenie Komisji poświęcone wyłącznie problemom oświaty. Zarząd Powiatu przyjrzy się tym problemom i poprosi Dyrektorów o wyjaśnienia dodatkowe.

 

Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego zostało przyjęte jednogłośnie w wyniku głosowania.

 

Ad. pkt. 14. Podjęcie uchwały przyjęcia stanowiska Rady Społecznej SP ZOZ w Sejnach dotyczącego zmian w Regulaminie Organizacyjnym Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.

 

Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt tej uchwały omawiany był na posiedzeniach Komisji.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/126/12 z dnia 29 lutego 2012 r. w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Społecznej SP ZOZ dotyczącego zmian w Regulaminie Organizacyjnym Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach /zał. nr 18/.

 

Ad. pkt. 15.Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.

 

Przewodniczący Rady przypomniał, że projekt tej uchwały omawiany był na posiedzeniach Komisji.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/127/12 z dnia 29 lutego  2012 r. w sprawie zmiany Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach /zał. nr 19/.

 

 

Ad. pkt. 16. Podjęcie uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawiciela do Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach.

 

Przewodniczący Rady zaproponował Panią Lucynę Fidrych na przedstawiciela do Rady Społecznej.

 

Pani L. Fidrych wyraziła zgodę.

 

Pan Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/128/12 z dnia 29 lutego  2012 r. w sprawie wyznaczenia przedstawiciela do Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach /zał. nr 20/.

 

Pani L. Fidrych podziękowała za wybór, dodała, że sprawy SP ZOZ są dla niej bardzo ważne i bliskie.

 

Ad. pkt. 17. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2012 – 2014.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych oraz wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/129/12 z dnia 29 lutego  2012 r. w sprawie uchwalenia powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2012 – 2014 /zał. nr 21/.

 

Ad. pkt. 18. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania Starosty Sejneńskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2011 na terenie Powiatu Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych oraz wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/130/12 z dnia 29 lutego 2012 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania Starosty Sejneńskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku za rok 2011 na terenie Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 22/.

 

Ad. pkt. 19. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie delegowania radnych Powiatu Sejneńskiego do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

 

Pan Starosta zaproponował do składu Komisji Pana Józefa Miszkiela – Przewodniczącego Rady.

 

Przewodniczący Rady wyraził zgodę.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych oraz wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/131/12 z dnia 29 lutego 2012 r. zmieniającą uchwałę w sprawie delegowania radnych Powiatu Sejneńskiego do składu Komisji Bezpieczeństwa i Porządku /zał. nr 23/.

 

Ad. pkt. 20. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru przedstawicieli Rady Powiatu Sejneńskiego do Stowarzyszenia Samorządów Ziemi Sejneńskiej.

 

Pan Starosta zaproponował następujących przedstawicieli do Stowarzyszenia: Andrzej Szturgulewski – Starosta, Stanisław Jastrzębski – Wicestarosta, Józef Miszkiel – Przewodniczący Rady.

Wymienione osoby wyraziły zgodę.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych oraz wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/132/12 z dnia 29 lutego 2012 r. w sprawie wyboru przedstawicieli Rady Powiatu Sejneńskiego do Stowarzyszenia Samorządów Ziemi Sejneńskiej /zał. nr 24/.

 

Ad. pkt. 21. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru delegata Powiatu Sejneńskiego do Związku Powiatów Polskich.

 

Przewodniczący Rady wyjaśnił, że delegatem do ZPP był Pan Ryszard Grzybowski – były Starosta. W związku ze zmianą na tym stanowisku, należy zmienić delegata. Obecnym delegatem będzie Pan Andrzej Szturgulewski – Starosta Sejneński.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych oraz wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/133/12 z dnia 29 lutego 2012 r. zmieniającą uchwałę w sprawie wyboru delegata do Związku Powiatów Polskich / zał. nr 25/.

 

Ad. pkt. 22. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru przedstawiciela Rady Powiatu Sejneńskiego do komisji konkursowej do oceny złożonych ofert do otwartego konkursu na realizację zadań publicznych zleconych przez powiat organizacjom.

 

Pan Starosta zaproponował, aby przedstawicielem Rady Powiatu był Pan Józef Miszkiel – Przewodniczący Powiatu.

 

Przewodniczący Rady wyraził zgodę.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 13 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych nie było, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/134/12 z dnia 29 lutego 2012 r w sprawie wyboru przedstawiciela Rady Powiatu Sejneńskiego do komisji konkursowej do oceny złożonych ofert do otwartego konkursu na realizację zadań publicznych zleconych przez powiat organizacjom / zał. nr 26/.

 

Ad. pkt. 23. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Sejneńskiego.

 

Przewodniczący Rady przypomniał, że dyskusja na ten temat odbyła się na posiedzeniach Komisji, dodał, że wynagrodzenie pozostaje na takim samym poziomie jak wynagrodzenie byłego Starosty.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 13 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych nie było, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/135/12 z dnia 29 lutego 2012 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Sejneńskiego / zał. nr 27/.

 

Ad. pkt. 24. Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia Miastu Sejny zadań w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej.

 

Przewodniczący Rady wyjaśnił, że Biblioteka w Sejnach będzie realizowała zadania powiatu w zakresie prowadzenia biblioteki. Kwota dofinansowania została ustalona przed uchwaleniem budżetu Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan W. Kwaterski – Dyrektor SP ZOZ w Sejnach powiedział, że Zarząd Województwa Podlaskiego planuje do przekazania powiatom prowadzenie bibliotek pedagogicznych, więc może na razie wstrzymać się z podjęciem tej uchwały.

 

Przewodniczący Rady powiedział, że Biblioteka w Sejnach już prowadzi nasze zadania, więc taką uchwałę należy podjąć.

 

Pan Starosta powiedział, że jest to cenna uwaga Pana Dyrektora. Dodał, że umówił się z Marszałkiem Województwa Podlaskiego na rozmowę w tym temacie. Odnośnie podejmowanej uchwały, to następnym krokiem będzie podjęcie podobnej uchwały przez Radę Miasta a następnie podpisanie porozumienia. Biblioteka realizuje nasze zadanie. Dalsze działania będą uwarunkowane decyzjami Marszałka w zakresie przekazania biblioteki pedagogicznej.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych oraz wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/136/12 z dnia 29 lutego 2012 r. w sprawie powierzenia Miastu Sejny zadań w zakresie prowadzenia powiatowej biblioteki publicznej  /zał. nr 28/.

 

Ad. pkt. 25. Podjęcie uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Sejnach wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach, ul. Łąkowa 1.

 

Przewodniczący Rady przypomniał, że na posiedzeniu Komisji obecny był Pan Dyrektor ZSO i wyjaśnił, że nie ma naboru do tej szkoły, co jest przyczyną likwidacji.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/137/12 z dnia 29 lutego 2012 r. w sprawie zamiaru likwidacji Uzupełniającego Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Sejnach wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach, ul. Łąkowa 1 /zał. nr 29/.

 

Ad. pkt. 26. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu pn. „Wyrównywanie szans i dopędzanie Europy w Działaniu 9.1 Poddziałaniu 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych”.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/137/12 z dnia 29 lutego 2012 r. w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu pn. „Wyrównywanie szans i dopędzanie Europy w Działaniu 9.1 Poddziałaniu 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych/zał. nr 30/.

 

Ad. pkt. 27. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.

 

Pan Przewodniczący Rady poinformował, iż na wniosek Radnego R. Witkowskiego został przyjęty do Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 14 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/139/12 z dnia 29 lutego 2012 r. w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 31/.

 

Ad. pkt. 28. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia dotacji celowej Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach na realizację zadania inwestycyjnego.

 

Pan Przewodniczący Rady zapytał czy są pytanie odnośnie uchwały.

 

Pan R. Grzybowski złożył wniosek o wycofanie tej uchwały z porządku obrad do czasu ustalenia kwoty przetargowej.  Jeżeli w ogóle nie wycofać to zaproponował zmianę pkt. 2 w § 1, zamiast konkretnej kwoty przyznać dofinansowanie w 50 % kwoty, która będzie potrzebna na dokumentację.

 

Pan W. Kwaterski – Dyrektor SP ZOZ wrócił do spotkania z radnymi w szpitalu. Po nim zrozumiał, że Radni zgodzili się na przyznaniu kwoty, jaką mają możliwość wygospodarowania. Wytłumaczył na tym spotkaniu, że jeżeli rada zgodzi się na rozbudowę szpitala i zdecyduje się wesprzeć szpital to dojdzie do tej budowy, jeżeli Rada podjęła by odmowną decyzję nie byliby w stanie tego zacząć. Na dzień dzisiejszy nie jest w stanie określić kwoty, która będzie potrzebna na dokumentację. Teraz to tylko kwestia podjęcia decyzji, czy zaczyna się budowę. Pan Dyrektor powiedział, iż do Rady Powiatu należy decyzja.

 

Pan R. Grzybowski poprosił o przemyślenie tej decyzji. Nie ma tu dokładnych ustaleń. Uważa to za zbyt szybkie i pochopne.

 

Pan Z. Kowalski zapytał jakie jest stanowisko Pana Starosty po tych wypowiedziach. Zauważył, że być może najlepiej wykreślić punkt dotyczący kwoty.

 

Pan Starosta wyjaśnił, że zdecydowano przeznaczyć połowę kwoty potrzebnej wykonaniu dokumentacji na rozbudowę. Kwota ta została ustalona z Panią Skarbnik. Podjęto decyzję, że udzieli się pomocy szpitalowi w realizacji tej inwestycji.

 

Pan J. Łuba uznał, iż uchwałę należy przyjąć, ale w § 1 wykreślić pkt. 2.

 

Pan Starosta powiedział, że uchwała ta musi opierać się w pewnych ramach finansowych, aby Pan Dyrektor miał świadomość na jakie realnie środki może liczyć i co robić w czasie przetargu. Uważa, że inwestycja w służbę zdrowia nie jest stratna.

 

Pan Przewodniczący Rady powiedział, że ordynatorzy Szpitala prosili Radę o zapalenie iskierki nadziei. Uznał, iż nie podjęcie tej uchwały mija się z celem wizyty w SP ZOZ. Wszyscy mieszkańcy tego Powiatu są zainteresowani dobrym prosperowaniem Szpitala.

 

Pan Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek radnego R. Grzybowskiego.

 

W głosowaniu nad wnioskiem głosowało 14 radnych: 1 radny głosował za przyjęciem wniosku, 12 radnych było przeciwko, 1 osoba wstrzymała się od głosu.

 

Wniosek radnego R. Grzybowskiego został odrzucony.

 

Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały i poddał ją pod głosowanie.

 

W głosowaniu nad projektem głosowało 14 radnych: 13 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych nie było i 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

W wyniku głosowania podjęto Uchwałę XVII/140/12 z dnia 29 lutego 2012 r. w sprawie wyboru udzielenia dotacji celowej Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach na realizację zadania inwestycyjnego /zał. nr 32/.

 

Ad. pkt. 29. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

 

Pan Starosta zwrócił się z zapytaniem do radnego R. Grzybowskiego czy odpowiedzi na jego zapytania mogą zostać udzielone w formie pisemnej.

 

Pan R. Grzybowski wyraził zgodę.

 

Ad. pkt. 30. Wolne wnioski i oświadczenia.

 

Pan Przewodniczący poinformował, iż wpłynęło na jego ręce jako Wiceprzewodniczącego Rady zgłoszenie o utworzeniu Klubu Radnych „Powiat Sejny” /zał. nr 33/. Pan Przewodniczący Rady odczytał skład i pogratulował Przewodniczącemu Klubu.

Pan Przewodniczący Rady powiadomił, iż wpłynęły pisma:

·         z Litewskiego Towarzystwa św. Kazimierza w Sejnach w sprawie przywrócenia na stanowisko Wicestarosty Pana R. Witkowskiego /zał. nr 34/.Odczytał pismo.

·         Ze Wspólnoty Litwinów w Polsce w sprawie przywrócenia na stanowisko Wicestarosty Radnego o narodowości litewskiej  /zał. nr 35/ .Odczytał pismo.

·         Z Podlaskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Szepietowie, w którym przedstawiony został kalendarz imprez na rok 2012 w celu zachęcenia do prezentacji regionu na imprezach targowo – wystawienniczych /zał. nr 36/. Odczytał pismo.

·         Z Ministerstwa Sprawiedliwości odnośnie sądów rejonowych /zał. nr 37/. Odczytał pismo.

·         Z Urzędu Gminy Puńsk w sprawie przedstawienia Stanowiska Rady Gminy Puńsk z dnia 1 lutego 2012 r. w sprawie działań Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 38/. Odczytał Stanowisko.

·         Ze Stowarzyszenia Litewskiej Kultury Etnicznej w Polsce z apelem w sprawie odwołania Wicestarosty Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 39/. Odczytał apel.

 

Pan G. Zubowicz – Sołtys wsi Posejny poprosił o udzielenie głosu.

 

Pan Przewodniczący Rady poinformował, że Pan Sołtys jest gościem na Sesji w związku z czym powinien zabrać głos w pkt. 3. Wystąpienie zaproszonych Gości. Jednakże punkt ten został już omówiony, dlatego poprosił o przybycie na następne posiedzenie, kiedy będzie mógł w odpowiednim czasie zabrać głos.

 

Pani L. Fidrych oświadczyła, iż w lokalnej gazecie „Przegląd Sejneński” ukazał się artykuł, poprzez który kolejny raz można stwierdzić, iż redaktorzy kierują się pseudożyczliwością w stosunku do jej osoby. Pani L. Fidrych wyjaśniła, iż kieruje się poglądami prawicowymi i będzie to czyniła cały czas. Na ostatniej Sesji Pani M. Karpowicz nie zapytała jej jak widzi współpracę z nowymi władzami, ale sama dokonała oceny. Radną poruszył ten artykuł. Zwróciła uwagę, iż podstawową zasadą w dziennikarstwie jest obiektywizm. Obowiązkiem Pani Karpowicz było zapytanie, a następnie napisanie artykułu po poznaniu jej opinii. Pani L. Fidrych stwierdziła, iż Pani Karpowicz ma znaczący wpływa na myślenie i postrzeganie wszystkich spraw przez mieszkańców.

Pani L. Fidrych zwróciła się do Pana W. Kwaterskiego mówiąc, że było jej bardzo przykro, kiedy powiedział, że uczestniczył w rozmowach dotyczących tworzenia władz. Przypomniała, że Pan Kwaterski miał być ponad podziałami. Dziwi się, że Pan Dyrektor jest zbulwersowany, że coś się łamie.

 

Pan W. Kwaterski w pierwszej kolejności zaprotestował, że jakoby miał tworzyć władze, ponieważ był on tylko gościem na tym spotkaniu. Przypomniał, że wyraził opinię, iż wolałby nie uczestniczyć w takich spotkaniach. Chciałby wskazać, iż jest przedstawicielem podległej jednostki, a także reprezentuje ogół mieszkańców  jako Rady Sejmiku Województwa. Powiedział, że nie organizował żadnego spotkania i nie był gospodarzem, ale tylko gościem. Na ostatniej Sesji chciał rozdzielić swoje funkcje, dlatego jako Dyrektor SP ZOZ nie ośmieliłby się sprzeciwić swoim szefom, dlatego zwrócił uwagę na to, że wypowiedź jego była jako  Radnego Województwa. Stwierdził, iż przeczucie, że może być oskarżony o rozgrywki powiatowe niestety było słuszne. Pan Dyrektor dodał, że pełni ważną funkcję radnego wojewódzkiego i jego wyborcy mają prawo znać jego zdanie. Fora przeprowadzenia zmiany władz mogła być trochę inna. Pan Dyrektor powiedział, że bardzo dba o to, aby nie być wciągniętym w rozgrywki polityczne.

Pan Dyrektor poinformował, że ustawa o działalności leczniczej nakłada obowiązek ubezpieczenia się na kwotę 383 tys. zł rocznie. Składa na ubezpieczenie ma wynosić 150 tys. zł. Zapłacenie tak wysokiej składki pogrążyłoby szpital. Poinformował, iż odbyły się 2 przetargi i żaden się nie rozstrzygnął. Szpitale na zachodzie Polski nie podpisały tych umów. Pan Dyrektor dodał, że przedstawił problem Radzie, bo chce aprobaty dla jego działań.

Odnośnie Poradni Diabetologicznej wyjaśnił, iż nie została ustalona dokładna data uruchomienia.

Pan W. Kwaterski powiadomił, iż Zarząd Województwa dokonuje podziału dotacji na oferty, na które wcześniej należy złożyć wniosek. Poinformował, iż z powiatu sejneńskiego nie odnalazł żadnej oferty. Przypomniał o nowym programie do szkół – Kapitał Ludzki. Namawia do pisania wniosków i informowanie Dyrektorów Szkół o możliwości skorzystania z takich ofert.

Odnośnie drogi Suwałki – Sejny wyjaśnił, że jeżeli nie będzie zastrzeżeń środowiskowych to od przyszłego roku ruszą prace. Wraz z drogą zostanie stworzona ścieżka rowerowa.

Rondo na skrzyżowaniu przy ul. Konarskiego – roboty rozpoczną się w maju.

 

Pan Starosta odczytał wniosek SP ZOZ, w którym zawarta jest informacja, że Poradnia Diabetologiczna ma zostać uruchomiona z dniem 1 kwietnia 2012 r.

 

Pan R. Witkowski zaprosił do uczestnictwa w wszelkiego rodzaju posiedzeniach Lokalnej Grupy Rybackiej i Stowarzyszenia Euroregion Niemen, w których jest delegatem.

 

Pan R. Grzybowski przyznał rację Panu W. Kwaterskiemu, potwierdzając, iż koalicja zapraszał Pana Radnego Wojewódzkiego jako gościa, nigdy nie był gospodarzem takiego spotkania.

 

Pan Z. Kowalski poprosił o informowanie mediów o podejmowanych sprawach na posiedzeniach, aby nie wynikały niejasności.

 

Pan Przewodniczący Rady powiedział, że będzie udostępniane.

 

Pan A. Baudzis uznał, iż społeczności litewska przyczyniła się do stworzenia Powiatu i głupio by było, żeby społeczność polska przyczyniła się do likwidacji powiatu.

 

Ad. pkt. 31. Zamknięcie obrad.

 

Przewodniczący Rady podziękował za przybycie i zakończył obrady wypowiadając słowa „Zamykam obrady XVII Sesji Rady Powiatu”.

 

Na tym protokół zakończono.

 

 

         Protokołowała                                                                               Przewodniczył

Katarzyna Mikłaszewicz                                                             Józef Miszkiel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2012-04-02

Data modyfikacji: 2012-04-02

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2012-04-02