prot_kr4_2011

Protokół Nr 4/11
posiedzenia Komisji Rewizyjnej
w dniu 5 maja 2011 r.
 
 
            Posiedzenie Komisji Rewizyjnej miało miejsce w Starostwie Powiatowym w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34, rozpoczęło się o godz. 11.00 a zakończyło godz. 13.00. Posiedzeniu przewodniczył Pan Antoni Baudzis. Przywitał członków Komisji Rewizyjnej /lista obecności – zał. nr 1/. W posiedzeniu uczestniczyli również Pani A. Kimszal – Skarbnik Powiatu, Pan Marek Ślusarz – Sekretarz Powiatu oraz Pani Krystyna Stachurska – pracownik Wydziału Geodezji.
 
Porządek posiedzenia :
 
1.      Przyjęcie protokołu Nr 3/11 Komisji Rewizyjnej.
2.      Podjęcie uchwały w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego za rok 2010
3.      Zapoznanie z wystąpieniem pokontrolnym do protokołu z kontroli przeprowadzonej w dniu 16.03.2011 r. przez Komisję Rewizyjną.
4.      Sprawy różne.
 
Ad. pkt. 1
           
            Do protokołu Nr 3/11 uwag nie wniesiono. Protokół poprzez głosowanie został przyjęty jednogłośnie.
 
 
Ad. pkt. 2.
 
Pan Z. Kowalski poprosił pisemnie /zał. nr 2/ o dokładny wykaz mienia powiatu. Należy dodać do tego opis, co jest działką, co jest drogą.
 
            Pani K. Stachurska wyjaśniła w jaki sposób wyceniana była wartość gruntów i nieruchomości w momencie przekazywania ich dla powiatu. Dodała, że w przeciągu najbliższego tygodnia taki wykaz zostanie sporządzony.  
 
            Więcej uwag do sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2010 r. nie wniesiono.
 
            Komisja Rewizyjna podjęła Uchwałę Nr 1/1/2011 Komisji Rewizyjnej z dnia 5 maja 2011 r. w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego za rok 2010 /zał. nr 3/.
           
            Komisja Rewizyjna sporządziła wniosek o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2010 r. /zał. nr 4/.
 
            KomisjaRewizyjna wystosowała pismo do Przewodniczącego Rady Powiatu Sejneńskiego, gdzie przekazała wyżej wymienioną uchwałę oraz wniosek o udzielenie absolutorium z tytułu wykonania budżetu /zał. nr 5/.
 
 
Ad. pkt. 3.
 
            Komisja Rewizyjna zgłosiła zastrzeżenia do podwyżek wynagrodzeń pracowników.
 
            Pan Sekretarz wyjaśnił, że decyzję w sprawie wysokości podwyżek podejmuje kierownik jednostki.
 
            Pan A. Baudzis – Przewodniczący Komisji wyjaśnił, że Komisja nie ma instrumentu prawnego, aby wnikać w wynagrodzenia pracowników i zakresy czynności pracowników.
 
            Kolejny problem, to funkcje społeczne pełnione przez pracowników Starostwa w godzinach ich pracy.
 
            Pan Sekretarz wyjaśnił, że kierownik jednostki decyduje w jaki sposób zostaną odpracowane godziny pracy. Nie ma możliwości dać pracownikowi godzin nadliczbowych. Bardzo często się zdarza, że pracownicy po godzinach pracy muszą wykonywać obowiązki, których nie da się wykonać w godzinach pracy. Tak jest w przypadku pracowników Starostwa pełniących społeczne funkcje w innych samorządach.
 
            Pan Z. Kowalski zapytał w jaki sposób odpracowywanie odbywa się w jednostkach podległych?
 
            Pan Sekretarz wyjaśnił, że każdy zakład pracy ma swojego kierownika i to on decyduje. W stosunku do kierowników jednostek podległych Staroście, w wielu przypadkach Starosta nie ma zakresu działania. Odnośnie kontroli zewnętrznych wykonuje je Pani Alicja Jurkiewicz i jeśli jest zapotrzebowanie na pomoc przy kontroli, to zostaje to zgłoszone przez nią i udzielona jest pomoc.
 
             
Ad. pkt. 4.
 
            W tym punkcie głosu nie zabierano.
 
            Na tym protokół zakończono.
 
 
 
      Protokołowała:                                                                           Przewodniczył :
 
Katarzyna Mikłaszewicz                                                                   Antoni Baudzis
 
 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2011-12-20

Data modyfikacji: 2011-12-20

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2011-12-20