prot_z_26_2011

Protokół Nr 26/11
Zarządu Powiatu Sejneńskiego
z dnia 21 listopada 2011 r.
 
Posiedzenie Zarządu Powiatu w Sejnach rozpoczęło się o godz. 08.00, a zakończyło się o godz. 8.50. Miejsce posiedzenia: Starostwo Powiatowe w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu, Wiceprzewodniczący Rady- Pan Józef Miszkiel, Skarbnik Powiatu Sejneńskiego – Pani Aneta Kimszal, Sekretarz Powiatu Sejneńskiego- Pan Marek Ślusarz, Pan Andrzej Małkiński – Dyrektor ZSO w Sejnach oraz Pani Agnieszka Fiedorowicz – księgowa ZSO w Sejnach (lista obecności stanowi zał. nr 1).
Posiedzeniu przewodniczył Pan Ryszard Grzybowski – Starosta Sejneński, stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.
 
Tematem dzisiejszego spotkania jest omówienie spraw związanych z kontrolą Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach /wyjaśnienia Dyrektora ZSO w Sejnach zał. nr 2/.
            Pan Starosta wyjaśnił, ze nieporozumienie wynikło z powodu braku przepływu informacji. Pan Starosta dodał, że otrzymał od Dyrektora informację, o którą zabiegał od dwóch tygodni, a chodzi o szkolne plany nauczania. Pan Dyrektor ma możliwość przesunięć godzin, ale musi to być rozpisane.
 
            Pan Dyrektor wyjaśnił, że liczba godzin jest prawidłowa. Podstawą do ułożenia planu jest zatwierdzany arkusz organizacyjny przez organ prowadzący. Nigdy nie pozyska się wielu uczniów jeśli nie będzie profilów, tworzonych jest wiele profilów i na podstawie tego tworzony jest arkusz organizacyjny. Po zamknięciu naboru tworzony jest aneks do arkusza. Aneks różni się od arkusza. Pan Dyrektor dodał, że maturę obecnie obowiązkowo zdaje się z matematyki, więc jest więcej godzin matematyki.
 
            Pani A. Witkowska przypomniała, że nauczyciela ma godziny „karciane”, które musi prowadzić za darmo.
           
            Pan Dyrektor dodał, że uczniowie muszą mieć prawo wyboru nauki języków, bo przychodzą i deklarują jaki chcą język i w jakiej grupie, czy zaawansowanej czy początkującej.
 
            Pan M. Skupski zapytał, ile osób uczęszcza na grupy języka rosyjskiego zaawansowane i podstawowe?
 
            Pan Dyrektor odpowiedział, że w tej chwili nie jest w stanie odpowiedzieć. Pan Dyrektor dodał, że pomimo niżu demograficznego w klasach I jest około 100 uczniów. W Suwałkach liczba uczniów zmniejsza się. Oferta ZSO w Sejnach jest dobra i dlatego jest zainteresowanie tutejszą szkołą.
 
            Pan Starosta wyjaśnił, że jak szkolne planu nauczania będą dostosowane, to będzie wszystko w porządku. Pan Starosta powiedział, że trzeba wykazać godziny dyrektorskie, wykazać liczebność grup językowych oraz rozwiązać problem zastępstw. Powinien trafić do organu prowadzącego aneks.
 
            Pani A. Witkowska poruszyła problem zatrudnienia 6 nauczycieli języka angielskiego. Dodała, że w momencie przyjmowania Gimnazjum mówione było o łączeniu etatów z gimnazjum i liceum. 
 
            Pan Dyrektor wyjaśnił, że była prób łączenia etatów, ale to nie zdało egzaminu, jednak część nauczycieli łączy etaty.
 
            Pan Starosta odniósł się do zatrudnienia obsługi. Aneks podawał zatrudnienie 16 osób, w trakcie kontroli księgowa podała, że jest 18 osób, natomiast okazało się, że jest 21 osób zatrudnionych. Z wyjaśnień dyrektora wynikało, że zwiększone zatrudnienie wynikło przy konieczności wykonania remontu budynku po zalaniu przy remoncie dachu. Pan Starosta uważa, że jest to właściwy krok, ponieważ żadna firma za te pieniądze nie wykonałaby remontu, jednak mankamentem jest zbyt długi okres umów. Pan Dyrektor wyjaśnił też, że te umowy wygasną.
 
            Pani A. Witkowska poruszyła problem premiowania pracowników. Zauważyła, że premie mogą być, ale nie koniecznie w takiej wysokości, co miesiąc i wtedy gdy są na to pieniądze. Ponadto dodatek dla kierowcy również nie jest konieczny.
 
            Pan Starosta wyjaśnił, że Pan Dyrektor powiedział, że premii w tym roku już nie będzie. Ponadto poprosił Panią księgową aby na bieżąco robiła symulację księgową oraz na bieżącą księgowała, żeby była czytelna sytuacja. Pan Starosta dodał, że na początku roku były wykorzystane większe środki, na półrocze było dobre wykonanie a obudziła niepokój Zarządu duża różnica w wykonaniu.
 
            Pan M. Skupski zapytał jakie kwoty wydatkowane są na sprzątanie szkoły?
 
            Pani księgowa odpowiedziała, że około 500 zł jest na środki czystości.
 
            Pan M. Skupski zauważył, że zatrudnionych jest 8 sprzątaczek, gdzie zarabiają niemało i czy nie zasadnym jest zatrudnienie firmy sprzątającej. Firma posprzątałaby za połowę tej ceny.
 
            Pan Dyrektor wyjaśnił, że sprzątaczki dodatkowo mają też inne obowiązki, np. mają do opieki magazyn, sprzątają nawet 4 razy dziennie salę gimnastyczną, otwierają drzwi wyjściowe. Szkoła ma około 4400 m2 do sprzątnięcia.  Ponadto wiadomo w jaki sposób funkcjonują firmy.
 
            Pan M. Skupsi wyjaśnił, że w ARiMR w Sejnach sprząta obecnie firma i jest wszystko w porządku. To jest tylko kwestia zawarcia odpowiedniej umowy.
           
            Pan Starosta powiedział, że trzeba to będzie przeanalizować.
 
            Pan J. Miszkiel – Wiceprzewodniczący Rady uważa, że nie można doprowadzić do tego aby w szkole zatrudniona była firma sprzątająca, ponieważ chodzi o bezpieczeństwo naszych dzieci. Jeśli oszczędzać, to na pewno nie na sprzątaczkach. Dzieci muszą mieć zapewnione bezpieczeństwo.
 
            Pan Starosta powiedział, że 4 sprzątaczki powinny być na pełnych etatach, natomiast 4 osoby mogą być dofinansowane przez PUP, wtedy będzie możliwość zaoszczędzenia.
 
            Pani A. Witkowska zapytała o zatrudnienie informatyka, w szkole przecież zatrudnieni są nauczyciele informatyki.
 
            Pan Dyrektor wyjaśnił, że musi być osoba, która zajmie się sprzętem, za dużo jest sprzętu, aby nauczyciel dał radę tym się zająć.
 
            Pan W. Racis powiedział, że w tej chwili te rozmowy nie wpłyną na budżet. Zapytał skąd wziął się brak prawie 300 tys. zł?
 
            Pan Dyrektor wyjaśnił, że budżet zawsze jest okrojony i zawsze będzie brakowało. 
 
 
            Protokołowała                                                                                  Przewodniczył
 
   Katarzyna Mikłaszewicz                                                                      Ryszard Grzybowski
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2011-12-12

Data modyfikacji: 2011-12-12

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2011-12-12