proto_z_21_2011

Protokół Nr 21/11
Zarządu Powiatu Sejneńskiego
z dnia 12 października 2011 r.
 
Posiedzenie Zarządu Powiatu w Sejnach rozpoczęło się o godz. 08.00, a zakończyło się o godz. 9.45. Miejsce posiedzenia: Starostwo Powiatowe w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu (lista obecności stanowi zał. nr 1), Przewodniczący Rady- Pan Andrzej Szturgulewski, Skarbnik Powiatu Sejneńskiego – Pani Aneta Kimszal, Sekretarz Powiatu Sejneńskiego- Pan Marek Ślusarz oraz Pan Waldemar Kwaterski – Dyrektor SP ZOZ w Sejnach.
Członkowie Zarządu nieobecni:
- Pani Anna Witkowska,
- Pan Witold Racis.
Posiedzeniu przewodniczył Pan Ryszard Grzybowski – Starosta Sejneński, stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.
 
Proponowany porządek:
 
  1. Przyjęcie protokołu Nr 20/11 Zarządu Powiatu Sejneńskiego - ustalenie wersji protokołu do publikacji na stronie BIP (pozbawienie protokołu cech naruszających tajemnicę państwową lub służbową albo ochronę danych osobowych). 
  2. Zapoznanie z protokołem kontroli Komisji Rewizyjnej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sejnach.
  3. Zapoznanie z protokołem kontroli Komisji Rewizyjnej w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej  w Sejnach.
  4. Przyjęcie materiałów na XI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
a)      projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach.
b)      projekt uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Przychodnia przyjazna środowisku – zastosowanie odnawialnych źródeł energii w SP ZOZ w Sejnach” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 (Oś Priorytetowa V. Rozwój infrastruktury ochrony środowiska – odnawialne źródła energii)” i zabezpieczenia środków finansowych na jego realizację.
c)      Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Wdrażanie usług elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa” i zabezpieczenie wkładu własnego.
  1. Sprawy różne.
 
 
Ad. pkt. 1.
 
Do protokołu Nr 20/11 uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.
 
Ad. pkt. 2. Zapoznanie z protokołem kontroli Komisji Rewizyjnej w Powiatowym Urzędzie Pracy w  Sejnach /zał. nr 2/.
 
            Uwag nie wniesiono.
           
 
 
Ad. pkt. 3. Zapoznanie z protokołem kontroli Komisji Rewizyjnej w Samodzielnym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Sejnach /zał. nr 3/.
 
            Pan Dyrektor powiedział, że jest zwolennikiem jak najczęstszych kontroli. Pan Dyrektor zaapelował do Przewodniczącego Rady i Zarządu Powiatu, bo jest taki paradoks, gdzie szuka się pieniędzy na wkład własny do projektu a Komisja Rewizyjna szuka nieprawidłowości w wyjściach pracowników, którzy są radnymi. Pan Dyrektor wyjaśnił, że nie jest to nieprawidłowość i nie ma konieczności potrącania za takie wyjścia. Inspektor pracy również ma takie zdanie na ten temat.
 
            Pan Sekretarz powiedział, że Komisja Rewizyjna zwróciła się z wnioskiem o publikację protokołów z przeprowadzonych kontroli wraz z wystąpieniami do jednostek.
            Zarząd Powiatu przychylił się do zamieszczania protokołów kontroli wraz z wystąpieniami.
 
Ad. pkt. 4. Przyjęcie materiałów na XI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
 
a)      projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej w Sejnach /zał. nr 4/.
Wniosek SP ZOZ w Sejnach - /zał. nr 5/.
 
Pan Dyrektor powiedział, że ustawa o działalności leczniczej wymaga zmiany statutu o dostosowania go nowo obowiązujących przepisów.
 
Pan Sekretarz dodał, że rozmawiał z radcą prawnym SP ZOZ oraz radcą prawnym Starostwa Powiatowego, którzy pozytywnie zaopiniowali projekt statutu.
 
b)      projekt uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Przychodnia przyjazna środowisku – zastosowanie odnawialnych źródeł energii w SP ZOZ w Sejnach” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 (Oś Priorytetowa V. Rozwój infrastruktury ochrony środowiska – odnawialne źródła energii)” i zabezpieczenia środków finansowych na jego realizację /zał. nr 6/.
 
Pan Starosta powiedział, że na powyższy projekt w tym roku przewidziane są środki w wysokości 3401,00 zł oraz na rok 2012 – 175545,81 zł. Pan Starosta przypomniał, że złożony jest projekt z Rosjanami oraz projekt e-zdrowie i w przypadku gdy te projekty przejdą to Powiat będzie miał bardzo dużo zaangażowanych środków w SP ZOZ. Pan Starosta zapytał, czy możliwe jest odstąpienie od projektu e-zdrowie?
 
Pan Dyrektor wyjaśnił, że wtedy będzie to jedyny Szpital, który nie wejdzie w ten projekt, który w zasadzie jest już w końcowym etapie. Pan Dyrektor dodał, że w projekcie „Przychodnia przyjazna środowisku..” szpital również ponosi koszty. Budynki zajmowane przez Szpital są budynkami Starostwa i chyba błędem Dyrektora było angażowanie środków własnych w remonty tych budynków. Pan Dyrektor powiedział, że do tej pory Powiat nie miał większych problemów ze Szpitalem a Szpital zainwestował 2400000 zł w budynki, które nie należą do Szpitala. Pan Dyrektor stwierdził, że nie jest w stanie przeskoczyć tego progu teraz i należało wcześniej powiedzieć, że Powiat nie jest w stanie dołożyć do tego projektu.
 
            Pani Skarbnik powiedziała, że na dzień dzisiejszy nie są znane kwoty subwencji i dotacji, ale wiadomym jest, że będą to kwoty niższe.
 
            Pan Dyrektor zasugerował, żeby sprawdzić w innych Starostwach, jakie środki na Szpitale mają zaangażowane. Na ten temat powinna być szersza dyskusja.
 
            Pan M. Skupski powiedział, że teraz będzie ocieplenie budynku, potem rozbudowa szpitala. Powiat musi realizować też inne zadania. Pan Skupski dodał, że pamięta sytuację, kiedy Szpital miał problemy i wtedy kosztem innych zadań szła pomoc Szpitalowi.
 
Pan R. Witkowski – Wicestarosta Sejneński powiedział, że szansa jest bardzo duża i trzeba wykorzystać jak jest taka możliwość. W tym roku do oświaty brakuje jeszcze 300 tys. zł na płace i nie ma na co liczyć, że będzie większa subwencja. Pan Wicestarosta dodał, że lepiej aby nie doszło do sytuacji, aby nie podpisać umowy, bo wtedy Komisja Oceniająca bardzo źle to odbiera. Dodał też, że jest obecnie duża kumulacja środków dla SP ZOZ w Sejnach. Zaproponował, aby większe grono wypowiedziało się w tym temacie.
 
Pan M. Skupski powiedział, że budżet Powiatu jest bardzo mały. Uważa, że należy przedyskutować w szerszym gronie, bo na dzisiejszym posiedzeniu jest trzech członków Zarządu.
 
            Pan Starosta zaproponował przedyskutować ten temat na posiedzeniach Komisji. Na chwilę obecną nie ma wiedzy o pozostałych złożonych projektach. Pan Starosta powiedział, że jeśli przejdzie projekt na rzekę, to można nie podpisywać umowy i te środki przesunąć na projekt szpitalny. Pan Starosta wyjaśnił, że jest jeszcze jeden problem, bo planowane jest zblokowanie montaży finansowych z innymi samorządami – gminy nie będą mogły partycypować w kosztach. Ponadto Prokuratura Rejonowa w Sejnach przesłała pismo z prośbą o wykonanie remontu pomieszczeń w nowej siedzibie, ale Powiat nie ma delegacji prawnej aby to wykonać. Jeśli chodzi o Szpital, to należy go wspierać. Pan Starosta dodał, że Pan Dyrektor włożył bardzo dużo wysiłku w ten projekt i jest świadomość, że za takie pieniądze Powiat zrobiłby jedynie dach.
 
            Pan Dyrektor powiedział, że jest to kwota kosztorysowa i prawdopodobnie po przetargach będzie ona mniejsza.
 
Pan M. Skupski powiedział, że trzeba dyskutować kosztem czego zabezpieczyć środki. Podjęcie uchwały zablokuje nam środki w budżecie.
 
Pan Starosta powiedział, że od następnego roku może zmieni się polityka oświatowa, trzeba będzie też zwiększać klasy.
 
Pan M. Skupski zauważył, że klasy będą się zmniejszały bo coraz mniej jest uczniów, a budynek trzeba będzie utrzymać. Na szkolnictwie nic się nie zaoszczędzi. Pan Skupski dodał, że jako członek Zarządu musi dbać o budżet Powiatu.
 
Pan Dyrektor powiedział, że dwa lata temu  razem z Panem Starostą oraz inspektorem obejrzeli dach i wspólnie doszli do wniosku, że trzeba go wymienić i naprawić.  Pan Dyrektor zajął się wtedy tym problemem, opracował dokumentację, wniosek. Ten dach wymaga naprawy i sama naprawa będzie wymagała 175 tys. zł, a przy skorzystaniu ze środków unijnych można zrobić wiele dodatkowych rzeczy.
 
Pan M. Skupski powiedział, że nie ma skąd wziąć tych środków.
 
            Pan Dyrektor powiedział, że jak była taka konieczność to SP ZOZ zaciągnął kredyt i spłacił go wraz z odsetkami.
 
Pan Starosta powiedział, że na razie trzeba to dać pod obrady Komisji a później zastanowić się z czego zrezygnować.
 
Pani Skarbnik powiedziała, że można ewentualnie kredyt zaciągnąć.
 
            Pan M. Skupski powiedział, że najpierw można planować kredyt a potem któryś z projektów odpadnie i będzie problem rozwiązany. Dodał też, że jest za tym, aby nie rezygnować z zapisanych już w budżecie zadań, tylko dopisać inwestycję tą, bo jest świadomość, że nie wszystkie wnioski przejdą.
 Zarząd Powiatu postanowił, że przekaże ten projekt uchwały na posiedzenia Komisji.
 
c)      Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Wdrażanie usług elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa” i zabezpieczenie wkładu własnego /zał. nr 7/
 
Pan Sekretarz wyjaśnił, że w projekt obejmuje wykonanie:
 - Elektronicznego Zarządzania Dokumentami oraz komunikacja z Cyfrowym Urzędem Platformy Wrota Podlasia (w tym zakup sprzętu komputerowego),
- Podlaskiej Platformy Edukacyjnej (w tym zakup laptopów dla nauczycieli pilotażowej szkoły do prowadzenia elektronicznego dziennika wraz z oprogramowaniem),
- GIS (w tym zakup sprzętu i oprogramowania).
 
            Pani A. Miszkiel – Geodeta Powiatowy wyjaśniła, że wprowadzenie tego systemu jest nałożone ustawą.
 
 Uwag nie wniesiono.
 
Ad. pkt. 5. Sprawy różne.
 
            W tym punkcie głosu nie zabierano.
 
Na tym protokół zakończono.
 
 
            Protokołowała                                                                                  Przewodniczył
 
   Katarzyna Mikłaszewicz                                                                      Ryszard Grzybowski
 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2011-11-10

Data modyfikacji: 2011-11-10

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2011-11-10