proto_z_18_2011

Protokół Nr 18/11
Zarządu Powiatu Sejneńskiego
z dnia 13 września 2011 r.
 
Posiedzenie Zarządu Powiatu w Sejnach rozpoczęło się o godz. 08.00, a zakończyło się o godz. 9.40. Miejsce posiedzenia: Starostwo Powiatowe w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34. W posiedzeniu udział wzięli Członkowie Zarządu (lista obecności stanowi zał. nr 1), Przewodniczący Rady- Pan Andrzej Szturgulewski, Skarbnik Powiatu Sejneńskiego – Pani Aneta Kimszal oraz Sekretarz Powiatu Sejneńskiego- Pan Marek Ślusarz.
Posiedzeniu przewodniczył Pan Ryszard Grzybowski – Starosta Sejneński, stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.
 
Proponowany porządek:
 
  1. Przyjęcie protokołu Nr 17/11 Zarządu Powiatu Sejneńskiego – ustalenie wersji protokołu do publikacji na stronie BIP (pozbawienie protokołu cech naruszających tajemnicę państwową lub służbową albo ochronę danych osobowych).
  2. Wyznaczenie pracowników do realizacji uchwał z X Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
  3. Założenia do projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na rok 2012.
  4. Udzielenie pełnomocnictwa Dyrektorowi SP ZOZ w Sejnach do dysponowania nieruchomością.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie rozwiązania stosunku pracy.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Kierownika PCPR.
  8. Projekt uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Sejneńskiego na finansowanie lub dofinansowanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodna oraz trybu postępowania w sprawie jej udzielenia i sposobu rozliczania.
  9. Przyjęcie materiałów na XI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:
a)      Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r.
b)      Projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2011- 2019.
c)      Funkcjonowania Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach - analiza udzielonych świadczeń zdrowotnych i sytuacji ekonomicznej zakładu.
d)     Projekt uchwały w sprawie przyjęcie „Programu Opieki nad Dzieckiem i Rodziną w Powiecie Sejneńskim na lata 2011- 2013”.
e)      Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zakazu użytkowania obiektów pływających wyposażonych w silniki spalinowe na wybranych akwenach wodnych Powiatu Sejneńskiego.
f)       Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawiciela do Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu opieki Zdrowotnej w Sejnach.
g)      Projekt uchwały w sprawie powołania Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki zdrowotnej w Sejnach i ustalenia składu osobowego.
h)     Projekt uchwały w sprawie Zwoleniami Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach od obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2011/2012.
  1. Sprawy różne.
 
 
Ad. pkt. 1.
 
Do protokołu Nr 17/11 uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.
 
Ad. pkt. 2. Wyznaczenie pracowników do realizacji uchwał z X Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
 
Pan Starosta wyznaczył pracowników do realizacji uchwał z X Sesji Rady Powiatu:
1.      Uchwała Nr 74/11 z dnia 29 lipca 2011 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r. – Pani A. Kimszal Skarbnik Powiatu.
2.      Uchwała Nr 73/11 z dnia 29 lipca 2011 r. w sprawie likwidacji Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Szkole Podstawowej w Maćkowej Rudzie. – Pani T. Gałdzewicz.
 
Ad. pkt. 3. Założenia do projektu budżetu Powiatu Sejneńskiego na rok 2012./zał. nr 2/.
 
Pani Skarbnik przedstawiła założenia do budżetu. Poinformowała, że przewidziane są podwyżki dla nauczycieli w projekcie budżetu na przyszły rok, subwencję są zaplanowane w kwotach niższych, natomiast wydatki są zaplanowane w kwocie więcej o 1%. Zapytała jak będzie z inwestycjami.
 
Pan Starosta powiedział, że jeszcze nie wiadomo co wyjdzie z programu z Rosją, do końca września to się rozstrzygnie. Poinformował, że ze Schetynówek będzie dofinansowanie tylko 30%, dlatego raczej nastąpi rezygnacja.
 
Pan Przewodniczący Rady stwierdził, iż jest to bardzo małe dofinansowanie, w niektórych województwach jest większe.
 
Pan Starosta proponowałby, aby złożyć wnioski przy rozdaniu z Rosją, a zrezygnować z mało opłacalnych Schetynówek.
 
Pan Przewodniczący Rady powiedział, że wniosek na Schetynówki można złożyć, ewentualnie potem będzie możliwość zrezygnowania.
 
Pani Skarbnik – w założeniach ogólnie zapisać, że składany jest wniosek na drogę w ramach Schetynówek. Należy zapisać dokumentację na most i może dokumentację na jedną drogę.
 
Pan Wicestarosta – droga Wiłkopedzie- Żwikiele – Wójt się zobowiązał, że też dołoży. Przynajmniej zrobić dokumentację. Zaproponował, aby Zarząd pojechał obejrzał tą drogę.
 
Pani A. Witkowska powiedziała, że przy ulicy 22 Lipca w Krasnopolu dobrze by było zrobić chodnik, zaproponowała zabezpieczenie środków.
 
Pan Starosta – poinformował, iż dotarła prośba Prezydenta, aby nie robić asfaltu na drodze Buda Ruska. Trzeba porozmawiać z Kierownikiem PZD. W tym miejscu należy zrobić równanie, a następnie wyłożyć grys z glinką.
 
Pani Skarbnik – należy wpisać drogę z Lokalnej Grupy Rybackiej. Termomodernizacja ZSO, kontynuacja, jeżeli będą środki z Narodowego Funduszu.
 
Pan Przewodniczący Rady przypomniał o drodze w Okółku, jest to Nadleśnictwo Głęboki Bród. Zrobione zostanie tyle na ile będzie stać Powiat. Żeby nikt nie zarzucił, że jest jednostka, która chce dołożyć środki finansowe a nie są one przyjmowane.
 
Pan Starosta - 30 tys. zł na regenerację drogi w Okółku.
 
Pan Przewodniczący Rady zaproponował, aby wpisać dokumentację na drogę Wiłkopedzie i Żwikiele, drogą Jegliniec przez Lokalną Grupę Rybacką, 2 projekty z Białorusią, z Rosją, odnowienie ulicy 22 Lipca, jedna Schetynówka, regeneracja drogi żwirowej w Budzie Ruskiej.
 
Pan Starosta – ze Schetynówki chodnik na ulicy Mickiewicza. W tej chwili tworzone jest porozumienie na składane drogi, już Pan Polens przygotował i będzie jeździł do Wójtów Powiatu po podpisy.
 
Ad. pkt. 4. Udzielenie pełnomocnictwa Dyrektorowi SP ZOZ w Sejnach do dysponowania nieruchomością.
 
Pan Starosta poinformował, że Pan Dyrektor zwrócił się z prośbą o udzielenie pełnomocnictwa do dyspozycji nieruchomością, które jest niezbędne do ubiegania się o środki z Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007- 2013 /zał. nr 3/.
 
Uwag nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad Udzieleniem pełnomocnictwa Dyrektorowi SP ZOZ w Sejnach do dysponowania nieruchomością/zał. nr 4/ głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
Ad. pkt. 5. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości.
 
Pan Starosta odczytał projekt uchwały.
 
Do uchwały uwag nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad Uchwałą Nr 29/11 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 13 września 2011r. w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zamiany nieruchomości/zał. nr 5/ głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
Ad. pkt. 6. Podjęcie uchwały w sprawie rozwiązania stosunku pracy.
 
Pan Starosta poinformował, iż Pani W. Pestka Kierownik PCPR w Sejnach zwróciła się z pisemną prośbą o rozwiązanie stosunku pracy/zał. nr 6/.Pani Pestka aktualnie wykorzystuje urlop wypoczynkowy.
 
Pan Starosta odczytał projekt uchwały.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad Uchwałą Nr 30/11 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 13 września 2011r. w sprawie rozwiązania stosunku pracy/zał. nr 7/ głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
Ad. pkt. 7. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach.
 
Pan Starosta powiedział, że odchodząca Pani Pestka rekomenduje na swoje stanowisko Pana Bogdana Fidrycha, który jest księgowym współtworzącym PCPR. Pan B. Fidrych ma skończone studia zarządzania. Jest możliwość bez ogłaszania konkursu poprzez awans zawodowy przenieść go na stanowisko kierownika PCPR.
 
Pan Sekretarz poinformował, iż w Statucie PCPR jest zapisane, że Zarząd Powiatu powierza stanowisko.
 
Zarząd Powiatu zdecydował się powierzyć stanowisko Kierownika Panu B. Fidrych na okres 1 roku.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad Uchwałą Nr 31/11 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 13 września 2011r. w sprawie powołania Kierownika PCPR /zał. nr 8/ głosowało 5 członków Zarządu: 5 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
Ad. pkt. 8. Projekt uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Powiatu Sejneńskiego na finansowanie lub dofinansowanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną oraz trybu postępowania w sprawie jej udzielenia i sposobu rozliczania /zał. nr 9/.
 
Pan Starosta – przyznanie dotacji na zadania związane z ochroną środowiska, gospodarką wodną itd. Kryteria tego podziału zgłasza się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w ciągu 14 dni urząd może przedstawić swoje uwagi.
 
Pan Sekretarz – projekt uchwały określa ustawa na zasadzie pomocy de minium. Żeby mogła ona wejść w życie to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów musi wyrazić opinię. Pan Nowel taki projekt uchwały przygotował, konsultując z Panią Skarbnik w temacie finansów publicznych.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
Ad. pkt. 8. Przyjęcie materiałów na XI Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego:
 
a)      Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r.
 
Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r. /zał. nr 10/
 
Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
  1. Dochody budżetu powiatu w wysokości 18.907.325 zł, w tym:
– dochody majątkowe w wysokości 1.614.300 zł,
– dochody bieżące w wysokości 17.293.025 zł.
  1. Wydatki budżetu powiatu w wysokości 22.179.758 zł, w tym:
– wydatki majątkowe w wysokości 5.730.756 zł,
– wydatki bieżące w wysokości 16.449.002 zł.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
b)     Projekt uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2011- 2019 /zał. nr 11/.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
c)      Funkcjonowanie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach – analiza udzielonych świadczeń zdrowotnych i sytuacji ekonomicznej zakładu /zał. nr 12/.
 
Uwag do analizy nie wniesiono.
 
d)     Projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu Opieki nad Dzieckiem i Rodziną w
Powiecie Sejneńskim na lata 2011- 2013” /zał. nr 13/.
 
Pan Starosta poinformował, iż obowiązek ustawowy spoczywa na samorządzie powiatowym. Plan został opracowany przez PCPR.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
e)      Projekt uchwały w sprawie wprowadzenia zakazu używania obiektów pływających wyposażonych w silniki spalinowe na wybranych akwenach wodnych Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 14/.
 
Pan Starosta poinformował, że kolejne osoby wypowiadały się w kwestii wprowadzenia strefy ciszy na jeziorach /zał. nr 15/.W celu wprowadzenia jasności i czytelności prawa miejscowego ujednolicono uchwały.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
f)       Projekt uchwały w sprawie wyznaczenia przedstawiciela do Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach /zał. nr 16/.
 
Pan Starosta poinformował, iż kadencja Rady Społecznej SP ZOZ się kończy , w związku z tym jest prośba o wytypowanie przedstawiciela. Przypomniał, iż do tej pory delegowany do tej roli był Pan Przewodniczący Rady, zaproponował aby w dalszym ciągu pełnił tą role.
 
Przewodniczący Rady wyraził zgodę.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
g)      Projekt uchwały w sprawie powołania Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach i ustalenia składu osobowego /zał. nr 17/.
 
Pan Starosta odczytał powołany skład Rady Społecznej.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
h)     Projekt uchwały w sprawie zwolnienia Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Sejnach od obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych w roku szkolnym 2011/2012. /zał. nr 18/.
 
Pan Starosta wyjaśnił, że Pan A. Małkiński Dyrektor ZSO Sejny zwrócił się z wnioskiem o zwolnienie z realizacji wymiaru etatowego zajęć dydaktycznych /zał. nr 19/.
Pan Starosta zaproponował, aby jednak zwolnić Pana Dyrektora z tych godzin z tego względu, że jednak często może kolidować to z innymi zajęciami, które są rolą Dyrektora. Ponadto Pan Dyrektor prowadziłby zajęcia z maturzystami, więc przepadanie lekcji nie służyłoby zdobywaniu wiedzy.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
  1. Sprawy różne.
 
Pan Sekretarz – poinformował, że będzie jeszcze jedna uchwała, ponieważ wpłynął wniosek o wpis do Strategii. Nie zdążył jeszcze napisać tej uchwały. Dzisiaj uchwała zostanie napisana, aby trafiła na najbliższą Sesję, żeby do programu można było wpisać rozwój energetyczny. W związku z tym odbędzie się jeszcze jedno posiedzenie Zarządu Powiatu. Kiedy uchwała była pisana w 2006 r. żadnych uwag nie wniesiono. Uchwała o Strategii nie była zmieniana od 2006 r. Wprowadziliśmy tą zmianę, ale jest ona trochę nieaktualna.
 
Pan Starosta poinformował, iż wpłynęło Stanowisko Konwentu Powiatów Województwa Podlaskiego w sprawie zachowania dotychczasowych uregulowań prawnych dotyczących systemu wyrównania dochodów jednostek samorządu terytorialnego, odczytał powyższe stanowisko /zał. nr 20 /.
 
Pan Starosta odczytał pismo z prośbą od Sołtysa wsi Remieńkiń o uhonorowanie dokonań młodego sportowca Szymona Ostrowskiego, który promuje nasz region poprzez swoją sportową postawę /zał. nr 21/ .
 
sportowiec został uhonorowany na Dożynkach.
 
Komenda Powiatowa Policji w Sejnach zwróciła się z prośbą o zakup elementów odblaskowych dla dzieci klas I – III w ramach akcji „Bezpieczna droga do szkoły/ domu” /zał. nr 22/.
 
Zarząd Powiatu zdecydował przekazać 300 zł Komendzie Powiatowej Policji w Sejnach na zakup elementów odblaskowych w ramach akcji „Bezpieczna droga do szkoły/domu”.
 
Pan Starostwa odczytał treść zaproszenia do V edycji Konkursu Innowator – promowanie inicjatyw samorządowych, które z pożytkiem służą lokalnym społecznościom /zał. nr 23/.
 
Zarząd Powiatu zdecydował nie brać udziału w konkursie.
 
Załącznik rzeczowo- finansowy dla SP w Sejnach dotyczący projektu e-Urząd. /zał. nr 24/.
 
Pan Sekretarz przedstawił Członkom Zarządu budżet związany z realizacją projektu pn. „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II- administracja samorządowa.  Powiedział, że w 15% wkładu własnego wpisany jest cały nowy sprzęt w Starostwie Powiatowym, wszystkie komputery, dwa skanery wysokiej klasy, 50 laptopów do ZSO w Sejnach- dziennik w formie elektronicznej, laptopy dla wszystkich nauczycieli. Organizatorem głównym jest Urząd Marszałkowski.
 
Zarząd Powiatu nie wniósł uwag.
 
Pan Starosta odczytał pismo od pacjentki SP ZOZ w Sejnach z podziękowaniami oraz gratulacjami dla Dyrektora za opiekę. Pismo zostanie odczytane na Sesji.
 
Pan Starosta poinformował, iż wpłynęło pismo skazanego, przebywającego w Zakładzie Karnym we Wronach z prośbą o przesłanie kilki artykułów biurowych /zał. nr 25/.
 
Zarząd Powiatu ustosunkował się negatywnie do prośby.
 
Pan Przewodniczący Rady poinformował, iż wpłynęło pismo z podziękowaniem za podjęcie uchwały w sprawie rolnictwa. Pismo zostanie odczytane na Sesji.
 
Zarząd ustalił terminy posiedzeń obu Komisji oraz Sesji Rady Powiatu.
 
Pan W. W. Racis podziękował za wyróżnienie rolników na III Dożynkach. Zaznaczył jednocześnie, że wyróżnienie tych rolników to również praca Ośrodka Doradztwa Rolniczego, ale niestety podziękowań dla tej jednostki zabrakło. W momencie wejścia do Unii Europejskiej rolnicy otrzymali od ODR ogromne wsparcie. Udziałem Ośrodka było przede wszystkim przekonanie tych rolników , że trzeba korzystać z pieniędzy Unii Europejskiej. ODR przekonał rolników, aby nie odchodzili ze Spółdzielni Mleczarskiej Sejny do Sudowii w Suwałkach. Można wymieniać jeszcze wiele zasług tego Ośrodka.
 
Pan Starosta – obecnie ODR w Szepietowie słabo współpracuje z samorządami. Rozmowy z Kierownikiem na temat pomocy przy organizacji dożynek były prowadzone kilkukrotnie. Niestety ODR nie chciał pomóc, brakowało zaangażowania. Ze względu na doświadczenie Kierownika w tego typu imprezach oczekiwania były takie, aby przedstawił kto się powinien wystawiać. Szepietowo nie chce współpracować. Każdy czuł się gospodarzem i organizował Dożynki.
 
 
Na tym protokół zakończono.
 
 
            Protokołowała                                                                                  Przewodniczył
 
   Katarzyna Mikłaszewicz                                                                      Ryszard Grzybowski

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2011-09-30

Data modyfikacji: 2011-09-30

Opublikował: Katarzyna Mikłaszewicz

Data publikacji: 2011-09-30