prot_8_s

PROTOKÓŁ NR VIII/ 11
Rady Powiatu Sejneńskiego
z dnia 31 maja  2011 r.
 
            Obrady VIII Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 10.00, a zakończyły się o godz. 13.30. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.
 
Ad. pkt. 1.
 
            Przewodniczący Rady – Pan Andrzej Szturgulewski powitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności radnych (listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2).
 
Ad. pkt. 2.
 
1.       Otwarcie obrad.
2.       Przyjęcie porządku obrad.
3.       Wystąpienie zaproszonych Gości.
4.       Przyjęcie protokołu z VII Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
5.       Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
6.       Interpelacje i zapytania Radnych.
7.       Sprawozdanie Starostwa Powiatowego w Sejnach z działalności w roku 2010.
8.       Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2010 r.
1.       Rozpatrzenie sprawozdania finansowego budżetu Powiatu Sejneńskiego za rok 2010.
2.       Głosowanie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2010 r.
9.       Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2010 r.
1.       Zapoznanie z uchwałą składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej Zespół w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu Sejneńskiego sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2010 r.
2.       Zapoznanie z uchwałą składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Sejneńskiego wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego absolutorium za 2010 r.
3.       Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2010 r. - głosowanie wniosku.
4.       Głosowanie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2010 r.
10.    Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Sejnach o stanie sanitarnym na terenie Powiatu Sejneńskiego w roku 2010.
11.    Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sejnach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie Powiatu Sejneńskiego w roku 2010.
12.    Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania planu inwestycyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach na rok 2010.
13.    Podjęcie uchwały wprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach za rok 2010.
14.    Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania planu inwestycyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach na rok 2011.
15.    Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Podlaskiemu.
16.    Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r.
17.    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2011-2019.
18.    Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.
19.    Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
20.    Wolne wnioski i oświadczenia.
21.    Zamknięcie obrad.
 
W głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad udział wzięło 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
Porządek obrad został przyjęty.
 
Ad. pkt. 3. Wystąpienie zaproszonych Gości.
 
                 Zastępca Komendanta Placówki Straży Granicznej w Sejnach wręczył Panu Ryszardowi Grzybowskiemu – Staroście Sejneńskiemu medal pamiątkowy za zasługi dla Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej nadany decyzją nr 101 z dnia 16 maja 2011 r.
 
Ad. pkt. 4. Przyjęcie protokołu z VII Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
 
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie Protokół Nr VII/11.
 
W głosowaniu nad przyjęciem protokołu udział wzięło 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem Protokołu, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
Protokół Nr VII/11 został przyjęty.
 
Ad. pkt. 5. Informacja Pana Starosty z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
 
Pan Starosta przedstawił sprawozdanie z działalności międzysesyjnej w okresie 29.04.2011 r. – 31.05.2011 r.
 
W wymienionym okresie czasu odbyły się dwa posiedzenia Zarządu w dniach 11 i 23 maja 2011r.
 
29.04.11 r.
- Walne Zebranie Lokalnej Grupy Działania „Sejneńszczyzna” (wybór nowych władz LGD)
- Uroczyste wręczenie świadectw ukończenia szkoły przez uczniów klas trzecich w Liceum Ogólnokształcącym im. Szymona Konarskiego w Sejnach. Pan Starosta dodał, że są duże osiągnięcia uczniów, uczniowie biorą udział w olimpiadach i konkursach.  
- Uroczyste wręczenie świadectw ukończenia szkoły przez uczniów klas trzecich w Liceum Ogólnokształcącym z Litewskim Językiem Nauczania w Puńsku (Pan Wicestarosta).
 
03.05.11 r.
- Obchody Święta Konstytucji 3 Maja.
 
04.05.11 r.
- Uroczysta Msza Św. w związku z dniem Świętego Floriana,
- Robocze spotkanie w związku ze zbliżającym się terminem wygaśnięcia trwałego zarządu ustanowionego na nieruchomościach Skarbu Państwa leżących w zasięgu byłych międzynarodowych drogowych przejść granicznych w Budzisku i Ogrodnikach oraz koniecznością przejęcia nieruchomości przez Starostę Suwalskiego oraz Sejneńskiego, Białystok (Pan Wicestarosta, Pani A. Miszkiel).
 
05.05.11 r.
- Uroczyste otwarcie wodnych ścieżek edukacyjnych Wigierskiego Parku Narodowego oraz chrzest łodzi Leptodora II, Muzeum Wigier w Starym Folwarku (Pan Wicestarosta),
- Spotkanie w Centrum Integracji Społecznej w Ełku, które zorganizowała Pani W. Pestka. Spotkanie miało na celu zapoznanie się z działalnością Centrum, które stworzyła grupa osób bezrobotnych. Grupa ta zagospodarowała budynek przekazany im przez Urząd Miasta. Teraz otwierają hurtownię oraz dwa punkt gastronomiczne. Przyglądaliśmy się jak to funkcjonuje oraz zaprosiliśmy też tę grupę, aby obejrzało nasze budynki w Ogrodnikach.
 
07.05.11 r.
- Zakończenie czyszczenia rzeki. Powiat Sejneński również dofinansował tą akcję, zebrano dużo śmieci. Pan Starosta podziękował Nadleśniczemu Nadleśnictwa Głęboki Bród oraz strażakom z podjęte działania.
 
10.05.11 r.
- Podpisanie umów na Schetynówki z Wojewodą Podlaskim – podpisała Gmina Sejny, Krasnopol i Miasto Sejny. 
 
11.05.11 r.
- Wyjazd do Siedlec, spotkanie dotyczące uzgodnień w sprawie projektów. Odbędą się seminaria około dożynkowe.
 
13.05.11 r.
- 47 Międzynarodowa Spartakiada Młodzieży Szkół Rolniczych. W tym roku dołączyła do tego Estonia.
 
16.05.11 r.
- Spotkanie z Panią Myszczyńską - Dyrektor PUP w Sejnach i Panem Milanowskim – Prezesem Stowarzyszenia Prywatnych Przedsiębiorców w  sprawie uszczegółowienia współpracy.
 
19.05.11 r.
- Podpisanie umowy przekazania przejścia granicznego w Ogrodnikach,
- Zebranie Rady Rodziców ZSO Sejny.
 
20.05.11 r.
- Uroczystości 85 rocznicy objęcia w ochronę granicy wschodniej przez Batalion KOP Sejny oraz XX lecie Straży Granicznej.
 
21.05.11 r.
- Piknik OSP Puńsk (Pan Wicestarosta).
 
26.05.11 r.
- Uzgodnienia dotyczące zakupu wyposażenia dla LO w Puńsku, Warszawa – MSWiA (Pan Wicestarosta), rozmowy na temat dotacji.
 
27.05.11 r.
- Sesja Rady Gminy Krasnopol (Pan Wicestarosta),
- Posiedzenie Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa,
- Posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów.
 
29.05.11 r.
- Wiosenny Agrofestyn w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Suwałkach – wystawa sprzętu, wykład na temat rolnictwa.
- Okręgowe Zawody w Skokach przez Przeszkody- Klub Sportowy Nad Wigrami w Mikołajewie, fundowane były puchary. Zawodniczka z Klubu Wigry wygrała.
 
30.05.11 r.
- Konferencja „Dzień Litewski- Rozwój Współpracy Transgranicznej”, organizowana przez Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku oraz Powiatowy Urząd Pracy w Sejnach, Restauracja „Skarpa” Sejny. Konferencja w ramach projektu Wojewódzkiego Urzędu Pracy. W ostatnich czterech latach przez nasz Powiat przeszło około 90 mln zł w ramach projektów.
 
Ad. pkt. 6. Interpelacje i zapytania Radnych.
 
                Pan S. Jastrzębski zapytał Pana Starostę o zagospodarowanie budynków po byłym przejściu granicznym w Ogrodnikach.
 
                Pan Z. Kowalski złożył zapytanie /zał. nr 3/ dotyczące wynagrodzenia Pana W. Kwaterskiego – Dyrektora SP ZOZ w Sejnach zmienionego uchwałą Zarządu Powiatu:
1)       uzasadnienie obniżenia od dnia 1 stycznia 2012 roku wynagrodzenia zasadniczego o 830 zł,
2)       czy Pan Dyrektor otrzyma wypowiedzenie zgodnie z Kodeksem Pracy w związku ze zmianą warunków płacy.
 
Następne zapytanie Pana Z. Kowalskiego dotyczyło wyjazdy do Gusiew – jaki był skład osobowy delegacji oraz jakie w związku z tym zostały poniesione koszty?
 
Przewodniczący Rady przekazał Panu Staroście dwa zapytania, które złożył Pan Z. Kowalski przed posiedzeniem Sesji /zał. nr 4, 5/.
 
Pan A. Baudzis zapytał czy jest możliwość postawienia znaku w Puńsku przy bankomacie, który zezwoliłby na zatrzymywanie się na 5 minut dla klientów bankomatu. Ponadto Pan A. Baudzis zapytał czy będzie podejmowana próba naprawy drogi Szołtany – Puńsk?
 
Przewodniczący Rady zapytał Pana Starostę:
- o prowadzone prace w Sejnach przy Placu Św. Agaty, zapytał z czym te prace są związane, bo teren ten należy do Starostwa Powiatowego w Sejnach,
- o sprawę dalszego funkcjonowania WTZ.
 
 
Ad. pkt. 7. Sprawozdanie Starostwa Powiatowego w Sejnach z działalności w 2010 r. /zał. nr 6/.   
 
Uwag do sprawozdania nie wniesiono.  Sprawozdanie zostało przyjęte.
 
Ad. pkt. 8. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2010 r.
 
1.       Rozpatrzenie sprawozdania finansowego budżetu Powiatu Sejneńskiego za rok 2010 /zał. nr 7/.
 
Przewodniczący Rady powiedział, że Zarząd Powiatu podjął uchwałę Nr 7/11 w sprawie przyjęcia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2010 rok.
 
Uwag nie wniesiono.
 
2.       Głosowanie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2010 r.
 
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.
 
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VIII/51/11 z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Sejneńskiego za 2010 r.  /zał. nr 8/.
 
Ad. pkt. 9. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2010 rok.  
               
1.                  Zapoznanie z uchwałą składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej Zespół w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu Sejneńskiego sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2010 r.
 
                    Przewodniczący Rady odczytał Uchwałę Nr RIO.V-00321-10/11 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 1 kwietnia 2011 roku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu Sejneńskiego sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2010 rok /zał. nr 9/.
 
2.       Zapoznanie z uchwałą składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Sejneńskiego wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego absolutorium za 2010 r.
                   
                    Przewodniczący Rady odczytał Uchwałę Nr RIO.V-00322-10/11 składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 12 maja 2011 roku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Sejneńskiego wniosku w sprawie udzielenie Zarządowi Powiatu Sejneńskiego absolutorium za 2010 r. /zał. nr 10/.
 
3.       Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2010 r. - głosowanie wniosku.
                   
                    Pan S. Jastrzębski powiedział „jest to sporadyczny przypadek, że po wyborach udzielane jest absolutorium za rok ubiegły, więc będziemy głosować za udzieleniem absolutorium”.
 
                    Przewodniczący Rady odczytał wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu Sejneńskiego z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2010 r. /zał. nr 11/ i poddał go pod głosowanie.
 
                    W głosowaniu udział brało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem wniosku Komisji Rewizyjnej, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.
 
4.       Głosowanie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2010 r.
 
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2010 r.
 
W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VIII/52/11 z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu Powiatu Sejneńskiego za 2010 r.  /zał. nr 12 /.
 
Ad. pkt. 10. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Sejnach o stanie sanitarnym na terenie Powiatu Sejneńskiego w roku 2010r.
 
Uwag do sprawozdania i do projektu uchwały nie wniesiono /sprawozdanie – zał. nr 13/.
 
W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VIII/53/11 z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie przyjęcia informacji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Sejnach o stanie sanitarnym na terenie Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 14/.
 
Ad. pkt. 11. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sejnach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie Powiatu Sejneńskiego w roku 2010.
 
Uwag do sprawozdania oraz do projektu uchwały nie wniesiono /sprawozdanie – zał. nr 15/.
 
W głosowaniu nad projektem uchwały głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
 
            W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VIII/54/11 z dnia 31 maja  2011 r.  w sprawie przyjęcia informacji Powiatowego Lekarza Weterynarii w Sejnach o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego na terenie Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 16/.
 
Ad. pkt. 12. Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania planu inwestycyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach na rok 2010.
 
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały.
 
                Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VIII/55/11 z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie zaopiniowania planu inwestycyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach  na rok 2010 /zał. nr 17/.
 
 
Ad. pkt. 13. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach za rok 2010.  
 
            Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały.
 
            Uwag nie wniesiono.
 
                W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VIII/56/11 z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach za rok 2010 /zał. nr 18/.
 
 
Ad. pkt. 14. Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania planu inwestycyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach na rok 2011.
 
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VIII/5711 z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie zaopiniowania planu inwestycyjnego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Sejnach na rok 2011 /zał. nr 19/.
 
Ad. pkt. 15. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Podlaskiemu.
 
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały i wyjaśnił, że wykonana będzie dokumentacja na wykonanie ronda w Sejnach. Jest to montaż finansowy z Urzędem Miasta.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VIII/58/11 z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie udzielenia pomocy Województwu Podlaskiemu /zał. nr 20/.
 
 
Ad. pkt. 16. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r. 
 
                Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VIII/59/11 z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r. /zał. nr 21/.
 
Ad. pkt. 17. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2011-2019.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VIII/60/11 z dnia 31 maja 2011 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Sejneńskiego na lata 2011-2019 /zał. nr 22/.
 
Ad. pkt. 18. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego.
 
                Przewodniczący Rady zapytał Panią Lucynę Fidrych oraz Pana Stanisława Jastrzębskiego czy podtrzymują swoje stanowisko w sprawie przystąpienia do składu Komisji Budżetu i Finansów.
 
                Pani L. Fidrych oraz Pan S. Jastrzębski podtrzymali swoje stanowisko.
 
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VIII/61/11 z dnia 31 maja 2011 r. zmieniającą uchwałę w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Stałych Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 23/.
 
Ad. pkt. 19. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
 
                Pan Starosta - odnośnie wynagrodzenia Dyrektora SP ZOZ Pana Waldemara Kwaterskiego wyjaśnił, że Dyrektor uzgodnił ze swoimi pracownikami, że w momencie wypłaty nadlimitów, pracownicy otrzymają czasowe podwyżki płac. Płace zwiększone będą obowiązywały do końca bieżącego roku a następnie powrócą do stanu sprzed podwyżki. W związku z tym Zarząd Powiatu podjął uchwałę, gdzie podwyższa wynagrodzenie Panu Dyrektorowi i zaznacza w niej jednocześnie, że od 1 stycznia 2012 roku płaca wróci do wysokości sprzed podwyżek. Wszystkie warunki zawarte są w uchwale Zarządu aby nie trzeba było wypowiadać warunków umowy. Uchwała jest parafowana przez mecenasa. Jeżeli w przyszłym roku będą nadlimity to taka sytuacja się powtórzy.
 
                Pan Z. Kowalski zapytał, czy w przyszłorocznym budżecie zapewniona będzie kwota 4600 dla Dyrektora Kwaterskiego?
 
Pan Starosta wyjaśnił, że to nie jest w naszym budżecie, tylko to jest z umowy jaką zawarł Szpital z Narodowym Funduszem Zdrowia. Te dodatkowe pieniądze są za wypracowane nadlimity.  
 
Pan Z. Kowalski powiedział, że gdyby umieszczane były protokoły z posiedzeń Zarządów i byłyby uzasadnienia podejmowanych uchwał to pewnie takiego zapytania, by nie było. Poprosił o odpowiedź na piśmie na to zapytanie.
 
Pani L. Fidrych zapytała, czy wszyscy pracownicy otrzymali podwyżki?
 
Pan B. Sienkiewicz – Księgowy SP ZOZ w Sejnach – wszyscy pracownicy otrzymali podwyżki w różnych wysokościach do końca roku bieżącego. Wysokości uzgodnione były ze Związkami Zawodowymi. Jeżeli w 2012 roku znowu zostaną wykonane nadlimity i będą one wypłacone, to Dyrektor w porozumieniu ze Związkami Zawodowymi wypłaci podwyżki.
 
Pan Sekretarz wyjaśnił w kwestii dowodów rejestracyjnych, że nie wszystkim można dokonać adnotacji bo nie wszyscy wymienili dowody rejestracyjne. Numeracja się zmieniła, a mieszkańcy nie zmieniają swojego miejsca zamieszkania i nie wymieniają dowodów rejestracyjnych. Ustawa o pojazdach mechanicznych oraz ustawa prawdo ruchu drogowego dopuszcza podjęcie uchwały przez Radę Powiatu o zmniejszeniu opłat za wymianę prawa jazdy. Taka sytuacja miała miejsce w roku 2003 i zmniejszono opłatę za wymianę prawa jazdy, ale nie ma delegacji prawnej aby zmniejszyć kwotę za wymianę dowodów rejestracyjnych. Odnośnie poinformowania mieszkańców, to ustawa prawo o ruchu drogowym jednoznacznie mówi, że każdy ma obowiązek w ciągu 30 dni zgłosić zmianę miejsca zamieszkania organowi rejestracyjnemu. Nikt nikogo nie musi informować, bo nakłada taki obowiązek ustawa. Odnośnie adnotacji o zmianie miejsca zamieszkania, to nie powinno się tego robić, ale wpisywane są adnotacje, tylko że wcześniej należy sprawdzić miejsce zamieszkania w dowodzie osobistym, które musi być zgodne z centralną ewidencją pojazdów. W 2006 roku nowelizacja ustawy spowodowała, że system rejestracyjny składa się z trzech podstawowych elementów: dowodu rejestracyjnego, nalepki kontrolnej i znaku legalizacyjnego.
 
Pan Z. Kowalski poprosił o odpowiedź na piśmie oraz poprosił, żeby poinformować o tej sprawie na Sesji Rady Gminy w Krasnopolu.
 
Pan Sekretarz odpowiedział na pytanie odnośnie postawienia znaku w Puńsku -  Komisja Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym w skład której wchodzi Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg, Pan Sekretarz oraz przedstawiciel Wydziału  Ruchu Drogowego analizowali tą sprawę. Wyznaczyć miejsce na zatrzymywanie się musiałoby być w obrębie skrzyżowania, co oczywiście nie jest możliwe. Zgodnie z opinią Kierownika PZD oraz policjanta z ruchu drogowego wprowadzenie „koperty” utrudniałoby widzenie dla jadących od strony Trompoli. Niedaleko jest parking, z którego można korzystać. Nie ma tam możliwości zezwolenia na czasowe zatrzymywania się.
 
Pan Starosta powiedział, że przekazano nam Ogrodniki, budynki są w tej chwili zabezpieczone. Prawdopodobnie w przyszłym roku na około 3 miesiące trzeba będzie wykorzystać te pomieszczenia w związku z Euro 2012. Pan Starosta dodał, że jego marzeniem jest wykorzystanie tych budynków na cele pomocy społecznej, co dawałoby dodatkowe miejsca pracy. O każdym kroku Rada będzie poinformowana. Jednocześnie Pan Starosta poprosił o pomysły na zagospodarowanie tych pomieszczeń. Jedna z Kancelarii Prawnych z naszego województwa interesuje się tymi pomieszczeniami.
 
Pan Starosta powiedział, że wyjazd do Gusiew był wyjazdem roboczym w ramach współpracy przy złożonych wnioskach oraz dalszych planach. Był Dyrektor Kwaterski, z racji, że na dużą kwotę złożony jest wniosek, Pani Ropel i Pani Łukaszewicz, bo na miejscu czynione były korekty, był też Pan J. Miszkiel Wiceprzewodniczący Rady, ponieważ nie mógł na ten wyjazd pojechać Pan Przewodniczący oraz Starosta Sejneński. Koszt wyjazdu to koszt paliwa, pozostałe koszty to prezenty służbowe. Pozostałe koszty pokryła delegacja we własnym zakresie. Uzgodniliśmy porozumienie, teraz Pani Silenko przyjedzie do nas w celu podpisania tego porozumienia o dalszej współpracy. Potrzeby jest partner Litewski, bo są problemy z Łoździejami. Wizy służbowe są bezpłatne.
 
Odnośnie drogi Szołtany jest tam duży problem, jest tam niecka torfowa. Tam najlepiej by było zbudować most, bo takiego podłoża nie można wybrać. Teraz zastanawia się Pan Wojciechowski nad jeszcze jednym wzmocnieniem tego odcinka drogi, jest to w ramach gwarancji.
 
Odnośnie Warsztatów Terapii Zajęciowej, Pan Starosta wyjaśnił, że trwają rozmowy z Dyrektorem ZSCKR Panem H. Wydrą na temat pomieszczeń, które zwolniła Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i jest możliwe zagospodarowanie tego. W tej chwili prowadzone są rozmowy nad wygaszeniem trwałego zarządu Ministerstwa nad Skarbem Państwa i żeby Powiat za zgodą Wojewody mógł przejąć te pomieszczenia. Tam trzeba wykonać trochę remontów, ocieplenie, Jest duża szansa na utworzenie oddziału rehabilitacji całodobowej szpitalnej w budynku na Wojska Polskiego. Ten budynek idzie teraz do remontu. Tam byłaby geriatria i oddział szpitalny rehabilitacyjny. Jest nowy sprzęt.
 
Odnośnie Placu Św. Agaty, Pan Starosta wyjaśnił, że w dniu 30 marca 2011 roku do Starosty Sejneńskiego wpłynęło pismo Parafii Rzymskokatolickiej w Sejnach z prośbą o użyczenie części działki nr 202/6 o powierzchni 10 m2, będącej własnością Skarbu Państwa na potrzeby budowy tablicy upamiętniającej. Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 7a Ustawy o Gospodarce Nieruchomościami została zawarta umowa użyczenia na okres trzech lat. Art. 23 ust. 1 pkt 7a mówi , że zasobem nieruchomości Skarbu Państwa gospodarują starostowie, wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej, a w szczególności: wydzierżawiają, wynajmują i użyczają nieruchomości wchodzące w skład zasobu, przy czym umowa zawierana na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub czas nieoznaczony wymaga zgody wojewody; zgoda wojewody jest wymagana również w przypadku, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość. Ponadto w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Miasta Sejny w/w działka stanowi tereny zieleni parkowej, gdzie dopuszcza się realizację obiektów małej architektury.
Ksiądz Proboszcz zobowiązał się, że nie będzie to postawione na stałe oraz  będzie tą działkę pielęgnował. Ponadto nie wymaga to pozwolenia na budowę. Co do celowości Pan Starosta się nie wypowiadał. Pan Starosta oświadczył, że nie zaangażowane są środki Powiatowe w tą budowę.
 
                Pan Starosta powiedział, że odpowiedź na temat stanu wody będzie na piśmie, odpowie Pani I. Grygucis – Inspektor Sanitarny.
 
Ad. pkt. 20. Wolne wnioski i oświadczenia.
 
Pan Z. Kowalski wspomniał o Zawodach w Mikołajewie, gdzie Starostwo Powiatowe w Sejnach fundowało puchary, powiedział, że warto zadbać o to, aby był jakiś baner informujący o tym fakcie.
 
Pan Starosta powiedział, że jest to umowa pomiędzy Starostwem a Klubem Jeździeckim.  Klub z Mikołajewa wystąpił u nas na I Powiatowych Dożynkach i będzie też teraz na Dożynkach. W tej chwili poszło zapytanie do Heraldyki o naszą flagę powiatową oraz herb. Jest to jeden z pomysłów.
 
Przewodniczący Rady poinformował, że 3 czerwca będzie Święto Szkoły, będzie też piąta rocznica powstania Orkiestry Dętej. Natomiast 4 czerwca odbędą się zawody Drwali organizowane przez Nadleśnictwo Głęboki Bród oraz święto OSP. Rada Powiatu ufundowała również puchary na zawody Drwali.
 
Pan Starosta przedstawił pismo z Gusiew/zał. nr 24/, gdzie gratulują nam podjętej Konstytucji 3 Maja i są zadowoleni , ze Polacy pamiętają o tym. Życzą nam sukcesów, nowych dobrych działań oraz umocnienia wzajemnej solidarności i więzów między Rejonem Gusiew a naszym rejonem. Podpisuje Pani Silenko.
 
Pan Starosta przedstawił podziękowanie Komendy Powiatowej Policji w Sejnach /zał. nr 25/ za pomoc przy realizacji konkursu „Bezpieczeństwo na co dzień”. Pan Starosta podziękował Panu Komendantowi za podjęte działania w związku z przejazdami samochodów z drewnem. Pan Starosta dodał, że w niedługim czasie dojdzie do spotkania z przewoźnikami, z Komendantem Policji, Straży Granicznej oraz szefostwem transportu drogowego na temat nieuzasadnionych przewozów bez koncesji. Przewozy pomimo ustawionych znaków nadal są prowadzone. Nie zdąży Powiat naprawiać dróg, jeśli w takim tempie będą one niszczone.
 
Ad. pkt. 16. Zamknięcie obrad.
 
            Przewodniczący Rady podziękował za przybycie i zakończył obrady wypowiadając słowa „Zamykam obrady VIII Sesji Rady Powiatu”.
 
Na tym protokół zakończono.
 
 
       Protokołowała                                                                                                                 Przewodniczył
 
Katarzyna Mikłaszewicz                                                                                             Andrzej Szturgulewski
 
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2011-07-01

Data modyfikacji: 2011-07-01

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2011-07-01