prot_7_s

PROTOKÓŁ NR VII/ 11
Rady Powiatu Sejneńskiego
z dnia 28 kwietnia 2011 r.
 
            Obrady VII Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 12.00, a zakończyły się o godz. 13.20. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.
 
Ad. pkt. 1.
 
            Przewodniczący Rady – Pan Andrzej Szturgulewski powitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności radnych (listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2).
 
Ad. pkt. 2.
 
1.      Otwarcie obrad.
2.      Przyjęcie porządku obrad.
3.      Wystąpienie zaproszonych Gości.
4.      Przyjęcie protokołu z VI Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
5.      Informacja Starosty Sejneńskiego z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
6.      Interpelacje i zapytania Radnych.
7.      Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r.
8.      Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Komendanta Powiatowego Policji w Sejnach z działalności w 2010 r.
9.      Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji o funkcjonowaniu Domu Pomocy Społecznej dla Dorosłych Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Sejnach.
10. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach w roku 2010.
11. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Biała Polska Wschodnia – partnerstwo na rzecz rozwoju turystyki zimowej” i zabezpieczenie wkładu własnego.
12. Podjęcie uchwały w sprawie zasad otrzymywania i wysokości diet przysługujących radnym Rady Powiatu Sejneńskiego.
13. Sprawozdanie z wykonania zadań publicznych przez organizacje pozarządowe w 2010 r. na terenie Powiatu Sejneńskiego.
14. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
15. Wolne wnioski i oświadczenia.
16. Zamknięcie obrad.
 
Przewodniczący Rady odczytał wniosek /zał. nr 3/ Radnego Zygmunta Kowalskiego o zmianę porządku obrad – wniosek o odesłanie projektu uchwały w sprawie zasad otrzymywania i wysokości diet przysługujących radnym Rady Powiatu do Komisji Rewizyjnej w celu zbadania pod kątem zasadności podjęcia uchwały i gospodarności wydatkowania środków finansowych z budżetu powiatu.
 
         W głosowaniu nad przyjęciem wniosku Radnego Zygmunta Kowalskiego głosowało 15 radnych: 5 radnych głosowało za przyjęciem, 10 radnych głosowało przeciwko, głosów wstrzymujących się nie było.
 
         Wniosek został odrzucony.
 
         Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie porządek obrad, który został przesłany radnym.
W głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad udział wzięło 15 radnych: 10 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, 5 radnych wstrzymało się od głosu,  głosów przeciwnych nie było.
 
Porządek obrad został przyjęty.
 
Ad. pkt. 3. Wystąpienie zaproszonych Gości.
 
            W tym punkcie głosów nie zabierano.  
 
Ad. pkt. 4. Przyjęcie protokołu z VI Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
 
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie Protokół Nr VI/11.
 
W głosowaniu nad przyjęciem protokołu udział wzięło 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem Protokołu, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
Protokół Nr VI/11 został przyjęty.
 
Ad. pkt. 5. Informacja Pana Starosty z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
 
Pan Starosta przedstawił sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu w Sejnach.
 
01.04.2011 r.
- spotkanie z Panią Renatą Sierpko – Radio Białystok
 
07.04.2011 r.
- posiedzenie Zarządu Stowarzyszenia „Ziemia Sejneńska”
 
08.04.2011 r.
- Warszawa – odbiór WIZ
- Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia LGR – Augustów (Pan Witkowski)
 
11.04.2011 r.
- Spotkanie Zarządu Powiatu Sejneńskiego z Zarządem Regionalnego Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych nt. przyszłości Warsztatów Terapii Zajęciowej – Pan Starosta dodał, że Zarząd zastanowi się nad rozwiązaniem sprawy z funkcjonowaniem WTZ i następnie przedstawi to Radzie Powiatu.
 
12.04.2011 r.
- spotkanie w sprawie małych projektów
- posiedzenie Zarządu Sejneńskiego Towarzystwa Opieki nad Zabytkami (Pałac Biskupi)
 
13.04.2011 r.
- LGD
 
14.04.2011 r.
- Gusiew – spotkanie z Samorządem Rejonu Gusiew
 
15.04.2011 r.
- spotkanie z Dyrektorem Ośrodka Szelment
- Gala Przedsiębiorczości – ZSO Sejny (Pan Ślusarz)
 
18.04.2011 r.
- Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego
- Posiedzenie Zarządu Oddziału Powiatowego Związku OSP RP w Sejnach
- Ogólnopolski Turniej Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego – Krasnopol (Pan Witkowski)
 
19.04.2011 r.
- rozpoczęcie kwalifikacji wojskowej (Pan Witkowski)
- Konwent Powiatów Województwa Podlaskiego - Supraśl
 
20.04.2011 r.
- Pochód Przedszkola – Festiwal „Miała baba koguta” (Pan Wicestarosta)
 
            Uwag do sprawozdania nie wniesiono.
 
Ad. pkt. 6. Interpelacje i zapytania Radnych.
 
Pan Zygmunt Kowalski złożył zapytanie /zał. nr 4/ o wynagrodzenie brutto radcy prawnego, o jego zakres obowiązków i obowiązek uczestniczenia w Sesji Rady Powiatu oraz o to, czy mogą do niego się zgłaszać mieszkańcy powiatu o bezpłatną poradę. Drugie pytanie dotyczy wynagrodzenia Wicestarosty Sejneńskiego oraz Skarbnika Powiatu Sejneńskiego.
 
Pan Z. Kowalski poprosił o odpowiedź w formie pisemnej.  
 
Ad. pkt. 7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r.
 
            Pan Z. Kowalski poprosił o przekazanie zmian jakie nastąpiły po posiedzeniach Komisji.
 
Uwag nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 12 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, 3 radnych wstrzymało się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VII/46/11 z dnia 28 kwietnia  2011 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r. /zał. nr 5/.
 
Ad. pkt. 8. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji Komendanta Powiatowego Policji w Sejnach z działalności w 2010 r.
 
            Pan A. Andruczyk – Komendant Powiatowy Policji przedstawił sprawozdanie z działalności Komendy Policji w roku 2010 /zał. nr 6/.
 
            Pan J. Miszkiel – Wiceprzewodniczący Rady zapytał ilu policjantów z sejneńskiej Komendy będzie uczestniczyło przy zabezpieczeniu Mistrzostw?
 
            Komendant Policji wyjaśnił, że nie ma jeszcze konkretnej informacji, ale prawdopodobnie nieetatowe oddziały prewencji będą zabezpieczały Mistrzostwa, więc z Komendy Policji w Sejnach nikt nie pojedzie.
 
            Pan J. Polens – Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach poprosił o zwrócenie uwagi na parkujące na trawnikach samochody.
 
            Pan Komendant powiedział, że zostanie na to zwrócona uwaga, ale prosi też o takie informacje.
 
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.
 
Uwag nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VII/47/11 z dnia 28 kwietnia 2011 r. w sprawie przyjęcia informacji Komendanta Powiatowego Policji w Sejnach z działalności w 2010 r. /zał. nr 7./.
 
Ad. pkt. 9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji o funkcjonowaniu Domu Pomocy Społecznej dla Dorosłych Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Sejnach.
           
            Uwag do informacji nie wniesiono /zał. nr 8/.
 
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.
 
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VII/48/11 z dnia 28 kwietnia  2011 r. w sprawie przyjęcia informacji o funkcjonowaniu Domu Pomocy Społecznej dla Dorosłych Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Sejnach /zał. nr 9/.
 
Ad. pkt. 10. Sprawozdanie z działalności Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach w roku 2010 /zał. nr 10/.
 
Uwag do sprawozdania nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad przyjęciem sprawozdania głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
Ad. pkt. 11. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Biała Polska Wschodnia – partnerstwo na rzecz rozwoju turystyki zimowej” i zabezpieczenie wkładu własnego.
 
Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały.
 
Uwag nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
 
         W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VII/49/11 z dnia  28 kwietnia 2011 r.  w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Biała Polska Wschodniapartnerstwo na rzecz rozwoju turystyki zimowej” i zabezpieczenie wkładu własnego  /zał. nr 11/.
 
Ad. pkt. 12. Podjęcie uchwały w sprawie zasad otrzymywania i wysokości diet przysługujących radnym Rady Powiatu Sejneńskiego.
 
Pani L. Fidrych przypomniała, że na posiedzeniu Komisji w miesiącu marcu Klub „Nasz Powiat” zgłosił wniosek o zamrożenie podwyżek diet do końca tego roku. Wniosek został przegłosowany i wysokość diet miała zostać na dotychczasowym poziomie. Pani L. Fidrych dodała, że projekt uchwały wywołał zdziwienie.
 
Pan S. Jastrzębski odczytał wniosek Klubu Radnych „Nasz Powiat” /zał. nr 12/ o odrzucenie w całości projektu uchwały w sprawie zasad otrzymywania i wysokości diet przysługujących radnym Rady Powiatu Sejneńskiego. Wniosek został umotywowany m.in. :
  1. funkcja radnego jest funkcją społeczną i dieta jest rekompensatą poniesionych kosztów,
  2. Powiat Sejneński jest najmniejszym powiatem z najmniejszym budżetem, w zasadzie bez własnych dochodów i największą liczbą osób bezrobotnych,
  3. najniższe wynagrodzenie netto wynosi 1030 zł za cały miesiąc pracy, stażysta otrzymuje 750 zł za miesiąc pracy,
  4. deklaracje wyborcze radnych Platformy Obywatelskiej obiecywały pracę społeczną.
 
Pan S. Jastrzębski zaproponował następujące wysokości diet:
  1. Przewodniczący Rady – 900 zł – wystarczająca wysokość diet za zwoływanie i prowadzenie Sesji, ponadto obecna ustawa nie zezwala na reprezentowanie powiatu na zewnątrz.
  2. Wiceprzewodniczący Rady – 600 zł – nie ma obowiązków związanych z pracą Rady.
  3. Członkowie Zarządu – 950 zł – pozostawienie diety w dotychczasowej wysokości, ponieważ  Członkowie Zarządu ponoszą największą odpowiedzialność.
  4. Przewodniczący Komisji – 500 zł – wystarczająca dieta za zwołanie i poprowadzenie posiedzenia Komisji.
  5. Radny – 400 zł – wystarczająca rekompensata za pracę.
 
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie złożony wniosek.
 
W głosowaniu udział brało 15 radnych: 5 radnych głosowało za przyjęciem wniosku zgłoszonego przez Klub Radnych „Nasz Powiat”, 10 radnych głosowało przeciwko, głosów wstrzymujących się nie było.
 
      Wniosek został odrzucony.
     
      Pan Z. Kowalski zapytał kto był autorem projektu tej uchwały?
      Przewodniczący Rady odpowiedział, że projekt uchwały przygotował Zarząd Powiatu.
 
      Pan Z. Kowalski zapytał, czym się Zarząd kierował ustalając kwoty diet.
 
      Pan Starosta wyjaśnił, że są to ustalenia koalicyjne.
 
      Pan Z. Kowalski zadał pytanie, jakie znaczenie i moc prawną mają głosowania na posiedzeniach Komisji. Przypomniał, że na jednym z posiedzeń Komisji ustalono poprzez głosowanie, że diety w tym roku nie będą podwyższane.
 
      Przewodniczący Rady wyjaśnił, że moc prawną mają uchwały podejmowane na Sesji Rady Powiatu.
 
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały.
 
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 10 radnych głosowało za przyjęciem uchwały,5 radnych głosowało przeciwko, głosów wstrzymujących się nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę VII/50/11 z dnia 28 kwietnia  2011 r. w sprawie zasad otrzymywania i wysokości diet przysługujących radnym Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 13/.
 
 
Ad. pkt. 13. Sprawozdanie z wykonania zadań publicznych przez organizacje pozarządowe w 2010 r. na terenie Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 14/.
 
         Przewodniczący Rady przedstawił sprawozdanie.
 
         W głosowaniu nad przyjęciem sprawozdania udział brało 15 radnych: 15 głosowało za przyjęciem sprawozdania, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
            Sprawozdanie zostało przyjęte.
 
Ad. pkt. 14. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
 
Pan Starosta powiedział, że wynagrodzenie Wicestarosty i Skarbnika jest informacją publiczną i podana jest w BIP. Odnośnie wynagrodzenia radcy prawnego to tylko on może udzielić takiej odpowiedzi, ponieważ radca nie jest osobą publiczną. Radca prawny nie ma obowiązku uczestniczenia w Sesjach Rady Powiatu. Uzgodnione jest, że radca prawny przyjeżdża do naszego urzędu, kontakt jest również mailowy i telefoniczny.  Ponadto radca reprezentuje Powiat w sprawach sądowych.  
 
Pan Z. Kowalski powiedział, że zadał konkretne pytanie o wynagrodzenie z należnymi dodatkami Wicestarosty i Skarbnika.
 
Przewodniczący Rady powiedział, że zostanie udzielona odpowiedź na piśmie.
 
Pan Z. Kowalski powiedział, że woli mieć odpowiedź na piśmie.  
 
Ad. pkt. 15. Wolne wnioski i oświadczenia.
 
Przewodniczący Rady powiedział, że Biurze Rady Powiatu jest wykaz mienia Powiatu Sejneńskiego i tam radni mogą się zapoznać. Będzie to też umieszczone w BIP.
            Przewodniczący Rady odczytał też wniosek /zał. nr 15/ Pana S. Jastrzębskiego o akces do Komisji Budżetu i Finansów. Przewodniczący Rady zaproponował, aby do tej Komisji wstąpiła również Pani L. Fidrych.
 
            Pani L. Fidrych powiedziała, że chętnie dołączy do składu tej Komisji, w związku z otrzymanymi w wyborach samorządowych głosami oraz w związku z zapewnieniem, że Komisje Stałe będą miały różny zakres prac.
 
            Pan S. Jastrzębski oświadczył, że podjęta uchwała w sprawie wysokości diet jest niezgodna ze statutem Powiatu Sejneńskiego, który mówi, że radny może być członkiem nie więcej niż dwóch komisji.
 
            Pan Z. Kowalski zapytał, czy Pan Starosta zna artykuł z Gazety Współczesnej dotyczący Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach.
 
            Pan Starosta odpowiedział, że nie zna tego tematu.
 
Ad. pkt. 16. Zamknięcie obrad.
 
            Przewodniczący Rady podziękował za przybycie i zakończył obrady wypowiadając słowa „Zamykam obrady VII Sesji Rady Powiatu”.
 
Na tym protokół zakończono.
 
 
       Protokołowała                                                                              Przewodniczył
 Katarzyna Mikłaszewicz                                                                Andrzej Szturgulewski

 

Załaczniki do wglądu w Biurze Rady Powiatu

 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2011-06-02

Data modyfikacji: 2011-06-02

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2011-06-02