prot_z_10

Protokół Nr 10/11
Zarządu Powiatu Sejneńskiego
z dnia 11 maja 2011 r.
 
Posiedzenie Zarządu Powiatu w Sejnach rozpoczęło się o godz. 8.00, a zakończyło się o godz. 09.20. Miejsce posiedzenia: Starostwo Powiatowe w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.
W posiedzeniu udział wzięli członkowie Zarządu (lista obecności stanowi zał. nr 1).
Posiedzeniu przewodniczył Pan Ryszard Grzybowski – Starosta Sejneński, stwierdził prawomocność obrad oraz przywitał przybyłe osoby.
W posiedzeniu nie uczestniczył:
- Pan Mariusz Skupski.
 
Porządek posiedzenia:
 
  1. Przyjęcie protokołu Nr 8/11 i 9/11.
  2. Wyznaczenie pracowników do realizacji Uchwał z VII Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie ogłoszenia konkursu ofert na wykonanie zadania publicznego związanego z realizacją zadań samorządu powiatowego w roku 2011 przez organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego w zakresie: kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego oraz wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.
  6. Udzielenie odpowiedzi na zapytania radnych.
  7. Udzielenie odpowiedzi na zapytanie Komisji Rewizyjnej w związku z przeprowadzoną kontrolą w Starostwie Powiatowym w Sejnach.
  8. Wytypowanie przedstawiciela do reprezentowania Starostwa Powiatowego przy realizacji projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa”.
  9. Wytypowanie przedstawiciela do reprezentowania Starostwa Powiatowego przy realizacji projektu „Podlaski System Informacyjny e-zdrowie”.
  10. Ustalenia w sprawie herbu i flagi Powiatu Sejneńskiego.
  11. Sprawy różne.
 
Porządek posiedzenia został przyjęty jednogłośnie.
 
Ad. pkt. 1.
 
Do protokołu Nr 8/11 uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.
Do protokołu Nr 9/11 uwag nie wniesiono. Protokół został przyjęty.
 
Ad. pkt. 2. Wyznaczenie pracowników do realizacji Uchwał z VII Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
 
Pan Starosta wyznaczył pracowników do realizacji uchwał z VII Sesji Rady Powiatu:
 
  1. Uchwała Nr VII/ 50/ 11 z dnia 28 kwietnia 2011 r. w sprawie zasad otrzymywania i wysokości diet przysługujących radnym Rady Powiatu Sejneńskiego- Pani Skarbnik,
  2. Uchwała Nr VII/49/11 z dnia 28 kwietnia 2011 r. w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Biała Polska Wschodnia” i zabezpieczenia wkładu własnego- Pani H. Ropel,
  3. Uchwała Nr VII/46/11 z dnia 28 kwietnia 2011 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r.- Pani A. Kimszal - Skarbnik Powiatu.
 
Ad. pkt. 3. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach.
 
Pan Starosta – kontynuacja projektu i należy wprowadzić zmiany.
 
Pan Starosta odczytał treść uchwały.
 
W głosowaniu nad Uchwałą Nr 9/11 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 11 maja 2011r. w sprawie zmiany w Regulaminie Organizacyjnym Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sejnach /zał. nr 2/ głosowało 4 członków Zarządu: 4 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
 
Ad. pkt. 4. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego.
 
Pani Skarbnik – w uchwale budżetowej są limity i upoważnienia dla Zarządu do zaciągania kredytu krótkoterminowego na pokrycie przejściowego deficytu budżetu, czyli są to pieniądze na pokrycie kosztów zanim otrzymamy np. dotacje. Zarząd ma upoważnienie do 2,5 mln zł. Kredyt ten będzie potrzebny na drogę Poćkuny- Berżniki, gdzie będzie trzeba dopłacić z własnych środków.
 
W głosowaniu nad Uchwałą Nr 10/11 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 11 maja 2011r. w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego /zał. nr 3/ głosowało 4 członków Zarządu: 4 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
Ad. pkt. 5. Podjęcie uchwały w sprawie ogłoszenia konkursu ofert na wykonanie zadania publicznego związanego z realizacją zadań samorządu powiatowego w roku 2011 przez organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego w zakresie: kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego oraz wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.
 
Pan Starosta – przed przyjęciem uchwały należy wyznaczyć skład komisji konkursowej:
- Przewodniczący Rady wyznaczył Pana Józefa Miszkiela,
- Zarząd Powiatu wyznaczył Pan Mariusza Skupskiego,
- Pan Starosta zgłosił – Pani Agnieszkę Wołągiewicz.
 
Pan Wicestarosta uznał, iż bardziej poradzi sobie Pani Alicję Jurkiewicz.
 
Pan Starosta stwierdził, iż Pani A. Wołągiewicz będzie mogła sprawdzić merytorycznie prawidłowość wniosków, a należy uczulić Komisję, aby dokładnie zapoznała się z regulaminem. Jak Komisja zakończy swoja pracę, jej wyniki zostaną przekazane do działu finansowego oraz dla prawnika do sprawdzenia.
 
Pan Sekretarz – Komisję będzie wspierał Radca Prawny oraz Pani H. Ropel.
 
Pan Wicestarosta powiedział, iż dużo zależy od tego czy wnioski zostaną złożone prawidłowo.
 
Zarząd Powiatu wyznaczył Panią Alicję Jurkiewicz, pracownika Starostwa Powiatowego do składu Komisji Konkursowej organizowanej przez Starostwo Powiatowe w Sejnach.
 
Pan Sekretarz – nie została powołana na naszym terenie rada pożytku publicznego, w związku z tym, nie mamy tzw. grenium, które mogłoby uczestniczyć w konkursie. Zgodnie z ustawą o pożytku publicznym musi być jeden przedstawiciel, dlatego rozpisaliśmy otwarty konkurs na członków komisji. Z grona zgłoszonych kandydatów Zarząd wyłania osoby do komisji.
 
Ze Stowarzyszeń zgłosiło się dwóch kandydatów:
1. Pan Eugeniusz Klimaniec; formularz zgłoszeniowy kandydata stanowi zał. nr 4,
2. Pan Arkadiusz Adam Nowalski; formularz zgłoszeniowy kandydata stanowi zał. 5.
 
Zarząd Powiatu wyznaczył Pana Arkadiusza Adama Nowalskiego, reprezentującego Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich „Przyjazne Sejny” na członka Komisji Konkursowej organizowanej przez Starostwo Powiatowe w Sejnach.
 
Zarząd Powiatu ustalił skład Komisji oraz funkcje:
  1. Przewodniczący Komisji- Pan J. Miszkiel,
  2. Wiceprzewodniczący Komisji- Pan M. Skupski,
  3. Sekretarz Komisji- Pani A. Jurkiewicz.
 
W głosowaniu nad Uchwałą Nr 11/11 Zarządu Powiatu Sejneńskiego z dnia 11 maja 2011r. w sprawie ogłoszenia konkursu ofert na wykonanie zadania publicznego związanego z realizacją zadań samorządu powiatowego w roku 2011 przez organizacje pozarządowe i inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego w zakresie: kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego oraz wspierania i upowszechniania kultury fizycznej /zał. nr 6/ głosowało 4 członków Zarządu: 4 głosowało za przyjęciem uchwały, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
Ad. pkt. 6. Udzielenie odpowiedzi na zapytania radnych.
 
Pan Sekretarz poinformował, że wpłynęły dwie interpelacje Radnego Pana Z. Kowalskiego:
  1. Pierwsza interpelacja dotyczyła wynagrodzenia Radcy Prawnego oraz zakresu umocowania prawnego Radcy, wynagrodzenia Wicestarosty Powiatu oraz wynagrodzenia Skarbnika Powiatu.
Odpowiedź Starosty: z kancelarią prawną Pana Haraburdy została zawarta umowa cywilno- prawna, koszty wynagrodzenia Radcy Prawnego zostały negocjowane przez Komisję, która została powołana przez Starostę Zarządzeniem. Wynegocjowane koszty zostały zawarte w umowie cywilno- prawnej, jest to umowa zawarta pomiędzy dwoma stronami. Jedna ze stron, czyli Pan Radca nie wyraził zgody na ujawnienie, dlatego wysokość wynagrodzenia nie została podana. Starosta przedłożył zakres czynności Radcy Prawnego oraz nadmienił, że wykonuje on obsługę jednostek organizacyjnych Starostwa, nie udziela porad mieszkańcom powiatu, bo nie ma tego w zakresie.
Ustawa o samorządzie powiatowym mówi o osobach publicznych, w skład których wchodzą Członkowie Zarządu, Sekretarz, Skarbnik osoby podpisujące się w imieniu Starosty decyzje administracyjne- ich wynagrodzenia są jawne, umieszczone na stronie BIP. W związku z tym kwota wynagrodzeń Pana Wicestarosty oraz Pani Skarbnik została podana.
  1. Druga interpelacja dotyczyła artykułu o zasiłkach.
Odpowiedź Starosty: Pan Starosta wystąpił do PUP z prośbą o udzielenie informacji, czy taka sytuacja miała miejsce i jakie czynności administracyjne zostały podjęte. Radca Prawny skontaktuje się z PUP. W artykule nie ma umieszczonych nazwisk.
 
Ad. pkt. 7. Udzielenie odpowiedzi na zapytanie Komisji Rewizyjnej w związku z przeprowadzoną kontrolą w Starostwie Powiatowym w Sejnach.
 
Komisja Rewizyjna wystosowała kilka wniosków pokontrolnych po kontroli w Starostwie, min.:
- dotyczący osób pełniących funkcje społeczne, w związku osoby te na podstawie książki wyjść służbowych odpracowały swoje nieobecności poza godzinami pracy,
·         Pan R. Jakubowski – poprzez cięcie tablic,
·         Pan J. Malinowski – kompletowanie i archiwizowanie geodezyjne.
Osoby wykonujące funkcje społeczne, na czas Sesji czy innych posiedzeń będą brały urlopy.
W związku z ostatnią interpelacją, zmieniono zarządzenie Pana Starosty, dotyczące wyjść prywatnych pracowników. Regulamin pracy mówi teraz, że 4 godziny nieobecności w ciągu miesiąca Starosta może uznać za usprawiedliwione i za to będzie wypłacane wynagrodzenie.
Interpelacja dotyczyła też umieszczania na stronie BIP sprawozdań międzysesyjnych Zarządu oraz protokołów Zarządu.
Odpowiedź Starosty : Z dniem 1 maja zostało to wprowadzone.
Była sugestia Komisji Rewizyjnej przeprowadzenia kontroli co najmniej przez 2 osoby.
Odpowiedź Starosty: Osobą zajmującą się kontrolami w Starostwie Powiatowym jest Pani A. Jurkiewicz, która wykonuje to sumiennie i dobrze, nie jest ograniczona czasem. Natomiast w przypadku, kiedy to kontrole są skomplikowane lub też wymagają pomocy innych osób zawsze jest wspomagana przez osoby merytorycznie przygotowane do tej kontroli.
Była również sugestia Komisji Rewizyjnej dotycząca zakresu czynności poszczególnych pracowników, powielania zakresu czynności pracowników oraz uwzględnienia faktu, iż wynagrodzenia pracowników nie są adekwatne do zajmowanych stanowisk oraz posiadają dużą rozbieżność.
Odpowiedź Starosty: zarówno wynagrodzenia, jak i czynności opracowane są na podstawie Regulaminu Organizacyjnego oraz obowiązujących przepisów. Żaden przepis nie został złamany, w związku z tym Starosta, jako Kierownik jednostki uważa, że działy te zostały wykonane prawidłowo.
W dniu 05 maja wpłynął kolejny wniosek Komisji Rewizyjnej z prośbą o przedstawienie jak sprawa wyjść w celach wykonywania funkcji społecznych wykonywana jest w jednostkach podległych Staroście.
Odpowiedź Starosty: kontrola Komisji Rewizyjnej dotyczyła Starostwa Powiatowego, więc nie zajmowała się jednostkami podległymi, natomiast nadmienił, iż jednostki podległe kierują się w stosunku do Kierowników jak i pracowników Statutami i Regulaminami Organizacyjnymi.
 
Ad. pkt. 8. Wytypowanie przedstawiciela do reprezentowania Starostwa Powiatowego przy realizacji projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa”.
 
Pan Starosta przedstawił pismo Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego /zał. nr 7/, gdzie proszą o wytypowanie przedstawiciela do  reprezentowania Starostwa Powiatowego przy realizacji projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa”.
 
Zarząd Powiatu zaproponował wyznaczenie Pana R. Witkowskiego.
 
Pan R. Witkowski – Wicestarosta wyraził zgodę.
 
Zarząd Powiatu wyznaczył Pana Romualda Witkowskiego – Wicestarostę Sejneńskiego do reprezentowania Starostwa Powiatowego przy realizacji projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa”.
 
Ad. pkt. 9. Wytypowanie przedstawiciela do reprezentowania Starostwa Powiatowego przy realizacji projektu „Podlaski System Informacyjny e-zdrowie”.
 
Pan Starosta przedstawił pismo Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego /zał. nr8/ gdzie proszą o wytypowanie przedstawiciela do reprezentowania Starostwa Powiatowego przy realizacji projektu „Podlaski System Informacyjny e-zdrowie”.
 
Zarząd Powiatu zaproponował wyznaczenie Pana R. Witkowskiego.
 
Pan R. Witkowski – Wicestarosta wyraził zgodę.
 
Zarząd Powiatu wyznaczył Pana Romualda Witkowskiego – Wicestarostę Sejneńskiego do reprezentowania Starostwa Powiatowego przy realizacji projektu „Podlaski System Informacyjny e-zdrowie”.
 
Ad. pkt. 10. Ustalenia w sprawie herbu i flagi Powiatu Sejneńskiego.
 
Pan Starosta poinformował, iż herb oraz flagi opracował Pan M. Kalwejt wraz z projektem uchwały. Propozycja ta była konsultowana z heraldykiem oraz historykiem.
 
Pan A. K. Witkowska uznała, iż na początku należy stworzyć odpowiednią dokumentację. Komisja Heraldyczna sprawdza stworzone projekty, a po 8-9 miesiącach udzielą odpowiedzi. W przypadku odrzucenia poczekamy jeszcze pól roku. Uzasadnienie musi być bardzo dobrze napisane. Powierzchnia herbu jest jak herb Polski. Pieczęć musi być całym herbem, a nie tylko jego częścią.
 
Pan Sekretarz powiedział, rozmawiał z Komisją Heraldyczną, która poinformowała, że należy się zwrócić o uzgodnienie do Ministra, natomiast Komisja się do tego ustosunkuje. Ustawa o administracji mówi o pieczęciach, że Starosta sam ustanawia, ale nie należy używać orła, bo jest zarezerwowany dla państwa. Wszystkie organy samorządowe na dowodach rejestracyjnych używają herbu Powiatu. W przypadku opracowania herbu Powiatu to wszędzie byśmy używali pieczęci Starosty z herbem Powiatu.
 
Pan Starosta zaproponował, aby projekt ten został przekazany jeszcze do uzupełnienia.
 
Ad. pkt. 11. Sprawy różne.
 
Pan Starosta – przedstawił pismo od Zastępcy Podlaskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji z prośbą o rozważenie możliwości wyróżnienia najlepszego Policjanta Ruchu Drogowego 2011 r. /zał. nr 9/.
 
Pan Sekretarz poinformował, iż dzisiaj ma być podjęta decyzja, kto zostanie Policjantem Ruchu Drogowego 2011 r. Wpłynęła prośba z KPP o dofinansowanie nagród tego konkursu.
Zarząd Powiatu postanowił ufundować nagrodę dla najlepszego policjanta ruchu drogowego Komendy Powiatowej Policji w Sejnach.
Pan Starosta - Liceum Ogólnokształcącym w Puńsku zgłosiło się z prośbą o wsparcie finansowe na wyjazd grupy teatralnej /zał. nr 10/. Zarząd Powiatu postanowił, że szkoła pokryje to z własnego budżetu.
Wpłynęło pismo z Komendy Powiatowej Policji w Sejnach z prośbą o wsparcie finansowe na zakup sprzętu monitoringowego /zał. nr 11/.
 
Pani Skarbnik poinformowała, że w budżecie Powiatu nie ma środków, najwyżej można przesunąć.
 
Zarząd postanowił udzielić wsparcia finansowego dla KPP w kwocie 4.000 zł na zakup systemu monitoringu telewizji przemysłowej, która pozwoli na właściwy nadzór budynku przed dostępem osób trzecich.
 
Pan Starosta – Zarząd Klubu Sportowego nad Wigrami zwraca się z prośbą o objęcie patronatem zawodów jeździeckich w sezonie 2011 oraz o ufundowanie pucharów/zał. nr 12/. Harmonogram imprez: 28- 29 maja - Zawody Okręgowe w skokach, eliminacje do Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży: województwo podlaskie, mazowieckie, łódzkie i lubelskie. 22- 24 lipca- Zawody Ogólnopolskie z udziałem zawodników z zagranicy pod Honorowym Patronatem Pani Anny Komorowskiej. 3- 6 września- Zawody Okręgowe Mistrzostwa Województwa Podlaskiego w skokach. Zawody te mają zasięg ogólnopolski, przy czym promują ziemię sejneńską. Przyjeżdża bardzo dużo zawodników z Litwy. Bazują na naszych miejscach i włączają w to miejską społeczność.
 
Pani A. K. Witkowska – można się dogadać i na tych zawodach mieszkańcy Powiatu oraz Gmin mogą wystawić swoje stoiska materiałami promującymi nasz region.
 
Zarząd postanowił objąć patronatem zawody jeździeckie i ufundować puchary dla Klubu Sportowego nad Wigrami.
 
Poinformował, iż Pani Radziwiłko, która prowadzi Koło Archeologów w Sejnach zwróciła się z prośbą o wsparcie finansowe w kwocie 350- 400 zł na zakończenie prac Klubu w celu zakupu nagród dla dzieci.
 
Zarząd Powiatu postanowił przeznaczyć 300 zł na Grę Miejską Śladami historii Sejny organizowaną przez K. Radziwiłko.
 
Pan A. Szturgulewski – Pan Starosta ponosi koszty z pobytu na terenie naszego województwa w oficjalnych delegacjach. Pan Starosta z własnej kieszeni wyjeżdża w służbowych sprawach. Przewodniczący wnioskuje o nagrodę dla Pana Starosty.
 
Pan Sekretarz – ustawa nie przewiduje nagród. Można to zastąpić podwyżką wynagrodzenia lub dodatkiem specjalnym, funkcyjnym.
 
Pan Wicestarosta zaproponował, aby skonsultować to z Radcą Prawnym.
 
Pani A. K. Witkowska – można podnieść dodatek funkcyjny.
 
Pan A. Szturgulewski zapytał czy Radni kupują nagrody nauczycielom na koniec roku szkolnego.
 
Pan Sekretarz – przyznawana jest nagroda Starosty w Dzień Nauczyciela. Dyrektorzy szkół wnioskują o przyznanie takiej nagrody nauczycielowi.
 
Pan A. Szturgulewski poinformowała, iż Sesja jest planowana na 27 maja. Będzie to Sesja absolutoryjna. Była propozycja Wójta Gminy Puńsk o zorganizowanie wspólnej Sesji, ale pomyślimy nad tym przy następnym posiedzeniu.
 
Pan W. W. Racis – 1,5 tygodnia temu było spotkanie na Litwie. Z Polski było 2 oraczy. Byli to mieszkańcy Szlinokiem i Puńska. Osoba z Puńska zajęła I miejsce. Dostali zaproszenie, aby jechać dalej na konkurs. Wystąpił z prośba o wsparcie finansowe tego wyjazdu. Wspomoże Wójt Gminy Puńsk. 
 
Pan Starosta – jeżeli będzie przyczepa do przewozu koni to zgłosimy się z prośbą do PZD o wypożyczenie odpowiedniego samochodu.
 
Na tym protokół zakończono.
 
 
            Protokołowała                                                                                     Przewodniczył
 
   Katarzyna Mikłaszewicz                                                                     Ryszard Grzybowski
 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2011-05-30

Data modyfikacji: 2011-05-30

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2011-05-30