proto_6_kb

Protokół nr 6/11
posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów
w dniu 26 kwietnia 2011 r.
 
Posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów rozpoczęło się o godz. 10.10 zakończyło się o godz. 11.15.
Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów- Pan Jan Łuba. Stwierdził prawomocność posiedzenia (lista obecności stanowi zał. nr 1). W posiedzeniu uczestniczyli również Pani Aneta Kimszal – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego, Pan Marek Ślusarz – Sekretarz Powiatu Sejneńskiego, Pan Jarosław Polens- Kierownik Powiatowego Zarządu Dróg.
W posiedzeniu nie uczestniczył:
- Pan Maciej Tomasz Plesiewicz
 
Porządek posiedzenia:
 
1.       Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
2.       Przyjęcie materiałów na VII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
3.       Sprawy różne.
 
Ad. pkt. 1.
 
Do poprzedniego protokołu uwag nie wniesiono.
 
Ad. pkt. 2. Przyjęcie materiałów na VII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
 
a)       Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2011 r. /zał. nr 2/.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
b)      Projekt uchwały w sprawie przyjęcia informacji Komendanta Powiatowego Policji w Sejnach z działalności w 2010 r.
 
Pan Starosta – z informacji wynika, że nastąpił spadek przestępczości. Nasza policja zatrzymała obywatela Litwy w skradzionym aucie.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
c)       Projekt uchwały w sprawie przyjęcia informacji o funkcjonowaniu Domu Pomocy Społecznej dla Dorosłych Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Sejnach.
 
Pan J. Łuba zapytał czy Siostra została zaproszona na Sesję.
 
Pan A. Szturgulewski poinformował, iż zaproszenie zostało wysłane, ale czy Siostra będzie obecna to nie ma pewności.
 
d)      Sprawozdanie z działalności Powiatowego Zarządu Dróg w Sejnach w roku 2010 /zał. nr 3/.
 
Pan J. Łuba – najlepiej współpracuje się z Gminą Puńsk oraz z Gminą Giby, z resztą samorządów lokalnych występują problemy w sprawach finansowych. Były prowadzone rozmowy z Wójtem Gminy Sejny na temat dofinansowania drogi w Poćkunach. Uważa, że o rozliczeniu można mówić dopiero po zakończeniu drogi. Nie pamięta, aby Urząd Miasta dokładał się do jakiekolwiek inwestycji drogowej.
 
Pan J. Polens – Urząd Miasta dofinansował w kwocie 30 tys. zł, remont przy ul. Zawadzkiego.
 
Pan J. Łuba chciałby podziękować wszystkim Wójtom za współpracę. Radni utożsamiają się z Gminami, ale powinno się pamiętać o tym, iż są Radnymi Powiatu.
 
Pan A. Szturgulewski zwrócił się z prośbą do Kierownika PZD o przygotowanie multimedialnego przeglądu dróg na Sesję.
 
Pan J. Polens poinformował, iż protokół jest w trakcie realizacji.
 
Pan J. Łuba zwrócił się z zapytaniem do Pana Starosty dotyczące zakupu remontera, o którym była mowa na początku kadencji, jako o ważnej sprawie. Od następnego roku budżetowego samorządy będą miały ograniczone możliwości. Powiat Sejneński jest powiatem ze skromnym budżetem. Nawet w przypadku zaciągnięcia kredytu na dany sprzęt, przyniosło by to oszczędności.
 
Pan Starosta – Kierownik PZD sprzedał ciągnik oraz zarobił trochę pieniędzy na sprzedaży drzewa, więc posiadamy na jeden nośnik pieniądze. Będzie to samochód z lat 2000 z niedużym przebiegiem. Padła propozycja, aby remonter wziąć w leasing, w kwocie 200 tys. zł brutto. Należy zakupić nowy sprzęt, bo na używany przeznacza się więcej pieniędzy na remontowanie. Nośnik zostanie kupiony, dopiero kiedy Rada Powiatu podejmie pozytywną decyzję.
 
Pan J. Polens stwierdził, iż sprzęt PZD dróg jest już dosyć długo używany, a ponadto w poprzednim roku na samą naprawę zostało przeznaczone 38 tys. zł. To są koszty eksploatacyjne.
 
e)       Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Sejneńskiego do realizacji projektu „Biała Polska Wschodnia” i zabezpieczenia wkładu własnego.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
f)        Projekt uchwały w sprawie zasad otrzymywania i wysokości diet przysługujących radnym Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 4/.
 
Pan J. Łuba powiedział, że się do tego przychyla. Zapytał czy był omawiany na Zarządzie protokół Komisji Rewizyjnej z kontroli Starostwa.
 
Pan Starosta poinformował, iż protokół został omówiony.
 
g)       Sprawozdanie z wykonania zadań publicznych przez organizacje pozarządowe w 2010r. na terenie Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 5/.
 
Uwag do sprawozdania nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad przyjęciem materiałów na VII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego głosowało 10 członków Komisji: 10 członków głosowało za przyjęciem materiałów, nie było głosów przeciwnych nikt nie wstrzymał się od głosu.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 6/6/11 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 26 kwietnia 2011r. w sprawie zatwierdzenia materiałów na VII Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 6 /.
 
 
Ad. pkt. 3. Sprawy różne.
 
Pan J. Łuba przypomniał, iż Pan Starosta obiecał do końca marca wyjaśnienie sprawy internatu w Puńsku.
 
Pan Starosta poinformował, że Wójtowi Gminy Puńsk nie zwrócono 5,5 mln, więc jest duży problem. Stanowisko nasze jest takie, aby odsunąć od nas internat. Nie ma osób chętnych do wynajęcia stancji dla mieszkańców internatu. Można tam umieścić WTZ. W najbliższym czasie będą prowadzone rozmowy, w najgorszym przypadku zostanie to sprzedane.
 
Pan J. Łuba – ten budynek cały czas dewastowany. Najlepiej przekazać go Ministerstwu.
 
Pan Starosta powiedział, iż Wójt Gminy Puńsk prosi, aby się wstrzymać z decyzją w tej sprawie.
 
Pan Wicestarosta poprosił o informację o terminie prowadzenia rozmów, ponieważ chciałby być obecny na takim spotkaniu. Niezależnie od efektów tych rozmów. System instalacji grzewczej jest mało sprawny, instalacja elektryczna też jest słaba. Budynek ten jest w naszym kompleksie, dlatego uważa, że jakby popadł w ruinę, byłoby wstyd. Stwierdził, iż sami również musimy o tym pomyśleć, niezależnie od decyzji Wójta. Najlepiej żeby ktoś to przejął i dalej poprowadził.
 
Pan J. Miszkiel zapytał o statek Tryton, kiedy będzie pływał po jez. Gaładuś.
 
Pan Starosta – właściciel armatora chciał kupić działkę, ale jej właściciel podniósł cenę, dlatego na razie statek nie będzie pływał.
 
Pan J. Miszkiel uznał, że rozmowy na forum powinny być prowadzone po doprowadzeniu danej sprawy do końca. Ludzie będą teraz pytali. Od początku był pesymistycznie nastawiony do sprawy tego statku.    
 
Pani A. Witkowska stwierdziła, iż to nie jest zależne od nich. Ze strony Powiatu zrobione zostało wszystko, aby rejsy statku mogły dojść do skutku.
 
Pan J. Miszkiel zwrócił z zapytaniem do Pana Wicestarosty o koncepcje na temat internatu w Puńsku.
 
Pan Wicestarosta powiedział, iż jego autorski pomysł nie jest do końca przemyślany i przeliczony. Myślał o zagospodarowaniu kilku pokoi na internat, a resztę na pokoje gościnne. Jedną kondygnację wykorzystać na hotelowe miejsca. Trzeba w taki sposób to wszystko zagospodarować, aby zmieścił się cały autokar ludzi. Przyjeżdża coraz więcej turystów. Budynek ten jest zbudowany z płyt działowych. Trzeba tu poszukać jak najlepszych rozwiązań.          
 
Pan J. Miszkiel powiedział, że chodziło mu o przekazanie budynku, np. dla Gminy.
 
Pan Wicestarosta uznał, iż Gmina tak bezpośrednio nie weźmie tego budynku.
 
Pan Starosta – na to dostajemy subwencję. Można by było to wspólnie z Wójtem wykorzystać. Przy wykorzystaniu kilku pokoi na internat, otrzymywalibyśmy subwencję, a w pozostałej części budynku wprowadzić inne instytucje. Wcześniej była koncepcja, aby wspólnie z Wójtem napisać projekt na termomodernizację.
 
Pani Skarbnik- subwencja jest na 35 mieszkańców internatu.
 
 
Na tym protokół zakończono.
 
 
             Protokołowała                                                                                                          Przewodniczył
 
     Katarzyna Mikłaszewicz                                                                                                      Jan Łuba
 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2011-05-30

Data modyfikacji: 2011-05-30

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2011-05-30