prot_b_3

Protokół nr 3/11
z posiedzenia Komisji Budżetu i Finansów
w dniu 18 stycznia 2011 r.
 
 
Posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów rozpoczęło się o godz. 11.00 zakończyło się o godz. 12.00
Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów- Pan Jan Łuba. Stwierdził prawomocność posiedzenia (lista obecności stanowi zał. nr 1). W posiedzeniu uczestniczyli również Pani Aneta Kimszal – Skarbnik Powiatu Sejneńskiego oraz Pan Marek Ślusarz – Sekretarz Powiatu Sejneńskiego.
W posiedzeniu nie uczestniczył:
- Pan Józef Miszkiel
 
Porządek posiedzenia:
 
1.       Przyjęcie protokołów z poprzednich posiedzeń.
2.       Ustalenie planu pracy z Komisji na 2011 rok.
3.       Przyjęcie materiałów na IV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
4.       Sprawy różne.
 
Ad. pkt. 1.
 
Do poprzednich protokołów uwag nie wniesiono.
 
Ad. pkt. 2. Ustalenie planu pracy z Komisji na 2011 rok.
 
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Budżetu i Finansów na 2011 r. /zał. nr 2/.
 
Pan J. Łuba – zapytał czy są uwagi do projektu planu pracy Komisji lub propozycje zadań, które mogliby umieścić w planie. W I kwartale standardowo ocena realizacji budżetu za 2010 r. Będziemy stale analizować sprawy finansowe naszych jednostek. W planie umieszczone jest ogólne stwierdzenie.
 
Uwag do projektu uchwały oraz planu pracy nie wniesiono.
 
Ad. pkt. 3. Przyjęcie materiałów na IV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego.
 
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Komisji Oświaty, Zdrowia, Kultury, Leśnictwa i Rolnictwa na 2011 r. /zał. nr 3/.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
Projekt uchwały w sprawie wyboru składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 4/.
 
Na Sesji zostanie zgłoszona kandydatura i zostanie przeprowadzone głosowanie w sprawie składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Sejneńskiego.
 
Pan Z. Kowalski – nawiązując do tegoż projektu uchwały Radny składa z dniem dzisiejszym rezygnację z prac w Komisji Budżetu i Finansów, w związku z delegacją z Klubu Radnych do prac Komisji Rewizyjnej.
 
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Powiatu Sejneńskiego ma 2011 r. /zał. nr 5/.
 
Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

Do pozostałych projektów uchwał uwag nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad przyjęciem materiałów na IV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego głosowało 13 członków Komisji: 13 członków głosowało za przyjęciem materiałów, nie było głosów przeciwnych nikt nie wstrzymał się od głosu.
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr 2/3/11 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 18 stycznia 2011r. w sprawie zatwierdzenia materiałów na IV Sesję Rady Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 6/.
 
Ad. pkt. 4. Sprawy różne.
 
Pan A. Szturgulewski – na poprzedniej Komisji wspomniał o propozycji szkoleń dla Radnych. Poinformował, iż rozmawiał o tym z Wojewodą, który bardzo pozytywnie zaopiniował nasz pomysł. Zapytał jaki termin Radni by preferowali na zorganizowanie takiego szkolenia.
 
Pan Starosta – zaproponował, że po ustaleniu terminu, zamówi salę teatralną w ZSO w Sejnach.
 
Pan A. Szturgulewski – zapytał również jakie tematy interesują głównie Radnych. Prawa, obowiązki Radnego i inne.
 
Pan S. Jastrzębski – zaproponował, aby szkolenie zaczęło się od informacji o samorządzie terytorialnym.
 
Pan A. Szturgulewski – stwierdził, iż nie możemy zrobić zbyt bogatego programu, bo to zajmie dużo czasu, omawiane powinny być sprawy szczegółowe. Natomiast jeżeli by się nam to powiodło to możemy zrobić cykl takich spotkań. Myśli, że RIO wyjdzie z jakąś propozycją.
 
Pan E. Kuklewicz – korzystając z obecności Przewodniczącego Rady zapytał czy będzie zapraszał na posiedzenia Rady Marszałka, Wicemarszałka, czy też innych Radnych Sejmiku. Zapytał czy Przewodniczący będzie wysyłał zaproszenia i współpracował z takimi osobami, ponieważ w poprzedniej kadencji nie zapraszano gości z województwa.
 
Pan A. Szturgulewski – stwierdził, że obecność Radnych Województwa jest wskazana na obradach Radych Powiatu. Ich obowiązkiem jest utrzymywanie kontaktu z nami. Zaproszenia będą kierowane do takich osób. Wśród tych gości, oprócz Marszałka i Radnych Województwa, może się znaleźć także Wojewoda, ewentualnie osoby delegowane, czyli Przewodniczący określonych Komisji Departamentu. Uważa, że ich obowiązkiem jest przybycie. Dzięki obecności tych, że osób moglibyśmy się więcej dowiedzieć na temat środków, z których możemy skorzystać.
 
Pani L. Fidrych – poinformowała, że uczestniczyła w Sesji Rady Gminy Giby. Zwróciła się z zapytaniem , dlaczego na tym posiedzeniu nie było nikogo ze Starostwa. Uznała, iż należy współpracować z gminami.
 
Pan Starosta – czasami natłok zajęć jest ogromny i nie zawsze się udaje być na wszystkich posiedzeniach.
 
Pan J. Łuba – wypowiedział się jako Przewodniczący Rady poprzedniej kadencji, informując, iż zaproszenia do wymienionych osób były wysyłane. Uważa, że osoby z Sejmiku Województwa nie będą miały czasu przyjechać do nas na Sesję. Jechał do nas Marszałek Województwa, ale był bardzo spóźniony, bo miał po drodze wiele innych spotkań.
 
Pan Starosta – zawiadomił, iż został ustalony termin Dożynek na 11 września. Zapytał co Radni myślą na temat zorganizowania mszy polowej na miejscu całej uroczystości dożynkowej. W związku z tym, że w poprzednim roku wszystko uległo dezorganizacji oraz aby nie zatrzymywać ruchu podczas pochodu. Pierwsza niedziela września to uroczystości związane z koronacją, natomiast w kolejną niedzielę byłoby to tylko święto rolników.
 
Pan S. Jastrzębski – zapytał jak się ma współpraca z Proboszczem.
 
Pan Starosta – Proboszcz wyraził zgodę na zmianę terminu tych uroczystości. Chciałby,aby poszczególne elementy uroczystości nie były przeciągane za długo.
 
Pan J. Łuba – uznał, iż Proboszcz nie może narzucać swoich decyzji, a Pan Starosta w zeszłym roku pozwolił, aby Msza Św. przeciągnęła się do 3 godzin. Stwierdził też, że pochód z wieńcami jest ważnym etapem uroczystości.
 
Pan Starosta – poinformował, że usłyszał dużo sprzeciwów co do przejścia z wieńcami od kościoła do miejsca imprezy, z tego względu, że niektóre wieńce są bardzo ciężkie.
 
Pan R. Witkowski – w tamtym roku oczywiście było długo, ale gospodarzem celebrującym Mszę Św. jest Kapłan. Jeśli w tym roku zorganizujemy Mszę polową to nie znaczy, że będzie krótka. Stwierdził również, że przemarsze w Sejnach mają swoje piękno, dlatego jest to ważnym punktem imprezy.
 
Pan L. Fidrych – zapytała czy będzie projekt dożynkowy.
 
Pan Starosta – tak, tylko nie ma pieniędzy na imprezy cykliczne. Planujemy uzyskać środki na przegląd orkiestr dętych.
 
Pan A. Szturgulewski -  poinformował, że wpłynęło pismo z podziękowaniami za współpracę Rady Powiatu z Parafią Św. Rodziny w Krasnojarsku /zał. nr 7/. Proszą o dalsze wsparcie finansowe. Zapytał czy radni przejawiają chęć dalszego wspierania finansowego tej parafii oraz czy miałaby to być darowizna w formie zbiórki zebranej od całek Rady czy też od każdego indywidualnie.
 
Pani L. Fidrych – poprosiła o podanie oszczędności z Rady.
 
Pani Skarbnik – jest to kwota 6.374,58 zł.
 
Pan Starosta – te oszczędności chciałby skierować do PZD. Po zakończeniu sezonu zimowego drogi wyglądają bardzo źle. Pieniądze są potrzebne na załatanie tych dziur.
 
Pan Z. Kowalski – nawiązując do wypowiedzi Pana Przewodniczącego Rady. Mamy na terenie naszego powiatu organizacje pozarządowe, na które można przekazać 1% od naszego podatku. Jeżeli nie możemy wesprzeć ich z budżetu to jest dobrą formą wsparcia finansowego. Należy przekazać taki pomysł Gminom, abyśmy mogli poprzez promocję takiego sposobu wsparcia, pomóc takim jednostkom.
 
Pan A. Szturgulewski – przekazał, że po Sesji w Biurze Rady będzie można wpłacać pieniądze na cel Parafii w Krasnojarsku.
 
 
Na tym protokół zakończono.
 
 
              Protokołowała                                                                                                        Przewodniczył
 
     Katarzyna Mikłaszewicz                                                                                                     Jan Łuba
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2011-03-04

Data modyfikacji: 2011-03-04

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2011-03-04