uchw_r_251

Uchwała Nr XL/251/10
Rady Powiatu Sejneńskiego
z dnia 12 października 2010 roku
w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej
 
Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240, Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146) oraz art. 53 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1592; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 153, poz. 1271, Nr 162, poz. 1568;    z 2004 r. Nr 102, poz. 1055; z 2007 r. Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 92, poz. 753, z 2010 r. Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675) Rada Powiatu uchwala, co następuje:
§ 1
Uchwała określa:
1)      obowiązki jednostek organizacyjnych Powiatu oraz powiatowych służb, inspekcji i straży, tworzących powiatową administrację zespoloną, zwanych dalej „ jednostkami administracji zespolonej”, w toku prac nad projektem budżetu Powiatu, zwanego dalej „budżetem”,
2)      wymaganą szczegółowość projektu budżetu, która nie może być mniejsza niż określona w odrębnych przepisach,
3)      wymagane materiały informacyjne, które Zarząd Powiatu, zwany dalej „ Zarządem”, powinien przedstawić Radzie wraz z projektem uchwały budżetowej,
4)      terminy obowiązujące w toku prac nad projektem budżetu.
§ 2
Opracowanie projektu budżetu oraz przygotowanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami należą do wyłącznej kompetencji Zarządu.
§ 3
1. W celu opracowania projektu budżetu Starosta w terminie do dnia 30 września, informuje jednostki administracji zespolonej oraz kierowników wydziałów Starostwa o założeniach do projektu budżetu przyjętych przez Zarząd.
2. Wycinkowe materiały planistyczne opracowane zgodnie z ust. 1 przekazywane są Skarbnikowi Powiatu, zwanemu dalej „ Skarbnikiem”, nie później niż do 15 października.
3. Materiały powinny uwzględniać przewidywane wykonanie planu dochodów i wydatków roku bieżącego, planowane dochody i wydatki na rok przyszły oraz wskaźnik procentowy planu do wykonania.
4. Dochody i wydatki opracowywane są w oparciu o obowiązującą klasyfikację budżetową w układzie: dział, rozdział, paragraf.
5. Do materiałów planistycznych należy dołączyć uzasadnienie do planowanych dochodów i wydatków.
6. Materiały planistyczne powinny zawierać propozycje zadań inwestycyjnych z uzasadnieniem.
7. Wnioski o ujęcie zadań w budżecie, mogą być składane przez radnych, komisje stałe Rady, mieszkańców Powiatu, organizacje pozarządowe i inne podmioty do dnia 15 października.
8. Wnioski powinny zawierać nazwę zadania (czynności) , jego krótka charakterystykę, uzasadnienie realizacji i w miarę możliwości wnioskodawcy jego szacunkowy koszt.
9. Wszystkie wnioski w zakresie wysokości kosztów podlegają weryfikacji przez merytoryczne wydziały Starostwa.
 10. Na podstawie materiałów planistycznych, wniosków, jak również skalkulowanych dochodów własnych budżetu, dotacji celowych i subwencji z budżetu państwa, Skarbnik opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu i przedkłada je Zarządowi celem weryfikacji i ustalenia ostatecznej wersji projektu budżetu.
§ 4
1.Na podstawie przedłożonych przez Skarbnika zbiorczych zestawień dochodów i wydatków Zarząd opracowuje projekt uchwały budżetowej.
2. Projekt uchwały budżetowej sporządzany jest w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej.
3. Do projektu uchwały budżetowej Zarząd dołącza objaśnienia.
4. Objaśnienia powinny zawierać:
a) w zakresie dochodów – szczegółowe omówienie poszczególnych źródeł, z podziałem na bieżące i majątkowe;
b) w zakresie wydatków - uzasadnienie poszczególnych wydatków, z wyodrębnieniem:
- wydatków jednostek budżetowych i wydatków na zadania budżetowe, z wyszczególnieniem wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń oraz wydatków rzeczowych,
- dotacji udzielanych z budżetu z wymienieniem jednostek dotowanych,
- wydatków na inwestycje;
c) omówienie przychodów związanych z pokryciem deficytu budżetu oraz rozchodów związanych ze spłatami zaciągniętych długoterminowych kredytów.
5. Projekt uchwały budżetowej może zawierać także inne postanowienia dotyczące wykonywania budżetu.
§ 5
1. Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami Zarząd przedstawia najpóźniej do dnia 15 listopada Radzie oraz regionalnej izbie obrachunkowej, zwanej dalej „RIO” – celem zaopiniowania.
§ 6
1. Zarząd w terminie 7 dni od przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania projektów ich planów finansowych.
2. Jednostki, o których mowa w ust. 1, opracowują projekty planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji określonej w ust. 1, nie później jednak niż do dnia 22 grudnia.
§ 7
1.Przewodniczący Rady przekazuje niezwłocznie projekt uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym komisjom Rady.
 2. Komisje w terminie  do 30 listopada odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie opinie o projekcie budżetu.
3. Komisja proponująca wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie budżetu zobowiązana jest wskazać źródło jego sfinansowania.
4. Opinie komisji stałych przedstawiane są Komisji Budżetowej, która niezwłocznie formułuje ostateczną opinię o projekcie budżetu i przedkłada Przewodniczącemu Rady.
§ 8
1. Zarząd przedstawia Radzie przed uchwaleniem budżetu opinię RIO o projekcie uchwały budżetowej.
2. Zarząd po zapoznaniu się z opinią Komisji Budżetowej przekazaną przez Przewodniczącego Rady oraz z opinią RIO przedkłada Radzie w terminie 7 dni skorygowany projekt budżetu.
3. Nieuwzględnione w projekcie budżetu opinie i wnioski komisji wymagają uzasadnienia Zarządu.
 
§ 9
1. Porządek sesji Rady, na której uchwalany jest budżet, powinien zawierać następujące punkty:
a) przedstawienie projektu budżetu wraz z objaśnieniami,
b) przedstawienie opinii Komisji Budżetowej,
c) przedstawienie opinii RIO,
d) dyskusję nad projektem uchwały,
e) głosowanie nad projektem uchwały.
2. Bez zgody Zarządu Rada nie może wprowadzić w projekcie uchwały budżetowej zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednoczesne zwiększenie deficytu budżetu.
 
§ 10
Rada uchwala uchwałę budżetową przed rozpoczęciem roku budżetowego, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach – nie później niż do dnia 31 stycznia roku budżetowego.
 
§ 11
 Traci moc Uchwała Nr XXI/138/08 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 19 września 2008 r. w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej oraz uchwalenia budżetu powiatu oraz Uchwała Nr XXV/155/08 Rady Powiatu w Sejnach z dnia 30 grudnia 2008 roku zmieniająca uchwałę w sprawie określenia trybu prac nad projektem uchwały budżetowej oraz uchwalenia budżetu powiatu.
§ 12
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.
 
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
 
 
 
                                                                                                          Przewodniczący Rady
                                                                                                         
                                                                                                                      Jan Łuba
  
 

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Rady Powiatu w Sejnach

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2010-10-27

Data modyfikacji: 2010-10-27

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2010-10-27