prot_s_36

 
PROTOKÓŁ NR XXXVI/ 10
Rady Powiatu Sejneńskiego
z dnia 17 marca 2010 r.
 
 
            Obrady XXXVI Sesji Rady Powiatu rozpoczęły się o godz. 12.00,a zakończyły się o godz. 13.45. Odbyły się one w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Sejnach przy ul. Piłsudskiego 34.
 
Ad. pkt. 1.
 
           Pan Przewodniczący Rady – Pan Jan Łuba powitał Radnych i przybyłych Gości. Stwierdził prawomocność obrad na podstawie listy obecności radnych (listy obecności stanowią zał. nr 1 i 2).
 
Ad. pkt. 2.
 
1.            Otwarcie obrad.
2.            Przyjęcie porządku obrad.
3.            Przyjęcie protokołu z XXXV Sesji Rady Powiatu Sejneńskiego.
4.            Informacja Pana Starosty z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
5.            Interpelacje i zapytania Radnych.
6.            Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2010 r.
7.            Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu i ocena budżetu za 2009 r.
8.            Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2009 r. – głosowanie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu w Sejnach z tytułu wykonania budżetu za 2009 r.
9.            Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2010 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
10.        Podjęcie uchwały w sprawie likwidacji Liceum Profilowanego z Litewskim Językiem Nauczania w Puńsku, ul. 11 Marca 16 w Zespole Szkół Ogólnokształcących z Litewskim Językiem Nauczania w Puńsku, ul. 11 Marca 16.
11.        Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż trzy lata lub na czas nieoznaczony.
12.        Sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Sejneńskim za rok 2009 na terenie Powiatu Sejneńskiego.
13.        Sprawozdanie Zarządu Powiatu w Sejnach z wykonania uchwał Rady Powiatu w Sejnach za rok 2009.
14.        Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego.
15.        Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia opinii w sprawie projekt uchwały w sprawie przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. J. Śniadeckiego w Białymstoku.
16.        Przedstawienie protokołu kontroli Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną.
17.        Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
18.        Wolne wnioski i oświadczenia.
19.        Zamknięcie obrad.
 
W głosowaniu nad przyjęciem porządku obrad udział wzięło 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem porządku obrad, nikt nie wstrzymał się od głosu, głosów przeciwnych nie było.
 
Ad. pkt. 3. Przyjęcie protokołu Nr XXXV/10.
 
            W głosowaniu nad przyjęciem protokołu głosowało 15 radnych: 15 głosowało za przyjęciem protokołu, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.
            Protokół został przyjęty.
 
Ad. pkt. 4. Informacja Pana Starosty z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu.
 
Pan Starosta przedstawił sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Zarządu Powiatu w Sejnach /zał. nr 4/.  
Uwag i pytań nie było.
 
            Pan Starosta wyjaśnił, że po raz ostatni uczestniczy w Sesji Rady Powiatu Pan Jarosław Niewiński, ponieważ Pan Niewiński będzie teraz pracował w jednostce Straży Granicznej w Augustowie. Pan Niewiński uczestniczył również w pracach Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Sejneńskim.  Pan Starosta podziękował Panu Niewińskiego za pracę i wkład w działalność organów Powiatu.
 
Ad. pkt. 5. Interpelacje i zapytania Radnych.
 
            Pani A. Witkowska przedstawiła prośbę Polskiego Stowarzyszenia Diabetyków Oddział Rejonowy w Suwałkach /zał. nr 5/ o umożliwienie specjaliście diabetologowi przyjmowanie pacjentów chorych na cukrzycę w Sejnach.
 
            Pani G. Andrulewicz złożyła interpelację /zał. nr 6/ w imieniu Komisji Rewizyjnej. Zauważyła wiele niejasności i niedomówień przy realizacji Dożynek Powiatowych w 2009 r.
           
            Przewodniczący Rady powiedział, że Pani Andrulewicz nie powinna składać interpelacji w imieniu Komisji Rewizyjnej, gdyż w imieniu Komisji może interpelację złożyć jedynie Przewodniczący Komisji Rewizyjnej. Zasugerował, aby Pani Andrulewicz spotkała się z Panem Sekretarzem, który wyjaśni wszelkie wątpliwości. 
 
            Pan Sekretarz powiedział, że wyjaśni sporne kwestie.
 
            Pan Starosta powiedział, że chce konkretne i szczegółowe pytania odnośnie Dożynek.
           
Ad. pkt. 6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2010 r.
 
            Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie na 2010 r.
            Uwag nie wniesiono.
 
 W głosowaniu wzięło udział 15 radnych:
 
 
L.p.
Imię i nazwisko radnego/radnej
Sposób głosowania
„za”
„przeciwko”
„wstrzymujący się”
1.
Genowefa Andrulewicz
1
-
-
2.
Antoni Baudzis
1
-
-
3.
Józef Algiment Bludzis
1
-
-
4.
Elzbieta Falejczyk
1
-
-
5.
Lucyna Fidrych
1
-
-
6.
Ryszard Grzybowski
1
-
-
7.
Stanisław Jastrzębski
1
-
-
8.
Eugeniusz S. Kuklewicz
1
-
-
9.
Lech Kulesza
1
-
-
10.
Jan Łuba
1
-
-
11.
Józef Miszkiel
1
-
-
12.
Jan Nowel
1
-
-
13.
Małgorzata E. Puza
1
-
-
14.
Anna K. Witkowska
1
-
-
15.
Romuald Witkowski
1
-
-
           
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XXXVI/222/10 Rady Powiatu w Sejnach z dnia 17.03.2010 r. w sprawie zmian w budżecie Powiatu Sejneńskiego na 2010 r. /zał. nr 7/.
 
Ad. pkt. 7. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu i ocena budżetu za 2009 r. /zał. nr 8/.
 
            Przewodniczący Rady wyjaśnił, że sprawozdanie z wykonania budżetu omawiane było na posiedzeniach Komisji. Sprawozdanie to analizowała Komisja Rewizyjna, która wydała pozytywną opinię /zał. nr 9/.
            Uwag do sprawozdanie nie wniesiono.
 
Ad. pkt. 8. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2009 r. – głosowanie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu w Sejnach z tytułu wykonania budżetu za 2009 r.
 
            Przewodniczący Rady przedstawił Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wyrażenia opinii i przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu Sejnach wniosku w sprawie udzielenia Zarządowi Powiatu absolutorium za 2009 r. /zał. nr 10/ oraz uchwałę RIO w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Zarząd Powiatu w Sejnach sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2009 r. /zał. nr 11/.
 
            Przewodniczący Rady oczytał wniosek Komisji Rewizyjnej o udzielenie absolutorium Zarządowi Powiatu w Sejnach z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2009 r. /zał. nr 12./ oraz poddał go pod głosowanie:
            W głosowaniu nad udzieleniem absolutorium głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za udzieleniem absolutorium, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było.
 
            Absolutorium Zarządowi Powiatu z tytułu wykonania budżetu powiatu za 2009 r. zostało udzielone.
 
            Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2009 r.
 
 W głosowaniu wzięło udział 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.
           
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XXXVI/223/10 Rady Powiatu w Sejnach z dnia 17.03.2010 r. w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2009 r. /zał. nr 13/.
 
Ad. pkt. 9. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2010 w ramach środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
 
            Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały.
            Uwag nie wniesiono.
 
 W głosowaniu wzięło udział 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się i przeciwnych nie było.
           
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XXXVI/224/10 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 17.03.2010 r. w sprawie określenia zadań powiatu realizowanych w roku 2010 w ramach środków PFRON /zał. nr 14/.
 
Ad. pkt. 10.Podjęcie uchwały w sprawie likwidacji Liceum Profilowanego z Litewskim Językiem Nauczania w Puńsku, ul. 11 Marca 16 w Zespole Szkół Ogólnokształcących z Litewskim Językiem Nauczania w Puńsku, ul. 11 Marca 16.
 
            Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały Rady Powiatu.
            Uwag nie wniesiono.
 
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XXXV/225/10 z dnia 17 marca 2010 r. w sprawie likwidacji Liceum Profilowanego z Litewskim Językiem Nauczania w Puńsku, ul. 11 Marca 16 w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Puńsku, ul. 11 Marca 16 /zał. nr 15/.
 
Ad. pkt. 11. Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż trzy lata lub na czas nieoznaczony.
 
            Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały Rady Powiatu.
 
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XXXVI/226/10 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 17 marca 2010 r.  w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż trzy lata lub na czas nieoznaczony /zał. nr 16/.
 
Ad. pkt. 12.Sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku przy Staroście Sejneńskim za rok 2009 na terenie Powiatu Sejneńskiego /zał. nr 17/.
 
Uwag nie wniesiono. Sprawozdanie zostało przyjęte.
 
Ad. pkt. 13. Sprawozdanie Zarządu Powiatu w Sejnach z wykonania uchwał Rady Powiatu w Sejnach za rok 2009 /zał. nr 18/.
 
Pan Starosta wyjaśnił, że dwie uchwały nie są wykonane, ponieważ właścicielka działki nie wyraziła zgody na zamianę nieruchomości. Druga uchwała zostanie zrealizowana w terminie późniejszym, gdyż nastąpiła konieczność dokonania podziału działki.
 
Uwag nie wniesiono.
 
Ad. pkt. 14. Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego /zał. nr 19/.
 
            Pan Starosta – kwota wyrównań to ponad 40 tys. zł. W szkole, w której nauczyciele mieli godziny nadliczbowe kwota wyrównania nie była duża. Największe wyrównanie poszło do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Powodem jest fakt, że Poradnia obejmuje swoją opieką młodzież z ZSTR, a nie dostaje za nich pieniędzy. Mamy nadzieję, że w tym roku ten problem zostanie rozwiązany,
 
            Przewodniczący Rady – jaka to byłaby kwota, gdyby ZSTR nie było przekazane dla Ministra Rolnictwa?
 
            Pan Starosta – ZSTR musi zatrudniać specjalistów, więc tam godzin nadliczbowych nauczyciele by nie mieli, więc kwota byłaby ogromna – o wiele większa niż w Poradni.
           
 
Ad. pkt. 15. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia opinii w sprawie projekt uchwały w sprawie przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. J. Śniadeckiego w Białymstoku.
 
            Pan Starosta – rozpatrywaliśmy ten problem na Komisjach. Sejmik Województwa chce zlikwidować chirurgię dziecięcą w szpitalu wojewódzkim. Te usługi prowadziłoby DSK w Białymstoku. Wojewoda również nie jest takiemu rozwiązaniu przychylny. Komisje Rady jednoznacznie są negatywne takiemu rozwiązaniu. Do Zarządu Województwa wysłana została negatywna opinia podpisana przez Przewodniczącego Rady, a teraz podejmujemy uchwałę.
 
W głosowaniu nad projektem głosowało 15 radnych: 15 radnych głosowało za przyjęciem uchwały, głosów wstrzymujących się oraz przeciwnych nie było.
 
W wyniku głosowania podjęto Uchwałę Nr XXXVI/227/10 Rady Powiatu Sejneńskiego z dnia 17 marca 2010 r. w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Podlaskiego w sprawie przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. J. Śniadeckiego w Białymstoku /zał. nr 20./.
 
Ad. pkt. 16. Przedstawienie protokołu kontroli Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną /zał. nr 21/.
 
            Pan J. Bludzis – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił protokół kontroli przeprowadzonej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sejnach.
            Uwag nie wniesiono.
 
Ad. pkt. 17. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
 
            Przewodniczący Rady odczytał pismo Stowarzyszenia Diabetologów w Suwałkach – wyjaśnił, że Rada Powiatu nie ma możliwości stworzenia takiej poradni. SP ZOZ w Sejnach jest jednostką samodzielną i oni mogą tworzyć poradnię. My możemy o tym tylko porozmawiać. Trzeba wiedzieć też jakie skutki finansowe spowoduje stworzenie poradni diabetologicznej. Jestem zdania, że SP ZOZ jest jednostką samodzielną i samodzielnie podejmuje decyzje.
 
            Pan Starosta – do Zarządu Powiatu również wpłynęło takie pismo. W tej chwili diabetolog przyjmuje przy poradni rodzinnej SP ZOZ w Sejnach. My nie możemy dla SP ZOZ w Sejnach narzucić, możemy ewentualnie wyasygnować środki finansowe z budżetu powiatu na ten cel. Natomiast udostępnione są warunki dla lekarza diabetologa.
 
            Pan W. Kwaterski – Dyrektor SP ZOZ w Sejnach – gdyby ktoś chciał tą sprawę załatwić pozytywnie, to skierowałby pismo do Zakładu Opieki Zdrowotnej. Pismo trafiło do Zarządu Powiatu, więc droga korespondencji nie jest taka jak trzeba. Jeśli ktoś chce otworzyć poradnię specjalistyczna na terenie Sejn, to ma pełne prawo złożyć ofertę do NFZ, może u nas wynająć gabinet i prowadzić. Państwo wiecie jak deficytowe są poradnie specjalistyczne. Ja najchętniej bym ich wszystkich się pozbył, a tutaj próbuje się wywrzeć jakiś nacisk. Jestem zdziwiony, że w tym piśmie wymieniana jest Pani Ciepielowska. My staramy się robić wszystko aby opieka diabetologiczna u nas była zapewniona. Właśnie doktor Ciepielowska przyjmuje w naszej poradni rodzinnej jeden raz w miesiącu. . NFZ sowicie opłaca opiekę diabetologiczną i kardiologiczną. My uruchomiliśmy bardzo bogatą ofertę dla pacjentów w naszej poradni rodzinnej. My od dawna zapewnialiśmy profilaktykę dla naszych pacjentów. Dzięki przychylności Pani Profesor Górskiej, która jest konsultantem diabetologii województwa podlaskiego, udało się w trybie przyspieszonym rozpocząć specjalizację na naszym oddziale dla Pani doktor Gudajtis. Nasz Zakład współfinansuje szkolenia oraz udziela płatnych urlopów Pani Gudajtis, czyli kształcimy diabetologa dla naszych pacjentów. To pismo mnie zaniepokoiło i dlatego zadzwoniłem do Pani Górskiej, aby ona wiedziała o tej sytuacji. Byłą zdziwiona, że takie pismo w ogóle powstało bez porozumienia z konsultantem wojewódzkim. My ten temat realizujemy, jako SP ZOZ. Nie chcę ingerować w inne poz działające w naszym Powiecie, ale może one podjęłyby współpracę z doktor Ciepielewską.
 
            Przewodniczący Rady – wydaje mi się, że tu chodzi o dodatkowe pieniądze.
 
            Pani A. Witkowska – Pani Prezes Stowarzyszenia prosiła mnie o przekazanie tego pisma. Myślę, że nie należy tu domniemywać powodów wystosowania tego pisma, gdyż problem jest bardzo ważki. Stowarzyszenia Diabetyków ma inny pogląd na przyjmowanie i potrzeby pacjentów. Oni organizują wiele akcji profilaktycznych dla pacjentów. Skoro pismo wpłynęło, to należy na nie odpisać.
 
            Pan Starosta – jeśli Państwo mnie upoważnicie, to zaproszę Panią Prezes na posiedzenie Zarządu i porozmawiamy z nią.
 
Na Sesji obecna jest Pani Henryka Ropel – osoba odpowiedzialna za realizację projektu Dożynek Powiatowych.
 
            Pan Starosta – w ramach tego projektu realizowane były nie tylko Dożynki, ale wiele różnych działań. Jeżeli chodzi o szkolenia, które odbyły się w Gminach, to jest program szkolenia. Tematem szkolenia było „Ocalić od zapomnienia twórczość ludowa dodatkowym źródłem dochodu na obszarach wiejskich”. Uczestników było ok. 60 osób – po 15 osób z każdej Gminy, typowanych przez ODR. Zapraszane były te osoby, które właśnie w tej twórczości ludowej mają coś do powiedzenia. Z każdego działania, z każdej gminy są sprawozdania. Wójtowie osobiście nie brali udziału w szkoleniach. To działanie było z cateringiem, z obiadem. Tak mówi ten projekt, który zrobiony jest według schematu. Te cztery szkolenia musiały się odbyć po zrealizowaniu pierwszej część projektu, który obejmował Dożynki. Oprócz szkoleń wydane były materiały – torebki, kubeczki z napisem Powiat Sejneński. Jeśli chodzi o nagrody, to była umowa między nami była taka, że Mlekpol nagradza największych producentów mleka. Rolników z Gmin nagradzali Wójtowie i my kupiliśmy po wiertarce dla pięciu rolników. Rolnicy byli typowani wspólnie z ODR. Następna lista odbiorców nagród była za wieńce dożynkowe. Jest to lista 10 osób i oni otrzymali albumy. To było porozumienie z Proboszczem Sejneńskim. Z tego co pamiętam, to 10 albumów sponsorował Proboszcz, a 3 albumy były od nas. Z zespołami też się dogadywaliśmy. Projekt zakładał, że dla zespołu maksymalnie mogliśmy zapłacić 1500 zł. To było wystawiane na jedną osobę, bo projekt tylko taką formę dopuszczał. Umowa była wystawiana na przewodnika zespołu. Umowy były szczegółowo sprawdzane przez Urząd Marszałkowski. Oprócz tego było wyżywienie.
 
            Pani G. Andrulewicz – Zespół Zalesie nie dostał żadnej zapłaty, a Pani kierownik została posądzona o wzięcie pieniędzy za występ. Zespół prawie się przez tą sprawę rozpadł. Odnośnie szkoleń, to rozmawiałam z Wójtem Gminy Sejny i on nic nie wiedział o żadnym szkoleniu.
 
            Pan Starosta – właśnie sprawdzamy kwestię zapłaty dla Zespołu Zalesie, bo ta informacja do nas dotarła niedawno. Sprawdzimy i tą sprawę wyjaśnimy. Odnośnie szkoleń, to odbyły się na Sali konferencyjnej Gminy a przeprowadzone zostały przez pracowników ODR.
            Pani L. Fidrych – czy ODR był partnerem projektu?
 
            Pani H. Ropel – ODR współpracował przy realizacji projektu.
 
            Pani L. Fidrych – to trzeba go było wziąć go za partnera. Skoro prowadzili szkolenia, to na pewno była zawierana umowa zlecenia. Skoro nie byli partnerami, to skąd się wzięli przy prowadzeniu szkolenia.
 
            Pani H. Ropel – to była instytucja współpracująca z nami. Zapisane to było w projekcie złożonym do Urzędu Marszałkowskiego.
 
            Pani L. Fidrych – czy ODR w ramach swoich zadań nie wykonywał tych szkoleń?
 
            Pani H. Ropel – to nie było w ramach ich działania z tego względu, że oni swoje działania planują z dużym wyprzedzeniem. Myśmy zgłosili się do nich o wiele później.
 
            Pan Starosta – w tym roku będzie to na zupełnie innych zasadach.
 
            Pani L. Fidrych – czy merytoryczne sprawozdanie z realizacji tego projektu było robione?
 
            Pani H. Ropel – mamy sprawozdanie merytoryczne, jest do wglądu.
 
            Pani G. Andrulewicz – gdzie i u kogo należy szukać listy, którą podpisywaliśmy pod Bazyliką.
 
            Przewodniczący Rady – jeśli są jakieś wątpliwości, to proszę zgłosić się do Pani H. Ropel i ona to wszystko wyjaśni.
           
Pani A. Kimszal – Skarbnik Powiatu przypomniała, że radni jednogłośnie udzielili absolutorium a teraz prowadzą takie dyskusje.
 
            Pan Starosta – dziękuję radnym udzieleniem absolutorium. Mnie na żadnej liście nie znajdziecie. To pierwsze Dożynki i jeśli tak mają być rozliczone i następne, to nie chce się nic robić. Niektóre dane, to dane osobowe i sami wiecie jak przestrzega się ich ochrony. Jeśli są jakieś problemy, to proszę zgłosić do NIK. Można było konkretnie powiedzieć, że chodzi o Zalesie, a nie krążyć dookoła.
 
Pani L. Fidrych – jeśli jest wszystko w porządku, to chyba nie ma się czego bać. Pytać zawsze można i należy to robić. Nie ma powodu się denerwować , że ktoś utrudnia.
 
Przewodniczący Rady – jeśli ktoś ma wątpliwości, to należy udać się do pracownika i pytać.
 
Pani G. Andrulewicz – nie rozumiem skąd takie zdenerwowanie i nerwy. Mnie posądzono o to, że dostałam nagrodę 1 tys. zł i ją sobie przygarnęłam. Pani z Zalesia też została posądzona o wzięci e nagrody i przez to rozpada się zespół. Nic takiego się nie stało, że złożyłam interpelację i zapytałam.
 
Pan Sekretarz – temat Zalesia nie jest mi znany, Pani radna nic mi na ten temat nie mówiła. My prosiliśmy Zespoły, aby wyznaczyły osoby do podpisania umowy cywilno – prawne. Każdy Zespół wystąpił i przyszedł podpisać umowę. Panią z Zalesia sam informowałem żeby przyszła i podpisała umowę. Teraz projekt już zamknięty i z czego zapłacić.
 
Ad. pkt. 18. Wolne wnioski i oświadczenia.
 
            Pan R. Witkowski – Wicestarosta Sejneński – w zeszłym roku zrodziła się nowa organizacja – Lokalna Grupa Rybacka. W swoim działaniu jest zbliżona do LGD, ale kierowana jest do innego kręgu zainteresowanych. Kierowana jest do osób zainteresowanych sprawami wodnymi. Są trzy grupy podmiotów: dzierżawcy jezior, samorządy gminne i samorządy powiatowe. Samorząd Powiatowy w zasadzie nie ma nic do powiedzenia w tej Grupie. W Zarządzie Grupy Rybackiej mogą być tylko osoby bezpośrednio zainteresowani – czyli np. dzierżawcy jezior. Odbywają się już spotkania, na które jeżdżę. Tam pójdą o wiele większe pieniądze niż do LGD. Warto obserwować działalność tej Grupy. Od nas są przedstawiciele z naszych Gmin. Jeśli otrzymam stamtąd jakieś materiały to od razu radnym przekażę.
 
            Pan Starosta – wpłynął wniosek żeby rozszerzyć skład Rady Rybacką, ponieważ jezioro Pomorze przeszło w ręce Białostoczan. Z tamtego okręgu było sporo wniosków do Społecznej Rady Rybackiej. Zaopiniowałem wszystko to co z zewnątrz negatywnie, a trzy osoby pozytywnie z ziemi sejneńskiej. Problem jezior jest problemem w terenie bardzo delikatnym. Mam obawy, że osoby z zewnątrz zrobią „mały raban”. Ludzie z naszego środowiska będą dbali o zasoby rybackie.
Chciałbym wszystkim radnym złożyć najlepsze życzenia świąteczne.
 
            Pan E. Kuklewicz – 3 lata mija jak nie ma naszej Sesji żadnego Wójta ani Burmistrza. Myślę, że jest to problem zastanawiający. Myślę, że w tej kadencji swoją obecnością nie zaszczycą naszej Sesji. O tym problemie mówiłem już wcześniej.  Jestem radnym już od wielu lat, ale takiej sytuacji nigdy nie było. Dzisiaj też nie ma nawet przedstawicieli gmin. Zbliża się okres świąteczny, więc może zaprosić Wójtów i Burmistrza i przy herbacie porozmawiać dlaczego tak się dzieje. Jeżeli komuś trzeba powiedzieć „przepraszam” to trzeba to zrobić. Radni chyba wiedzą, że żaden Wójt oraz Burmistrz do końca tej kadencji tutaj nie przyjdą. Na zakończenie działalności tej Rady trzeba tą sprawę załatwić. Sygnalizowałem tą sprawę już dużo wcześniej. Przewodniczący jako zapraszający i odpowiadający za przebieg Sesji, nie potrafi rozwiązać tej sprawy, to myślę, że od tego jest Zarząd Powiatu, mamy też Starostę jako Przewodniczącego Zarządu. Mówimy o pięknej współpracy, ale w rzeczywistości tak nie jest. Tu trzeba tylko dobrej woli.
 
            Pan Starosta – chciałbym powiedzieć że mieliśmy wczoraj debatę ze wszystkimi Wójtami, w zeszłym tygodniu też mieliśmy spotkanie. Na tej Sali spotykamy się bardzo często. Jak nie ma spraw dotyczących Gmin, to umawiamy się, że nie uczestniczymy w tych Sesjach. Wizyt na naszych Sesjach było sporo, byli Wójtowie, byli ich przedstawiciele na Sesjach. Teraz jest gorący okres, jest dużo spraw, dużo wyjazdów. Teraz jest jeszcze większa bieganina za unijnymi pieniążkami. Przekażę Wójtom i Burmistrzowi życzenie Pana radnego.
 
            Przewodniczący Rady – zaproszenia Wójtom i Burmistrzowi są zawsze wysyłane, tak jak i wszystkim gościom. Jeśli kogoś nie interesują tematy poruszane na Sesji, to nie uczestniczą w nich.
 
            Pani G. Andrulewicz – wracam do tematu drogi Bosse – Świackie – Berżałowce. Chciałam powiedzieć, że na Sesji 20 marca zeszłego roku, to ja miałam rację, że firma Bosse Wind Invest nie rozpocznie prac w 2010 r. Starosta zażądał tego na piśmie, teraz ja to pismo mam. Starosta jest z resztą w tej sprawie zorientowany. Rozgorycznie moje jest ogromne, gdyż okazuje się, że najprawdopodobniej w 2011 roku ta firma nie wejdzie, bo s ą pewne utrudnienia. Zostaje rok 2012 albo wcale. Przypominam, że droga ta była ujęta we wniosku i przegłosowana większością głosów. Rodzi się pytanie „co dalej”. Pomimo minimalnego pożwirowania w trzech miejscach, ta droga jest nadal w złym stanie. Pozostaje tylko użytkownikom dróg przynosić rachunki za uszkodzone pojazdy i domagać się odszkodowania. We mnie osobiści pozostała pamięć o słowach skierowanych przez Starostę do mnie na Sesji o „organizowanie linczu na mojej osobie”. Proszę teraz o podanie terminu na początku kwietnia, abyśmy mogli zorganizować spotkanie na ten temat i należy wyjaśnić sprawę wszystkim korzystającym z tej drogi.
 
            Pan Starosta żaden wniosek na tą drogę nie został złożony, głosowana była wtedy lista priorytetów. Ta droga znalazła się na tej liście wśród wielu innych. Ja proszę o wstrzemięźliwość w słowach i czynach. W tej chwili po zmianie nazwy spółki, są czynione uzgodnienia środowiskowe. Zaraz będziemy wydawać decyzję; jest też skończony projekt budowy tej drogi. Firma podpisała umowę ze Spółdzielnią Mieszkaniową. Ukończony został projekt postawienia transformatora do sieci odbiorczej. Jak będzie skończona cała dokumentacja, to wtedy występuje firma o środki, bo bez całości dokumentacji nikt nie wystąpi o środki. W tej chwili nie możemy mówić że wniosek nie przejdzie. Kolega Jastrzębski głośno mówił, że nie przejdzie budowa drogi Poćkuny – Berżniki. Mamy nadzieję., że ta droga będzie robiona. Proszę normalnie rozmawiać z ludźmi i nie organizować nie wiadomo jakiś spotkań.
 
            Pan S. Jastrzębski odczytał Obwieszczenie Wójta Gminy Sejny z 2.02.2010 r. mówiące o wydaniu decyzji umarzającej postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach polegającej na budowie i eksploatacji fermy wiatrakowej. Chodzi o to, że decyzja dotyczy fermy wiatrakowej, która miała powstać w miejscowości Bosse. W tej chwili rozpoczęto nowe procedury, termin składania wniosków upływa z końcem marca i jeśli do tego czasu Gmina nie wyda nowej decyzji, to wniosek nie zostanie złożony. Do tej pory do Gminy wniosek od firmy nie wpłynął.
 
            Pan J. Nowel – trzeba ubolewać nad tą dyskusją, nad dyskusją nad tą drogą. To zabiera mnóstwo czasu, a są drogi powiatowe w o wiele gorszym stanie. 
 
Ad. pkt. 19. Zamknięcie obrad.
 
            Przewodniczący Rady podziękował za przybycie i zakończył obrady wypowiadając słowa „Zamykam obrady XXXVI Sesji Rady Powiatu”.
 
 
       Protokołowała                                                                                       Przewodniczył
 
Katarzyna Mikłaszewicz                                                                               Jan Łuba
 

Metryka strony

Udostępniający: Katarzyna Mikłaszewicz - Biuro Rady Powiatu w Sejnach

Wytwarzający/odpowiadający: Katarzyna Mikłaszewicz

Wprowadzający: Katarzyna Mikłaszewicz

Data wprowadzenia: 2010-05-17

Data modyfikacji: 2010-05-17

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2010-05-17