Kontrola 4

Kontrola przeprowadzona w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sejnach:
 


1.

Numer sprawy:

OR - 0913/2/05

2.

Nazwa jednostki kontrolowanej:

Powiatowy Urząd Pracy w Sejnach

3.

Adres jednostki kontrolowanej:

ul. Łąkowa 26 16-500 Sejny

4.

Rodzaj przeprowadzonej kontroli:
/sposób realizacji kontroli/

Kontrola doraźna

5.

Tematyka i zakres przeprowadzonej kontroli:

1. Wymagania kwalifikacyjne oraz wysokość wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sejnach.
2. Wydatki z tytułu wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach.
3. Prawidłowość wykorzystania środków przeznaczonych na aktywne formy zwalczania bezrobocia.

6.

Data rozpoczęcia kontroli:

16.06.2005r.

7.

Data zakończenia kontroli:

15.07.2005r.

8.

Badany okres:

rok 2004 i I kwartał 2005r.

9.

zalecenia pokontrolne:

Wyniki kontroli zostały przedstawione w protokole kontroli, którego jeden egzemplarz pozostawiono w jednostce kontrolowanej.

Ustalenia kontroli wykazały następujące nieprawidłowości:

1) pracownikom zatrudnionym na czas określony: osobie /zatrudnionej w okresie od 06.01.2004r. do 29.02.2004r./ i osobie /zatrudnionej w okresie od 09.06.2004r. do 30.09.2004r./ nieprawidłowo ustalono kategorię zaszeregowania w stosunku do zajmowanego stanowiska - referent. W/w pracownikom przyznana została IV kategoria zaszeregowania. Zgodnie zaś z tabelami stanowisk, zaszeregowań i wymagań kwalifikacyjnych pracowników, które stanowią załącznik nr 4 (do obowiązującego w okresie przeprowadzenia kontroli) "rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. Nr 61 poz. 708 z późn. zm.)" pracowników zatrudnionych na stanowisku referent należało zaszeregować w kategoriach od V do XI.

2) pracownikom zatrudnionym na czas określony: osobie (w okresie zatrudnienia 02.02.2004r.-25.03.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 01.03.2004r.-31.07.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 07.07.2004r.-12.07.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 02.08.2004r.-30.11.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 02.08.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 07.09.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 28.09.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 28.09.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 02.11.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 02.11.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 02.11.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 02.12.2004r.-31.12.2004r.), osobie (w okresie zatrudnienia 16.12.2004r.-31.12.2004r.) została niewłaściwie ustalona wysokość miesięcznej stawki wynagrodzenia zasadniczego w stosunku do przyznanej V kategorii zaszeregowania.

Wszyscy w/w pracownicy otrzymywali wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 824,00 zł brutto. Zgodnie zaś z tabelą miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego obowiązującą w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sejnach minimalna wysokość stawki wynagrodzenia zasadniczego w tej kategorii wynosi 831,60 zł. brutto.

3) pomimo udokumentowania stażu pracy przez pracowników PUP w Sejnach: osobie /sprzątaczkę/ i osobie /robotnika gospodarczego/ zatrudnionych na czas określony w ramach robót publicznych - nie zostały im naliczone i nie wypłacone dodatki za wieloletnią pracę.

Mając powyższe na uwadze zobowiązano Dyrektora PUP w Sejnach do podjęcia stosownych działań w celu wyeliminowania nieprawidłowości i zapobieżenia ich powstawaniu w przyszłości oraz zalecono wyrównanie wynagrodzeń pracownikom, o których mowa powyżej.

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Powiatu Sejneńskiego

Wytwarzający/odpowiadający: Henryka Ropel

Wprowadzający: Henryka Ropel

Data wprowadzenia: 2005-11-29

Data modyfikacji: 2005-11-29

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2005-11-29