Kontrola Okręgowego Inspektoratu Pracy

Jednostka kontrolująca

Okręgowy Inspektorat Pracy w Białymstoku Oddział w Suwałkach

 

1.

Numer sprawy:

1D/01036/K072/PT/2005

2.

Nazwa jednostki kontrolującej:

Okręgowy Inspektorat Pracy w Białymstoku Oddział w Suwałkach

3.

Adres jednostki kontrolującej:

Ul. Noniewicza 10

16-400 Suwałki

4.

Rodzaj przeprowadzonej kontroli:

/sposób realizacji kontroli/

doraźna

5.

Tematyka i zakres przeprowadzonej kontroli:

Kontrola dotyczyła przestrzegania przez pracodawcę przepisów prawa pracy, w tym przepis.ów i zasad bhp w niżej wymienionym zakresie:

1. Regulaminu pracy.
2. Stosunku pracy.
3. Czasu pracy.
4. Wynagrodzenia za pracę.
5. Urlopów wypoczynkowych.
6. Uprawnień związanych z rodzicielstwem.
7. Badań profilaktycznych.
8. szkoleń z zakresu bhp.
9. Wykonywania zadań służby bhp.
10. Stanu bhp w pomieszczeniach i na stanowiskach pracy.

6.

Data rozpoczęcia kontroli:

15.12.2005r.

7.

Data zakończenia kontroli:

20.12.2005r.

8.

Okres objęty kontrolą:

2004r, 2005r.

9.

Zalecenia pokontrolne:

1. Poinformować pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną przez nich pracą oraz o zasadach ochrony przed zagrożeniami.
2. Zapewnić wykonywanie zadań służby bhp w zakładzie.
3. Ustalić po konsultacji z pracownikami częstotliwość i czas trwania szkolenia okresowego pracowników w dziedzinie bhp na określonych stanowiskach, biorąc pod uwagę rodzaj i warunki wykonywania prac na tych stanowiskach.
4. Poddać pracownika okresowemu w dziedzinie bhp.
5.Potwierdzić na piśmie w karcie szkolenia wstępnego w dziedzinie bhp fakt odbycia instruktażu stanowiskowego przez pracownika zatrudnionego na stanowisku sprzątaczki.

10.

Odpowiedzi na zalecenia:

Ad. 1 W dniu 11.01.2006r. pracownicy urzędu pracy zostali poinformowani o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną przez nich pracą. Informacja ta została potwierdzona przez nich podpisami na kartach ryzyka zawodowego.
Ad. 2 W dniu 31.01.2006r. podpisano umowę na czas nieokreślony zapewniającej wykonywanie zadań służby bhp w zakładzie.
Ad. 3 Skonsultowano i ustalono w dniu 12.01.2006r. z pracownikami częstotliwość i czas trwania szkoleń okresowych w dziedzinie bhp na określonych stanowiskach biorąc pod uwagę rodzaj i warunki wykonywania prac na tych stanowiskach w postaci pisemnej informacji dla wszystkich pracowników.
Ad. 4 W dniu 27-28.01.2006r. przeprowadzono szkolenie okresowe bhp dla pracownika urzędu pracy.
Ad. 5 Pracownik Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach zatrudniona na stanowisku sprzątaczki potwierdziła na piśmie w karcie szkolenia wstępnego w dziedzinie bhp fakt odbycia instruktażu stanowiskowego.

Metryka strony

Udostępniający: Powiatowy Urząd Pracy w Sejnach - Dyrektor Jacek Kozakiewicz

Wytwarzający/odpowiadający: Henryka Ropel

Wprowadzający: Henryka Ropel

Data wprowadzenia: 2006-04-28

Data modyfikacji: 2006-04-28

Opublikował: Henryka Ropel

Data publikacji: 2006-04-28